Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 357
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,547
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ümit bey, garip karşılaştırmalar yapıp okuyanların aklını karıştırıyorsunuz,
araçlar kıyaslanacaksa

a-aynı doğa şartlarında aynı ekipmanlı araçları kıyaslamalısınız
b-araçları sahip oldukları yada sahip olabilecekleri özelliklere göre kıyaslamalısınız
şunda şu olsa bunda bu olsa duster onları geçer demek çok yanlış
 

Etiketler
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

olguncandan' Alıntı:
Biliyoruz muhterem biliyoruz; onun için zaten uğur beye "ağır off road işlerine ve modifiye merakına kapılmayın" yazdık.... Biraz yukarıya bakarsanız görürsünüz.


okuduklarımızdan uğur bey dahil hepimiz duster i tank gibi bir şey zannettik :smiley:
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

moonwalker_arc' Alıntı:
Ümit bey, hala mt lastikli dusterın mt lastiksiz bir jimny'den daha iyi iş yapabileceğini söylüyorsunuz.Bu nasıl bir karşılaştırma hangi mantığa ve yorum göre yapılır.

Ben kendi nacizane görüşümü ve 2 yılda edindiğim tecrübeyi yazayım ilgilenen ve öğrenmek isteyenler benim gibi para harcıyarak öğrenmektense biraz da olsa okuyarak faydalansın;

Not:Keşke bana biri bunları daha önce anlayabileceğim şekilde anlatsaydı da bu arabanın peşine bu kadar masraf ederek bunları öğrenmeseydim.

Ben 85 model tek kapı Chevy Blazer S10 sahibiyim 2 sene önce aracımı ilk alırken ortalığın tozunu dumanını attıracağımı düşünüyordum.

Nede olsa safkan amerikan bir arazi aracı almıştım tüm araçlara yukardan bakıyordum.Daha ne monoblok şase ne ayna mahruti ne arazi vites sistemleri ne de difransiyel kilidi hiçbirşeyden haberim yoktu.

Aracımın basitçe standart özelliklerinden bahsedeyim.S10 merdiven şaseye (sağlam bir şaseye) sahip, önler torsiyonlu bağımsız süspansiyon arkalar ise makaslı sabit akstan oluşuyor.2,8 V6 standart 110hp güç üreten, 4 ileri otomatik şanzımana sahip (1. vites oranı 3,06) 2h, 4h, 4l seçeneklerine sahip arazi şanzımanı (2,72 ağır vites dişli oranı) yani L 1 de iken 8,32 orana sahip bir araç.Ayna mahruti oranı ise 3,42 yani tekere iletilen son oran 28,46.Wheel base olarak tabir edilen iki dingil arası mesafesi 100,5" yani kısa şase olarak tabir edilen göbekten oturma sorunu fazla olmayan bir araç.

Aracı alır almaz ilk işim 3" kupa yükseltme ve az bir çamurluk traşlamasıyla 31" MT lastikleri flanşlarla birlikte takmak oldu.

Lastiklerle birlikte araç çok vahşi görünmüştü tavana 4 tanede sis takınca tamamdır demiştim.

Araziye çıkınca (bizim tabirimizle zehri alınca) aracın yüksek rakımlarda motorunun yeterli gelmediğini 28.46 son dişli oranı ile bile dik tırmanışlarda zorlandığını ve yüksekliğinin yeterli gelmediğini gördüm.

Daha sonra motorda yatak dökünce 4,3 V6 motora geçiş yaptım (160hp fabrikasyon verisine sahip) edelbrock performer manifold ve 4 bare karbüratör ile tahmini 180 HP civarı güç üretebildik.Yükseklik yeterli gelmediği için arka makaslara kavis vererek arkayı yükselttik ancak ön torsiyonlu salıncak olduğu için (duster ile benzer) önü yükseltmekte fazla bir seçeneğimiz yoktu.Torsiyon ayarını sonuna kadar sıkarak önü de 2" kadar yükselttik.

Daha sonra gördüm ki araç kupadan 3" yükseltildiği için atlama zıplama işlerinde kupa çok esniyor ve bazı aksamlara zarar veriyordu, aynı zamanda torsiyonlar çok kasıldığı için aracın ön tarafının esneme kabiliyeti de azalmış ve tüm rotların ve ön aksların çalışma açıları standart dışı olduğu için tabla burçları, rotiller ve rot başları çok erken deforme oluyor ve rot koparıyordu araç.Tabii bu dengesiz yükseltme sebebiyle araç bir süre sonra rot ayarı da tutmamaya başladı.Ayrıyetten yine ön tarafın enseme payı kalmadığı için çaprazlarda çok kolay bir şekilde tekerler boşa düşüyor panitaja kalıyordu araba.

Tabii bu esnada çelik tampon, vinç, port bagaj yan basamaklar vs. bunlar yapıldı bunları saymıyorum bunlar tüm araçlara yapılabilecek işlemler.Ancak torsiyonlu olan ön süspansiyon sistemi ön tarafta yer alan tampon ve vinç ağırlığı sebebiyle çok haylanmaya başladı.

Standart Np231 kodlu arazi şanzımanı çok da dayanıklı bir şanzıman deği, zorlamadan kaynaklı bir süre sonra zinciri bollandı ve ses yapmaya başladı en son gezideki zıplama hareketinden sonrada ön şaftın bağlandığı mili kesti.Difransiyel kilidinin olmamasından kaynaklanan dezavantajdan hiç bahsetmiyorum bile.

Sonuç olarak 2 sene sonra anladım ki benim yapacağım off-roadu bu aracın alt yürürü kaldırmıyor ve komple alt sistemi değiştirme kararı aldım.Şu an başladığım modifikasyon ise sırasıyla şöyle;

31 lastik başta çok büyük gibi gözüksede benim ihtiyaçlarımı karşılamıyordu bu sebeple 38 lastiğe geçme kararı aldım.Tablalı sistemi ne 38 lastiği sığrıdabilmek ne de sağlıklı yürütebilmek gibi bir şansı yok.Ön tablalı sistemi iptal edil önü makaslı sabit aksa çevirmek.Yani SAS (solid axle swap) yapmak öne Dana 44, önü değişmişken arkayı da sağlamlaştırıp %100 kilitli Dana 60 diferansiyel ile değiştirmek.Diferansiyel ayna mahruti oranları 4,10 olarak belirledim.4,10 u tercih etme sebebim bu oranlı diferansiyel bulabilmem di bulabilseydim 4,88 ya da daha üstü bir oran tercih ederdim olmazsa daha sonra değiştirme planım var.

Arazi şanzımanını da daha güçlü bir şanzımanla deiştirmem gerekiyordu bu sebeple zincirsiz sadece dişli sistemine sahip olan np205 kodlu şanzımana geçme kararı verdim.Bu şanzıman heavy duty(ağır hizmet) şanzımanı olarak geçiyor ve komple demir döküm kasadan oluşuyor.Ancak bu şanzımanın L ağır oranı 1,96 yani benim mevcut şanzımanımdan daha seri ve dik tırmanışlarda hele ki 38 lastiği çevirmekte zorlanacağını düşünerek bu sebeple bunu da ağırlaştırmak için np203 kodlu 2,01 orana sahip şanzımanla birleştirme kararı aldım yani çift şanzıman takacağım.Yabancı forumlarda doubler olarak geçiyor ve yaklaşık 4,0 ağır vites oranı elde edebileceğim.


Bunları sadece özet olarak ve kaba taslak anlattım, değinmek istediğim nokta şu benim aracım standart halde hem beygir hem ağır dişli oranı hemde yükseklik olarak dusterdan çok daha üstün olmasına rağmen aslında standart haliyle off roada hiçte elverişli olmadığını 2 sene sonra tecrübe ederek anlayabildim.Bu süreçte de sadece modifikasyonuna (son işlemler hariç) 20 binlira para harcadım.Şimdi en son bu anlattığım değişiklikleri yaparak aracı gerçek bir arazi canavarına çevirmeyi hedefliyorum ki bu son yapılacak işlemlerin de masrafı tahmini 10 bin civarı.

Ben bunları tecrübe ederek ve sürekli yabancı forumları okuyarak öğrendim, zaten Türkiyede yurtdışına göre off road emekleme evresinde.31 lastik vinç snorkel takınca herkez full donanımlı arazi aracı yaptım diyor.Ayna mahrutiden, şanzıman oranlarından, kilitlerde süspansiyon sisteminden bahseden yok.Off road snorkelle yapılmıyor.

Bu söylediğim modifikasyonları dustera yapmadan dusterla off road yapma şansınız yok, bu modifikasyonları dustera yapma şansınız da yok.(Araçda şase yok) Ha illada duster ve illa da off road diyorsanız göktuğ beyin söylediği gibi alırsınız bir cj yürürü şasesiyle beraber dusterın kupayı oturtursunuz üstüne sonrada istediğiniz gibi oynarsınız.

Ha bu anlattıklarımdan sonra siz hala dusterla off road yaptığınızı düşünüyorsanız 2 sene sonra tekrar konuşuruz.



çok güzel bir yazı olmuş.. Ciddiye alıp dikkatli okunursa çok faydalı olur kanısındayım.. Boşuna yazılmış bir yazı değil.. Neyse.

Operasyona başlamadıysanız, Çok uygun fiyata temin edilebilecek unimog diferansiyelleri var ortada.. Ger dişlileri ile 2 küsür ağırlaştırma mümkün. Yani 2. arazi şanzımanına gerek kalmayabilir.. portallık sayesinde de uzun makas ve yükseltme işlemi otomatik olarak hallediliyor. Yavuz abi daha iyi bilir ama unimog şasisi üzerine oturamayacak kupa yok ;D helezon filan aklım karışıyor..
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

AL1820' Alıntı:
ümit bey, garip karşılaştırmalar yapıp okuyanların aklını karıştırıyorsunuz,
araçlar kıyaslanacaksa

a-aynı doğa şartlarında aynı ekipmanlı araçları kıyaslamalısınız
b-araçları sahip oldukları yada sahip olabilecekleri özelliklere göre kıyaslamalısınız
şunda şu olsa bunda bu olsa duster onları geçer demek çok yanlış

Doğru okursanız aklınız karışmaz Ali Bey ;) Daha basit bir şekilde yazayım: uğurgarip Bey'in 4L sorusu üzerine söylemek istediğim şu: 4L'niz olsa bile uygun ekipmanınız veya gücünüz yoksa 4L'niz bir işe yaramaz
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

fbmy' Alıntı:
Video nerde ben rastlamadım. Bir de mümkünse linki bozarak buraya yapıştırırsanız ayrı pencerede açayım, bu ktunel olayına hiçbirşey kafi gelmiyor artık...

Videonun 4.50'den sonrasını lütfen izleyiniz :smiley: Umarım bu video burada anlattıklarıma tercüman olur ;)
http://www.youtube.com/watch?v=uoz57zqQibY



Kırık link: ttp://www.youtube.com/watch?v=uoz57zqQibY
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Ümit bey sizin kulüpteki araçların hiçbirinde bırak mt yi at lastik bile olmaması onların eksikliğidir.Sizin dusterınızın artısı değildir.Videodaki yerde iyi bir lastikle çıkamayacak hiçbir 4x4 araç yoktur.Hatta belkide iyi bir lastikle 2 çeker bile çıkılabilir.Ne bir lastik boşa düşüyor, ne bir artikülasyon ihtiyacı var, ne ağır oran gerektirecek kadar dik ve uzun bir eğim var, ne yaklaşma açısı gerektirmiyor vs. vs. vs.

Sonuç olarak bu video dusterın üstünlüğünü değil diğer araçların eksikliğini gösterir.

Bu konu kaç sayfadır yazılıp çiziliyor, söylenenler hep aynı şeyler sonuç biryere varmıyor.Ben burda edindiğim tecrübeleri paylaştım isteyen okur istediğini alır, isteyen de kendi bildiğini yapar.Bu işte yeni olanlara, birşeyler yapmaya çalışanlara dilerlerse teknik hususta bilgim dahilince yardımcı olmaya çalışırım ancak bundan sonra ikili muhabbetlere girmeyeceğim.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

AL1820' Alıntı:
okuduklarımızdan uğur bey dahil hepimiz duster i tank gibi bir şey zannettik :smiley:

Demek ki ya anlatım ya anlama sorunu olmuş.

a)Anlatan yanlış veya abartılı anlatmıştır, sorun anlatandan kaynaklanır.
b)Anlayan yazılanı ve söyleneni değil de anlamak istediğini anlamıştır. Sorun anlayandan kaynaklanır.

Bunun en çarpıcı örneği, yukarıdaki tartışma... Ümiterkan başka şey söylemiş, anlayan arkadaşlarımız başka şey anlamış...

Durumu kamuoyunun takdirine bırakıyorum.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster


Uğur bey, yazdıklarınızı ilgiyle okuduk ve bilgilendik. Ancak ümiterkanın demek istediğiyle sizin verdiğiniz bilgiler çelişmiyor. Yani her ikinizin de yazdıklarından, iki yeni şey öğrenmiş olduk.

Dikkat ettiyseniz, duster'ın mekanik yapısıyla oynamak isteyen arkadaşımıza, onun buna uygun olmadığını ifade ettik.

Sorun, mesaj yazanın tek bir cümlesini alıp onu dile dolamaktan kaynaklanıyor. (Sizin için demiyorum, genel...) Halbuki o cümlenin öncesi var sonrası var.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

moonwalker_arc' Alıntı:
Sonuç olarak bu video dusterın üstünlüğünü değil diğer araçların eksikliğini gösterir.

Bu konu kaç sayfadır yazılıp çiziliyor, söylenenler hep aynı şeyler sonuç biryere varmıyor.Ben burda edindiğim tecrübeleri paylaştım isteyen okur istediğini alır, isteyen de kendi bildiğini yapar.Bu işte yeni olanlara, birşeyler yapmaya çalışanlara dilerlerse teknik hususta bilgim dahilince yardımcı olmaya çalışırım ancak bundan sonra ikili muhabbetlere girmeyeceğim.

İyi de güzel kardeşim siz mi anlamıyorsunuz yoksa ben mi anlatamıyorum. Kimse burada bir aracı üstün tutmuyor, ekipman ve donanımın öneminden bahsediliyor
 





Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
abi o zaman niye milleti boşuna gazlarlar ki anlamadım.

Uğur bey, kendi payıma (yani mesaj yazan biri olarak) kimseyi gazlamamız söz konusu değil. Şayet siiz Duster'ı land veya suzuki ayarında bir arazi aracıdır diye almışsanız, bilgilenme eksiğiniz dolayısıyla olmuştur.

"Al bir Duster, kayadan kayaya hopla" tarzı bir mesaj ben hiç okumadım. Kendim de öyle bir şey yazmadım.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Uğur bey sanki bu noktada son mesajınızla ümiterkan bey ile hemfikir olmuşsunuz gibi gözüküyor. Ben anlamayan ve tartışmayı izleyen biri olarak bu kanıya vardım. 4L olan ancak uygun lastiği olmayan araclar uygun lastiği olan ama 4L si olmayan Dustera üstün gelmedi. ümiterkan beyde uzun bir süredir bunu söylüyordu.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

moonwalker_arc' Alıntı:
Ümit bey sizin kulüpteki araçların hiçbirinde bırak mt yi at lastik bile olmaması onların eksikliğidir.

Yukarıdaki cümlenize istinaden daha yakından görmeniz amaçlı araçların yakın çekim resimlerinin olduğu linki gönderiyorum.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=81400.0
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

olguncandan' Alıntı:
Uğur bey, kendi payıma (yani mesaj yazan biri olarak) kimseyi gazlamamız söz konusu değil. Şayet siiz Duster'ı land veya suzuki ayarında bir arazi aracıdır diye almışsanız, bilgilenme eksiğiniz dolayısıyla olmuştur.

"Al bir Duster, kayadan kayaya hopla" tarzı bir mesaj ben hiç okumadım. Kendim de öyle bir şey yazmadım.
olgun bey siz şahsınız adına böyle bir cümle kullanmamış olabilrsiniz ama bir sürü böyle ve cümle var yeni bir polemik yapmamak için örneklerine girmiyorum. ayrıca merak ettiğim bir soruma cevap alamadım diğer 4L si olan araçlarda vites oranlarını bilen var mı? bunu bilirsek diğer lastik donanım olayı ayrı bir konu.
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Ben hiçbir cümlemde aracın 4l si olsun başka bişeyi olmasın 4l yeterli demedim.O manaya çıkan herhangi bir şey de ifade etmedim.Hatta 4l si olan kendi aracımın da ümit beyin söylediği ekipmanlar (yükseltme lastik vinç vs olmasına rağmen) olmasına rağmen alt yürürünün off road yapmaya elverişli olmadığını ifade ettim.Ümit bey diyorki benim aracımda 4l yok ama iyi bir lastikle beraber 4l olanların çıkamadığı yere ben çıktım.

Ben çıkamazsın demedim ki ??? o kadar yazı yazdım benim yazdıklarımdan bu mu anlaşıldı ? Kaç kişi dikkat edip kendini verdi de okudu ?

Biz dustera kötü araba demedik segmentinde iyi bir araç dedik.Ancak bu segment off road yapabilecek araç segmenti değil.Bu aracı bu alt yürürle yükseltemezsiniz.Çok çok 1-2" yükseltirsiniz, yükseltirsenizde tüm yürür aksamın açıları bozulur 1-2 ay sonra sıkıntı çekersiniz.Kupadan yükseltme şansınız da yok.

Dustera en iyi ihtimalle daha iyi bir tampon yapılarak yaklaşma açısı iyileştirilebilir (ondan da emin değilim) bir de iyi bir lastik takarsınız o kadar.

Bu şekliyle ve bu niteliklerdeki bir aracın yapabildikleriyle tatmin oluyorsanız ne ala.

Ben böyle fanatizm görmedim, aracınız ve yaptığınız off road'da hepinize başarılar diliyorum.

Bu arada ümit bey, bizimkiler bu hafta sizin ordaydı, hatta beraberdiniz diye biliyorum.Havalar ısınsın karlar erisin çamurlar ortaya çıksın da sizi Trabzon'a davet edelim birlikte bir gezi yapalım ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,747
Mesajlar
1,523,097
Kayıtlı Üye Sayımız
166,563
Kaydolan Son Üyemiz
Efe Kurt

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst