Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 357
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,557
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
Baba görmedin mi ümiterkanlar site yöneticileriyle beraber off roadın kralını yapmışlar. daha ne yapsinlar. orda çamur lastikli duster de var, dereden geçişleri görmedin mi naber?
ama bence burda bir çifte standart var şöyle ki mesaj sayısı fazla olan eski üyeler hele ki bir de eski model büyük motorlu cipleri varsa gwliyor saçma sapan şeyler yazıyor neymiş duster off road yapamazmış felan. bizimkilerden ses çıkaran yok.

:smiley:)) iyidir sizden naber ?
 

Etiketler
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
Baba görmedin mi ümiterkanlar site yöneticileriyle beraber off roadın kralını yapmışlar. daha ne yapsinlar. orda çamur lastikli duster de var, dereden geçişleri görmedin mi naber?
ama bence burda bir çifte standart var şöyle ki mesaj sayısı fazla olan eski üyeler hele ki bir de eski model büyük motorlu cipleri varsa gwliyor saçma sapan şeyler yazıyor neymiş duster off road yapamazmış felan. bizimkilerden ses çıkaran yok.

Uğur Bey siz bakmayın başkalarının laflarına bindiğiniz Duster'ın kıymetini bilin yeter :smiley: Duster'ın Dusterlığını bozmadan yapılacak en önemli şeyler araziye uygun iyi bir lastik, belki biraz yükseltme(Büyük boy lastikle veya Yayla), arazide sıkıntılı yerlerde çok işe yarayan bir Vinç(Portatif veya Sabit), yakında %100 kilit çıkıyor o da oldu mu tamamdır bu iş. Fazlasına gerek yok zaten, varsın bu halleriyle gidemediği veya çıkamadığı bir kaç yere de Duster çıkmasın veya gidemesin(Bu durumlarda zaten vinç ön plana çıkıyor). Ha bu arada Duster'ın 1.Vites düşük devirli vitesini önemsiz görenlere 4L olmalıydı diyenlere bizimle gezilere katılmalarını tavsiye ediyorum ;D 4L'li çok araç gördük içler acısı ;D
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Abi yine de öyle dememek lazım bazı araçların 4L si baya güçlü. mesela bizim o gezide biri diferansiyelin içinde pinyon dişlisi mi dedi bir şeyi değiştirmiş. Çamurda nerdeyse gaza dokunmadan gidiyordu meret.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
Abi yine de öyle dememek lazım bazı araçların 4L si baya güçlü. mesela bizim o gezide biri diferansiyelin içinde pinyon dişlisi mi dedi bir şeyi değiştirmiş. Çamurda nerdeyse gaza dokunmadan gidiyordu meret.

Motor gücü fazla olabilir veya ayna mahruti değiştirmiştir :smiley: Yani Standart 5.9 Cherokee'nin 4L performansı ile 1.3 Jimny'nin performansı elbette aynı olamaz.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ümiterkan' Alıntı:
Uğur Bey siz bakmayın başkalarının laflarına bindiğiniz Duster'ın kıymetini bilin yeter :smiley: Duster'ın Dusterlığını bozmadan yapılacak en önemli şeyler araziye uygun iyi bir lastik, belki biraz yükseltme(Büyük boy lastikle veya Yayla), arazide sıkıntılı yerlerde çok işe yarayan bir Vinç(Portatif veya Sabit), yakında %100 kilit çıkıyor o da oldu mu tamamdır bu iş. Fazlasına gerek yok zaten, varsın bu halleriyle gidemediği veya çıkamadığı bir kaç yere de Duster çıkmasın veya gidemesin(Bu durumlarda zaten vinç ön plana çıkıyor). Ha bu arada Duster'ın 1.Vites düşük devirli vitesini önemsiz görenlere 4L olmalıydı diyenlere bizimle gezilere katılmalarını tavsiye ediyorum ;D 4L'li çok araç gördük içler acısı ;D
Ben bu konularda tam deneyim sahibi değilim, bazıları diyor ki 4L olmazsa olmazdır ve 4L olmayan araç arazi arabası değildir. Bunların manığına göre bşzşm duster gibi arabalar kesinlikle 4L arabaların geçtiği yerden geçemez.
Başta siz olmak üzere bizim cepheden de 4L olmazsa olmaz değildir, bizim birinci fites en azından bazı araçların 4L sinin yerini tutar diyorsunuz ki bir duster kullanıcısı olarak 1. fiteste arabanın yeri kazımasını görerek ben de buna katılıyorum.
O zaman geriye şu kalıyor. Hangi araçların 4L si içler acısıdır, hangilerinşnki gerçekten dusterden güçlüdür bunu tespit etmemiz lazım.
Yanlız kimse yok efendim biz gezilerde hiç duster görmedik bilmem ne felan demesin, matematik konuşsun. Başta dea dedim ben bu işlerde deneyimli değilim ama vitesin oranına bakarak hesap yapılabilir. Ve gerçek objektif değerler ortaya çıkar. bilen varsa lutfen yazsın. herkes de kafasına göre araçları kötülemesin.
ayrıca önceki mesajda yazdığım pinyon dişli bizim arabalarda var mı, varsa biz de bunu modfiye ederek arabayı güçlendirebilir miyiz?
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
Ben bu konularda tam deneyim sahibi değilim, bazıları diyor ki 4L olmazsa olmazdır ve 4L olmayan araç arazi arabası değildir. Bunların manığına göre bşzşm duster gibi arabalar kesinlikle 4L arabaların geçtiği yerden geçemez.
Başta siz olmak üzere bizim cepheden de 4L olmazsa olmaz değildir, bizim birinci fites en azından bazı araçların 4L sinin yerini tutar diyorsunuz ki bir duster kullanıcısı olarak 1. fiteste arabanın yeri kazımasını görerek ben de buna katılıyorum.
O zaman geriye şu kalıyor. Hangi araçların 4L si içler acısıdır, hangilerinşnki gerçekten dusterden güçlüdür bunu tespit etmemiz lazım.
Yanlız kimse yok efendim biz gezilerde hiç duster görmedik bilmem ne felan demesin, matematik konuşsun. Başta dea dedim ben bu işlerde deneyimli değilim ama vitesin oranına bakarak hesap yapılabilir. Ve gerçek objektif değerler ortaya çıkar. bilen varsa lutfen yazsın. herkes de kafasına göre araçları kötülemesin.
ayrıca önceki mesajda yazdığım pinyon dişli bizim arabalarda var mı, varsa biz de bunu modfiye ederek arabayı güçlendirebilir miyiz?

4L'si içler acısı araç demekten ziyade 4L'si olup da içler acısı duruma düşen araç demek daha doğru. Çünkü 4L'niz olsa bile uygun lastiğiniz yoksa bir işe yaramaz. Veya kilit türevi çekiş kontrolleriniz yoksa yine işe yaramaz. Motor gücünüz veya torkunuz yeterli değilse yine işe yaramaz. Ama bu vb. şeyler varsa 4L canavar olur. Duster'da ki 1.Vites düşük devir oranı, uygun lastik, çekiş kontrol sistemi ve yüksek torkla birleşince 4L'si olup da LPG'li veya güçlü olmayan düşük hacimli, kilit vb. çekiş kontrolü olmayan, uygun lastiği olmayan standart araçlara arazide gününü gösteriyor. Yani aracınız arazi için uygun kombinasyonlu ise Duster size birçok yerde yetecektir. Bu işin zaten bir sınırı yoktur, Duster'ı zorlayan yerler muhakkak vardır ve olacaktır, önemli olan Duster'ın Dusterlığını bozmamaktır. Daha önce söylediğim gibi Duster için en iyi modifiyeler; Lastik, Yükseltme ve Vinç, ileride de %100 Kilit.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ümiterkan' Alıntı:
4L'si içler acısı araç demekten ziyade 4L'si olup da içler acısı duruma düşen araç demek daha doğru. Çünkü 4L'niz olsa bile uygun lastiğiniz yoksa bir işe yaramaz. Veya kilit türevi çekiş kontrolleriniz yoksa yine işe yaramaz. Motor gücünüz veya torkunuz yeterli değilse yine işe yaramaz. Ama bu vb. şeyler varsa 4L canavar olur. Duster'da ki 1.Vites düşük devir oranı, uygun lastik, çekiş kontrol sistemi ve yüksek torkla birleşince 4L'si olup da LPG'li veya güçlü olmayan düşük hacimli, kilit vb. çekiş kontrolü olmayan, uygun lastiği olmayan standart araçlara arazide gününü gösteriyor. Yani aracınız arazi için uygun kombinasyonlu ise Duster size birçok yerde yetecektir. Bu işin zaten bir sınırı yoktur, Duster'ı zorlayan yerler muhakkak vardır ve olacaktır, önemli olan Duster'ın Dusterlığını bozmamaktır. Daha önce söylediğim gibi Duster için en iyi modifiyeler; Lastik, Yükseltme ve Vinç, ileride de %100 Kilit.
Anladıklarımı özetleyeyim doğru mudur?
Duster haricinde bir araçta uygun çamur lastiği, kilit, yeterli motor gücü ve tork yoksa 4L işe yaramaz. Önceki mesajılarınıza bakarak bu tip bir araca örnek SUZUKİ JIMNY olabilir. 1.3 benzinli motor, bir de LPG takılmışsa (ki çoğu öyle) tork diplerde.
Ama araba duster'sa 4L olmasa da normal kendi lastikleriyle bile düşük devir 1. vitesi ile Jimny gibi araçları ezip geçer. Normal lastikleri ile diye düşünmemin sebebi siz başta olmak üzere bir iki istisna dışında hiç bir dusterci At veya MT lastik kullanmıyor.
Eğer dusterde mt lastik vinç yükseltme kombinasyonu olursa 4L si olan MT lastikli bütün arazi araçlarıyla eşit seviyede olur. Doğru mudur?
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Uğur bey, yazdıklarınız en hafif deyimle tam bir rüya(birbirinden alakasız şeyleri
açıklamayı eminim engin bilgisiyle Ümit bey yapacaktır)
benim uyarım
duster inizi alıp bir geziye katılmamanız yönünde çünkü diğer arazi araçlarının
yanında sizin rüya tam bir KARABASAN a dönüşecek ;D
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Selam Sevili ve saygıdeğer Gezenbilir üyesi arkadaşlar..

marka,model,sınıf,cins vb konuların tamamen dışında olarak,sadece mekanik anlamda bildiklerimi paylaşmak istemekteyim..''Neden bu topik .? '' diyecek olur iseniz, yeri olduğunu düşündüğümdendir..

1) araba standarttır,gidilebilen en yoldışı etaba kadar gidilir ve dönülür..
2) MT lastik takarsınız,tutunma iyileşir,transmisyon zayıf gelir..(aks,debriyaj baskı-balata)..(burada 4L pozisyonuna mecbursunuzdur.yarım debriyaj pozisyonunda seri zorlarsanız ilk günde tüm debriyaj sisteminiz iflas eder)
3) debriyajı modifletirsiniz,motor cevirmeye çalışır,debriyaj kaçırmaz,aks'lar zayıf gelir keser..
4) aksları modifletme şansınız yoktur,ayna-mahruti'i oranlarını iyileştirirsiniz..lastikler çamuru boşaltsın diye gazlamak zorunda kalırsınız ,yüksek sürtünmeden tekrar debriyajınız kokmaya başlar..
5) arabanız dingilsizdir,salıncak burçlarınızı yerinden oynatır..bu dengesizlik,diferansiyel kovanlarınızı strese sokar,direk diferansiyeli dağıtırsınız..
6) tüm transmisyon full modiflidir,bu kez, transmisyon (diferansiyel,ana şanzuman ve arazi şanzumanı ) taşıyıcı bağlantılarını sağlamlaştırmanız gerekir..bunun için aracın altında şase olması lazımdır..

böyle uzar gider bu hadise..

şimdi neden arazi aracı - SUV ayrımı yapılması gerektiği sanırım biraz daha netleşmiştir.

Hepimiz,sahip olduklarımızla mutlu olalım..gerisi teferruat..

kalın sağlıcakla
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

MUDANYALI' Alıntı:
Selam Sevili ve saygıdeğer Gezenbilir üyesi arkadaşlar..

marka,model,sınıf,cins vb konuların tamamen dışında olarak,sadece mekanik anlamda bildiklerimi paylaşmak istemekteyim..''Neden bu topik .? '' diyecek olur iseniz, yeri olduğunu düşündüğümdendir..

1) araba standarttır,gidilebilen en yoldışı etaba kadar gidilir ve dönülür..
2) MT lastik takarsınız,tutunma iyileşir,transmisyon zayıf gelir..(aks,debriyaj baskı-balata)..(burada 4L pozisyonuna mecbursunuzdur.yarım debriyaj pozisyonunda seri zorlarsanız ilk günde tüm debriyaj sisteminiz iflas eder)
3) debriyajı modifletirsiniz,motor cevirmeye çalışır,debriyaj kaçırmaz,aks'lar zayıf gelir keser..
4) aksları modifletme şansınız yoktur,ayna-mahruti'i oranlarını iyileştirirsiniz..lastikler çamuru boşaltsın diye gazlamak zorunda kalırsınız ,yüksek sürtünmeden tekrar debriyajınız kokmaya başlar..
5) arabanız dingilsizdir,salıncak burçlarınızı yerinden oynatır..bu dengesizlik,diferansiyel kovanlarınızı strese sokar,direk diferansiyeli dağıtırsınız..
6) tüm transmisyon full modiflidir,bu kez, transmisyon (diferansiyel,ana şanzuman ve arazi şanzumanı ) taşıyıcı bağlantılarını sağlamlaştırmanız gerekir..bunun için aracın altında şase olması lazımdır..

böyle uzar gider bu hadise..

şimdi neden arazi aracı - SUV ayrımı yapılması gerektiği sanırım biraz daha netleşmiştir.

Hepimiz,sahip olduklarımızla mutlu olalım..gerisi teferruat..

kalın sağlıcakla
O zaman duster için bu sıralamaya girelim.
MT Lastikleri sipariş verdim yarın öbür gün elimde.
Debriyaj modifiyesini araştıracağız.
Onu bulduk diyelim daha sonra ayna mahruti yapacağız,
sonraki aşama tüm transmisyonu modifiye edeceğiz.
Son olarak iş gelecek şaseye. Bizim araçlarda merdiven şase yok monoblok şase var. Bu olur mu?
Yoksa sat dusteri başka araç al daha mantıklı mı diyeceksiniz.? (bu soruyu sorarken mantıklıdan kastım parasal olarak değil, duster sevdiğim bir araç, bir duster parası da modifiyeye harcasam gözüm görmez ama son tahlil de parayla dahi olmaz mı=?)
Mesela hangi araç ?
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Gönül kimi severse , afet-i devran o dur..

Her araç,beklentiye göre modiflenerek biraz daha ihtiyaca cevap verir duruma gelebilir..işte esas konuda budur..

Kimi araçlar ,anadan doğma arazi aracıdır,sadece 4 lastikle %50 performans verir..(solid aks,şase,4L,LSD,uygun süspansiyon,mekanik kumandalı şanzuman vs..)

Kimi araçlarda ,arazi aracı olmak için bir takım modifler isterler..Burada arazi aracı demek,herkesin ortak onayı olacağı ''Arazi aracı'' dır..asvaltta doğru dürüst gidemeyen demek. ;D

Kolaylıklar dilerim..Malınızdan soğumayın,bildiğiniz yoldan devam edin..Güle Güle kullanın..
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

MUDANYALI' Alıntı:
Gönül kimi severse , afet-i devran o dur..

Her araç,beklentiye göre modiflenerek biraz daha ihtiyaca cevap verir duruma gelebilir..işte esas konuda budur..

Kimi araçlar ,anadan doğma arazi aracıdır,sadece 4 lastikle %50 performans verir..(solid aks,şase,4L,LSD,uygun süspansiyon,mekanik kumandalı şanzuman vs..)

Kimi araçlarda ,arazi aracı olmak için bir takım modifler isterler..Burada arazi aracı demek,herkesin ortak onayı olacağı ''Arazi aracı'' dır..asvaltta doğru dürüst gidemeyen demek. ;D

Kolaylıklar dilerim..Malınızdan soğumayın,bildiğiniz yoldan devam edin..Güle Güle kullanın..
anladıysam arap olayım.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
Anladıklarımı özetleyeyim doğru mudur?
Duster haricinde bir araçta uygun çamur lastiği, kilit, yeterli motor gücü ve tork yoksa 4L işe yaramaz. Önceki mesajılarınıza bakarak bu tip bir araca örnek SUZUKİ JIMNY olabilir. 1.3 benzinli motor, bir de LPG takılmışsa (ki çoğu öyle) tork diplerde.
Ama araba duster'sa 4L olmasa da normal kendi lastikleriyle bile düşük devir 1. vitesi ile Jimny gibi araçları ezip geçer. Normal lastikleri ile diye düşünmemin sebebi siz başta olmak üzere bir iki istisna dışında hiç bir dusterci At veya MT lastik kullanmıyor.
Eğer dusterde mt lastik vinç yükseltme kombinasyonu olursa 4L si olan MT lastikli bütün arazi araçlarıyla eşit seviyede olur. Doğru mudur?

jimny' nin neler yapabildiğinden bihaber olmanız ve ezip geçer tabirini kullanmanız yeterlidir.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

jeep' Alıntı:
Neyse arkadaşlar daica dustercılar kağıt kalemlerini hazırlasınlar ...

5 farklı şanzıman seçeneği var..


benzinli dizel
1,6 16 v 105 85 hp 110 hp 110 hp
4x2 4x4 4x2 4x2 4x4
JR5*187 TL8*002 JR5*189 TL4*043 TL8*000
in 1st gear 3,84 3,45 3,84 3,82 4,00
in 2nd gear 2,11 2,01 2,11 2,00 2,32
in 3rd gear 1,36 1,35 1,36 1,36 1,47
in 4th gear 1,00 1,00 1,00 1,00 1,00
in 5th gear 0,84 0,80 0,78 0,78 0,73
in 6th gear - 0,63 0,65 0,55


demek 110 hp dizel 4x4 en ağır 1. vitesi.. Benim cj de 1. vites low da 12,64 orana sahip.. yalnızca şanzımandan 3 kere daha ağırım.. ;D

14 ekim de bu verileri vermişim.. Duster lehine yorum yazan arkadaşların hiç birisi evet HİÇ BİRİSİ bu güne kadar binlerce mesajları içinde bu mesaj kadar teknik veri vermemişler, verememişler..

Buradan ahkam kesmesi kolay.. Biz klavye başında değil bizzat arazide ve sanayide edindiğimiz tecrübeler doğrusunda yazıyoruz.. Kulaktan duyma değil ocaktan yetme yazıyoruz..


Bu işe gönül vermiş arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyor, bilenlerden feyz alıyoruz.. ÖĞRENİYORUZ...

Offroadun ne olduğunu bilmediğiniz için ne yapabileceğinizi de bilmiyorsunuz.. Bilmediğiniz konuları sorun, araştırın.. Biz her zaman yardımcı olmaya çalışırız. Ama zorla bize ukalalık yaptırmayın..

Sizin duster dediğiniz aracı ciddi offroad olarak değerlendirirseniz sınıfta kalırsınız.. Ne kadar modifiye ederseniz o kadar hareket edemezsiniz. En basit 3-4 cm büyük MT lastik ile garanti dışı kalacak ciddi hasarlar açarsınız aracınıza.. Yazık.. Modifiye etmenin tek yolu kupayı kullanıp geriye kalan kısımları farklı bir şasi üzerine oturtmaktan geçer..

Yukarda verilen oranlara ve beygire göre teorik olarak 3 tane duster ı aynı zemin ve lastikle arkamda gezdirebileceğimi düşünüyorum.. Rakamlarla ıspatlayabilirim..

Dikkat ederseniz hala genele yazıyorum.. Tek tek alehimde yazı yazan arkadaşları kınıyorum. Bundan sonra bu şekilde devam ederlerse, bende tek tek uğraşırım. Tekrar isim değiştirmek zorunda kalabilirler..

saygılarımla..
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster


Burada hiç kimse Duster'ın profesyonel (yani yukarıdaki arkadaşımızın dediği gibi anadan doğma" arazi aracı olduğunu söylemiyor.

Duster sınır tanımz filan değildir. Doğru, o bir SUV dur. Kayadan kayaya zıplayamaz. Zıplamaya kalkan olursa da bir iki, sonuç ıskarta....

Geçmişte İlker bey'in bir lafı vardı. Diyordu ki, "küçümsemeyin yeteneklerini" Ama sınırı da zorlamamak lazım.

Uğur bey, diğer araçlarda yapılan modifiyeleri Duster'da yapamazsınız. şanzuman-diferansiyel, kilit vs. değişikliklerine Duster'ın mekaniği uygun değildir. Yapabileceğiniz en fazla lastik değişimi, biraz yükseltme vs. Bunun dışına çıkılmamalı diye düşünüyorum.

Ki, eğer off road sizde bir tutku halindeyse, o zaman daha ucuz ve eskilerden alıp onun üzerinde çalışmalısınız.

Dünya otomobil endüstrisi hem fiyatı ucuz, hem sınır tanımayan, hem az yakan, hem vergisi düşük vs. vs. bir arazi aracı henüz üretmedi.
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
Anladıklarımı özetleyeyim doğru mudur?
Duster haricinde bir araçta uygun çamur lastiği, kilit, yeterli motor gücü ve tork yoksa 4L işe yaramaz. Önceki mesajılarınıza bakarak bu tip bir araca örnek SUZUKİ JIMNY olabilir. 1.3 benzinli motor, bir de LPG takılmışsa (ki çoğu öyle) tork diplerde.
Ama araba duster'sa 4L olmasa da normal kendi lastikleriyle bile düşük devir 1. vitesi ile Jimny gibi araçları ezip geçer. Normal lastikleri ile diye düşünmemin sebebi siz başta olmak üzere bir iki istisna dışında hiç bir dusterci At veya MT lastik kullanmıyor.
Eğer dusterde mt lastik vinç yükseltme kombinasyonu olursa 4L si olan MT lastikli bütün arazi araçlarıyla eşit seviyede olur. Doğru mudur?

Doğru değildir ;) Araçları kıyaslamak doğru değil bence. Çünkü her aracın eksi ve artıları var. Önemli olan mevcut standart haliyle elde edilen performanstır. Örneğin, Jimny gerçek bir arazi aracıdır, Duster onunla boy ölçüşemez ama bazı noktalarda onu geçebilir. Mesela; Jimny'de 4L olsa bile eğer uygun lastiği yoksa uygun lastiği olan Duster ondan daha performanslı olabilir. Jimny'de 4L olsa bile Standart halinde ESP-ASR gibi çekişe etki eden bir sistem yoksa Buzda ve Karda Duster kadar iyi tırmanamayabilir. Jimny'de 4L olsa bile Duster kadar güçlü bir torku yoksa yoğun Kar veya çamurda batabilir, tıkanabilir. Jimny'de 4L olsa bile Duster'ın çekiş kontrolüyle geçtiği bir yerde askıya kalabilir. X bir araçta 4L olsa bile Duster kadar hafif olmadığı için Kumda batabilir. Duster'ı da bozmadan en iyi performans alabilmek için Lastik, Yükseltme, Vinç, Alt Komple koruma gibi şeylere önem vermek lazım. Fazlası zevk ve para işi. Diğer araçlarla da kıyaslamamak gerekir. Her aracın kendine göre iyi yada kötü yanları vardır. Örneğin; Suzuki Vitara 1.6 aldık, 2H, 4H, 4L'si var, peki aynı özelliklere sahip bir jimny veya Defender ile aynı performansa mı sahip.Tabii ki hayır. Hepsinin kendine ait avantaj ve dezavantajları var. Demem o ki 2H, 4H, 4L olup olmamasına bakmak yerine öncelikleri belirleyip araç tercih etmek ve aracın sınırları ölçüsünde araçtan beklenilenleri de bozmadan uygun modifiye yapmak gerekir.

Eski bir Jimny Kullanıcısı​
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,751
Mesajlar
1,523,176
Kayıtlı Üye Sayımız
166,565
Kaydolan Son Üyemiz
ömer sarıhan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst