Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.
Yanlış anlaşılmayım, şimdi series LR ler, defenderlardan farklı olarak sürekli 4 çeker değiller, bizler içerden 4*2 moduna alıp da giriyoruz. Teknisyen benim muayenede fren pedalını 2 kez pompaladı o pompaladıktan sonra basılı tutmaya başladı bu durumdayken test cihazıı da tekerleri döndürmeye çalıştı benim araçta her teker başına yaklaşık 220 fren değeri çıkmıştı.
El freni sistemimiz defenderla aynı şafta bağlı kampana yardımıyla duruyoruz.. Teknisyen aracın üstündeyken el frenini çekti, sonrasında alttaki makaralar tekerleri döndürmeye çalıştı. Bu şekilde denemiş oldu, ondan da geçtim.
Defenderlar'da arazi şanzımanı kolunuzu N pozisyonuna aldığınızda ön şaft ile arka şaftın dönmesi nasıl oluyor, bir denediniz mi, eğer ön şaft ve arka şaft birbirinden bağımsız oluyorsa arabanızı makaraya çıkardıktan sonra arazi vitesini N ye alıp fren testine girmeyi deneyebilirsiniz.Yol testine girmek zorunda kalmazsınız belki.. Bu şekilde el freni testinden de geçebilirsiniz.. Defenderım yok ama ortada bir difransiyel olduğuna göre makara arka tekeri döndürmeyi çalıştığında teknisyen frene basacağı için ön şaft duruyor olacak, arazi vitesiniz de boştaysa arazi vitesiniz kendi içinde arka şafttan gelen tahrikle dönecektir ve araba kıpırdamayacaktır, bu şekilde yol testine girmeden geçebilirsiniz diye düşünüyorum.
Abilerim daha iyi bilirler, ben sadece mantık yürüttüm, yanlışım olabilir...