Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ertuğrul Açıkgöz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 130
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,434
Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

dalyan' Alıntı:
2 gün önce el freni çekili olarak tahmini 500km gittim,unutmuşum.
Yokuş aşşa sola viraj alırken araçta tuhaf bir titreşim oldu o ara huylandım ama yanımdakiylen hararetli bir tartışma halinde olduğumdan çok önemsemedim sanırım,çekişte düşüktü tabiki.
Daha sonra aşırı balata kokusu duymaya başlayınca bizde jeton düştü haliylen.
Hemen el frenini boşa aldım aradan 2 gün geçti ve ortalama 40km yol aldım her hangi bir tuhaflık yok araçta.
Acaba bir zarar vermiş olabilirmiyim Defendere?
Eğer halen el freni tutuyorsa bişey olmaz. en kötü balata değiştirirsiniz. düşük hızda boşa attığınızda lok lok ses yapmıyorsa sistem normal oluyo :D
 

Etiketler
Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Cevap için teşekkürler,
Hiç bir sorun yok,yola devam. :smiley:
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Tüm yazılanları okumaya çalıştım.. birkaç noktaya değinmek istiyorum. umarım yazılanlardan atladığım olmamıştır.
1)Defenderlar için 3500 Kg çeki kapasitesi frenli römorklar için diye biliyorum o yüzden Defender o yükü çeker ama römork frenli değilse durduramayabilir :smiley: Frenleyebileceği yük teknik olarak = araç ağırlığı + Araç içi izin verilen yük (katalog değeri= 1,200 Kg ) olmalıdır. Dolayısıyla 3,500 Kg + Araç ağırlığı olmamalı.
2)Ben tam teşekküllü TUV istasyonunda fren testine girmekten burada yazılan endişeler yüzünden çekindiğimden seyyar istasyona gitmiştim geçen yıl ve oradada anlattım sorun çıkabileceğini ama adamlar daha önce Defenderları standda test ettiklerini söylediler ve sorun olmayacağını söylediler .. nitekim sorun çıkmadı. Yani orta kilit devrede değil iken ön yada arka akslardan birisi fren standında serbest dönerken diğer aks'a güç gelmiyor ( Defender'lar sürekli 4x4 ancak ayrı aks diferansiyelleri nedeniyle bağımsız olarak çalışıyor ).
3)Her iki şaft'ı kilitleyerek çalışan tambur disk biçimli El freninin aracı dururken ( arkadaşlardan birisinin yazdığı azami eğimde ) sabitlemek için dizayn edildiğini ve hareket halinde iken el freninin çekilerek test edilmesinin tambur-balata ve kontrol mekanizmasına zarar verebileceği ile ilgili olarak Otokar Bölge servisi bana yazı verebileceğinide ayrıca belirtmişti.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,247
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst