Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ertuğrul Açıkgöz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 130
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,434

Etiketler
Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

murat_net' Alıntı:
Defender 110 aracımız Dudullu TÜVTÜRK deki teknisyenlerin ve şeflerin bilgisizliği ve çözümsüz olmalarından dolayı geçemedi.
sesiniz yükseltmez ve hakkınızı savunmazsanız da Trafige gitme EK1 düzenleme gibi olmayacak işlere yönlendiriliyorsunuz.
Defenderimiz muayeneye götürdüğümüzde tabiki Far ayarı standart hafif kusur olarak yazmanın yanında ARAZİ TAŞITI ve kişi sayısını bir türlü bağdaştıramıyorlar. Ya Otomobil olacak oda 5 veya 8 kişi olur . Yada minibüs olacak 10 kişi ozaman yazılır gidin trafikte düzelin 10 kişi olmaz diyorlar..Arazi Taşıtı OTOMOBİLMİŞ ve 10 kişi olmazmış.. http://www.otokar.com.tr/tr/urunler/urun_detay.aspx?urun=18
Fabrika ve servis yazıları götürmeyi ve TÜVTÜRK deki tüm şeflarin GÖZüne sokarak belgeyi kabul etmelerini sağlamaya çalışmakta ısrarlıyım Bakalım ne olacak . Aynı sorunu paylaşan veya çözen arkadaşlardan bilgi almak isterim ..
Sevgiyle kalın...

Öncelikle geçmiş olsun diyorum umarım muayeneden geçersiniz. Sizin göstermiş olduğunuz siteye baktım. Fiyat listesi yazan yere tıkladığınızda 110'luk araçlar 1+1 olarak, 130'luklar ise 4+1 olarak gözüküyor.
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Otokar'in web sayfasindaki fiyat listesinde ( 1 + 1 ) yazdigi dogru ancak bu liste tum modifikasyonlari kapsamiyordur.. 110 tipine ait ana sayfada =>
" Land Rover Defender 110 Station Wagon"
Daha fazla oturma alanı ve pencereleri ile taşımacılık için en uygun araçtır. Esnek oturma kombinasyonları ile Station Wagon 11 kişiye kadar taşıma kapasitesine sahiptir." ifadesi net olarak yaziyor..
Yolcu tasima kapasitesi ile ilgili Ruhsat ve TUV arasinda uyumsuzluk yada sorun var ise bu forumun onceki sayfalarinda nasil temin edilecegi konusunda bir tecrubeyi aktardigim "aracin orjinal < E > belgesini fabrikadan temin edebilirsiniz (tabii aracin fabrika cikisi 11 kisilik ise ) yada o dogrultuda proje yaptirmak gerekecektir..
kolayliklar / Ertugrul
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Yavv bu TÜV den çekmeyen sadece benmiyim tek seferde geçti
hafif kusur motor no okunmuyormuş üşendi bakmaya halbuki güzel okunuyordu
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

tüv deki elemanların arazi aracı hakkında en ufak bilgileri yok land'ın devamlı dört çeker olduğunu bilmiyor onun için bilmedikleri şeyleri redetme eylimindeler ancak siz açıklama yaparak bastırırsanızda bi güzel okeyliyorlar ben 3 ayrı tip araç için gittim 3 de geçti ancak baya adamlarla teknik olarak tartışma ve uğraşma zorunda kalıyorsunuz ;)
 



Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

of ya bu sayfanın en başında dah bir senem var demişim rahat raht ama gün geldi eçti bile şimdi pazartesi bende aracımı götüreceğim inşallah götürmeden önce farlarımı ayarlatıp frenleri kontrol ettireceğim aklıma takılan bişe var sürekli 4 çeker olduğunu neden söylemeliyiz tuv dekilere ?
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

TUV deki fren test standinda aracin on ve arka akslari stand mekanizmasi uzerine ayri ayri bindirilerek duzenek tekerleri cevirmeye calisiyor ( bundan tam emin degilim .. buyuk ihtimal arac vitese alinarak kendisi tekerlerini ceviriyor yada herikisi birden..yani duzenekte ayni anda cevirmeye calisiyor .. ) ve frene basildiginda tekerlerin ne kadar surede ve ne kadar yukte tam olarak durdugunu olcuyor ..Bizim Defenderlar diferansiyel mekanizmalarina bagli olarak hem akslarin hem tekerleklerin birbirleriyle irtibati farkli hiz ve virajlari karsilayabilmek icin kismen serbest olsada surekli dort ceker oldugundan arac duzenek ustundeyken ( tek aks ) vitese takilip hizlanirken her iki aks birden hareket edecektir o yuzden mevcut duzenege uyumlu degil diye dusunuyorum ..
Yine bu forumda onceki sayfalarda konusu gecmis idi .. TUV istasyonundaki makina muhendisinden mekanizmanin tam prensibi ogrenilebilirse
ve tekerlekleri aracin cevirmesi gerekmiyor ise ...aracin arazi sanzimani orta konuma ( bos ) alindiginda aks larin birbirinden bagimsiz olmasi mumkun ve bu sekilde stand uzerinde testi yapilabilir ve eminim cok daha kolay olur..cunku benim aracimi degerleri tutturabilmek icin cok fazla zorladilar ve cok zaman kaybettik.. duz asfalt bir zeminde 80-90 Km/h hiza cikip sonra tum gucunle frene basilmasi yani ... genellikle on bazan arka tekerlekler ayni anda kizaklamiyor..
(zaten Lastiklerin tutus durumu iyi ise kizaklamadan durdurmasi daha kisa mesafeli olacaktir..bloke olmus tekerleklerin fren mesafesi daha uzundur ancak ABS sistemi olmadigindan buna engel olmak pek mumkun degil )
helede lastik disleriniz biraz zayif, standartdan buyuk capta jant-lastik ikilisi... ve arac agirliginiz yine standart ustu ise TUV'un dinamik fren test cihazini gecmek cok zor oluyor ..
El freni testide ayni sekilde,TUV dekilerin tamamen bilgisiz ve bilincsiz yaklasimi nedeniyle araci 20-30 km/h hizlara cikarip aniden el frenini cekip yine durma suresini olcuyorlar ... bu bizim Defenderlarda orta diferansiyeli kilitleyen mekanizma icin cok zararli hatta kalici mekanik hasarlar olusturabilir.. bunu olcum oncesi mutlaka konusup el freninin aracin dururken sabitlenmesi icin oldugunu ..hareket halindeyken olculmemesi gerektigini .. bu olcum metodu nedeniyle aracta hasar olusursa bundan sorumlu olacaklarini kibarca anlatmakta fayda var ....
umarim biraz fikir verebilmisimdir ... size kolayliklar diliyorum .. sonucu paylasirsaniz sevinirim..
Selam / Ertugrul
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

off_road verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum yarın aracın bagajını ön koumayı felan söküp hazırlayacağım pazartesi günü ne olup bittiğini burdan sizlerle paylaşırım :smiley: inşallah geçeriz
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Yine bu forumun baslarinda detaylica yazdigim gibi ...ben aracin port bagajini , on ve ic korumalarini sokmemistim bir soru sormamislardi ...ust ilave projektorleri ve on vinc'i sokmustum bunlarida sordugumda ; sokmeseydinizde sorun olmazdi hafif kusur yazilir demisti ordaki tekniker ... ama istasyondan istasyona .. hatta ayni istasyon icerisindeki teknikerden teknikere bile .. elemanlarin bilgi ve tavirlarina gore degisiyor eksik listesi ne yazikki ...
slm / Ertugrul
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Off_Road' Alıntı:
Arkadaslar,
Bugun, beni epeydir dusunduren kismen modifikasyonlu (yani ruhsata islenmemis; on vinc / ceki demiri / projektorler / port bagaj / roll barlar / on panel /sis farlari gibi ) 1992 model Defender'imin Muayenesini bugun tek seferde ( gordugum kadari ile oldukca ust duzey inceleme yapan ) Kayseri'deki TUV istasyonunda yaptirdim ... gercekten ciddi olarak rahatladim ve detaylara girmeden once bircok konuda, bircok platformda ( buna kimi site ici basliklarida dahil ) yanlis bilgiler verildigi icin gereksiz evhama kapildigimi ve gereksiz masraflar yaptigimida gormus oldum .. Herne kadar Turkiyedeki TUV istasyonlarinda % 100 bir standart olcum & inceleme .. ve teknisyen kalitesinden henuz kesin olarak soz edilemese bile yinede sehirlerin arasinda bence birbiriiyle kiyasladiginizda oldukca tutarli olan referanslar var .. sitede bundan once acilmis konu basliklarinida okumanizi oneririm
(http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=20901.40 ) gibi ...
simdi gelelim kendi yasadigim deneyimlere..
aracimi yeni aldigim icin zaten kimisi oldukca acil ve ciddi olan sorunlar icin (Ankara haricinde ic Anadoludaki tek yetkili Otokar servisi olan Kayseri servisi yani )
Bize hep ruhsata islenmeyen vinc / projektorler / ceki demiri ile arac kesin muayeneden gecemez dendiginden ..bunlari servisteyken sokturup ( muayene sonrasi takilmak uzere) oyle gittim ... Muayene ucretini ( 123,9 TL ve aylik gecikme bedeli olan 6,2 TL'yi < aylik % 5 > ) odedikten sonra
sira gelince
1)istasyondaki fren stand'ina girip giremiyecegini kesinlestirmek icin ilgili Teknisyen arkadas ;araciniz 4x4 ama surekli 4x4 den cikarilabiliyormu diye sordu .. haliyle bizim aracin surekli 4x4 oldugunu ve el frenininde diferansiyeli kilitledigini ( hareket halinde iken kullanilmasinin uygun olmadigini ) belirttim ( El freni mekanizmasini anlamadilar ..detayini asagida verecegim ).Teknisyen anlasildi .. Stand disinda Hareket halinde ( yolda ) test icin ekipman hazirliyacagiz dedi. ( prosedurunu asagida yazacagim )
2)Once aractaki Yangin tupu ( benimki yeni idi azami dolum suresini ne istiyorlar bilmiyorum ) cift Reflektor / Saglik seti /cekme halati/stepne-bijon seti /kriko ( arazi tipi yada en basit tip farketmiyor )/Lastik ebatlarini ve dislerinide kontrol etmislerdir heralde.. uygun oldugundan olsa gerek.. bana soru gelmedi ../ Saglik seti icinde olmasi gereken ve bende bulunmayan "Boyunluk" sordular .. bunu hafif kusura bile yazmadilar..sonra alin ama dediler.
Bu on ve gozle kontrolde bendeki ciddi bir buyuklukte olan "port bagaj ve ustundeki pompali su deposu / Roll barlar ( on cam ve yolcu kabininde ) / 4 sis fari / hareketli on koruma bar'i / ilave arka ve heriki yandaki basamaklar / boya cizikleri / on tampondaki cekme kancalari gibi konularda hic soru bile sormadilar.
***Bu safhada, ben onceden serviste sokturdugum ust projektorler / on vinc / arka ceki demiri (romork soketi yerindeydi ) ni sordum .. bunlar yerinde olsaydi kusur alirmiydi yada Agirmi hafifmi sayilirdi diye.( Bildiginiz uzere Agir Kusurlar da muayene yapilamamis sayiliyor ) Maddelere gore yanitlar soyle idi;
Vinc ve Ceki demiri icin o sizin aracinizi yada baska bir araci kurtarmak icin kullanacaginiz ekipmandir biz ona kusur vermeyiz ancak Ruhsatda islenmemis bir ekipmani kullanirken yol acacaginiz hasar yada polisiye sorunlardan kendiniz sorumlusunuz dediler ( bu 2 ekipmanla ilgili GEZENBiLiR moderatorlerinin gecen yil icerisinde TUV istanbuldaki teknik yetkilileriyle yaptiklari toplantida soyledikleriyle ayni yanit ) dolayisi ile bunu onceden bilemedigimden & emin olamadigimdan Vinc ve ceki demirini sokup sonra tekrar takmak bana ciddi bir zaman ve para kaybina mal oldu.
(Not:Bu 2 ekipman konusunda, ruhsata islenmis olmadigindan Kayserideki ikinci TUV istasyonunda hemde Resmi Otokar acil servis aracina (Ambulans tipi Defender ) agir kusur verip muayene yapmamislar .. Otokar fabrikadan yazili teyit istemisler .. bu konu detayina ve sorunun nasil asildigina baska bir ornekle tekrar donmeye calisacagim )
Daha onceden sokturmus oldugum Ust projektorler icin ise;
aracin 2 adetten fazla KISA FAR'i olamaz .. ama uzun farlar icin ozel bir madde yok .. projektorler ise UZUN FAR sinifinda degerlendirilir.. yinede
benimki gibi 4 projektorle gelseydim .. Fazla sayida oldugu belirtilip Hafif Kusur olarak ( muayeneye engel degil ) islenirdi dediler...
3)Defender'in Fren testleri
Yukarida kismen acikladigim gibi klasik stand'larinda yapamayacaklarindan,gerekli test ekipmanlarini yanlarina alip araci istasyon icindeki uzun duzluge cikardilar.Her defasinda Fren testine baslamadan once (4-5 defa tekrarladilar ) Teknisyenin aracimin icinde neden o kadar uzun sure bekledigini merak etmistim ... ancak muayene sonucu evraklar verilirkenki sohbetimizde ogrenebildim ... yani testi daha once sitede bazi arkadaslarin yazdigi gibi Ustun korumu dersiniz .. Kara Duzen usulumu dersiniz ..Oyle yapmiyorlar ... kullandiklari ekipman VZM 300 ( MAHA marka sanirim ? ) notasyonlu bir cihaz kullaniyorlar .. cihazin tam kullanim prensibi hakkinda Kullanan teknisyeninde bilgisi yeterli degildi ... ilk 3 denemesinde cihaz fren mesafesini yetersiz buldu dolayisiyla gecemedi .. sonra baska bir teknisyen .. ayagina kuvvet 2 defa daha denedi ve sonra ogrendimki gecmis bizim defender Testi ..
Frene basildiginda durma mesafesini,aracin o andaki hizini .. vs cihazin aracin hicbir yerine hicbir baglantisi ( optik yol gozu dahil ) olmadan nasil olcup sonuc verdigi bi hayli ilginc tabii ... Araci test eden teknisyen cihazi yolcu tarafi dosemesine koyup.. zemin egimini resetlemek ve sifirlamak icin bir sure bekliyormus .. sonra olabildigince araci ileriye ivmelendirip hizlandiriyor .. sonra frene olabildigince koklu basiyor ve durdugunda cihazdan sonucu aliyor ...
http://195.135.167.149/cps/rde/xchg/SID-C2777F15-BDBBD1F0/maha_internet_us/hs.xsl/284.htm
cihazin ozellikleri burda var .. henuz tam inceleyemedim ama benim dusuncem kuvvetle muhtemel .. aracin hesapladigi sey .. ileri ve geri ivmelenmenin siddeti ve suresine bakip onceden belirlenmis olan standartlara uygunlugunu veriyor ( kagit cikti olarak )...
El Freni Testi
yukarida acikladigim gibi benim aracimla ilgilenen teknisyen arkadas da istasyonun diger yetkilileride sanirim boyle bir durumu ilk yasadiklarindan ..Defender El freninin diferansiyeli kilitledigini ve araci hareket halindeyken durdurmak icin degil ..durmus araci sabitlemek icin oldugunu soylememe ragmen anliyamadilar .. en azindan .. yine ellerindeki Test cihazina gore cikti almak istediklerinden .. ( aksi durumda aracinizin test onayini verecek cikti olmadigindan sinifta kalacakti dediler ) hareket halinde el frenini cekerek denediler.
Yaptiklari bu is ..aracin mekanik sistemine zarar verdimi .. verdiyse ne kadar verdiyi su an bende bilemiyorum ama .. hareket halinde el frenini cektiklerinde ozellikle arka tekerlekler 5-10 kere cok kisa araliklarla kizaklama-birakma gibi hareketler yaparak araci durdurdu ... ve el frenide bu sekilde Testi gecti ..
4) FAR AYARLARI ( Kisa -Uzun / sis )
5)Motor ve sasi numaralari okunmasi
6)Alt rot /diferansiyel kontrollari
7)muayene pulu /suresi ( 2 yil ) /rapora yazilan hafif kusurlarin degerlendirilmesi ve onemi..
gibi ilaveleri bir sonraki yazida yazabilmeyi umuyorum ... lutfen sizde deneyimlerinizi ve sorularinizi bizimle paylasin
hepinize Kolayliklar ..
Ertugrul

Ertuğrul Bey,

Verdiğiniz kıymetli bilgiler, vakit ayırıp bu kadar detaylı yazdığınız için teşekkür ederiz. 1966 Gaz69 um var ve halen muayene konusu ne olacak bilemiyorum. Bizimkisi biraz toplama bir araç. Ancak benim merak ettiğim konu, aracın dış görünüşü hakkında bir problem çıkartıyorlar mı? Paslı , kupada küçük bölgesel çürükler, boyası dökülmüş yerler muayene sırasında problem ediliyor mu acaba. Tecrübesi olanlar varsa sevinirim.

Teşekkürler
 



Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Osman Bey sorunuzu ben cevaplayım..

68 model Land Rover Series2a aracımı muayeneye götürürken çok endişeliydim. Ama gittiğimde öğrendim ki paslı görüntülü yerler nerede olursa problem değil. Ama yük taşıyan yerlerde çürük olmayacak.Boya konusunda aracınızda yazan rengin 4te 3ü aracınızda gözükmesi lazım diye biliyorum. Şase sağlamsa kupaya oturtulan yerleri sağlamsa problem olacağını sanmıyorum. Benim aracımda bu konularda problem yoktu, sadece yürüyenden birkaç sorun çıktı. Tabi çok aracınızla ilgilenecek Tüv görevlisi çok büyük bir faktör. Umarım iyi birine denk gelirsiniz..

Selamlar
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

eveeet tuvden bu gün itibari ile

1- uzun huzmeli far ayarı çok yüksek (Hafif Kusur)
2- parklar uygun olmayan renk (Hafif Kusur)
3- motor seri nosu bulunamadı :smiley: (Hafif Kusur)
geçmiş bulunmaktayız. :smiley:
bu arada unutmadan aracın sürekli dört çeker olduğunu ve tekerler hareket halindeyen el freni çekilmemesini belirtim
fren testini vzm diye bi aletle yaptılar

defenderin allahına kurban 20 yaşındaki arabamla tek seferde geçtim 2004 model connect aracımı dört sefer sanayiye göndermişlerdi bu arada defenderin tuv deki karizmasıda başkaydı bütün ustalar geldi bi baktı geçti. :smiley:)
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Gecmis olsun Tarik ... ayrica tebrikler ..
motor /sasi nosu ile ilgili yazdiklarimi demekki yeterince dikkate almamissin :smiley: .. Vzm cihazla ilgili bende biseyler yazmistim sanirim ayni turden oldu.. yani tekerlekleri arac kendisi ceviriyor ve hizlaniyor olmali ki ..bosa alarak stand ustunde yapamadilar ve yolda yaptilar yine ?
El freni testinide,neleri sokup gittin neleri sokmedin ... soktuklerinle ilgili sordunmu kalsaydi ne olurdu ... vb. yazmamissin ... arkadaslar bu forumda guncel Defender TUV testlerini ogrenmek istiyor..bence tembellik etme lutfen ve paylas detaylari bizimle .. :smiley:
tesekkurler ... / Ertugrul
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Off_Road' Alıntı:
Gecmis olsun Tarik ... ayrica tebrikler ..
motor /sasi nosu ile ilgili yazdiklarimi demekki yeterince dikkate almamissin :smiley: .. Vzm cihazla ilgili bende biseyler yazmistim sanirim ayni turden oldu.. yani tekerlekleri arac kendisi ceviriyor ve hizlaniyor olmali ki ..bosa alarak stand ustunde yapamadilar ve yolda yaptilar yine ?
El freni testinide,neleri sokup gittin neleri sokmedin ... soktuklerinle ilgili sordunmu kalsaydi ne olurdu ... vb. yazmamissin ... arkadaslar bu forumda guncel Defender TUV testlerini ogrenmek istiyor..bence tembellik etme lutfen ve paylas detaylari bizimle .. :smiley:
tesekkurler ... / Ertugrul

o anki heyecandan okadar yazmışım kusura bakmayın :smiley:
4 saat gibi bi süre bekledikten sonra sıra benim aracıma geldiğinde teknisyenin yanına gittim benim aracım sürekli 4 çeker diğer araçlar gibi test ederseniz difransiyele zarar verebilirsiniz dedim oda teşekkür etti zaten konuyu bildiğini söyledi geçen haftalarda özel harekatın aracı gitmişti ordan biliyorlar zanedersem. VZM diye bir cihazları var arabanın içine bıraktılar dışarda aracı süratlandırıp frene bastılar ve cihazdan çıktı aldılar el freninde zanedersem aynı şekilde yaptı içim gitti ama yetişemedim söylemek için araçdaki bagajı, bagajdaki 4 adet sis lambasını, ön koruma barını ve üzerindeki sis lambalarını sökmüştüm onuda sordum araca bagaj ve ön bar yaptıracağım sizin açınızdan problem olurmu (zaten söktüğümü anladı da ;) ) izinsiz takılmış diye not düşerdik dedi iyikide sökmüşüm ama bana göre herşey aracı kontrol eden teknisyenin insiyatifinde ha bu arada ben muayeneye gitmeden önce farlarımı ayarlatıp sağ sol sinyal, dörtlü, fren lambası, park lambalarını kontrol edip gittim bir tek arka park lambamın biri yanmıyordu onuda yaptırıp gittim böylelikle sadece bir park lambası için geri dönmek zorunda kalmadım TÜV'e muayeneye gidecek tüm arkadaşların farlarını ayarlatmalarını, tüm ışıklı aksamı kontrol etmelerini, frenlerinin sağlamlığından emin olmalarını ve el frenlerinin çalışır durumda olmasını önemle rica eder. tüm yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim. ;D
ben 2 seneliğine paçayı yırtım darısı tüm arkadaşlarımızın başına diyorum :smiley:
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

yunus bager' Alıntı:
Yavv bu TÜV den çekmeyen sadece benmiyim tek seferde geçti
hafif kusur motor no okunmuyormuş üşendi bakmaya halbuki güzel okunuyordu

bende sendenim yunus tek geçerim defenderi :smiley:
bendede aynısını yazmış motor no bulunamadı diye hatta söyledim sana gösterdim neden kontrol etmedinki o çok önemli bişe değil merak etme dedi hatta 20 yıllık araba tek seferde geçiyorsun bi motor nodan sana kimse bişe sormaz dedi güldü bizde bişe demedik tabi ;D
 



Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Tarık Bey,

Benim Gaz69 için yıllık muayene istiyorlar, sizinkilerde nasıl 2 yılda bir oluyor?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,247
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst