Defender Kazası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ihg70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,785
Ynt: Defender Kazası

İşte o kullandığınız araçla Defender'ı asla bir tutmayın. Sizin yaşadığınız şehir neresi bilmiyorum ama dağ köyü ve ya kasabası olmadığı kesin. Ordu mensubu arkadaşımız gerekli açıklamayı yapmış zaten

Ya arkadaşlar mesajlaşma türündeki iletişimin kısıtlarından mıdır nedir zaten aynı fikirde olan insanlar tartışıp durabiliyor. Ben zaten aynı fikirde olduğumuza eminim o yüzden konuyu uzatmayacağım.
 

Etiketler
Ynt: Defender Kazası

Kazada ölenlere allahtan rahmet dilerim, yakınlarına da allah sabır versin.

Rollcage le BELKi mümkün böyle kazalardan kurtulmak, BELKİ de değil, kimse bilemez.
Ama amaç kazayı önlemek olmalıydı. Yani Eğitim/Bakım/Tecrübe ŞART.

zayıflık, güvenlik açığı, devrilme eğilimi falan da çok havada kalmış. Beni pek tatmin etmedi.
Bunları idda etmek Defender in kabiliyetleri bilmemekten ileri gelir diye düşünüyorum.

Rollcage konusunda ise yolda giderken Rollcage beni kaza anında korurur diye yaptırmam. Çünkü korumaz.
Ancak Arazi şartlarında olurda YAN basarsak o zaman çok faydalı olacağını düşünüyorum.

Saygılar.
 

Ynt: Defender Kazası

http://www.vidoemo.com/yvideo.php?i=aXZsejZqcWuRpUldtZmc

Şöförün hatasına rağmen devrilmeyen bir Defender. Kanıtsa kanıt...
 

Ynt: Defender Kazası

http://www.vidoemo.com/yvideo.php?i=aXZsejZqcWuRpUldtZmc

Şöförün hatasına rağmen devrilmeyen bir Defender. Kanıtsa kanıt...

Abi orası arazi ve şöför arazide hata yapmış ve defender devrilmemiş.
Peki asfalt üzerinde 120 ile gitme hatasını yapsa idi ve bir de üzerine hatalı manevra yapsaydı ne olacakdı? Defender öyle kullanılır mı demeyin çoluk çocuk işte kullanıyor.

Ben 5-6 sene önce polisin yeterince tedbir almadığı bir yolda ne ile karşılaştım bir tahmin edin.
Yolun üstünde bir ölü. Orada kaza olmuş savcı gelmemiş ve yolda yeterince aydınlatma yok. Hız 100-120 arası birşey hatırlamıyorum. Frene bassan araçta abs yok nereye gidiceği beli değil, sağa kırsan meraklı izleyicileri ezme riski var. Sol tarafta 20 cm lik blanket ve karşı şeritten gelen araçlar. O anda ne düşünerek bilmiyorum sağa kırdım araç 15-20 m sürüklenerek karşı şeride geçti ve karşı şeritten gelen araca çarparak durdu. Kazada eski kasa toyota corolla kullanıyordum ve araç devrilmedi. Aynı kazayı bir arazi aracı ile yapsaydım bugün hayatta olur muydum sizce?
 

Ynt: Defender Kazası

olasiliksiz' Alıntı:
Abi orası arazi ve şöför arazide hata yapmış ve defender devrilmemiş.
Peki asfalt üzerinde 120 ile gitme hatasını yapsa idi ve bir de üzerine hatalı manevra yapsaydı ne olacakdı? Defender öyle kullanılır mı demeyin çoluk çocuk işte kullanıyor.

120 km hızla giderken arabaylada yapsan hatalı manevrayı arabada devrilir... Ben Defender'la 160 km hızı gördüm. Marifet değil tabiki ama o araç o hızda da yolda duruyor...
 



Ynt: Defender Kazası

120 km hızla giderken arabaylada yapsan hatalı manevrayı arabada devrilir... Ben Defender'la 160 km hızı gördüm. Marifet değil tabiki ama o araç o hızda da yolda duruyor...

Direksiyonu ani kırmazsanız durur. Bu arada bir önceki mesajı güncelledim.
 

Ynt: Defender Kazası

olasiliksiz' Alıntı:
Direksiyonu ani kırmazsanız durur. Bu arada bir önceki mesajı güncelledim.

Bir gün tanışmak nasip olursa gösteririm size Defender'ın nasıl bir alet olduğunu. 120 km hızla ani direksyon kırmak demek işinizin Allah' a kalmış olması demektir. Devrilmeden ağaca veya direğe vursaydınız yine hayatta olmayabilirdiniz Allah korumuş. Eğer konu kaza yapmaksa eğer önden veya arkadan çarpmaları da hesaba katmak gerekir ki bunların gerçekleşme olasılığı devrilmeye göre çok çok daha fazla. Onun için öküzün altında buzağı aramaya hiç gerek yok. Kadere inanırım...
 

Ynt: Defender Kazası

Evet bazı şeyler kader işi, ama olasılıkları azaltmak ta mümkün. Mesela şehir içinde sabit akslı bir araç kullanmak yerine çift salıncaklı araç kullanmak, abs'li araç kullanmak, hatta mümkünse esp'li araç kullanmak, biraz yavaş gitmek vs gibi.

Neyse defenderda bir sorun yok sorun onu çoluk çocuğun eline vermekte.
 

Ynt: Defender Kazası

olasiliksiz' Alıntı:
Neyse defenderda bir sorun yok sorun onu çoluk çocuğun eline vermekte.

Aynen katılıyorum ;D ;D ;D
Karayollarından aldığım defenderin içindeki yazıda zimmetli şoförden başkası kullanamaz diyor.
Ayrıca kullanmak için sanırım 3 ay olması lazım eyitimden sonra diyor. Sonuçta resmi iş oluyor.

sword7' Alıntı:
http://www.vidoemo.com/yvideo.php?i=aXZsejZqcWuRpUldtZmc

Şöförün hatasına rağmen devrilmeyen bir Defender. Kanıtsa kanıt...

Bana defenderi aldıran akraba sağdan sağdan giderken yoldan uçmuş şarampolden ama diyor başka araba olsaydı gitmiştik.
Araba bi esnedi bi esnedi beşik gibi sallandık kurtulduk tabiki kader.

Geçi Yavuz abi son noktayı koymuştu ama :smiley: ;) :D 8)

discovery-V8' Alıntı:
Konu dönmüş dolaşmış "rollcage gereklidir" den Defender eleştirisine Ordu eleştirisine dönmüş.

Başta verilen hatalı bir bilgi Defender in güvenlik testlerini geçemediği gibi bir izlenim uyandırdı, akılda sadece bu kaldı, öyle birşey yok bu birincisi , ikincisi avrupada satışının durdurulacağı, buda hatalı bilgi, asker in istediği araçlarda abs, airbag gibi ıvırzıvır olmaz yeni yönetmelikler bunu öngörüyor, yolcu kapasitesi 4+1 i aştığı için bu donanımlar olmadan üretilemez deniyor, Irakta amerikan ordusunu kullandığı Hummerlarda ABS ve hava yastığı varmış gibi :D :D :D

Otokar yerli bir firma LR lisansı ile defender üretebilen Dünyadaki 2 firmadan biri, Sivil araç üretmiyor ve satmıyor, Sattığı araçları sadece Ordumuz değil dünyanın birçok Ordusu alıp kullanıyor, Biz ancak hurdaya çıkmışlarını alıp yeniden hayata döndürerek kullanabiliyoruz, Kimse Defenderi biz zorla vermiyor isteyerek bilerek bin bir zorluğa katlanarak alıyoruz ve bir çoğu hala kullanılabilir durumda. çoğu 20 yaşından büyük, 20-25 yıl içine inenin binenin haddi hesabı olmayan %90 arazide ve hep ağır şartlarda kullanılmış bir araç hala ayakta durabiliyorsa bu bir başarıdır.

Olasılıksızın bahsettiği arazi aracı kılıklı şeyler bu şartlarda en fazla 1-2 sene dayanabilir dökülmeye başladığında ortaya çıkan işletim maliyetleride hiç ucuz olmaz. asla 11 kişi ve onların ekipmanlarını taşıyamazlar.

Ambulans olarak üretilen 4x4 sadece 1-2 marka vardır onların teminide zordur, eğer 4x4 bir ambulansa devletin ihtiyacı varsa bulunabilecek en ekonomik marka ve model yine LR defender dir, 4x4 Ambulansa ihtiyaç yok demek bu ülkenin coğrafyasını hiç tanımamaktır, Türkiye sadece istanbul ve marmara bölgesinden ibaret değildir.

Kaza konusuna dönersek, en başta yazmıştım adı üzerinde kaza nezaman nerde olacağı belli olmaz, bunun önlemi kaza yapmayacak veya kazada hasar almayacak araç üretmek değildir, bu mümkün de değildir, sürücüyü eğitmek falan filan çözümleri herkes biliyor......Askeri bırakıp trafikte etrafınıza bakınca , trafik kazalarında dünyada kaçıncı sırada olduğumuza bakınca pek başarılı olmadığımız ortada ozaman en başa dönelim kendi bireysel önlemlerimizi alalım, kafesmi yaptırıyoruz ne yaptırıyorsak onları yapalım gerisini burada tartışmanın bir çözüme ulaşmayacağı ortada.

Selamlar
 

Ynt: Defender Kazası

olasiliksiz' Alıntı:
Evet bazı şeyler kader işi, ama olasılıkları azaltmak ta mümkün. Mesela şehir içinde sabit akslı bir araç kullanmak yerine çift salıncaklı araç kullanmak, abs'li araç kullanmak, hatta mümkünse esp'li araç kullanmak, biraz yavaş gitmek vs gibi.

Neyse defenderda bir sorun yok sorun onu çoluk çocuğun eline vermekte.

Valla bu memlekette ehliyet almak bu kadar kolay olduğu sürece araçların da bir suçu yok onu kullanmaya çalışanlarında. İlerleyen teknoloji sayesinde şoförlükte kalmadı artık. Basınca dursun, vitesi otomatik değiştirsin, yokuşta geri kaymadan kalksın, kıçı kayarsa kendi toparlasın vs vs...
 



Ynt: Defender Kazası

Bence bu konuda otomobil üreticileri üstlerine düşeni yapıyorlar. Mesela en azından arazi aracı isteyene arazi aracı satmayıp 4 çeker suv satmak bile bir sorumluluk göstergesi. Adamlar biliyor bir hevesle arazi aracı alan çoğu kişinin aslında arazi aracına ihtiyacı olmadığını. Meraklısı araştırıp gerçekten ihtiyacı varsa gerçek arazi aracı alıyor zaten özelliklerini iyice öğrendikten sonra. Bu kazada ölen askerlerin öyle bir araştırma şansına sahip olduğunu pek zannetmiyorum. Muhtemelen "komutan renault megane'a da 50 km hız sınırı koydu defendera da megane 120 ile kullanılabiliyorsa bu da kullanılabiliyordur" deyip hiç ciddiye almamışlardır.
 

Ynt: Defender Kazası

Bir süre önce ben de rollcage yaptırdım, ancak ruhsata işletiliyor mu? Bu konuda bilgisi olan var mı? Teşekkürler...
 

Ynt: Defender Kazası

yigit uygur' Alıntı:
Bir süre önce ben de rollcage yaptırdım, ancak ruhsata işletiliyor mu? Bu konuda bilgisi olan var mı? Teşekkürler...

Ben soruşturttum.
Bana söylenen roll-cage ve port bagaj için ruhsatta bir şey yapmaya gerek olmadığı ve muayenede dikkate almadıkları.
Vinç ve çeki demiri ise işletilmeli dendi.
Eğer ön tamponda A-bar var ise o da işletilmeli.
Ama eğer vinç ruhsata işletilmiş ise A-bar vincin parçası sayıldığından ayrıca işletilmesine gerek kalmıyormuş.
Bunları öğrendiğimiz kişi bu tür ruhsatlara işletme (projelerinin çizdirilmesi- hazırlanması) ve muayenelerinin yapılmasını sağlayan kişi.
Sürekli bu işleri yaptıklarını ve bu şekilde olduğunu söylüyor.

Zaten muayene için aracı ben onlara vereceğim, çeki demiri ve vinci ruhsata yazrdıracak (gerekli yasal işlemleri yaparak).
TÜV'e onlar sokup muayeneden geçirecek.
 

Ynt: Defender Kazası

Aracınızda bir vinç zaten mevcut ise, ve bugüne kadar ruhsata işlenmedi ise, bunu bugünden sonra nasıl işleteceksiniz.

Bildiğim kadar ile CE belgesi, proje falan istiyorlar.
Aynı şey arka çeki sistemi içinde geçerli değilimi?

Selamlar
Bülent Koçoğlu
Ankara
 




Ynt: Defender Kazası

yigit uygur' Alıntı:
Teşekkür ederim İbrahim Bey, uzun süredir kafamı meşgul ediyordu...

Yakın zamanda muayeneye gireceğim. Sonucu buradan paylaşırım.

Bu arada avatardan gördüğüm kadarıyla yaptırdığın roll-cage gayet şık olmuş, yakışmış.
Sen örneği nerden aldın?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,766
Mesajlar
1,523,491
Kayıtlı Üye Sayımız
166,585
Kaydolan Son Üyemiz
Marin Bow Denizcilik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst