nkurtkaya
One life, live it!
- Mesajlar
- 2,854
- Tepkime Puanı
- 113
Ynt: Defender Kazası
Her araç, ama her araç, kaza yapar. Devrilmeyen araç yoktur. Babamın dediği gibi "hepsi altından hava geçen 4 teker"den ibaret. İbrahim'in açtığı bu konuya, onun ne derece haklı olduğunu ispatlayacak, biraz ironik bir olayı aktararak destek vereyim. Yağışların başladığı günlerdi, toprağın üstü ince bir balçık ama altı hala sertti ve benim çamur lastiklerin yokken çıktım. yokuş aşağı inişte bir kanala girdim ve araç o lastiklerle direksiyona tepki vermedi ve kanaldan çıkamadım, kanal sola doğru çekmeye başladı ve frende aracı durdurmadı. Sol ön tekerlek yol yenarındaki çukura düştü ve yamaca doğru çıkarken bu sefer sağ ön tekerlek çukura girdi. Sol ön yukarda, sağ ön aşağıda kalınca ve araç hala aşağıya doğru hareket halindeyken, sol arka taraf yukarıya doğru kalmaya başladı ve araç yavaşça yan yatmaya başladı ve 2 saniye içinde kendimi sağ yana yatmış halde buldum.
Aracın donanımı, kullanılacak araziye uygun olmalı. Ama her yönüyle. İşte bu önemli. Orası defalarca geçtiğim ve hiçbir risk taşımayan hafif bir iniştir. Ama o gün farklı olan zemin ve benim uygun olmayan lastiklerim ekstra temkin eksikliği ile buluşunca bu sonuç kaçınılmaz oldu. Eğer çamur lastiklerim olsaydı veya herzamanki gibi H2 değil de L1 ile inseydim muhtemelen bu tecrübeyi yaşamayacaktım. Buna benzer olayları/kazaları bir araca veya aracın özelliğine bağlamak çok doğru değil. Bu tip olaylarda herzaman birden fazla faktör bir araya gelerek kazayı oluşturur.
Her araç, ama her araç, kaza yapar. Devrilmeyen araç yoktur. Babamın dediği gibi "hepsi altından hava geçen 4 teker"den ibaret. İbrahim'in açtığı bu konuya, onun ne derece haklı olduğunu ispatlayacak, biraz ironik bir olayı aktararak destek vereyim. Yağışların başladığı günlerdi, toprağın üstü ince bir balçık ama altı hala sertti ve benim çamur lastiklerin yokken çıktım. yokuş aşağı inişte bir kanala girdim ve araç o lastiklerle direksiyona tepki vermedi ve kanaldan çıkamadım, kanal sola doğru çekmeye başladı ve frende aracı durdurmadı. Sol ön tekerlek yol yenarındaki çukura düştü ve yamaca doğru çıkarken bu sefer sağ ön tekerlek çukura girdi. Sol ön yukarda, sağ ön aşağıda kalınca ve araç hala aşağıya doğru hareket halindeyken, sol arka taraf yukarıya doğru kalmaya başladı ve araç yavaşça yan yatmaya başladı ve 2 saniye içinde kendimi sağ yana yatmış halde buldum.
Aracın donanımı, kullanılacak araziye uygun olmalı. Ama her yönüyle. İşte bu önemli. Orası defalarca geçtiğim ve hiçbir risk taşımayan hafif bir iniştir. Ama o gün farklı olan zemin ve benim uygun olmayan lastiklerim ekstra temkin eksikliği ile buluşunca bu sonuç kaçınılmaz oldu. Eğer çamur lastiklerim olsaydı veya herzamanki gibi H2 değil de L1 ile inseydim muhtemelen bu tecrübeyi yaşamayacaktım. Buna benzer olayları/kazaları bir araca veya aracın özelliğine bağlamak çok doğru değil. Bu tip olaylarda herzaman birden fazla faktör bir araya gelerek kazayı oluşturur.