Defender Kazası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ihg70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,699
Ynt: Defender Kazası

Her araç, ama her araç, kaza yapar. Devrilmeyen araç yoktur. Babamın dediği gibi "hepsi altından hava geçen 4 teker"den ibaret. İbrahim'in açtığı bu konuya, onun ne derece haklı olduğunu ispatlayacak, biraz ironik bir olayı aktararak destek vereyim. Yağışların başladığı günlerdi, toprağın üstü ince bir balçık ama altı hala sertti ve benim çamur lastiklerin yokken çıktım. yokuş aşağı inişte bir kanala girdim ve araç o lastiklerle direksiyona tepki vermedi ve kanaldan çıkamadım, kanal sola doğru çekmeye başladı ve frende aracı durdurmadı. Sol ön tekerlek yol yenarındaki çukura düştü ve yamaca doğru çıkarken bu sefer sağ ön tekerlek çukura girdi. Sol ön yukarda, sağ ön aşağıda kalınca ve araç hala aşağıya doğru hareket halindeyken, sol arka taraf yukarıya doğru kalmaya başladı ve araç yavaşça yan yatmaya başladı ve 2 saniye içinde kendimi sağ yana yatmış halde buldum.

Aracın donanımı, kullanılacak araziye uygun olmalı. Ama her yönüyle. İşte bu önemli. Orası defalarca geçtiğim ve hiçbir risk taşımayan hafif bir iniştir. Ama o gün farklı olan zemin ve benim uygun olmayan lastiklerim ekstra temkin eksikliği ile buluşunca bu sonuç kaçınılmaz oldu. Eğer çamur lastiklerim olsaydı veya herzamanki gibi H2 değil de L1 ile inseydim muhtemelen bu tecrübeyi yaşamayacaktım. Buna benzer olayları/kazaları bir araca veya aracın özelliğine bağlamak çok doğru değil. Bu tip olaylarda herzaman birden fazla faktör bir araya gelerek kazayı oluşturur.
 

Etiketler
Ynt: Defender Kazası

meriçbager' Alıntı:
Sayın olasiliksiz bey misin bayan mı bilmiyoum önce sen kendini bir tanıtırmısın bizim ismimizle oturduğumuz adres dahil herşeyimiz meydanda hiç kimseden saklayacağımız hiç bir şeyimiz yok öyle ortalığa laf atıp kariştırmakla bu iş olmaz sen kimsin hangi aracı kullanıyorsu kendini bir tanıt bundan sonra ona göre konuşalım

Ben aynı soruyu tekrarlıyorum. Boğuntuya getirmeyelim. öyle kimlik gizlemekle bu iş olmaz.
 

Ynt: Defender Kazası

Zafer, sana ben yardımcı olayım, kendisi eski sahibinin katalitik konvertörünü söktürdüğü 98 model 240 bin km'de RAV4 kullanıcısı.
Kimlik bilgilerini paylaşmaması "kişisel tercihi" ve buna saygı duymalıyız, neticede forum üyeliği için mecburi değil.
 

Ynt: Defender Kazası

nkurtkaya' Alıntı:
Zafer, sana ben yardımcı olayım, kendisi eski sahibinin katalitik konvertörünü söktürdüğü 98 model 240 bin km'de RAV4 kullanıcısı.
Kimlik bilgilerini paylaşmaması "kişisel tercihi" ve buna saygı duymalıyız, neticede forum üyeliği için mecburi değil.
Nejat kimlik bilgileri olmadan insanlarla konuşmak bana kaçak dövüşmek gibi geliyor. Bence kişisel bilgileri yazmak karşı tarafa saygıdandır. Olayı kişisellertirmeyeli deniyor o markalaştırırken birşey olmuyor.


Nejat ben Meriç, Zafer benim bir küçüğüm onun küçüğü Yunus onun küçüğüde İslam
 





Ynt: Defender Kazası

Nejat kimlik bilgileri olmadan insanlarla konuşmak bana kaçak dövüşmek gibi geliyor. Bence kişisel bilgileri yazmak karşı tarafa saygıdandır. Olayı kişisellertirmeyeli deniyor o markalaştırırken birşey olmuyor.


Nejat ben Meriç, Zafer benim bir küçüğüm onun küçüğü Yunus onun küçüğüde İslam

Ya abi ne yapacaksın benim kim olduğumu. Şuraya yazdıklarımın anlamını mı değiştirecek sanki. Nejat beyin dedikleri doğru ismim de Kürşat. Kim neyi kişiselleştirmiş. Sorun bakalım Nejat bey öyle düşünüyor mu? Hangi marka kimin umrunda? Algı meselesi bazen öyle algılayabilirsiniz ama öyle değildir. Bu arada tanıştığımıza memnun oldum.
 

Ynt: Defender Kazası

nkurtkaya' Alıntı:
Her araç, ama her araç, kaza yapar. Devrilmeyen araç yoktur. Babamın dediği gibi "hepsi altından hava geçen 4 teker"den ibaret. İbrahim'in açtığı bu konuya, onun ne derece haklı olduğunu ispatlayacak, biraz ironik bir olayı aktararak destek vereyim. Yağışların başladığı günlerdi, toprağın üstü ince bir balçık ama altı hala sertti ve benim çamur lastiklerin yokken çıktım. yokuş aşağı inişte bir kanala girdim ve araç o lastiklerle direksiyona tepki vermedi ve kanaldan çıkamadım, kanal sola doğru çekmeye başladı ve frende aracı durdurmadı. Sol ön tekerlek yol yenarındaki çukura düştü ve yamaca doğru çıkarken bu sefer sağ ön tekerlek çukura girdi. Sol ön yukarda, sağ ön aşağıda kalınca ve araç hala aşağıya doğru hareket halindeyken, sol arka taraf yukarıya doğru kalmaya başladı ve araç yavaşça yan yatmaya başladı ve 2 saniye içinde kendimi sağ yana yatmış halde buldum.

Aracın donanımı, kullanılacak araziye uygun olmalı. Ama her yönüyle. İşte bu önemli. Orası defalarca geçtiğim ve hiçbir risk taşımayan hafif bir iniştir. Ama o gün farklı olan zemin ve benim uygun olmayan lastiklerim ekstra temkin eksikliği ile buluşunca bu sonuç kaçınılmaz oldu. Eğer çamur lastiklerim olsaydı veya herzamanki gibi H2 değil de L1 ile inseydim muhtemelen bu tecrübeyi yaşamayacaktım. Buna benzer olayları/kazaları bir araca veya aracın özelliğine bağlamak çok doğru değil. Bu tip olaylarda herzaman birden fazla faktör bir araya gelerek kazayı oluşturur.

Bak bak bak.. Satarken öyle demiyordun. Hani arabanın kazası, boyananı, değişeni yoktu ;D ;D ;D
 

Ynt: Defender Kazası

ihg70' Alıntı:
Bak bak bak.. Satarken öyle demiyordun. Hani arabanın kazası, boyananı, değişeni yoktu ;D ;D ;D

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Eyvah yakalandık :smiley: Ama doğru söylemişim. Sağ ön çamurluktaki ezik o zaman olmuştu, boya ve değişen yok. Aracı her yönüyle test edip onayladım. Kaç tane Defender yüzmeyi, uçmayı, düşmeyi, yatmayı ve kalkmayı biliyor?
 

Ynt: Defender Kazası

th_land_rover_military-1.jpg
 



Ynt: Defender Kazası

HURRİYET GAZETESİ 11.EYLUL 2010

ARAÇ 1988 Defender.

ALANYA DA KAZA 2 ÖLÜ 8 YARALI
Antalya'nın Alanya ilçesinde meydana gelen trafik kazasında, biri turist 2 kişi öldü, 8 turist yaralandı.

Alınan bilgiye göre, Alanya'dan Antalya yönüne gitmekte olan Hakan Dağlı'nın kullandığı 07 NKH 18 plakalı otomobil, D-400 Karayolu Dinek mevkisinde, aynı yöne gitmekte olan Şadi Çetin'in kullandığı ve turistleri safari turundan otellerine götüren 07 NHZ 10 plakalı cipe arkadan çarptı. Çarpma nedeniyle kontrolden çıkan cip takla attı.

Kazada, Letonya uyruklu olduğu belirlenen bir kadın turist olay yerinde ölürken, yaralanan Hollandalı 4, Belçikali 2 ve Letonyalı 2 turist ile sürücü Şadi Çetin, ambulanslarla hastanelere kaldırıldılar. Şadi Çetin de kaldırıldığı hastanede yaşamını yitirdi.

Kazada ölen ve yaralananların kimliklerinin belirlenmesi çalışmaları sürerken, otomobil sürücüsü Hasan Dağlı gözaltına alındı.

11516438.jpg
 

Ynt: Defender Kazası

Emniyet kemeri bile takmadan,roll barlar olmadan bir araca traktör romorku gibi böyle 11 kişiyi hangi araca bindirirseniz bindirin aynı sonuç olurdu.. araç markasını lanse etmek haksızlık olur.
 

Ynt: Defender Kazası

Ertuğrul Açıkgöz' Alıntı:
Emniyet kemeri bile takmadan,roll barlar olmadan bir araca traktör romorku gibi böyle 11 kişiyi hangi araca bindirirseniz bindirin aynı sonuç olurdu.. araç markasını lanse etmek haksızlık olur.

Haklısınız Rol Bar ve emniyet kemeri bu gezi araçlarında var ama sanırım kemer takılmadıgından ölüm olmuş kanısındayım......
 

Ynt: Defender Kazası

bence araç denildiği kadar zenne değil 3 takla atan araç tan askeri personeller yaralı olarak çıkmış.

http://www.canakkaleicinde.com/askeri-arac-kaza-yapti-7-yarali.html
 

Ynt: Defender Kazası

merhabalar..
ben de 110 2.5 TDI defender var. acaba bu roll bar ların ortalama fiyat durumu nedir ve istanbul da nerelerde yaptırabilirim?
 



Ynt: Defender Kazası

tb1bf' Alıntı:
merhabalar..
ben de 110 2.5 TDI defender var. acaba bu roll bar ların ortalama fiyat durumu nedir ve istanbul da nerelerde yaptırabilirim?

Sayın tb1bf,
İstanbul’da kim yapar bilmiyorum ama gerçekten zahmetli bir iş ve 1500 liradan aşağı yapmadıklarını duymuştum. Diğer yandan Rollcage’i yapacak ustanın gerçekten Defender’ları tanıması gerekiyor. Ben Bodrum’da yaptırdım ve anlayan usta bulamadım. Bu yüzden bir arkadaşımla birlikte kendim başında durdum ve ustayı yönlendirdim. Bu şekilde olunca bana 300 - 350 liraya mal oldu. Yaptıracak olursanız et kalınlığı 3 mm olan 42’lik yada 48’lik borudan yaptırmanız gerekiyor. 3 mm’den ince boru alırsanız, boru kıvırma makinesi boruyu eziyor. İçine kum da doldursanız fark etmiyor. Boru ve cıvataları kendim aldı, 150 lira civarı tuttu. 200 lira da demirciye verdim. Bir de tavsiyem rollcage’i aracın üstünde punta atarak oluşturun, sonra indirip kaynaklayın. Ama özellikle de gazaltı kaynak olsun. Kendiniz yaptıracak olursanız, örnek fotoğraf ve benimkinin aşamalarını gösteren fotolar yollayabilirim. Forumda rollcage yaptıran İbrahim Bey var ama İstanbul’da mı yaptırdı bilmiyorum. O da fiyat konusunda bilgi verecektir. Size kolaylık diliyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,286
Kayıtlı Üye Sayımız
166,569
Kaydolan Son Üyemiz
lystrakon

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst