olasiliksiz' Alıntı:Benim hatırladığım Vanda devrilen defender platformu üzerine kurulu 2 polis panzeri + bu kazayı sayarsak 3 oluyor. Diyeceksiniz ki 3 çok değil münferit olaylar bunlar. Doğrudur belki öyledir.
Benzer aks sistemini kullanıp ta ABD'de tuketici birliği ile mahkemelik olan araçlar var (Bknz: Suzuki Samurai)
Aslında araçta da aks sisteminde de aracın amacı dikkate alındığında ciddi bir yanlışlık yok. En azından tasarım itibari ile doğru görünüyor. İş üretime gelince en düşük fiyatı veren ihaleyi alır artık o aşamada birşeyler ters gittiyse onu bilemeyiz.
Ben hatırlarım bu araçları devlet bir ara da ambulans yapmıştı. Ambulans hızlı gitmesi gereken bir araç. Arazi aracından ambulans mı olur? Saçmalıkta gelinen son nokta oydu herhalde.
Karda, buzda, çamurda, toprakta gidecek ambulans gerekli taşralarda, yolu bile belli olmayan köylerde, kasabalarda. Buralarda Transitten yapılan ambulansların işleyebileceğini düşünmüyorsunuz herhalde. Arazi aracından ambulans olur ve çok ta iyi olur...
olasiliksiz' Alıntı:Hatırlarım bizi 4 aylık eğitimle topçu yedek subay yapmışlardı. Öğrendik mi o işi savaşa gidebilecek kadar? Hayır. Kendi ağızlarından düşmeyen laf "4 ayda hıyar bile yetişmez"'di. Kendileri de biliyorlar 4 aylık eğitimle o işin olmayacağını. Orduyu fazla eleştirmemek vatanseverlikten kaynaklanıyor ve yersiz eleştirilerden kaçınmak elbette lazım ama bu herşeyin doğru yapıldığı anlamına da gelmez.
[/quote
Orduyu eleştirmemek vatanseverlikten kaynaklanmıyor benim adıma.Zira ben bu işin içinde olduğum için senelerdir yaşadığım için bilerek görerek konuşuyorum.DEFENDER kullanan erlerimizin yanında kaç defa oturdum unuttum.Yedek subaylık mevzusu çok ayrı o konuda size sonuna kadar katııyorum.Fakat defender kullanmanın ve bunun için verilecek eğitimin bu kadar büyütülmemesi gerektiğini-verilen yarım saatlik bir eğitim ve anlatı ile araç kullanan herkesin DEFENDER i emniyetli ve rahat bir şekilde kullanacağını belirtmek istedim.Sanki orduda kaza yapan DEFENDER şöförlerinin eğitimsiz bırakıldığı şeklinde Yanlış bir imaj oluşmuş gibi geldi bana.KAZA her yerde oluyor.Senelerdir ehliyeti olan tecrübeli insanlarda kaza yapıyorlar.Ehliyet kurslarında ilk öğretilen konu KAZA'ların yüzde doksanının insan-kullanıcı hatası diğer yüzdesinin araç-yol-hava şartlarından dolayı olduğu öğretilir.Tabi herşey eğitimle de birmiyor.
Sonuç olarak asıl önemli olan:Eğitimi alan şahsın ,bunu doğruolarak uygulaması uygulamak için çaba sarfetmesi başarıya ulaştırır.Tamamen şahsi fikrim olduğu gibi herkesin düşüncesine saygı duyuyorum .Saygılarımla
olasiliksiz' Alıntı:Sizce devlet o ambulasları sadece gereken yerlere mi vermiştir. Benim tanıdığım devlet öyle yapmaz. Heryere dağıtır sonra o araçlar kullanılamaz bir kenarda çürürler. Sonra da alındıkları gibi ihale ile topluca satılırlar.
olasiliksiz' Alıntı:Şehire kar yağdı diye arazi aracı kullanılmaz. Kar lastiğini takarsınız olur biter. Daha da olmadıysa zincir takarsınız. Şu veya bu sebeple zincir kullanılamıyorsa piyasada 4x4 çekiş sistemi olan ama arazi aracı olmayan jip kılıklı araçlardan bol birşey yok, onlardan biri gayet faydalı olur. Asfalt üzerinde en ufak bir hatalı manevrada devrilebilecek bir arazi aracı kullanmazsınız.
30 cm karda istediğiniz lastiği istediğiniz zinciri taksanızda o ambulanslar yürümez. O jip kılıklı denilen 4 çekerlerin işletim maliyetinden haberiniz yok sanırım. Ha işletim maliyeti önemli değildir diyorsanız niçin hummerlar envanterimizde yok. Siz Defender'ı bisikletle karıştırdınız sanırım, sanki hergün defender devriliyor. Çok merak ediyorum hiç defender sahibi oldunuz mu?
discovery-V8' Alıntı:Konu dönmüş dolaşmış "rollcage gereklidir" den Defender eleştirisine Ordu eleştirisine dönmüş.
Başta verilen hatalı bir bilgi Defender in güvenlik testlerini geçemediği gibi bir izlenim uyandırdı, akılda sadece bu kaldı, öyle birşey yok bu birincisi , ikincisi avrupada satışının durdurulacağı, buda hatalı bilgi, asker in istediği araçlarda abs, airbag gibi ıvırzıvır olmaz yeni yönetmelikler bunu öngörüyor, yolcu kapasitesi 4+1 i aştığı için bu donanımlar olmadan üretilemez deniyor, Irakta amerikan ordusunu kullandığı Hummerlarda ABS ve hava yastığı varmış gibi
Otokar yerli bir firma LR lisansı ile defender üretebilen Dünyadaki 2 firmadan biri, Sivil araç üretmiyor ve satmıyor, Sattığı araçları sadece Ordumuz değil dünyanın birçok Ordusu alıp kullanıyor, Biz ancak hurdaya çıkmışlarını alıp yeniden hayata döndürerek kullanabiliyoruz, Kimse Defenderi biz zorla vermiyor isteyerek bilerek bin bir zorluğa katlanarak alıyoruz ve bir çoğu hala kullanılabilir durumda. çoğu 20 yaşından büyük, 20-25 yıl içine inenin binenin haddi hesabı olmayan %90 arazide ve hep ağır şartlarda kullanılmış bir araç hala ayakta durabiliyorsa bu bir başarıdır.
Olasılıksızın bahsettiği arazi aracı kılıklı şeyler bu şartlarda en fazla 1-2 sene dayanabilir dökülmeye başladığında ortaya çıkan işletim maliyetleride hiç ucuz olmaz. asla 11 kişi ve onların ekipmanlarını taşıyamazlar.
Ambulans olarak üretilen 4x4 sadece 1-2 marka vardır onların teminide zordur, eğer 4x4 bir ambulansa devletin ihtiyacı varsa bulunabilecek en ekonomik marka ve model yine LR defender dir, 4x4 Ambulansa ihtiyaç yok demek bu ülkenin coğrafyasını hiç tanımamaktır, Türkiye sadece istanbul ve marmara bölgesinden ibaret değildir.
Kaza konusuna dönersek, en başta yazmıştım adı üzerinde kaza nezaman nerde olacağı belli olmaz, bunun önlemi kaza yapmayacak veya kazada hasar almayacak araç üretmek değildir, bu mümkün de değildir, sürücüyü eğitmek falan filan çözümleri herkes biliyor......Askeri bırakıp trafikte etrafınıza bakınca , trafik kazalarında dünyada kaçıncı sırada olduğumuza bakınca pek başarılı olmadığımız ortada ozaman en başa dönelim kendi bireysel önlemlerimizi alalım, kafesmi yaptırıyoruz ne yaptırıyorsak onları yapalım gerisini burada tartışmanın bir çözüme ulaşmayacağı ortada.
Selamlar
olasiliksiz' Alıntı:Jip kılıklı 4 çekerlerin işletim maliyetinden haberim var, birtanesini de ben kullanıyorum. Gayet ekonomik araçlar. Bazılarında 2lt lik devletimizin standartlarına göre büyük sayılan ve bu nedenle alış sırasında devletin aldığı %60 lık ötv + %18 kdv olmasa lüks sayılmaları için hiçbir gerekçe olmayan masrafsız aletler. Şehir içinde daha ciddi bir arazi aracınıza ihtiyacınız mı olacak? Nasıl şehir orası o öyle? Alınması gerekli olmayan riskleri devlet ne güzel de alıyor kaç kişinin ölümüne gereksiz yere sebep olmuş aman ne güzel diye savunmaya devam etmenizdeki mantık nedir? Evet adam gibi aracın özelliklerini bilerek kullanırsanız defender da devrilmez. Bunu mu tartışıyoruz yani? Eğitim şart deyip konuyu uzatmayalım isterseniz. Zaten bilmemkaç mesaj önce aynısını demiştik.
Yavuz abi eline sağlık...discovery-V8' Alıntı:Konu dönmüş dolaşmış "rollcage gereklidir" den Defender eleştirisine Ordu eleştirisine dönmüş.
Başta verilen hatalı bir bilgi Defender in güvenlik testlerini geçemediği gibi bir izlenim uyandırdı, akılda sadece bu kaldı, öyle birşey yok bu birincisi , ikincisi avrupada satışının durdurulacağı, buda hatalı bilgi, asker in istediği araçlarda abs, airbag gibi ıvırzıvır olmaz yeni yönetmelikler bunu öngörüyor, yolcu kapasitesi 4+1 i aştığı için bu donanımlar olmadan üretilemez deniyor, Irakta amerikan ordusunu kullandığı Hummerlarda ABS ve hava yastığı varmış gibi
Otokar yerli bir firma LR lisansı ile defender üretebilen Dünyadaki 2 firmadan biri, Sivil araç üretmiyor ve satmıyor, Sattığı araçları sadece Ordumuz değil dünyanın birçok Ordusu alıp kullanıyor, Biz ancak hurdaya çıkmışlarını alıp yeniden hayata döndürerek kullanabiliyoruz, Kimse Defenderi biz zorla vermiyor isteyerek bilerek bin bir zorluğa katlanarak alıyoruz ve bir çoğu hala kullanılabilir durumda. çoğu 20 yaşından büyük, 20-25 yıl içine inenin binenin haddi hesabı olmayan %90 arazide ve hep ağır şartlarda kullanılmış bir araç hala ayakta durabiliyorsa bu bir başarıdır.
Olasılıksızın bahsettiği arazi aracı kılıklı şeyler bu şartlarda en fazla 1-2 sene dayanabilir dökülmeye başladığında ortaya çıkan işletim maliyetleride hiç ucuz olmaz. asla 11 kişi ve onların ekipmanlarını taşıyamazlar.
Ambulans olarak üretilen 4x4 sadece 1-2 marka vardır onların teminide zordur, eğer 4x4 bir ambulansa devletin ihtiyacı varsa bulunabilecek en ekonomik marka ve model yine LR defender dir, 4x4 Ambulansa ihtiyaç yok demek bu ülkenin coğrafyasını hiç tanımamaktır, Türkiye sadece istanbul ve marmara bölgesinden ibaret değildir.
Kaza konusuna dönersek, en başta yazmıştım adı üzerinde kaza nezaman nerde olacağı belli olmaz, bunun önlemi kaza yapmayacak veya kazada hasar almayacak araç üretmek değildir, bu mümkün de değildir, sürücüyü eğitmek falan filan çözümleri herkes biliyor......Askeri bırakıp trafikte etrafınıza bakınca , trafik kazalarında dünyada kaçıncı sırada olduğumuza bakınca pek başarılı olmadığımız ortada ozaman en başa dönelim kendi bireysel önlemlerimizi alalım, kafesmi yaptırıyoruz ne yaptırıyorsak onları yapalım gerisini burada tartışmanın bir çözüme ulaşmayacağı ortada.
Selamlar
bkocoglu' Alıntı:Bu tartışmalardan çıkartığım sonuç,
1.istesekte istemesekte defender den vazgemeyeceğiz.
2.Defender kasa yapısı itibariyle diğer 4x4 araçlara karşı özellikle devrilmelere karşı daha dirençsiz.
3. Çogu görüşe göre de "devrilmeye" daha yatkın görünüyor.
O halde , defender kullanan veya kullanacak arkadaşların, araç içine yapılan "Rool Bar" denilen güçlendirici takviyeleri yapmalarının önemi
Ben şahsen 5 yıl kadar LC ye bindim. Önde bilmem kaç ton warn vinç, bilmem kaç dolar.
Bir kere bile kullanamadım
İşte vinç için harcayacağımız parayı buna harcayalım
Vinç mantığı % 95 , başkasını zor durumdan kurtarmak değilmi?
O halde önce kendimizi kurtaralım.
Saygılarımla
Bülent Koçoğlu.