Defender Kazası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ihg70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,682

Etiketler
Ynt: Defender Kazası

Benim hatırladığım Vanda devrilen defender platformu üzerine kurulu 2 polis panzeri + bu kazayı sayarsak 3 oluyor. Diyeceksiniz ki 3 çok değil münferit olaylar bunlar. Doğrudur belki öyledir.
Benzer aks sistemini kullanıp ta ABD'de tuketici birliği ile mahkemelik olan araçlar var (Bknz: Suzuki Samurai)
Aslında araçta da aks sisteminde de aracın amacı dikkate alındığında ciddi bir yanlışlık yok. En azından tasarım itibari ile doğru görünüyor. İş üretime gelince en düşük fiyatı veren ihaleyi alır artık o aşamada birşeyler ters gittiyse onu bilemeyiz.
Ben hatırlarım bu araçları devlet bir ara da ambulans yapmıştı. Ambulans hızlı gitmesi gereken bir araç. Arazi aracından ambulans mı olur? Saçmalıkta gelinen son nokta oydu herhalde.
 

Ynt: Defender Kazası

olasiliksiz' Alıntı:
Benim hatırladığım Vanda devrilen defender platformu üzerine kurulu 2 polis panzeri + bu kazayı sayarsak 3 oluyor. Diyeceksiniz ki 3 çok değil münferit olaylar bunlar. Doğrudur belki öyledir.
Benzer aks sistemini kullanıp ta ABD'de tuketici birliği ile mahkemelik olan araçlar var (Bknz: Suzuki Samurai)
Aslında araçta da aks sisteminde de aracın amacı dikkate alındığında ciddi bir yanlışlık yok. En azından tasarım itibari ile doğru görünüyor. İş üretime gelince en düşük fiyatı veren ihaleyi alır artık o aşamada birşeyler ters gittiyse onu bilemeyiz.
Ben hatırlarım bu araçları devlet bir ara da ambulans yapmıştı. Ambulans hızlı gitmesi gereken bir araç. Arazi aracından ambulans mı olur? Saçmalıkta gelinen son nokta oydu herhalde.

Karda, buzda, çamurda, toprakta gidecek ambulans gerekli taşralarda, yolu bile belli olmayan köylerde, kasabalarda. Buralarda Transitten yapılan ambulansların işleyebileceğini düşünmüyorsunuz herhalde. Arazi aracından ambulans olur ve çok ta iyi olur...
 

Ynt: Defender Kazası

Karda, buzda, çamurda, toprakta gidecek ambulans gerekli taşralarda, yolu bile belli olmayan köylerde, kasabalarda. Buralarda Transitten yapılan ambulansların işleyebileceğini düşünmüyorsunuz herhalde. Arazi aracından ambulans olur ve çok ta iyi olur...

Sizce devlet o ambulasları sadece gereken yerlere mi vermiştir. Benim tanıdığım devlet öyle yapmaz. Heryere dağıtır sonra o araçlar kullanılamaz bir kenarda çürürler. Sonra da alındıkları gibi ihale ile topluca satılırlar.
 

Ynt: Defender Kazası

olasiliksiz' Alıntı:
Hatırlarım bizi 4 aylık eğitimle topçu yedek subay yapmışlardı. Öğrendik mi o işi savaşa gidebilecek kadar? Hayır. Kendi ağızlarından düşmeyen laf "4 ayda hıyar bile yetişmez"'di. Kendileri de biliyorlar 4 aylık eğitimle o işin olmayacağını. Orduyu fazla eleştirmemek vatanseverlikten kaynaklanıyor ve yersiz eleştirilerden kaçınmak elbette lazım ama bu herşeyin doğru yapıldığı anlamına da gelmez.
[/quote

Orduyu eleştirmemek vatanseverlikten kaynaklanmıyor benim adıma.Zira ben bu işin içinde olduğum için senelerdir yaşadığım için bilerek görerek konuşuyorum.DEFENDER kullanan erlerimizin yanında kaç defa oturdum unuttum.Yedek subaylık mevzusu çok ayrı o konuda size sonuna kadar katııyorum.Fakat defender kullanmanın ve bunun için verilecek eğitimin bu kadar büyütülmemesi gerektiğini-verilen yarım saatlik bir eğitim ve anlatı ile araç kullanan herkesin DEFENDER i emniyetli ve rahat bir şekilde kullanacağını belirtmek istedim.Sanki orduda kaza yapan DEFENDER şöförlerinin eğitimsiz bırakıldığı şeklinde Yanlış bir imaj oluşmuş gibi geldi bana.KAZA her yerde oluyor.Senelerdir ehliyeti olan tecrübeli insanlarda kaza yapıyorlar.Ehliyet kurslarında ilk öğretilen konu KAZA'ların yüzde doksanının insan-kullanıcı hatası diğer yüzdesinin araç-yol-hava şartlarından dolayı olduğu öğretilir.Tabi herşey eğitimle de birmiyor.
Sonuç olarak asıl önemli olan:Eğitimi alan şahsın ,bunu doğruolarak uygulaması uygulamak için çaba sarfetmesi başarıya ulaştırır.Tamamen şahsi fikrim olduğu gibi herkesin düşüncesine saygı duyuyorum .Saygılarımla
 



Ynt: Defender Kazası

olasiliksiz' Alıntı:
Sizce devlet o ambulasları sadece gereken yerlere mi vermiştir. Benim tanıdığım devlet öyle yapmaz. Heryere dağıtır sonra o araçlar kullanılamaz bir kenarda çürürler. Sonra da alındıkları gibi ihale ile topluca satılırlar.

Gereken yerlerede vermiştir, şehirlerede kötü ihtimalleri kötü şartları düşünerek vermiştir. Bu memleketin yazıyla kışı bir değil. Hatta Otoyol Polisinin bir aracı vardı, fotoğrafı da forumda vardı. Bilin bakalım araç ne markaydı?
 

Ynt: Defender Kazası

Şehire kar yağdı diye arazi aracı kullanılmaz. Kar lastiğini takarsınız olur biter. Daha da olmadıysa zincir takarsınız. Şu veya bu sebeple zincir kullanılamıyorsa piyasada 4x4 çekiş sistemi olan ama arazi aracı olmayan jip kılıklı araçlardan bol birşey yok, onlardan biri gayet faydalı olur. Asfalt üzerinde en ufak bir hatalı manevrada devrilebilecek bir arazi aracı kullanmazsınız.
 

Ynt: Defender Kazası

olasiliksiz' Alıntı:
Şehire kar yağdı diye arazi aracı kullanılmaz. Kar lastiğini takarsınız olur biter. Daha da olmadıysa zincir takarsınız. Şu veya bu sebeple zincir kullanılamıyorsa piyasada 4x4 çekiş sistemi olan ama arazi aracı olmayan jip kılıklı araçlardan bol birşey yok, onlardan biri gayet faydalı olur. Asfalt üzerinde en ufak bir hatalı manevrada devrilebilecek bir arazi aracı kullanmazsınız.

30 cm karda istediğiniz lastiği istediğiniz zinciri taksanızda o ambulanslar yürümez. O jip kılıklı denilen 4 çekerlerin işletim maliyetinden haberiniz yok sanırım. Ha işletim maliyeti önemli değildir diyorsanız niçin hummerlar envanterimizde yok. Siz Defender'ı bisikletle karıştırdınız sanırım, sanki hergün defender devriliyor. Çok merak ediyorum hiç defender sahibi oldunuz mu?
 

Ynt: Defender Kazası

30 cm karda istediğiniz lastiği istediğiniz zinciri taksanızda o ambulanslar yürümez. O jip kılıklı denilen 4 çekerlerin işletim maliyetinden haberiniz yok sanırım. Ha işletim maliyeti önemli değildir diyorsanız niçin hummerlar envanterimizde yok. Siz Defender'ı bisikletle karıştırdınız sanırım, sanki hergün defender devriliyor. Çok merak ediyorum hiç defender sahibi oldunuz mu?

Jip kılıklı 4 çekerlerin işletim maliyetinden haberim var, birtanesini de ben kullanıyorum. Gayet ekonomik araçlar. Bazılarında 2lt lik devletimizin standartlarına göre büyük sayılan ve bu nedenle alış sırasında devletin aldığı %60 lık ötv + %18 kdv olmasa lüks sayılmaları için hiçbir gerekçe olmayan masrafsız aletler. Şehir içinde daha ciddi bir arazi aracınıza ihtiyacınız mı olacak? Nasıl şehir orası o öyle? Alınması gerekli olmayan riskleri devlet ne güzel de alıyor kaç kişinin ölümüne gereksiz yere sebep olmuş aman ne güzel diye savunmaya devam etmenizdeki mantık nedir? Evet adam gibi aracın özelliklerini bilerek kullanırsanız defender da devrilmez. Bunu mu tartışıyoruz yani? Eğitim şart deyip konuyu uzatmayalım isterseniz. Zaten bilmemkaç mesaj önce aynısını demiştik.
 

Ynt: Defender Kazası

Arkadaşlar tüm yorumlarınızı okudum bende bir ordu mensubu olarak cevap vereceğim.Yıllarca eski araçlarla görev yaptık defenderler verilince bayram ettik elimiz ayağımız oldular mutlaka her araçta olduğu gibi eksiklik var bunu kabul ediyoruz zaten tavanları çok zayıf ama kazaların %75 i insan kaynaklı,21 yaşında gençliğinin verdiği hızla bu araçlarla kazalar oldu kazaların çoğuda araçta rütbeli olmadığından askerlerimiz maalesef hızlı kullanmaktan dolayı kaza yapmışlardır ne kadar eğitim verilsede sivildeki aracı gibi kullanınca kaza kaçınılmaz oluyor.Araçta yolculuk ederken devamlı şöförü uyarmak zorunda kalıyoruz.Hiç unutmam Kosova'da görev yaparken Alman ordusunda G serisi mercedes araçlar vardı kullananlar hiç memnun değildi bizim defenderlere gıpta ile bakarlar keşke bizdede bu araçlar olsa derlerdi bizde gururlanırdık.Sonuçta bu araçlara azbir maliyetle güçlendirme yapılabilir sivildeki arkadaşların yaptıkları güçlendirmeler harika olmuş aracın eksi yönü böylelikle artıya dönmüş oluyor.Herkese selamlar kazasız günler dileğiyle.
 



Ynt: Defender Kazası

Konu dönmüş dolaşmış "rollcage gereklidir" den Defender eleştirisine Ordu eleştirisine dönmüş.

Başta verilen hatalı bir bilgi Defender in güvenlik testlerini geçemediği gibi bir izlenim uyandırdı, akılda sadece bu kaldı, öyle birşey yok bu birincisi , ikincisi avrupada satışının durdurulacağı, buda hatalı bilgi, asker in istediği araçlarda abs, airbag gibi ıvırzıvır olmaz yeni yönetmelikler bunu öngörüyor, yolcu kapasitesi 4+1 i aştığı için bu donanımlar olmadan üretilemez deniyor, Irakta amerikan ordusunu kullandığı Hummerlarda ABS ve hava yastığı varmış gibi :D :D :D

Otokar yerli bir firma LR lisansı ile defender üretebilen Dünyadaki 2 firmadan biri, Sivil araç üretmiyor ve satmıyor, Sattığı araçları sadece Ordumuz değil dünyanın birçok Ordusu alıp kullanıyor, Biz ancak hurdaya çıkmışlarını alıp yeniden hayata döndürerek kullanabiliyoruz, Kimse Defenderi biz zorla vermiyor isteyerek bilerek bin bir zorluğa katlanarak alıyoruz ve bir çoğu hala kullanılabilir durumda. çoğu 20 yaşından büyük, 20-25 yıl içine inenin binenin haddi hesabı olmayan %90 arazide ve hep ağır şartlarda kullanılmış bir araç hala ayakta durabiliyorsa bu bir başarıdır.

Olasılıksızın bahsettiği arazi aracı kılıklı şeyler bu şartlarda en fazla 1-2 sene dayanabilir dökülmeye başladığında ortaya çıkan işletim maliyetleride hiç ucuz olmaz. asla 11 kişi ve onların ekipmanlarını taşıyamazlar.

Ambulans olarak üretilen 4x4 sadece 1-2 marka vardır onların teminide zordur, eğer 4x4 bir ambulansa devletin ihtiyacı varsa bulunabilecek en ekonomik marka ve model yine LR defender dir, 4x4 Ambulansa ihtiyaç yok demek bu ülkenin coğrafyasını hiç tanımamaktır, Türkiye sadece istanbul ve marmara bölgesinden ibaret değildir.

Kaza konusuna dönersek, en başta yazmıştım adı üzerinde kaza nezaman nerde olacağı belli olmaz, bunun önlemi kaza yapmayacak veya kazada hasar almayacak araç üretmek değildir, bu mümkün de değildir, sürücüyü eğitmek falan filan çözümleri herkes biliyor......Askeri bırakıp trafikte etrafınıza bakınca , trafik kazalarında dünyada kaçıncı sırada olduğumuza bakınca pek başarılı olmadığımız ortada ozaman en başa dönelim kendi bireysel önlemlerimizi alalım, kafesmi yaptırıyoruz ne yaptırıyorsak onları yapalım gerisini burada tartışmanın bir çözüme ulaşmayacağı ortada.

Selamlar
 

Ynt: Defender Kazası

discovery-V8' Alıntı:
Konu dönmüş dolaşmış "rollcage gereklidir" den Defender eleştirisine Ordu eleştirisine dönmüş.

Başta verilen hatalı bir bilgi Defender in güvenlik testlerini geçemediği gibi bir izlenim uyandırdı, akılda sadece bu kaldı, öyle birşey yok bu birincisi , ikincisi avrupada satışının durdurulacağı, buda hatalı bilgi, asker in istediği araçlarda abs, airbag gibi ıvırzıvır olmaz yeni yönetmelikler bunu öngörüyor, yolcu kapasitesi 4+1 i aştığı için bu donanımlar olmadan üretilemez deniyor, Irakta amerikan ordusunu kullandığı Hummerlarda ABS ve hava yastığı varmış gibi :D :D :D

Otokar yerli bir firma LR lisansı ile defender üretebilen Dünyadaki 2 firmadan biri, Sivil araç üretmiyor ve satmıyor, Sattığı araçları sadece Ordumuz değil dünyanın birçok Ordusu alıp kullanıyor, Biz ancak hurdaya çıkmışlarını alıp yeniden hayata döndürerek kullanabiliyoruz, Kimse Defenderi biz zorla vermiyor isteyerek bilerek bin bir zorluğa katlanarak alıyoruz ve bir çoğu hala kullanılabilir durumda. çoğu 20 yaşından büyük, 20-25 yıl içine inenin binenin haddi hesabı olmayan %90 arazide ve hep ağır şartlarda kullanılmış bir araç hala ayakta durabiliyorsa bu bir başarıdır.

Olasılıksızın bahsettiği arazi aracı kılıklı şeyler bu şartlarda en fazla 1-2 sene dayanabilir dökülmeye başladığında ortaya çıkan işletim maliyetleride hiç ucuz olmaz. asla 11 kişi ve onların ekipmanlarını taşıyamazlar.

Ambulans olarak üretilen 4x4 sadece 1-2 marka vardır onların teminide zordur, eğer 4x4 bir ambulansa devletin ihtiyacı varsa bulunabilecek en ekonomik marka ve model yine LR defender dir, 4x4 Ambulansa ihtiyaç yok demek bu ülkenin coğrafyasını hiç tanımamaktır, Türkiye sadece istanbul ve marmara bölgesinden ibaret değildir.

Kaza konusuna dönersek, en başta yazmıştım adı üzerinde kaza nezaman nerde olacağı belli olmaz, bunun önlemi kaza yapmayacak veya kazada hasar almayacak araç üretmek değildir, bu mümkün de değildir, sürücüyü eğitmek falan filan çözümleri herkes biliyor......Askeri bırakıp trafikte etrafınıza bakınca , trafik kazalarında dünyada kaçıncı sırada olduğumuza bakınca pek başarılı olmadığımız ortada ozaman en başa dönelim kendi bireysel önlemlerimizi alalım, kafesmi yaptırıyoruz ne yaptırıyorsak onları yapalım gerisini burada tartışmanın bir çözüme ulaşmayacağı ortada.

Selamlar

+1
 

Ynt: Defender Kazası

olasiliksiz' Alıntı:
Jip kılıklı 4 çekerlerin işletim maliyetinden haberim var, birtanesini de ben kullanıyorum. Gayet ekonomik araçlar. Bazılarında 2lt lik devletimizin standartlarına göre büyük sayılan ve bu nedenle alış sırasında devletin aldığı %60 lık ötv + %18 kdv olmasa lüks sayılmaları için hiçbir gerekçe olmayan masrafsız aletler. Şehir içinde daha ciddi bir arazi aracınıza ihtiyacınız mı olacak? Nasıl şehir orası o öyle? Alınması gerekli olmayan riskleri devlet ne güzel de alıyor kaç kişinin ölümüne gereksiz yere sebep olmuş aman ne güzel diye savunmaya devam etmenizdeki mantık nedir? Evet adam gibi aracın özelliklerini bilerek kullanırsanız defender da devrilmez. Bunu mu tartışıyoruz yani? Eğitim şart deyip konuyu uzatmayalım isterseniz. Zaten bilmemkaç mesaj önce aynısını demiştik.

İşte o kullandığınız araçla Defender'ı asla bir tutmayın. Sizin yaşadığınız şehir neresi bilmiyorum ama dağ köyü ve ya kasabası olmadığı kesin. Ordu mensubu arkadaşımız gerekli açıklamayı yapmış zaten. Onun üzerine de bir laf söylemenin de anlamı yok. Özellikle de 3 5 fotoğrafa bakıp bu araç devrilir demenin hiç anlamı yok. Bu aracı ancak isterseniz devirirsiniz ki bu birçok araç içinde geçerli...
 

Ynt: Defender Kazası

discovery-V8' Alıntı:
Konu dönmüş dolaşmış "rollcage gereklidir" den Defender eleştirisine Ordu eleştirisine dönmüş.

Başta verilen hatalı bir bilgi Defender in güvenlik testlerini geçemediği gibi bir izlenim uyandırdı, akılda sadece bu kaldı, öyle birşey yok bu birincisi , ikincisi avrupada satışının durdurulacağı, buda hatalı bilgi, asker in istediği araçlarda abs, airbag gibi ıvırzıvır olmaz yeni yönetmelikler bunu öngörüyor, yolcu kapasitesi 4+1 i aştığı için bu donanımlar olmadan üretilemez deniyor, Irakta amerikan ordusunu kullandığı Hummerlarda ABS ve hava yastığı varmış gibi :D :D :D

Otokar yerli bir firma LR lisansı ile defender üretebilen Dünyadaki 2 firmadan biri, Sivil araç üretmiyor ve satmıyor, Sattığı araçları sadece Ordumuz değil dünyanın birçok Ordusu alıp kullanıyor, Biz ancak hurdaya çıkmışlarını alıp yeniden hayata döndürerek kullanabiliyoruz, Kimse Defenderi biz zorla vermiyor isteyerek bilerek bin bir zorluğa katlanarak alıyoruz ve bir çoğu hala kullanılabilir durumda. çoğu 20 yaşından büyük, 20-25 yıl içine inenin binenin haddi hesabı olmayan %90 arazide ve hep ağır şartlarda kullanılmış bir araç hala ayakta durabiliyorsa bu bir başarıdır.

Olasılıksızın bahsettiği arazi aracı kılıklı şeyler bu şartlarda en fazla 1-2 sene dayanabilir dökülmeye başladığında ortaya çıkan işletim maliyetleride hiç ucuz olmaz. asla 11 kişi ve onların ekipmanlarını taşıyamazlar.

Ambulans olarak üretilen 4x4 sadece 1-2 marka vardır onların teminide zordur, eğer 4x4 bir ambulansa devletin ihtiyacı varsa bulunabilecek en ekonomik marka ve model yine LR defender dir, 4x4 Ambulansa ihtiyaç yok demek bu ülkenin coğrafyasını hiç tanımamaktır, Türkiye sadece istanbul ve marmara bölgesinden ibaret değildir.

Kaza konusuna dönersek, en başta yazmıştım adı üzerinde kaza nezaman nerde olacağı belli olmaz, bunun önlemi kaza yapmayacak veya kazada hasar almayacak araç üretmek değildir, bu mümkün de değildir, sürücüyü eğitmek falan filan çözümleri herkes biliyor......Askeri bırakıp trafikte etrafınıza bakınca , trafik kazalarında dünyada kaçıncı sırada olduğumuza bakınca pek başarılı olmadığımız ortada ozaman en başa dönelim kendi bireysel önlemlerimizi alalım, kafesmi yaptırıyoruz ne yaptırıyorsak onları yapalım gerisini burada tartışmanın bir çözüme ulaşmayacağı ortada.

Selamlar
Yavuz abi eline sağlık...
 

Ynt: Defender Kazası

Bu tartışmalardan çıkartığım sonuç,
1.istesekte istemesekte defender den vazgemeyeceğiz.
2.Defender kasa yapısı itibariyle diğer 4x4 araçlara karşı özellikle devrilmelere karşı daha dirençsiz.
3. Çogu görüşe göre de "devrilmeye" daha yatkın görünüyor.

O halde , defender kullanan veya kullanacak arkadaşların, araç içine yapılan "Rool Bar" denilen güçlendirici takviyeleri yapmalarının önemi

Ben şahsen 5 yıl kadar LC ye bindim. Önde bilmem kaç ton warn vinç, bilmem kaç dolar.
Bir kere bile kullanamadım

İşte vinç için harcayacağımız parayı buna harcayalım
Vinç mantığı % 95 , başkasını zor durumdan kurtarmak değilmi?
O halde önce kendimizi kurtaralım.

Saygılarımla

Bülent Koçoğlu.
 



Ynt: Defender Kazası

bkocoglu' Alıntı:
Bu tartışmalardan çıkartığım sonuç,
1.istesekte istemesekte defender den vazgemeyeceğiz.
2.Defender kasa yapısı itibariyle diğer 4x4 araçlara karşı özellikle devrilmelere karşı daha dirençsiz.
3. Çogu görüşe göre de "devrilmeye" daha yatkın görünüyor.

O halde , defender kullanan veya kullanacak arkadaşların, araç içine yapılan "Rool Bar" denilen güçlendirici takviyeleri yapmalarının önemi

Ben şahsen 5 yıl kadar LC ye bindim. Önde bilmem kaç ton warn vinç, bilmem kaç dolar.
Bir kere bile kullanamadım

İşte vinç için harcayacağımız parayı buna harcayalım
Vinç mantığı % 95 , başkasını zor durumdan kurtarmak değilmi?
O halde önce kendimizi kurtaralım.

Saygılarımla

Bülent Koçoğlu.

Kasanın aliminyum olmasının devrilmelerde sorun yaratacağını anladım da bisiklet gibi sürekli devrilecekmiş hissine kapılanları anlayamadım. Bu aracı araba gibi kullanıyorum ben ve bana devrilecekmiş hissi yaşatmadı nedense. Hiç Defender kullanmayanlar bile bu araç devrilir diye tutturmuş gidiyor. Arazide yolda kaçtane devrilmiş Defender gördünüz. Vinç mantığı da başkasını kurtarmak değil önce kendini kurtarmaktır ve bir arazi taşıtının olmazsa olmazıdır bence. Saygılar bizden...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,750
Mesajlar
1,523,156
Kayıtlı Üye Sayımız
166,565
Kaydolan Son Üyemiz
ömer sarıhan

SON KONULAR



Geri
Üst