Dacia - Duster'in Eksileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mstdgbkn Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 331
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,368
Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Teşekkür ederim!

:D GS iyidir!
GS'liysen GS'm var dersin.
Ama hadi bi kıyak yapayım, FB'li isen de (biraz ayıp olacak ama) GS'ye bindim dersin! :p

Ayrıca 1200'den 800'e görünüşte downgrade yapsan da durum farklı.
Benim 1200GS alacak param olsa bile şu an istediğim motor 800GS.
Çünkü araziye daha uygun.
Arkadaşın tercih değiştirmiş yalnızca!
 

Etiketler
Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

engin3d' Alıntı:
Teşekkür ederim!

:D GS iyidir!
GS'liysen GS'm var dersin.
Ama hadi bi kıyak yapayım, FB'li isen de (biraz ayıp olacak ama) GS'ye bindim dersin! :p

Ayrıca 1200'den 800'e görünüşte downgrade yapsan da durum farklı.
Benim 1200GS alacak param olsa bile şu an istediğim motor 800GS.
Çünkü araziye daha uygun.
Arkadaşın tercih değiştirmiş yalnızca!
Trail yapmak istiyo/yapıyoruz, 1200 çok ağır geliyodu. 800 bencede yolda toprak ta çamur da heryerde çok iyi. En optimum makina. Ama sırf GS uzantısından dolayı seneye Triumph Tiger 800 XC kendime yazcam inş... ;) ;D Test ettim 3 silindir nefis makina .
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Eminim o da guzeldir ama, yol tarafı daha agır basıyor sanki onun. Karsilastirmasini izlemistim.
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Monti bey, Duster'ların 2. elinde çok değer kaybettiğini zannetmiyorum. Yerli arabalar kadar yıllık değer kaybı var. 1-2 bin TL yıl başına değer kaybı var ki, bu da yerli arabalar gibi 2. eli değerli görünüyor. İthal ve lüks arabalarda 2. el değer kaybı çok fazla. BMW, range rover gibi.. Range Rover evoque, sıfırı 100.000 Euro üzerinde (250 bine yakın), 2-3 yaşındakini 90-100 e alıyorsunuz..Sıfır alıp satanların, yarıdan fazla değer kaybı yüreğine koyar..
 




Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Bana göre DUSTER da en büyük eksiklik POWER Direksiyondur...Hatta Direksiyon sistemi komple yenilenmelidir...


Bir araçta en azından olması gerekenler ve benim aradığım teknik ayrıntılar...




Bunların bir çoğu zaten araçta var...
......................................................................................


ABS


Sürücü ve Yolcu hava yastığı


Power Direksiyon


Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu


Elektrikli Aynalar
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

mimar_ankara' Alıntı:
Monti bey, Duster'ların 2. elinde çok değer kaybettiğini zannetmiyorum. Yerli arabalar kadar yıllık değer kaybı var. 1-2 bin TL yıl başına değer kaybı var ki, bu da yerli arabalar gibi 2. eli değerli görünüyor. İthal ve lüks arabalarda 2. el değer kaybı çok fazla. BMW, range rover gibi.. Range Rover evoque, sıfırı 100.000 Euro üzerinde (250 bine yakın), 2-3 yaşındakini 90-100 e alıyorsunuz..Sıfır alıp satanların, yarıdan fazla değer kaybı yüreğine koyar..
Mimar bey sanki 1-2 yaşındaki % 25 -30 daha ucuza alabiliyosunuz ki değebilir. Diğer saydığınız araclarda ufacık arıza olsa çok büyük paralara mal olur arabadan soğutur ama Dusterda çıkacak problem zaten üç otuz paraya çözülür... Bu sebepten tüm aracları -0- almaya çalışırım ama Dusterı 2.el düşünebilirdim.... ;)
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Aslında piyasa müşterilerinde genel eğilim, sıfır yerine çok az kullanılmış 2. el araba almak yönünde. Zira, sıfır arabada aşırı vergi var, alın, altı ay sonra satmaya kalkın, araçlarda az veya çok fiyat düşüşü yaşanıyor. Türkiye araba bolluğundan Amerika gibi oldu.
Benim söylemek istediğim, servisi parçası bol olan araçlarda fiyat düşmesi, ithal lüks araçlardaki düşüşten daha az. Fiat, renault, opel gibi markalarda az zarar edersiniz. Sebebi, ikinci el piyasası yoğun. Lüks veya hobiye yönelik özel araçlarda zarar oranı, sıfıra göre daha fazla..onu demek istedim.
Duster da, bu çerçevede, piyasası olan yerli araçlar gibi olma yolunda. 2. elinde, ilerki vadede çok zarar ettirmeyecek gibi. Zira, genel anlayış, Duster servisi parçası çok olan yerli araç gibi görülmeye başlandı..Benim de alma nedenlerimden biri de, renault servis desteğiydi..
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

mimar_ankara' Alıntı:
Aslında piyasa müşterilerinde genel eğilim, sıfır yerine çok az kullanılmış 2. el araba almak yönünde. Zira, sıfır arabada aşırı vergi var, alın, altı ay sonra satmaya kalkın, araçlarda az veya çok fiyat düşüşü yaşanıyor. Türkiye araba bolluğundan Amerika gibi oldu.
Benim söylemek istediğim, servisi parçası bol olan araçlarda fiyat düşmesi, ithal lüks araçlardaki düşüşten daha az. Fiat, renault, opel gibi markalarda az zarar edersiniz. Sebebi, ikinci el piyasası yoğun. Lüks veya hobiye yönelik özel araçlarda zarar oranı, sıfıra göre daha fazla..onu demek istedim.
Duster da, bu çerçevede, piyasası olan yerli araçlar gibi olma yolunda. 2. elinde, ilerki vadede çok zarar ettirmeyecek gibi. Zira, genel anlayış, Duster servisi parçası çok olan yerli araç gibi görülmeye başlandı..Benim de alma nedenlerimden biri de, renault servis desteğiydi..
2. elinin tutması biraz daha eskileriyani 6-7 ve daha eski seneliklerinin nekadar problemli olacağıyla ilgili olacaktır diye düşünüyorum. Şu anda ancak 2-3 senelikler var... zaman göstercek...
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Haklısınız Monti bey, zaman içindeki sağlamlığı önemli faktör olacak. Motor konusunda endişem yok, 10 sene sonra da parça bulunur. Benim Daciaların kaportası ile pek bilgim yok. Zaman içinde, diğer dacia modellerinin korozyon durumları nasıl acaba? Duster kaporta nasıl bilemiyorum. Sıradan Fiatlar bile 6 yıl paslanmazlık garantisi veriyor. Sahillerde ble bu garantiyi verdiğine göre Ankarada daha dayanır..Duster ne olacak göreceğiz..
 



Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Duster kullanan birisi olarak bir kaç satır yazayım ben de... Öncelikle fiyat olarak biraz daha uygun olması benim için avantaj oldu ama fiyatının uygun olması büyük oranda donanımsal kaynaklı. (Yoksa Dusterin en donanımlı ve biraz daha geliştirilmiş halinin 57.000 tl'den başladığını biliyorum). Kasa yapısının Nissan orjinli olması, motorunun Renault yapımı olması önemli avantajlar... Renault üretimi araçların en katı AB normlarına göre üretildiğini de bildiğimden kasa yapısının yeterince sağlam olduğunu düşünüyorum. Belki bazı ilaveler (örneğin yandan çarpmalara karşı kapı içi çelik barların kullanılması gibi; dusterda varmı yok mu bilmiyorum ama) kullanılması güvenliğe ek katkı sağlayabilir.... İç donanım olarak sade bir yapıya sahip olması benim tercihimdi zaten; dijital ıvırzıvırlarla uğraşmayı pek sevmiyorum, arızası da daha çok baş ağrıtabiliyor... Yüksekçe bi araç olması önemli bir avantaj. Sürüşünün de rahat olduğunu düşünüyorum. Yalıtım belki daha iyi olabilirdi, dışarının sesleri uzun yolculuklarda herkes için rahatsız edicidir ama dusterda çok da sorun yok sayılır. İcabında geliştirilmesi mümkün... Benim arabada cam silecek suyuyla beraber silecekler de otomatik olarak devreye giriyor, öyle bir sorun yok... Yakıt konusunda cimri bir araç olması en önemli avantajı... Kısacası -belki daha çok şey söylenebilir ama- Dusterin, trafik kurallarına uyan şoförler için gayet iyi bir araç olduğunu söyleyebilirim; aksi halde hangi araç olsa zaten kazada zarar görülmesi kaçınılmazdır... Diyeceksiniz ki; 'imkanın olsa başka bir marka alır mısın', 'Alırım' diye cevap veririm ama bu asla Duster'i beğenmediğimden değil tamamıyla başka nedenlerden... Sonuçta Duster iyi bir araba bence, alacaklara tavsiye ederim. İlk alırken ne istediklerine çok iyi karar vermeleri lazım. (Arabanın donanımı vesaire...) Selamlar...
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

bence duster tarzı araç arıyanlar bu araçlarada göz atsın derim . (29-33 bin TL )ikinci el hyundai tucson - kia sportage almak bana daha mantıklı geliyor dusterdan fazlası var eksiği yok 4wd lock esp ısıtmalı deri koltuk 2.0 crdi motor otmatik vites vs
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Yine basa donuyoruz galiba!
2000 CC'lik bir aracın yakıtını ve vergisini daha once konusmustuk sanki.
Gercekten o secenekler mantikli olsaydi ben almistim emin olabilirsiniz!
50.000 TL'yi Duster'a verdim ve 30.000 TL'ye ikinci el X marka almadıgıma pisman degilim!
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

engin3d' Alıntı:
Yine basa donuyoruz galiba!
2000 CC'lik bir aracın yakıtını ve vergisini daha once konusmustuk sanki.
Gercekten o secenekler mantikli olsaydi ben almistim emin olabilirsiniz!
50.000 TL'yi Duster'a verdim ve 30.000 TL'ye ikinci el X marka almadıgıma pisman degilim!


hocam 2000 cc ama vergisi dacia dan çok değil yaş dolayısıyla daha düşük. yakıtıda çok fazla fark yok
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

tucson başarısız bir SUV akranı Sportage de aynı şekilde...

çevremde birçok kullanan oldu ve bir aile yakınım geçenlerde sportage nı (tucson ile herşeyi aynı onu kullanlarda vardı ) satarak suzuki vitaraya geçti (daha doğrusu 3 ay sıktı dişini dayanamadı sattı)

-öncelikle işçilik VASAT,plastik kalitesi 1990 yıllındaki japon araçlarının içinden daha kötü durumda

-Deri koltukları görünce çok gülmüştüm Herhalde oto deri kaplamacıları daha iyi ve kalitesini kaplarlar Milleti parası ile enayi yerine koyan bir durum

-ve motoru kesinlikle KAFA yedirtici çok zayıf kalıyor ve ortalama 14lt mazot tüketimi söz konusu ve bu kadar tüketime ne kadar basarsanız basın gaza araç yerinden kalkmıyor aşırı hantal

-Bu Araçların müşteri kitlesine bakınca zaten hevesi olupta seçim yapan ve daha sonra hüsrana uğrayan kişileri görüyorum biraz işten anlayan veya soruşturan insanlar vazgeçip başka opsiyonlara bakmalılar.... (.Yukarıdaki bölüm Hyundai Forum dan alıntıdır..) Yakıt tüketimi 14 LT. gerçekse eğer, "çok fazla fark" var gibime geldi ne dersiniz...
 



Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

hocam bende şirket aracı olarak dacia tercih ettim ekonomi ve duruş olarak çok güzel ama kalite derseniz fazla birşey beklemeyin ama dacia duster verilen parayı haketmiyormu fazlasıyla hakediyor . Bir yakınımda tucson var ne olursa olsun aracın donanım ve kalitesini dacia dustera göre çok daha iyi buldum çekişide fena değildi( chipli ) araç çok yakmıyor sadece dacia dustera göre çok yakıyor bunun sebebide otomatik vites olsa gerek dacia dusterda otomatik olsa en az tucson kadar yakar eminim ( 14 litre gibi bir rakam söz konusu değil şehir içi 7.5-9 arası geziyor )
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,013
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst