Dacia - Duster'in Eksileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mstdgbkn Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 331
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,362

Etiketler



Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

İlgili haberin geçtiği bir diğer site : http://i-motoring.com/daciada-gucler-yukseliyor
 






Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Bir aracın artı ve eksilerini,o aracı alacak kişinin "beklentileri" ve " kullanım amaçları" belirler. Her kullanıcı araç almadan beklentilerini ve olanaklarını belirler, ona göre karşısına birkaç seçenek kalır ve birini tercih eder.
"Duster'ın Eksileri" ne demek? neye göre eksileri? Ferrariye mi? Defendere'a mı? Unimog'a mı? Sınıfını ve kullanıcı kitlesini belirleyelim. Ona göre kıyaslayacağımız diğer birkaç ürün olsun. Duster ancak, qasqai, captiva, yeti, santafe, tucson ve benzerleri ile kıyaslanabilir. Bir kontrol listesi yaparak kıyaslanabilir :
a-fiyat
b-İç konfor donanımı
c-emniyet donanımı
d-yakış miktarı
e-servis,parça
f-yürüyen aksam
g-motor gücü
h-biçim, albeni, renk
ı-ikinci el değer ve satma olanakları
bunlara birkaç eklenti daha yapılarak kıyaslama kontrol listesi yapılır. Değerlendirilir, sonuçlara bakılır, beklentilerinize göre optimizasyon yapılır ve biri alınır. Afaki, alaturka konuşulmaz.
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

mimar bey size kısmen katılıyorum ama bazı noktalar vardır ki başka araçlarla kıyaslamanız gerekmez.

Diyelim ki kapıları açtığınızda yanan aracın iç aydınlatması çok zayıf , bastığınız yeri göremiyorsunuz , ya da ne bileyim silecekler başarısız.
bu durumda başka araçla kıyaslamaya gerek yok ki , 50.000 TL verdiğim bir araçta daha iyi iç aydınlatma , daha iyi silecek olmalı dersiniz . Bunlar aracın eksileridir. Neye göre eksi demeye gerek bırakmaz...

(Bu arada dusterın iç aydınlatması ya da sileceklerine birşey demiyorum , çünkü bilmiyorum. Örnek olması açısından kullandım o fonksiyonları)
 



Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Bence Duster'ın en büyük eksiği, bayiide satılırken "Tek Rakibim THY" stickerinin verilmemesi...
 


Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Şaka biryana, ben 5 aylık Dusterci olarak birkaç ufak tefek şey olsaydı iyi olurdu diye düşünmüşümdür :
-Kadranda, benzin ve hararet göstergesi anolog olsaydı daha arazi aracı havası olurdu.
-Debriyaj pedalı yanında ayak dayama yeri halı değil de, lastik cinsi birşey olsaydı,
-Arka koltuk üstü aydınlatma ve okuma lambası standart olsaydı,
-Ön göğüs üstünde, torpido üstüne gelen yerde bir çukurluk yapılıp da, kağıt mendil, gözlük konulabilseydi,
-Kapı açık uyarıcı hepsinde standart olsaydı,
-Cam kapama butonları kapılarda olsaydı,
-4x4 lerde arka koltuklar katlanınca hafif eğim yapmasalardı, 4x2 lerde koltuklar yatınca bagaj ile yükseklik yapmasaydı,
-Kolçak hepsinde standart olsaydı,
-CD player tarih oldu, onun yerine "usb girişli" orta halli bir teyp olsaydı,
demişimdir.
Bunlar hiç maliyeti arttırıcı, fiyata binecek özellikler değil, aynı fiyata tasarımda bunlar konulabilirdi.
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Arkadaşlar,
İnat ettim 16 sayfayı da okudum! Neden somut bir soru olan "Dacia-Duster'in eksileri" sorusuna çok az kişi somut cevap veriyor.
Bütün topik günümüz TV bilgi yarışmalarına dönmüş durumda.

Sorunun sorulması : 15 saniye
Sorunun cevabının verilmesi: 3 saniye
Ama soru başına yarışma süresi: 30 dk.

Ben bile bunları yazarken fuzuli süreden kullanıyorum.

Duster'ı alırken şöyle düşünün.
-Araç 53.000 TL.
-O kadar param yok
-ESP- ASR'yi çıkaralım Look paket olmasın, atıyorum 45.000 TL.
-O kadar da yok.
-4x4 olmasın, XXXX TL
-Yahu o kadar da yok ama yine de sıfır, yüksek bir araca binmek istiyorum.
-Tamaaam! Biz Duster'dan şunları şunları bile çıkartabiliyoruz, alın size 33.000 TL'ye Duster!
-Hah anca bunu alabilirim işte!


Ayrıca sıfır Duster'a 50.000 vereceğime gider aynı paraya eski model xxx marka alırım diyen arkadaşlara başka bir önerim var!
İkinci el Duster alın!
Hem 50.000 TL vermemiş, hem de o kadar benzin ve vergi masrafından kurtulmuş olursunuz!
 

Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

2. el Duster fiyatları inanılmaz düşük... Direk alternatif olur. Ben almadan keşke 2.eline baksaydım diyo ara ara düşünürüm...

Bu arada F 800 de nefis hocam bide GS yerine FB olsa tadından yenmez ;D ;D . Geçen hafta bi arkadaş 1200 GS i satıp 800 GS trophye downgrade oldu ;D ;D
 



Ynt: Dacia - Duster'in Eksileri

Gelelim bence olan eksilerine:
1- 90-120 km arası hızda kabul edilebilir rüzgar sesi, 140 km üzeri süratlerde rahatsız edebilecek kadar rüzgar sesi.
Yalnız şunu farkettim. Yoldaki rüzgar durumu bu sesleri fazlasıyla etkiliyor. Alalı 3 hafta oldu ve iki kere uzun yol yaptım. Bazen çok ses gelirken, bazense 150 ile bile daha az rahatsız ettiği oldu!

2- Havalandırma sistemi dışarıdan hava alma konumundayken, havalandırma motoru ve delikler kapalı olasalar dahi rüzgar geliyor. Delikler açıkken zaten motor açıkmış kadar bir akış var.
Yazın rahatsız etmeyecektir fakat soğuk havalarda el ve ayakları dondurur herhalde. Bunu yalnızca iç dolaşım konumuna getirerek engelleyebiliyorsunuz!

3- Ön cam düğmelerinin konumlarında bir sıkıntı yok. Çünkü kapı üzerinde olsa da bir elinizi direksiyondan çekiyorsunuz, ön konsolda olsa da. Bu tamamen alışkanlıklarla alakalı. Ergonomik olarak bir hata görmüyorum. Hatta eliniz vites topuzundayken işaret pamağınızı sağa çevirirseniz sağ camı, sola çevirirseniz sol camı açıyorsunuz. Bence gayet ergonomik.
Ama arkadaki cam düğmeleri önde oturan için zor bir konumda. Ayrıca arkada oturanlar ayaklarını üzerine koyup kirletebilir ve çizebilirler de.
ESP ve Cam Kilidi düğmeleri çok aşağıda olduğu için orta konsolun en sorunlu düğmeleri onlar! Fakat çok seyrek kullanıldıklarını düşünürsek yine en doğru yerdeler.

4- 3 yıl Citroen C4 sürdükten sonra araç içi gözleri doğal olarak az geldi. Ama bu da alışkanlıklarla alakalı!

5- Arka koltuk üzerinde aydınlatma olması çok iyi olurdu, bir şekilde çözeceğim.

6- Babamın 98 model Kia Sephia'sında olan fakat, ne C4'te, ne de Duster'da olmayan fasılalı silecek ayarı. Mecburen standart aralıklarla idare ediyorsunuz.

Şimdilik bu kadar.
Eksikleri aklıma geldikçe ekleyeceğim.

Topikte gördüğüm bazı merak edilen şeylere de cevap vermek istiyorum.

* Bundan önceki C4'ümde konfor ve yol tutuşu artırmak maksadıyla taktığım Koni marka amortisörler vardı. Virajlara sert girmeyi de severim ve şunu söyleyeyim; Duster'ın yol tutuşu gayet iyi. C4'ten sonra korktuğum başıma gelmedi. Çekiş de gayet başarılı. Her ikisi de 110 beygir olduğu ve torkları da çok yakın olduğu için, Duster'da da rahatlıkla sollamaya çıkabiliyorsunuz. Benimkisi henüz 2450 km'de olmasına rağmen performansı güzel.

* Altı ileri vites'e alışmak gerekiyor. 1. vites çok kısa. Hemen 2'ye atmanız gerekiyor. Düz yolda iki ile kalkılabilir ama dediğim gibi alışmak gerekiyor. 50-60 km hıza çıktığınızda 4'e hatta 5. vitese geçmiş oluyorsunuz. 6 daha çok ekonomi için.
Normalde 5 vitesli araçlarda elimiz, vites değiştirme işlemini refleks olarak yapıyor. Ancak altıncı vitese geçirmek için sanki biraz daha sağa itmek gerekiyormuş gibi. Fiziksel olarak da vitesler birbirine yakın olduğundan yanlışlıkla 6 yerine 4'e atabilmek mümkünmüş gibi görünüyor.

* 2012 model Duster'da yeni tip USB girişli ve Bluetooth'lu, MP3 çalabilen teyp bulunuyor. Üç satır dijital ekranda radyo kanal isimleri, telefon numara ve rehber bilgileri okunabiliyor. Bluetooth'u direksiyondan da kumanda edebiliyorsunuz. Baslar ve tizler yeteri kadar doyurucu olsa da biraz daha surround etkisi alabilmek için tweeter taktırdım. Ama dediğim gibi mevcut hoparlörler de fazlasıyla yeterli.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,521,995
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst