Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi
Pazartesi saat 11:30 itibariyle Dustera kavuştum. 2 Gündür kullanıyorum. 420 Km oldu.
İlk İzlenimlerimi paylaşmak istedim. Aracı aldığımdan beri hep 2 çekerde kullandım.
1 - Rodajda olduğumdan ilk 1500 Km 2500 d/d yı geçmeden kullanmaya çalışıyorum. 420 Km nin 300 civarını Ankara cevre yolunda yaptım. Torku araca yetiyor izlenimindeyim. Vites düşmeden 110 Km/h ile yokuşları çıkabildi. Cruise control belki fazla lüks olurdu ama olsaydı nefis olurdu.
2 - Çevre yolundaki kaymak asfaltta 110 km/h ile motor sesi, lastik sesi yok az rüzgar sesi var.
3 - Günlük kullanımda şehir içi yollarda 1. Vites gerçekten kısa. Kullanımı pratik değil. Daha kalktım demeden bitiyor. Düz yollarda kalkışta 2. vitesi tercih etmeye başladım. 2. Vites biraz daha kısa olsaymış 1. Vitesin yerini tam olarak tutabilecekmiş gibi geldi.
4 - Süspansiyon tatlı sert gibi. Virajlarda tedirgin etmiyor. Kelebek kavşakda 80 km/h ile dönerken stres yaratmadı ESP var ama devreyede girmedi. Kasislerde ses gelmiyor (Henüz).
5 - Havalandırma ve Isıtma sistemi güçlü sonuna kadar açıldığında dışarısı 0 derecede içerde kazakla oturulmuyor. (Klima (Soğutma) bilemiyorum şu an doğal olarak). Ancak havalandırma fanı gürültülü çalışıyor.
6 - Koltuklar rahat ve konforlu pozisyonu kolaylıkla yakalayabiliyorsunuz. (1.87 ve 105 kg. biri için önemli bir detay). Sağ kol dayama olsaydı çok iyi olurdu. Ama bu forumdan zaten sonradan takılabileceğini biliyoruz.
7 - Aynalar büyük ve nefis, kör nokta yok gibi. Elektrikli ayarlanıyor kolay. Dikiz aynasını araba kokusu asmaktan başka bişey için kullanmayan biri için çok önemli. Bide elektrikli katlama olsaydı. (Bu noktada haddimi aşmış olabilirim. Çok şey istiyo gözükebilirim)
8 - Tüm düğmeler ve kontroller büyükçe biraz amatör hava veriyor ama büyük olması eldivenle kullanımı kolaylaştırıyor
9 - Depo kapağı için biri bu araba bagaj kapağı hariç 5 kapılıymış dedi. Nerdeyse bir kapı kadar büyük ama problem değil. Ancak kapağın kilitlenmemesi taşıtmatik yakıt sistemlerinin montajı için engel.
10 - Direksiyon simidi şekli ve büyüklüğü iyi. Direksiyon tepkileri gayet iyi. Dönüş çapı çok iyi özellikle S60 Volvo aracıma mukayese ile.
11 - Yakıt tüketimi 100 - 110 Km/h sabite yakın süratle inişli çıkışlı Ankara çevre yoluda 100 km de 6,5 lt altına indiremedim. Rodajda olduğumdan tüketimin fazla olacağını biliyorum ancak yinede biraz fazla geldi. Belkide beklentilerimi biraz yüksek tutmuşum. Umarım rodajdan sonra bunu 6 lt ve altına çekebilirim.
12 - Müzik sistemi sadece var demek için konmuş. Koymasalarmış daha iyiymiş. Plastik kaliteside biraz düşük.
13 - Motorda hava filtresi göstergesi var. Tozlu yollarda bolca arac kullandığımdan benim için önemli.
Sonuç itibariyle % 90 lık bir menuniyetim söz konusu. Amacıma hizmet edecej bir arac olduğuna inandım.
iş yeri yakınlarında hafif çamurda aracı bugün ilk kez 4 x 4 sistemini denediğim fotolarım aşağıda.
Selamlar...
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]