Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 477,282
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti' Alıntı:
İlginç haber paylaşmak istedim. Fransızcadan çevirisi bu şekil :
"Nissan Hindistan Nissan markası altında Hint pazarında Duster ile 2012 yılında pazarda olacaktır.
Bu duster "Nissanlaştırılmış" 4 × 2, 4 × 4 çıkıp, benzinli ve dizel otomobil pazarında patlama olduğu Hindistan'da başarılı olabilir."
[attachment=1]

Brazilya -->> Nissan
Avrupa -->> Renault
Türkiye -->> Dacia
Acemlerde -->> Dacia
Hindularda -->>Nissan

Zaten benim aracı almamda ki nedenlerin başındaydı bu çalışma, açıkca söylemek gerekirse dacia 'ya pek sıcak bakmazdım başlarda.
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ümiterkan' Alıntı:
Çamlıhemşin vadisindeydik, Zilkale, Palovit Şelalesi, Çat düzüne gittik :smiley:

yeni okuyorum o yüzden yeni yazdım
eylül başında da aynı rotayı yaptım, çat düzünde 1 eylülde çadırda kalıyordum
yalnız yollar çok kötüydü
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Biz teşekkür ederiz Jeep kardeş :D

[attachment=1]

D4x4.jpg
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Pazartesi saat 11:30 itibariyle Dustera kavuştum. 2 Gündür kullanıyorum. 420 Km oldu.

İlk İzlenimlerimi paylaşmak istedim. Aracı aldığımdan beri hep 2 çekerde kullandım.

1 - Rodajda olduğumdan ilk 1500 Km 2500 d/d yı geçmeden kullanmaya çalışıyorum. 420 Km nin 300 civarını Ankara cevre yolunda yaptım. Torku araca yetiyor izlenimindeyim. Vites düşmeden 110 Km/h ile yokuşları çıkabildi. Cruise control belki fazla lüks olurdu ama olsaydı nefis olurdu.

2 - Çevre yolundaki kaymak asfaltta 110 km/h ile motor sesi, lastik sesi yok az rüzgar sesi var.

3 - Günlük kullanımda şehir içi yollarda 1. Vites gerçekten kısa. Kullanımı pratik değil. Daha kalktım demeden bitiyor. Düz yollarda kalkışta 2. vitesi tercih etmeye başladım. 2. Vites biraz daha kısa olsaymış 1. Vitesin yerini tam olarak tutabilecekmiş gibi geldi.

4 - Süspansiyon tatlı sert gibi. Virajlarda tedirgin etmiyor. Kelebek kavşakda 80 km/h ile dönerken stres yaratmadı ESP var ama devreyede girmedi. Kasislerde ses gelmiyor (Henüz).

5 - Havalandırma ve Isıtma sistemi güçlü sonuna kadar açıldığında dışarısı 0 derecede içerde kazakla oturulmuyor. (Klima (Soğutma) bilemiyorum şu an doğal olarak). Ancak havalandırma fanı gürültülü çalışıyor.

6 - Koltuklar rahat ve konforlu pozisyonu kolaylıkla yakalayabiliyorsunuz. (1.87 ve 105 kg. biri için önemli bir detay). Sağ kol dayama olsaydı çok iyi olurdu. Ama bu forumdan zaten sonradan takılabileceğini biliyoruz.

7 - Aynalar büyük ve nefis, kör nokta yok gibi. Elektrikli ayarlanıyor kolay. Dikiz aynasını araba kokusu asmaktan başka bişey için kullanmayan biri için çok önemli. Bide elektrikli katlama olsaydı. (Bu noktada haddimi aşmış olabilirim. Çok şey istiyo gözükebilirim)

8 - Tüm düğmeler ve kontroller büyükçe biraz amatör hava veriyor ama büyük olması eldivenle kullanımı kolaylaştırıyor;)

9 - Depo kapağı için biri bu araba bagaj kapağı hariç 5 kapılıymış dedi. Nerdeyse bir kapı kadar büyük ama problem değil. Ancak kapağın kilitlenmemesi taşıtmatik yakıt sistemlerinin montajı için engel.

10 - Direksiyon simidi şekli ve büyüklüğü iyi. Direksiyon tepkileri gayet iyi. Dönüş çapı çok iyi özellikle S60 Volvo aracıma mukayese ile.

11 - Yakıt tüketimi 100 - 110 Km/h sabite yakın süratle inişli çıkışlı Ankara çevre yoluda 100 km de 6,5 lt altına indiremedim. Rodajda olduğumdan tüketimin fazla olacağını biliyorum ancak yinede biraz fazla geldi. Belkide beklentilerimi biraz yüksek tutmuşum. Umarım rodajdan sonra bunu 6 lt ve altına çekebilirim.

12 - Müzik sistemi sadece var demek için konmuş. Koymasalarmış daha iyiymiş. Plastik kaliteside biraz düşük.

13 - Motorda hava filtresi göstergesi var. Tozlu yollarda bolca arac kullandığımdan benim için önemli.

Sonuç itibariyle % 90 lık bir menuniyetim söz konusu. Amacıma hizmet edecej bir arac olduğuna inandım.

iş yeri yakınlarında hafif çamurda aracı bugün ilk kez 4 x 4 sistemini denediğim fotolarım aşağıda.

Selamlar...

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]

PC150146.jpg


PC150147.jpg


PC150148.jpg


PC150152.jpg
 




Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Evet 110 HP versiyonu. bu ekstra yan camurluk ve kapı plastikleriyle vergiler hersey dahil 50 tl oldu. sadece deri döşeme yok.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Hayırlı olsun monti.

Tüm izlenimlerinin doğru ve objektif olduğunu onaylıyorum.

Sadece 3. madde ile ilgili birkaç sözüm var: bu araçla ikinci viteste de kalkabiliyorsun, farketmişsindir. Fakat o zaman ilk kalkışta debriyajın fazla zorlanması söz konusu. Bu yüzden pek önerilmiyor. Mesela yokuş aşağı 2. vitesle kalkmanın sakıncası yok. Tekerleklerin dönmeye başlaması yeterli. Ben 1. vitesle kalkıp uygun devirde 2-3-4 işleminde baya zorlanmıştım. Diğer araçlara alıştığın için 2. vitese alana kadar bakıyorsun devir 3.000'i bulmuş...

Yalnız bir şeyi hatırlatmam lazım. 1. vites arazi şartları için mükemmel mi mükemmel. İlk defa 4x4 kullanıyorum ve ilk defa (600 kmde iken) dağ yollarına girdim. Sadece traktörlerin gidebilieceği bir yol. 2. vites çok çok fazla geldi. 1. vitese aldım, baktım ki 1000-1500 devirde rahat gidiyor. O bozuk yerleri gayet rahat geçtim. Yani 1. vitesin güzelliğini hiç bilgim yokken yaşayarak gördüm.

Şayet 2. vites biraz daha kısa olursa, o zaman hemen yine vites değiştirme sorunu çıkacak. hadi bu normal diyelim, o zaman diğer viteslerin aralığı şaşacak. Ancak 7 vites olursa dengeli dağılım olacak. 7 vites de çok fazla arkadaş. ;D

Okudun mu bilmiyorum, daha önce ikaz edilmişti. Lastik basınçlarını mutlaka kontrol et. Yakıt konusunu da, şehiriçi 7 litre, ş. dışı 110-120 km.de 6.5, 90-100 kmde 5.5-6 gibi varsay. (benim elde ettiğim değerler)
 


Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

olguncandan' Alıntı:
Yalnız bir şeyi hatırlatmam lazım. 1. vites arazi şartları için mükemmel mi mükemmel. İlk defa 4x4 kullanıyorum ve ilk defa (600 kmde iken) dağ yollarına girdim. Sadece traktörlerin gidebilieceği bir yol. 2. vites çok çok fazla geldi. 1. vitese aldım, baktım ki 1000-1500 devirde rahat gidiyor. O bozuk yerleri gayet rahat geçtim. Yani 1. vitesin güzelliğini hiç bilgim yokken yaşayarak gördüm.

Şayet 2. vites biraz daha kısa olursa, o zaman hemen yine vites değiştirme sorunu çıkacak. hadi bu normal diyelim, o zaman diğer viteslerin aralığı şaşacak. Ancak 7 vites olursa dengeli dağılım olacak. 7 vites de çok fazla arkadaş. ;D

Okudun mu bilmiyorum, daha önce ikaz edilmişti. Lastik basınçlarını mutlaka kontrol et. Yakıt konusunu da, şehiriçi 7 litre, ş. dışı 110-120 km.de 6.5, 90-100 kmde 5.5-6 gibi varsay. (benim elde ettiğim değerler)
% 100 katılıyorum Olgun bey. yol dışında 1. vites cok iyi olmalı. Yinede şehir içi kullanımında hiç pratik değil. 2. vites kısa olsa ve diğerleride buna göre ayarlansaymış son süratten biraz ben fedakarlık yapardım. tabi bu benim düşüncem. Nissan mühendislerinden de iyi bilecek halimiz yok ya ;D

Lastikleri kontrol ettirdim. 30 Psi çıktı. Bence gayet konforlu. diğer konularda geçen 44 Psi olsa basket topu gibi zıplardı bu araba.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

arkadaşlar 4*4 lerde 1 depoyla şehir içi kaç km gidiyosunuz..saygılar
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

asur2' Alıntı:
arkadaşlar 4*4 lerde 1 depoyla şehir içi kaç km gidiyosunuz..saygılar

Pompa tık dedi-bırak. Bin bin bin... ışık yandı.... Katedilen km. 600-650 civarı. Yeniden doldur, tık deyince bırak... Alınan da 42 litre civarı olmuş oluyor.

Yani 100/7 litre diyelim kabaca.

Bilgine.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti bey, ben 44 psi basıncı her tür lastik için söylemedim. Kar lastiklerinin kullandığım bir markası bunu istiyor dedim. Siz de örneğin kumho veya maershal kış lastiği alırsanız 44 basmak zorundasınız. Bu basınç işi araca göre değil lastiğin mark ve tipine göre kataloglarında belirtiliyor. Onu demek istedim. Hayırlı sürüşler, güle güle kullanın..
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

olguncandan' Alıntı:
dağ yollarına girdim. Sadece traktörlerin gidebilieceği bir yol.
ben de bu tip cümlelerden etkilenip aldım ama malesef benimki sorunlu heralde oralarda gitmiyor.
Bu arada hayırlı olsun monti bey.
Olgun beyin diğer mesajlarında yazdığı kullanım şartlarında kullanırsan çok memnun kalacağın bir araç
Mesela ben ilk zamanlar zorladım, ama şimdi aracımla barışık yaşamayı öğrendim. tekrar hayırlı olsun doğru seçim yapmışsın.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Seninki de gider uğur bey; sorunlu olması söz konusu değildir.

Mesela o yollarda arabanın aşamayacağı çamurlu kısımlara denk gelseydim, (senin patinaja düştüğün gibi örneğin) muhtemelen ben de kalırdım. Çünkü arabaların en zayıf oldukları yol kaygan yoldur. Zemin sertse, altı oturmuşsa bir şekilde kurtulursun. Ama zemin yumuşaksa, kurtulmak zordur. Bu, profesyonel off road araçları için de böyledir.

Fizik kuralları (E=T) aşılamaz.

Her arabanın teknik özelliklerine göre başedebileceği yahut başedemeyeceği yollar vardır.

Bahsettiğim yollar, taşlık, patika vs. tipi yollardı. Onu da defaaten belirtmiştim.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,017
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst