ÖTV yüzde 4’ten yüzde 84’e yükseldi. 40 bin liralık pick-up’ın fiyatı 70 bin liraya çıktı .
İngiltere'den sonra Avrupa'nın en büyük pikap pazarı olan Türkiye'de satışları ciddi oranda etkileyecek yeni bir düzenleme yapıldı. ÖTV yüzde 4’ten yüzde 84’e yükseldi. Yeni düzenlemeyle 40 bin liralık pick-up’ın fiyatı 70 bin liraya çıktı
İnsan ve yük taşımaya yönelik araçları ilgilendiren ve AB uyum yasaları çerçevesinde yapılan değişiklikle birçok pikap modeli artık binek otomobiller gibi vergilendirilecek.
Uygulamadan en çok Nissan, Ssangyong, Isuzu ve Toyota gibi markaların etkilenmesi beklenirken Mitsubishi, Mazda ve Ford'un, yapılan düzenlemeden etkilenmeyeceği açıklandı.
6 Şubat 2010 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan Gümrük Tarife Cetveli Açıklama Notları, Motorlu Kara Taşıtları ile ilgili kısımda G.T.İ.P. 87.03 tanımı değiştirildi. Bundan sonra bu tanıma giren pikaplar binek araç vergisi ile fiyatlandırılırken, 87,04 kapsamını tutturanlar yüzde 4 ticari araç vergisinden fiyatlanmaya devam edecek. Hafif ticari araç satışları içinde yüzde 5 ile yüzde 7,5 arasında paya sahip olan pikaplar son yıllarda daha çok lüks SUV modellerine alternatif hale gelmişti.
2008'de 16 bin adet pikap satılan Türkiye'de geçen yıl 10 bin adet pikap alıcı bulmuştu. Ancak pazara yeni girecek modellerle birlikte pazarın bu yıl 12 bin, gelecek yıl ise yeniden 15 binlere çıkması bekleniyor. Yapılan düzenlemenin bu hedefleri ciddi oranda etkilemesinden korkuluyor. Zira bundan sonra pikap tarzı bir aracın vergisini, bu aracın aks aralığının (ön ve arka tekerlerin arası) yarısı (örneğin 3 metre ise 1,5 metre) ile yük taşıma bölümü (kasanın uzunluğu) arasındaki fark belirliyor. Eğer bu aracın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ederken, tersi durumda binek araç sınıfına giriyor. Bu da pikaparaçların vergi sınıfını değiştirirken, fiyatlarını da SUV fiyatına yükseltiyor.
Yapılan bu değişiklik Ford’un Ranger modeli ve Mitsubishi’nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, SsangYong’ın pick-up’larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak. Düzenlemeden önce yaklaşık 40 bin lira olan 4x2 bir pick-up’ın fiyatı 70 bin lira olacak. Bir başka deyişle, bu tip araçların fiyatı lüks SUV’leri yakalayacak. Satış etiketlerinin yüzde 75 oranında zamlanması, satışları da vuracak. 2010’da 15 bin adede ulaşması beklenen pick-up pazarının yarı yarıya düşeceği belirtiliyor.
SUV’leri aratmayan pick-up’larda MP3 çalar, ısıtmalı ve deri koltuklar, hız sabitleyici yer alıyor.
Villanın önüne lüks SUV yerine pick-up çektiler, Maliye uyandı
MALİYE Bakanlığı’nın pick-up’ların vergisini yükseltmesinde büyük motor hacmine sahip bu araçların, giderek daha çok binek araç olarak kullanılmaya başlanması yatıyor.
Son döneminde tüketiciler, 60-70 bin euroluk SUV’ler yerine, lüks ve konforda binek otoları aratmayan pick-up’ları tercih etmeye başladı.
Pick-up modellerinin fiyatı 35 bin-40 bin liradan başlarken, en lüksü 73 bin liraya satılıyor. Bu nedenle popüler hale gelen pick-up pazarının 10.3 bin adet seviyesinden 2011’de 15 bin adede yükselmesi bekleniyordu.
Dün Şahsuvaroğlundaydım yeni korando sports ların yolda olduğunu ama gemide 4 çeker olmadığını bildirdiler.4 çeker kamyonetlerle ilgili maliyenin yeni düzenlemesinde arka kabin boyutları belli ölçülerin altında olanlar için yüksek ÖTV oranları getiriyor.Eğer bu konudaki sıkıntılar maliye tarafından çözülemezse ya ssangyong kasa ölçülerini uzatacak ki bu en az bir seneyi bulur yada 4 çeker kamyonet getirmeyecek.Bu ölçülerde gelen 4 çeker korando sports'un anahtar teslim fiyatı 90 bin TL.yi buluyor.Bilgilerinize.