Ynt: 1987 Land Rover Defender 110
umutcelikel' Alıntı:
Hasan Abi günaydın,
Bir şey soracağım... Senin araba gerçekten sıfır gibi oldu diye aklıma geldi. İzolasyon falan da yok ekstradan,fabrika çıkışı dışında yapmadın biz izolasyon diye biliyorum. Kullanımı, sesi, tangırtı tungurtusu, çekişi nasıl aracın?
Merhaba Umut,
Geç cevap verdiğim için kusura bakma. Dediğin gibi motor bölümünün içi dışında izolasyon yapmadık. Sonradan motor kaputu döşemesini de taktırdım. İçinde paspas dışında birşey yok.
Motor ve aşağıdan gelen sesler diye ayırırsam.
Motor sesi;
Çok gürültülü gazlayınca teybin sesini 15-16'lara çıkarmak zorunda kalıyorsun.
Arkadaşımın land'ında bosh pompa takılı, ses fark edilir derecede düşük. (Galiba pompayı değiştireceğiz)
Performansı hakkında söyleyebileceğim;
Sübap ayarlarının tekrar yapılmasını bekliyorum. (Kapağı çatlatmadan önce 140+ filan yapabiliyordum ;D)
Yukarıdaki kilometre tahmin ettiğin gibi yokuş aşağı performansıydı, düz yolda çok ağır hızlanıyor düzlük yeterse 130'a filan çıkıyordu..
(Sıfırlasak bile hepi topu 68 beygir olmuyor tabii)
Kısaca çok çok kötü değil ama, gözüme kestirebildiğim rakiplerim minibüsler... (o da doluysa) ;D
Aşağıdan gelen sesler;
Lastik sesi ve arka diferansiyelimdeki boşluğu saymazsak sesler yok denecek kadar az. (en fazla arazi sonrası burçlarda gıcırtı oluyor, onu da yağlıyoruz düzeliyor.)
İnsalar 100 km'de uğuldamaya başlıyorlar fakat vahim değil yine de.
Yakışını merak edersen Balmumcu - Maslak trafiğinde devamlı kısa mesafe gittiğim için epey yüksek diyebilirim. Şu anda 100 km'de 15.5 lt yakıyor belki sübap ayarından sonra biraz azalır. Kapak çatlakken 17 lt'lere çıkmıştı. ???
Daha önce 528'im vardı 17'yi iyi bilirim. Hemde benzinli tarafından.
Defenderimi çok seviyorum diyebilirim.
Durum şimdilik budur.
Görüşmek üzere.