Malesef. herşey hesapladığımız gibi olmamış.
Takviye kolunu ileriye itip devreye aldığımızda aşağıdaki gibi dişlilerin birbirni tam karşılamadığını gördüm.
Bu böyle olmaması lazım. Bizim çıkış mili üzerindeki dişliler biraz önde kalıyor. Bu böylemiydi değilmiydi derken şanzımanı dağıtmadan önceki resimlere baktım. Orada arazi dişlisi bir miktar önde ama bu kadar değil. Forumlarda biraz araştırma yaptım, benzer konular orada da varmış ve oradaki çözüm yöntemlerine baktım kafama çok yatmadı.(çok uğraştıracak cinsten)
Çözüm çıkış grubunu geriye çekmekle olacak. Arazi kollarının takılı olduğu ön kapakla şanzıman gövdesi arasında ben sökerken kağıt conta vardı. Bizim contacı glingtikten kesmişti contayı. 05 yada 1 mm olsa gerek. Biz bu contayı iptal edersek kapak daha çok içeri basacak ve rulmanı geriye doğru itecek ve sistem geriye doğru kayacaktı. Söktük ve contayı çıkartıp denedik. Hesap doğruydu, dişli önceki pozisyonuna göre bir miktar geriye doğru gelmişti. Dişli tam karşılamasa da hiç yoktan iyidir dedik, conta yerine sıvı conta sürüp kapattık derken işin içinden iş çıktı.
Biz ön taraftan rulmanı geriye doğru iterken arka sabit kaldığı için rulmanların sıkılık ayarı değişti. Haydi bu sefer arka çıkış tarafını söktük , herşeyi silbaştan yeniden ayarladık. Yeniden conta kestik, yeniden ayar lanyalarını değiştirdik, kompretor ile takrar ölçtük takrar ayarladık söktük taktık derken nihayetinde istediğimiz 0,04 -0,11 mm arasındaki boşluğu sağladık.
İyi tamam iş bitti dedik ve şaft flaşlarını taktık da. İşimiz gene bitmemiş.
Ön ve arka şaft çıkış flanşları fena değildi. Ama ana giriş flanşı ile mil arasındaki frezede sağ sol yapınca epey boşluk vardı. Somunu sıkınca bu boşluk gidiyor elimizle hissetmiyorduk ama yük altına girince şartlar değişecekti. Ben tamirci değilim ki tak gitsin diyeyim. Ben bu aracı kendi zevkim için topluyorum, o yüzden böyle bırakmaya içim elvermiyor.
Bu saatten sonra ben nereden bulacağım 50 senelik arabanın yeni fılanşını. Çıkma bulsam boşluk olmamasının garantisi yok. Derken parça kataloğunu karıştırdım. Parça numarasını buldum. Sonra aklıma UAZ 469 aklıma geldi. Daha evvel dediğim gibi UAZ469 un bazı parçaları Gaz69 ile aynıdır. Elimdeki UAZ 469 un da parça kataloğu var. Ona da baktım. Fakat UAZ469 un ana ve arazi şanzımanı birbirine akuple. Arada Gaz69 da olduğu gibi şaft yok. Fakat bir de baktım ki, UAZ469 un ön şaft çıkış flanşının parça numarası ile benim parça numarası aynı.
Parçaların yeri farklı ama numara aynı. Aynı parça olma ihtimali yüksek. Emin olmak için Gaz69 un da ön şaft çıkış flanşının numarasına baktım. Oooo ne ala. Gaz69 da arazi şamzımanında ön taraftaki her iki flanş aynıymış. Dolayısıyla UAZ 469 un flanşı bizim flanşa uyabilir. (bu arada 2 aracın flanşlarının şekli farklı). Bu riske rağmen bir siteden UAZ 469 un ön şaft çıkış fılanşını sipariş ettim. 3 hafta sonra flanşımız geldi. İşte iki aracın flanşı yanyana.
Dediğim gibi şekil farklı ama bizim için önemli olan frezeler ve delik mesafe ve çapları ile fatura genişliği ve derinliği. Yeni flanşı hemen mile taktım ve süper uydu delik leri de kontrol ettim, aynı.
Flanşı mil üzerinde sağ sol yaptım. Aradaki boşluk eski flanşa göre ciddi oranda azalmıştı.Hadi bu sefer de yırttık.
Pulu takıp somunu sıkıp ,flanşı sabitledik ve kopulyeyi de takıp işi bitirdik. (Bu arada + bir bilgi, UAZ 469 ve Gaz69 un arazi şanzımanlarında arka şaft çıkış fılanşlarının numarası aynı. Yani aynı parça, lazım olursa bilginiz olsun.)
Ve nihayet arazi şanzımanı toplama işini bitirdik (diye umuyoruz, sonradan bir pürüz çıkmazsa) şimdi takılmak için bir Gaz69 bekliyor. Tabi takılana kadar depoda sırasını bekleyecek. (Bakalım kaç sene)