1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 271
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 220,089
Kumlamacı ile konuştum parçaları kumlatmak için nasıl yapacağımız hakkında bilgi aldık. O şasinin parçalanmamış halde komple durduğunu zannediyordu ben tüm parçaları dağıttım deyince küçük parçaları yapamayacağını söyledi. Kompresörden gelen hava basıncı çok yüksek olduğu için gelen havanın etkisiyle tabancanın önünde küçük parçaların sabit durmayıp uçacağını söyledi.

Hal böyle olunca küçük parçaları kumlatabilmek için parçaların elle tutulabildiği küçük kabinli kumlama makinası olan bir yer aradım. Malesef koca sanayide böyle bir yer bulamadım. Eee ne yapacağız böyle paslı paslı mı takacağız.Tabi ki değil. Bizim burada bir söz vardır. Eşşek çamura çökerse sahibinden yiğit kimse bulunmaz diye. İş başa düştü tabi bu ıvır zıvır tük küçük parçaları elimle tel fırça ve zımpara ile temizleyeceğiz.

Tabi parça sayısı çok yerimiz de dar olunca bu işi bir kaç partide yapabileceğiz. Bu hafta süspansiyon sisteminin bağlantı parçalarını temizledik. Makas küpeleri, pullar , askılar, somunlar, amortisör bağlantı parçaları vs. Tüm bu paslı parçaların hepsini tek tek elde tel fırça ile temizledik, daha sonra astar öncesi tüm parçaları tinerli bezle silerek üzerindeki kalan yağlardan arındırdık ve astarlanmak üzere tek tek astık. Epoksi astar ile bir kat boyadık 1-2 gün sonra 2. kat astar uyguladık ve 2 gün kurumaya bıraktık. Üzerine 2 kat akrilik mat siyah boya ile boyadık.

IMAG0232.jpg

IMAG0241.jpg

IMAG0245.jpg

IMAG0262.jpg
 

Etiketler
Bu hafta işimize devam ettik . Halen küçük parçalar ile uğraşıyoruz. Bu hafta el freni mekanizması ve kampanası, rot kolu, ara ve arka şaft,ana fren merkezi , debriyaj alt ve üst merkezi, arazi şanzımanının bağlantı parçaları ,ön çamurlukların şasi destek parçalarını hallettik.

Yine motorlu tel fırça ile tüm parçaları komple kir ve paslarından arındırdık. Tiner ile hepsini sildik ve 2 kat epoksi astar attık. Ama boyayı yetiştiremedik. O da haftaya inşallah.

IMAG0358.jpg

IMAG0359.jpg

IMAG0364.jpg

IMAG0368.jpg


Epey yorulduk, işler kendini göstermeye başlayınca yavaş yavaş keyfimiz de yerine geliyor. Bir keyif çayını hakketik sanırım.;) :smiley:
 

Bu hafta işimize devam ettik . Halen küçük parçalar ile uğraşıyoruz. Bu hafta el freni mekanizması ve kampanası, rot kolu, ara ve arka şaft,ana fren merkezi , debriyaj alt ve üst merkezi, arazi şanzımanının bağlantı parçaları ,ön çamurlukların şasi destek parçalarını hallettik.

Yine motorlu tel fırça ile tüm parçaları komple kir ve paslarından arındırdık. Tiner ile hepsini sildik ve 2 kat epoksi astar attık. Ama boyayı yetiştiremedik. O da haftaya inşallah.

Ekli dosyayı görüntüle 516431
Ekli dosyayı görüntüle 516432
Ekli dosyayı görüntüle 516433
Ekli dosyayı görüntüle 516434

Epey yorulduk, işler kendini göstermeye başlayınca yavaş yavaş keyfimiz de yerine geliyor. Bir keyif çayını hakketik sanırım.;) :smiley:
Ha gayret az kaldı bitirince göreyim
 


Bizim burada bir söz vardır böyle işin azı yapılıp da çoğu duran şeylerde motivasyon olsun diye '' İşimiz 3 nal ile 1 ata kaldı'' diye. Daha elimizde sadece 1 nal var. :rolleyes:

Yine de sağolun. Bitince sadece görmeyin ,gelip misafirimiz olup bir de deneyin inşallah.

İnşallah yolum o tarafa düşerde uğrarım koyu takipcinizim
 






Ivır zıvır derken ufak parçaları bitirdik. Bir kaç tane biiraz daha kaba olan parçalar var onları da bir ara yaparız bir an önce şasi ye bakalım dedik.

Yaz başında restore edilen bir Land rover defender görmüştüm. Sahibi ile görüşüp biraz fikir almıştım. Onun kumlama yaptırdığı adamla görüştüm hafta sonu için randevu aldım, fiyatını kestik, 600 TL ye anlaştık. Sanayide bir tanıdığın yanına uğradım onlarında yıllar önce willys cj3B leri vardı. Arabadan söz açılınca kumlamadan bahsettim, kim falan derken kumlamacı arkadaşı çıktı. Hemen tel açtı bir de pazarlık yaptı 400 e indirdi.

İyi dedik en azından arada bir tanıdık var bizim ki dost işi olacak diye sevindim.:yum:

Geçen hafta Cuma günü öğleden sonra şasi, diferansiyel, şanzıman ne varsa kumlanacak pikap a yükleyip yıkamacıya götürdüm. Kumlamacı kir önemli değil ama gresli yer olursa kum yapışıp kalıyor demişti. O yüzden kumlamadan önce tüm kir ve yağları temizlemek için parçaların hepsini sıcak su ve deterjanla iyice yıkattım.

20190621_161508.jpg


Sonra tekrar araca yükleyip dagrudan kumlamacıya. Cumartesi öğleden sonra sanayide el ayak çekilince kumlama yapılacaktı. Kumlama esnasında ortalık toz duman olduğu için etraftan şikayet geliyormuş.
Neyse, Cumartesi öğleden sonra gittik ve kumlamayı yaptırdık. İçim kıpır kıpır yılların tozu ve pası kiri gidecek diye.:smiley:

20190621_183814.jpg

20190621_183410.jpg

20190621_183802.jpg
 

Kumlamadan sonra vakit geçirmeden hemen astar atmak gerekiyormuş. Kumlama işlemi çıplak metali meydan çıkardığı için havadaki nemden bile hemen etkilenip paslanmaya başlıyormuş. Hatta kumlanmış yüzeyi çıplak elle dahi tutmamak gerekiyormuş. Bizde işi kitaptan öğrendiğimiz için , kitaba göre hemen boya hazırlıklarına başladık. Malzemeleri yükleyip kendi sahamıza getirdik. Basınçlı hava ile tüm parçaların üzerindeki toz ve kum parçalarını temizledik ve yapılan işi yakından gördük. İşte kumlama sonrası parçalarımız.

Nasıl iyi olmuş mu, görüşlerinizi bekliyorum.??

20190622_104600.jpg

20190622_104654.jpg

20190622_104702.jpg

20190622_104739.jpg

20190622_104910.jpg
 



Osman bey yazınızı merakla okudum bende de uaz 469 modeli yani uaz 31512 var restore edeceğim. Ben İstanbuldayım tecrübelerinizden yararlanmak adına size ulaşmam mümkün müdür?
 


Kumlama sonrası bazı yerler gri, bazı yerler kahve kırmızı gibiydi. Sanırım oksitlenme buralarda daha derin olunca yeterli etki göstermedi diye düşündüm. Elime bir parça zımpara aldım ve bu kahve kırmızı olan yerlere elimin ucuyla şöyle bir sürttüm. Oooo ne göreyim, daha bastırmadan bile paslar toz olup uçuşuyor.
20190622_095128.jpg

20190622_104624.jpg


Aynı durum kovanlarda da geçerliydi. Daha önce benim zımparalayıp boyadıgım fren tablası kumlanan yerler tertemiz meydana çıkmış hoş bazı yerlerde boya daha üzerinde duruyor halen. Aynı parçada fren kampanasına da zımpara yapınca kırmızı pas tozları uçuştu havaya. Böyle pas üstüne nasıl boyanacak ben de bilemiyorum.

20190622_104910.jpg

20190622_093112.jpg
20190622_104901.jpg


Bu iş hiç içime sinmiyordu. Bu kadar emek verdim bu pasın üstüne nasıl boya atılır atsan ne olur o da meçhul. Bizim kumlamacı zaten daha yaparken ''BU iş öyle hayala ettiğin gibi olmaz ''deyip duruyordu. Bende ne bileyim daha hayatımda ne kumlama gördüm nede yaptırdım.Bildiğim başka bir kumlamacı daha vardı. Hemen elime kumlanmış küçük parçadan bir numune aldım ve o kumlamacıya gittim.Ustasını buldum ve ustaya'' bunun olabileceği bu mu yoksa daha iyisi olur mu?'' diye sordum. Usta parçayı eline aldı baktı ve yok daha iyi olabilirdi dedi. Biraz üstünkörü yapmışlar.
Ohh be dedim benim aradığım cevap buydu.

Oradan çıkıp doğrudan bizim kumlamacıya geldim. Diğer kumlamacıyla görüştüğümü hiç söylemeden zımpara yaptığım yerleri gösterdim ,bu böyle olur mu filan dedim. Adam kafasını aynen İyi Kötü Çirkin filminde Clint Eastwood'un yaptığı gibi gözlerini kısarak kafasını yerden kaldırdı ve bana '' Bunun olup olacağı bu ''dedi. Ne yapacaksın bu saatten sonra parayı zaten vermişsin, oturup kavga edecek halimde yok. Kıçımıza bakarak oradan ayrıldık.
Hani derler ya '' ...ikilmiş götün davası olmaz.'' diye, bizimkisi de o hesap.
 
Son düzenleme:

Bu durumu bile bile böyle devam edemezdim. Hemen diğer kumlamacı ile görüştüm. Daha önce başımdan geçeni de anlattım. Sağolsunlar onlarda durumu anladı ve ellerinden geleni yapacaklarını söylediler ama zaman istediler. Hemen malzemeleri yükleyip oraya gönderdim. 10 gün sonra aradılar ve hemen araç gönderip malzemeleri aldırdım.

Sonuçlar inanılmaz derecede farklıydı. En köşe bucak yerleri bile gayet güzel temizlemişler.:smiley:👏👏👏
20190629_152511.jpg

20190629_152520.jpg

20190629_171735.jpg


Bizim eski kumlamacı hayalindeki gibi olmaz diyordu ama bu adamlar hayallerimi gerçek yapmışlar. İşte iki farklı bakış açısı ve iki farklı iş. Üstteki ilk kumlama sonrası (telden resmi aktarırken eksik çekmiş ama gerek olan kısım görünüyor.), alttaki ise ikinci kumlamadan sonraki şasinin hali. Farkı siz değerlendirin.
20190622_152122.jpg

20190629_152019.jpg


Sonucu böyle görünce bir hafta sonu 1 paket Maraş dondurması alıp ustalara teşekküre gittim. Buradan da sizin nazarınızda bu ince işçilik için hayalimi gerçeğe dönüştürdükleri için başta Ali usta ve diğer arkadaşlara teşekkür ederim.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,991
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst