osman
Kamp III
- Mesajlar
- 555
- Tepkime Puanı
- 89
Kumlamacı ile konuştum parçaları kumlatmak için nasıl yapacağımız hakkında bilgi aldık. O şasinin parçalanmamış halde komple durduğunu zannediyordu ben tüm parçaları dağıttım deyince küçük parçaları yapamayacağını söyledi. Kompresörden gelen hava basıncı çok yüksek olduğu için gelen havanın etkisiyle tabancanın önünde küçük parçaların sabit durmayıp uçacağını söyledi.
Hal böyle olunca küçük parçaları kumlatabilmek için parçaların elle tutulabildiği küçük kabinli kumlama makinası olan bir yer aradım. Malesef koca sanayide böyle bir yer bulamadım. Eee ne yapacağız böyle paslı paslı mı takacağız.Tabi ki değil. Bizim burada bir söz vardır. Eşşek çamura çökerse sahibinden yiğit kimse bulunmaz diye. İş başa düştü tabi bu ıvır zıvır tük küçük parçaları elimle tel fırça ve zımpara ile temizleyeceğiz.
Tabi parça sayısı çok yerimiz de dar olunca bu işi bir kaç partide yapabileceğiz. Bu hafta süspansiyon sisteminin bağlantı parçalarını temizledik. Makas küpeleri, pullar , askılar, somunlar, amortisör bağlantı parçaları vs. Tüm bu paslı parçaların hepsini tek tek elde tel fırça ile temizledik, daha sonra astar öncesi tüm parçaları tinerli bezle silerek üzerindeki kalan yağlardan arındırdık ve astarlanmak üzere tek tek astık. Epoksi astar ile bir kat boyadık 1-2 gün sonra 2. kat astar uyguladık ve 2 gün kurumaya bıraktık. Üzerine 2 kat akrilik mat siyah boya ile boyadık.
Hal böyle olunca küçük parçaları kumlatabilmek için parçaların elle tutulabildiği küçük kabinli kumlama makinası olan bir yer aradım. Malesef koca sanayide böyle bir yer bulamadım. Eee ne yapacağız böyle paslı paslı mı takacağız.Tabi ki değil. Bizim burada bir söz vardır. Eşşek çamura çökerse sahibinden yiğit kimse bulunmaz diye. İş başa düştü tabi bu ıvır zıvır tük küçük parçaları elimle tel fırça ve zımpara ile temizleyeceğiz.
Tabi parça sayısı çok yerimiz de dar olunca bu işi bir kaç partide yapabileceğiz. Bu hafta süspansiyon sisteminin bağlantı parçalarını temizledik. Makas küpeleri, pullar , askılar, somunlar, amortisör bağlantı parçaları vs. Tüm bu paslı parçaların hepsini tek tek elde tel fırça ile temizledik, daha sonra astar öncesi tüm parçaları tinerli bezle silerek üzerindeki kalan yağlardan arındırdık ve astarlanmak üzere tek tek astık. Epoksi astar ile bir kat boyadık 1-2 gün sonra 2. kat astar uyguladık ve 2 gün kurumaya bıraktık. Üzerine 2 kat akrilik mat siyah boya ile boyadık.