osman
Kamp III
- Mesajlar
- 555
- Tepkime Puanı
- 89
Gaz 69 un şanzıman montajı için takozun bağlanması gereken bir ara travers daha vardır. Bu bağlantı orjinalinde volant muhafazası altında yapılmıştır. Bu sebeple bu travers tam olarak geçen hafta montajını yaptığımız pedal milinin üzerine denk gelmektedir.
Tabi bizde orijinal motor şanzıman olmadığı için bizimkinin burada olması gerekli değil. Zaten bizde bu ara traverse aracı aldığımız günden beri yoktu, zaman içerisinde hangi motor şanzıman takıldıysa ona göre demirden bir şeyler uydurulmuş. Daha önceki seneler hatırlarsanız Nurullah Bey den aldığım Gazrover in şasisinden bu orjinal ara traversi söküp kendi ihtiyacımıza göre modifiye edip hazırlamıştık. Bugün o traversi yerine taktık. Gördüğünüz gibi bizimki biraz daha geri kaydı,çünkü bizim şanzıman bağlantımız şanzıman kuyruk tarafına yerleştirilmiş.
Traversimizi dört adet galvanizli civata ile sabitledikten sonra üzerine Mercedesin W115 yada W123 kasasından aldığımız şanzıman takozunu yerine takıp iki adet M8 somun ile alttan sıktık.
Bizim daha önceki motorumuz W115 kasadan geldiği için alt yapısı da ona göre hazırlanmıştı. Motor takozları da W115 den alınmıştı ,biz de eskiyen takozlarımızın ikisini de değiştirip yenilerini taktık.
Böylece Motor şanzımanımızın üzerine oturacağı sacayağını kurmuş olduk.
Amörtisörlerimizi takmıştık ama yağ koymamıştık. Unutmadan yağlarını da koyalım dedik.
Gaz 69 un sürücü el kitabında amörtisörlerde %50 trafo yağı %50 iğ (spindle) olarak bir karışım tarif edilmektedir. Biz bunun yerine 10 numara yağ kullanıyoruz. Bildiğim kadarıyla pek çok motosikletçi de ön çatallarında 10 numara yağ kullanıyor. Amörtisörün çalışmasında da bir sıkıntı olmuyor.
Tapalarımızı söküp yağdanlığa koyduğumuz 10 numara yağ ile taşana kadar dolduruyoruz, sonra pistonların ve kanalların içinde kalan havayı almak için kolları aşağı yukarı sertleşene kadar hareket ettiriyoruz. Tekrar yağdanlık ile eksilen yağ seviyesini tamamlayıp tapamızı kapatıyoruz. Kolların akslar ile olan bağlantısını tamamlayıp civatalarını sıkıyoruz.
Her amörtisör 150 ml hacme sahiptir. 4 amörtisör için 600 ml yağa ihtiyaç vardır. Siz yine de 750 ml alın. Ne olur ne olmaz. Bizim burada bir söz vardır '' Aşa (pilava) dökülen yağın zararı olmaz'' diye.
Tabi bizde orijinal motor şanzıman olmadığı için bizimkinin burada olması gerekli değil. Zaten bizde bu ara traverse aracı aldığımız günden beri yoktu, zaman içerisinde hangi motor şanzıman takıldıysa ona göre demirden bir şeyler uydurulmuş. Daha önceki seneler hatırlarsanız Nurullah Bey den aldığım Gazrover in şasisinden bu orjinal ara traversi söküp kendi ihtiyacımıza göre modifiye edip hazırlamıştık. Bugün o traversi yerine taktık. Gördüğünüz gibi bizimki biraz daha geri kaydı,çünkü bizim şanzıman bağlantımız şanzıman kuyruk tarafına yerleştirilmiş.
Traversimizi dört adet galvanizli civata ile sabitledikten sonra üzerine Mercedesin W115 yada W123 kasasından aldığımız şanzıman takozunu yerine takıp iki adet M8 somun ile alttan sıktık.
Bizim daha önceki motorumuz W115 kasadan geldiği için alt yapısı da ona göre hazırlanmıştı. Motor takozları da W115 den alınmıştı ,biz de eskiyen takozlarımızın ikisini de değiştirip yenilerini taktık.
Böylece Motor şanzımanımızın üzerine oturacağı sacayağını kurmuş olduk.
Amörtisörlerimizi takmıştık ama yağ koymamıştık. Unutmadan yağlarını da koyalım dedik.
Gaz 69 un sürücü el kitabında amörtisörlerde %50 trafo yağı %50 iğ (spindle) olarak bir karışım tarif edilmektedir. Biz bunun yerine 10 numara yağ kullanıyoruz. Bildiğim kadarıyla pek çok motosikletçi de ön çatallarında 10 numara yağ kullanıyor. Amörtisörün çalışmasında da bir sıkıntı olmuyor.
Tapalarımızı söküp yağdanlığa koyduğumuz 10 numara yağ ile taşana kadar dolduruyoruz, sonra pistonların ve kanalların içinde kalan havayı almak için kolları aşağı yukarı sertleşene kadar hareket ettiriyoruz. Tekrar yağdanlık ile eksilen yağ seviyesini tamamlayıp tapamızı kapatıyoruz. Kolların akslar ile olan bağlantısını tamamlayıp civatalarını sıkıyoruz.
Her amörtisör 150 ml hacme sahiptir. 4 amörtisör için 600 ml yağa ihtiyaç vardır. Siz yine de 750 ml alın. Ne olur ne olmaz. Bizim burada bir söz vardır '' Aşa (pilava) dökülen yağın zararı olmaz'' diye.