ZJ 5.9 Büyüyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan can yalcin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 207
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,899
Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

Torq' Alıntı:
Sevgili Alfonse, seçilen lastik güzel, isabetli.. asfaltta en verimli birkaç mt den biri olarak bilinir. burda off-road araçlarını günlük hayatlarında da kullanan insanların çoğu, eğer 33 lastik tercih etmişlerse KL71 kullanır ki burası çöl iklimi, lastiklerin asfaltta erimesi falan rahatlıkla sözkonusu olabilir, yani çift kullanımlı mt seçimleri ses ve yol tutuş dezavantajının bu iklimde çok yaygın olması bilinerek, hatta buna önlem olarak yapılır, böyle düşün.
ucuz olması enteresan burda muadillerine göre pahalı lastiktir.

not: KL71 diş aralığı, 33 mterrainlerde tercih edilen etap lastiklerinin yüzde 70 inin diş aralığından sığdır. double wip denilen teknolojiyle üretilirler, dolayısıyla oyma denilen metodla üretilen istisna mterrainlere nazaran asfalt tutuşları yüksek, ses yalıtımları fazladır. bunların dışında KL71 de kullanılan dolgu malzemesi kendisini Texas H.R.R tarafından ''2008-2009 yıllarında yüksek sıcaklıklarda en az esneme payına sahip üç lastik'' listesinde 3.sıraya sokar.
...

Ben Mt peşindeydim uzun süredir ve bu amaçla üretilmemelerini bilmeme rağmen piyasadaki ürünlerin asfalt, ıslak asfalt ve ses performanslarını araştırıyordum.
Aracımı genelde asfaltta kullanmama rağmen, ayda bir iki kere çıktığım yol dışı parkurlarda kalmak istemiyorum. Hem bu açıdan, hemde görsel açıdan Mt seçerek, asfalttaki dezavantajlarını kabul ettim. Genelde aracını asfaltta kullanan tecrübeli ve bilinçli off road yapan arkadaşlarım, abilerimin ya iki takımı var, yada kesinlikle At kullanıyor yazın. İşin doğrusu asfaltta Mt kullanmamaktır diyip At' ye geçen çok gördüm. ama bu tecrübeyi birebir yaşamak istedim ve kararımı verdim.

KL71' bir ay kadar önce nette dolaşırken keşfettim ben. USA sitelerde felen yorumları okudum. Sizin yazdığınız gibi çok olumlu görüşlerle karşılaştım.
Ankara' da bulduğum bi KL71' i incelediğimde netteki gibi şık bi lastik olduğuna karar verdim.

ama beyaz yanağa teslim oldum ve KL71' i beyaz yazıları olmadığı için tercihlerim arasından sildim.
Çok kullanana rastlamadım KL71' i. ama eminimki Türkiyede patlaması yakındır ;) Demedi demeyin ;D

Arkadaşımızın aracının fotoğraflarını incelerken dikkatimi çekti. KL71' di ve yorumlarını öğrenmek istedim.

Sizin katkınız da çok oldu..... zira MT' sinin asfalt ses performansını sorduğum bi çok kişi cevap vermiyor. MT için asfalt ve ses sorulmaz diye espri yapıyor, kestrip atıyor. Oysaki USA' de bunlar dahi değerlendiriliyor. Olması gerekende bu....

Sakalım yok ki ;D

Bugün Cooper STT siparişini/kaporasını verdim. İnşallah bi aksilik olmazsa, ay başında bağlıyorum... Hayırlısı...
 

Etiketler

Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

Torq' Alıntı:
....

her neyse konuyu dağıtıyorum merak ettiğim, aracınıza eklediğiniz tüm bu modifikasyonlarınız için ülkenizde ortalama ne kadar ücret ödediniz ?

...

Merhaba, burada genelde herkes ABD'deki fiyatları biliyor. Ustalar da fiyat verirken ABD fiyatının tam iki katını veriyorlar. Vergi, gümrük,firma karı vs. bu kadar tutuyor. Yani orada herhangi birşey 1000 USD ise burada hemen hemen 2000 USD!
 

Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

Herkese selam, Can senin lt71'lerin tam ebatları kaç? Hani mesela 215/50/16 şeklindeki ölçüler?
 




Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

can yalcin' Alıntı:
iyi günler araci begendiniz icin tesekkurederim.imkaniniz varsa amerikadan gelrken sizin araciniz icin gerekli herseyi alin getirin.türkiyedeki fiyatlar amerikaya göre pahali.suana kadarki yaptigim masraf 10 bin tl yi buldu benim.amerikada fu fiyata daha neler yaparsinz.

size en büyük tavsiyem eğer aracı modifikasyon amacına uygun kullanacaksanız alt takım korumalarınızı ihmal etmemeniz. başlık altında o konuda yazınız yok yaptırmadıysanız uyarayım dedim, böyle modifikasyonların sırası vardır, önce aracın değişmeyecek donanımlarını koruma altına almalısınız her zaman. dost tavsiyesi :smiley: araç kaslanmış, büyümüş, karizmatik hale gelmiş, güzel olmuş.. ağır siklet boksör gibi düşünün görüntü olarak, ama ufak bi darbede nakavt olsa şimdi bu adam, olmaz değil mi :smiley: çat diye dağılsa bi anda bütün o haşmet falan, mazallah :smiley:
harcadığınız parayla açık konuşmak gerekirse burda extra 6'' kit + 35 mt + birde aracın kendisini alırsınız neredeyse, extra bunlar yapılabilir :smiley:
amerikadan getirmek tahminime göre çok zahmetli olacak, belki diplomatik olarak imkansızdırda, bilemiyorum..
 

Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

ssbman' Alıntı:
Evet ne yazık ki Türkiyede fiyatları yüksek henüz . Birdetabi burda ruhsata işletme , muayeneye sokmak , mueyenin kabul ettiğini polisin etmemesi gibi başkaca sıkıntılarımızda var . Gerçi bunlar kısmen düzelmeye başladı ama kısmen :D

Merak ettim acaba ABD de bu Modifikasyonların size maliyeti ne oldu ?

Sevgili Barış,

burda konu eyalet yasalarıyla ilgili tamamen. mesela texas bu tür araçlara alışkın bir eyalet, vinç mt tampon vs bigfoot haline gelmiş bir vortec v8 Texasta binlerce mil yapabilirken New Yorkta en fazla 5 dakika gezebilir o da şansına bağlı :smiley:
aslında teksasta dahi bu tür araçlara uygulanan yaptırım farklı olur, mesela off-road tamponuyla kazaya karışmaktansa intihar edin daha iyi

özledim yurdum polisini :smiley: :smiley:

off-road restorasyon maliyetleri araçtan araca farklılık gösterir ama örnek bir rubi için takribi liste:

1)- ARB vinç yuvalı bull bar tampon ön = 710 usd
2)- 9000 Ibs gücü olan (4 ton civarı) rubi için WARN marka vinç (xd9000i) = 760 usd
3)- bushwacker fender flares = 380 usd (cut-out olan en şişik modeli için)
4)- 2'' truetwo jeep coil spacer = 40 usd
5)- BFGoodrich 35/12.5/15 mud terrain 4 tane ortalama 1000 usd
6)- 6'' skyjacker long arm lift kit = 2.100 usd
7)- tüm alt korumalar = 40 usd
8 )- 15 procomp veya fabtech jant ortalama = 570 usd

bunlar heavy duty beklenti karşılayacak bir jeep için. örneğin bir dodge ram için 6'' lift kit long arm 1400 usd.. arada fark var. ram için tamponlarsa jeeplere göre çok çok daha pahalı.. tam bir istikrar yok.

Aslında yukardaki listenin türkiye fiyatı abartılı bi fark yaratmaz gibi, bence farkı daha çok şu yaratır, burda std zj lerin kendi fiyatları 3000-4000 usd en fazla, yani alıcının tüm bu modifikasyon için aracın kendisiyle beraber ödediği maliyet, TC de sadece aracı alabilmek için ödenmesi gereken maliyetle aynı, komik. üstüne bir de vergi-bakım-parça farkını koyun..

şnorkel falan yazmadım, burda pek tutulmaz, ince kum şnorkele yaramaz mesela..
 

Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

Sayın hocam selamlar ,

Aslında yazdığınız listedeki fiyatları Türkiyede 2 ye katlarız sanıyorum . Yada en azından bazılarını 1.5 katına . Dediğiniz gibi ZJ nin Türkiye'de ki alım ve işletim maliyetleri de ABD ye göre uçuk ne yazık ki .

Yasalar ABD de ok daha caydırıcı sanıyorum ki ama en azından sabit bir uygulama var ve kurumlar buna göre hareket ediyor . Bizde de öyle olacak birgün inanıyorum :smiley:

Şnorkel Türkiyede Çok tutulan bir ekipman . Burada ki arazi , bolca çamur , su geçişleri , orman etaplarından oluşuyor genel anlamda . dolasıyla şnorkel aslında sıkı offroad için gereklilik diyebiliriz .

Umarım planladığınız gibi Türkiyeye Gelebilirsiniz ve Gezenbilir ailesiyle gerçek hayatta da tanışırsınız .

Detaylı bilgilendirme için ayrıca teşekkürer .

Görüşmek üzere ...
 

Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

Alfonse' Alıntı:
Ben Mt peşindeydim uzun süredir ve bu amaçla üretilmemelerini bilmeme rağmen piyasadaki ürünlerin asfalt, ıslak asfalt ve ses performanslarını araştırıyordum.
Aracımı genelde asfaltta kullanmama rağmen, ayda bir iki kere çıktığım yol dışı parkurlarda kalmak istemiyorum. Hem bu açıdan, hemde görsel açıdan Mt seçerek, asfalttaki dezavantajlarını kabul ettim. Genelde aracını asfaltta kullanan tecrübeli ve bilinçli off road yapan arkadaşlarım, abilerimin ya iki takımı var, yada kesinlikle At kullanıyor yazın. İşin doğrusu asfaltta Mt kullanmamaktır diyip At' ye geçen çok gördüm. ama bu tecrübeyi birebir yaşamak istedim ve kararımı verdim.

KL71' bir ay kadar önce nette dolaşırken keşfettim ben. USA sitelerde felen yorumları okudum. Sizin yazdığınız gibi çok olumlu görüşlerle karşılaştım.
Ankara' da bulduğum bi KL71' i incelediğimde netteki gibi şık bi lastik olduğuna karar verdim.

ama beyaz yanağa teslim oldum ve KL71' i beyaz yazıları olmadığı için tercihlerim arasından sildim.
Çok kullanana rastlamadım KL71' i. ama eminimki Türkiyede patlaması yakındır ;) Demedi demeyin ;D

Arkadaşımızın aracının fotoğraflarını incelerken dikkatimi çekti. KL71' di ve yorumlarını öğrenmek istedim.

Sizin katkınız da çok oldu..... zira MT' sinin asfalt ses performansını sorduğum bi çok kişi cevap vermiyor. MT için asfalt ve ses sorulmaz diye espri yapıyor, kestrip atıyor. Oysaki USA' de bunlar dahi değerlendiriliyor. Olması gerekende bu....

Sakalım yok ki ;D

Bugün Cooper STT siparişini/kaporasını verdim. İnşallah bi aksilik olmazsa, ay başında bağlıyorum... Hayırlısı...

Sevgili Alfonse

ortada şöyle bir durum var. ABD piyasasında özellikle kırsal yoğunluğa sahip eyaletlerde yol içi ve yol dışı mt lastik kullanımı yaygınlaştı son 5 senedir. Mt görselliği burda truck tutkunu insanlar için vazgeçilmez durumda, ister asfaltta olsun ister kırsalda.. hatta şöyle bir istatistik hatırlıyorum ford f serisi, ram, bronco, silverado gibi truck sınıfı araç sahiplerinin yarısından fazlası ABD de günlük kullanımlarında at lastik tercih etmiyolar. (2008 yılı için yapılmış olması lazım araştırmanın)
e bu sınıfın küçümsenmeyecek kadar çok alıcısı olduğunu da düşün, çoğu kültürleri olarak bakarlar bu araçlara ve asla vazgeçmezler, her neyse bu yapılan Goodrich aerospace'nin bir araştırması ( BFG lastikleri ). yapılmasının sebebine gelince mt lastiklerin son yıllardaki kullanım alanının değişme hızını ölçmek vs.. yani demek istediğim artık büyük firmalar yeni mt üretimlerinde asfalt kullanımını da göz önünde tutmaya başlamak zorundalar, buna istinaden dolgu malzemelerinin yeniden yapılanması, lastiklerin esneme paylarının taban çeşidine göre değişim gösterebilmesi falan gibi renew çalışmaları var artık ortada.

Yani her koşulda mt diyen seninle aynı mantıkda çok insan var burda :smiley:

en önemli yapılanmada ıslak asfaltta yol tutuşu ve ses yalıtımı gibi bir mt yi kabusa çeviren dezavantajlar üzerine. bunlar kurmaya uğraştığımız off-road org. şirketi için sponsor firmalardan aldığımız bilgiler. yani yeni üretilen mt ler eskilere göre düz yol için daha avantajlı oldu sanırım, eğer hala tasarı aşamasında değillerse.

yine de işin doğrusu asfaltta at kullanmak tabii, adı üstünde.. ama gene de ben kullanmam :smiley:

MT hakkında sana söyleyebileceklerim genel olarak şöyle: hangi markayı alırsan al, bu lastik ne boyutta olursa olsun asla yerine çıkardığın at nin sıfırı kadar sessiz olmaz. ki bunu biliyosundur. hatırlatmakta fayda var.
bunun dışında daha ben yağmurlu asfaltta at gibi yol tutuşu-fren mesafesi olan bir mt ye rastlamadım. yok.. (farklı ebat ve markada 5-6 mt yi uzun süreli, bi o kadarını da test amaçlı kullanım tecrübesi)
Yine 80 mil üzeri hızda kaliteli bir at lastiğin verdiği güveni hiçbir mt veremez. aslında bu yanlış oldu, güveni fazla fazla verirde, iş virajı almaya gelince inan almaz, verdiği güvenle dışarı çıkarsın artık :smiley: allah korusun :smiley:

Bir de sürtme meselesi var. şuna dikkat etmelisin, aynı ebatlarda bir at ve mt arasında mutlaka fark olacaktır. (olmaz diyene kesinlikle inanma, ya cehaletine ya para açlığına ver, hemen uzaklaş ordan) bu da demektir ki at de sürtmeyen aynı ebatlı mt sürtebilir baskı altında (artikülasyon esnasında). şu nedenle söylüyorum sen test için baktırmak istersin, işletme sahibi getirir aynı ölçüde bir at, denersiniz sürtmez ucu ucuna, sonra siparişini verirsin mt nin, takarlar, sonra yüksek hızda ilk virajda 'tıııırrrrtttt' diye bi ses..
çok tehlikeli.. zj ler çok yaylanırlar
diş aralıklarına dikkat etmekte de fayda var, kabaca genellersek diş aralığı düşük olan mt asfaltta daha başarılıdır diyebiliriz (ama yinede sadece genelleme yaptık burda, dikkat)
sonra lastiğin taban genişliği büyüdükçe insanın gözbebekleri de büyür. ama o aynı lastik süspansyon ağırlığı altında janttan yanlara 'yayılma' yapabilir mesela. bu da yol tutuşu düşürür zaten, şöyle düşün, 2 ton bir ağırlığı daha ince bir tabanla yola yapıştırmak var, birde daha geniş bir tabanla, ilkinde cm ye düşen baskı artar, doğal olarak tutuş yükselir..

siparişini verdiğine göre zaten bunlar hakkında araştırma yapmış bilgi edinmişsindir. cooper stt demişsin. anladığım kadarıyla aracın std veya get mi var? 31 lastiklerde cooper stt güvenli-verimlidir off-roadda çünkü. 33 gibi ölçülerde kumho daha büyük lastiklerde BFGoodrich tercih edilir burada daha çok. çok mantıklı bir açıklaması yok bunun ama böyle bir inanış var
ilk uygun olduğum zamanda şu 'asfalt kullanımı için esneme payları baz alınıp yapılan verimlilik sıralamasını' tarayıcıdan geçirip iletirim sana, veya kendim özetlerim (mt ler için HRR araştırması).. fikir açısından..
 




Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

Torq merhaba. Benim 1997 model 5.2 V8 ZJ var. 4.5 inch yükseltme düşünüyorum. Daha üstüne çıkınca çok daha fazla masraf yapmak gerekiyor. Burada bazı arkadaşlarımız 600 USD 3.0" Skyjacker veya başka marka kit alıp üzerine 1.5" veya 2" get koyarak toplamda 4.5" yükseltiyorlar (ABD'de bunu yapanı daha hiç duymadım). Bir de 1.500 USD 4.5" Rubicon Expres komple yükseltme kiti var. Sizin oralarda forumlarda herkes bunu tavsiye ediyor. Benim hedefim 32x10.50xR16 , ya da bu ebatı bulamazsam 31x10.50xR16 lastik takmak. Senin bu konuda bilgin/tecrüben var mı? Fiyat farkı hemen hemen yarı yarıya. Sen hangisini tavsiye ederdin? 3" üzerine get takmanın herhangi bir zararı olur mu?
 

Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

emretaskin' Alıntı:
Herkese selam, Can senin lt71'lerin tam ebatları kaç? Hani mesela 215/50/16 şeklindeki ölçüler?
onun tam olarak olcümünü bilmiyorum hesaplamasinida bilmiyorum ama lastigim 33 12.5 r15 ölcülerinde
 

Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

tekirdagdan birkac foto[attachment=1]

IMG_0245.jpg


IMG_0246.jpg


IMG_0247.jpg


IMG_0248.jpg
 





Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor

flying surfer' Alıntı:
Torq merhaba. Benim 1997 model 5.2 V8 ZJ var. 4.5 inch yükseltme düşünüyorum. Daha üstüne çıkınca çok daha fazla masraf yapmak gerekiyor. Burada bazı arkadaşlarımız 600 USD 3.0" Skyjacker veya başka marka kit alıp üzerine 1.5" veya 2" get koyarak toplamda 4.5" yükseltiyorlar (ABD'de bunu yapanı daha hiç duymadım). Bir de 1.500 USD 4.5" Rubicon Expres komple yükseltme kiti var. Sizin oralarda forumlarda herkes bunu tavsiye ediyor. Benim hedefim 32x10.50xR16 , ya da bu ebatı bulamazsam 31x10.50xR16 lastik takmak. Senin bu konuda bilgin/tecrüben var mı? Fiyat farkı hemen hemen yarı yarıya. Sen hangisini tavsiye ederdin? 3" üzerine get takmanın herhangi bir zararı olur mu?

Sevgili Kerem

İnan burda ''yükseltme kiti üzerine birde get eklemek'' gibi bir durumla daha önce hiç karşılaşmadım, hatta duymadımda, ara sıra öylesine benim aklıma gelirdi o da istediğim lastiği sığdıramadığımda falan.. çamurlukla öpüşmüş ebatsız lastiği görünce 'bi de get mi kaynaklasam acaba' diye geçirmişimdir içimden ama o kadar.. kendimi ciddiye alıp teknik detayına inmek aklıma bile gelmedi

dolayısıyla kullanım tecrübesinden yoksun, deneme-yanılma tecrübesinden yoksunum, ama görünen köy de kılavuz istemez. şöyle bi kafa patlattım, düşündüm ettim falan..
benim sana tavsiyem işin kolayına kaçmak olacaktır, özensizlik olacaktır, dolayısıyla da ''tehlikeli'' olacaktır.. o yüzden ikinci tercihin çok daha sağlıklı..

şöyle düşün,

skyjacker, four art, calmini gibi ciddi off-road üreticileri.. üretim temellerinde hayatlarını off-roada vermiş insanların haftalarca süren test sürüşleri.. artı olarak bilgisayar testleri, sonra matematiksel ölçümler vs..
hepsi aracın mekanik donanımına (şaft vs) minimum hasar vererek yeterli yüksekliği sağlamak amacıyla yapılır. ince hesaplar hayati önem taşır.
'''Araç yükseltmek demek aracın orjinal yürüyen aksamıyla oynamak demektir, bunlarla oynamak da değişmeyen yürüyen aksama uzun vadede mutlaka fazla yük bindirmek demek..

Yürüyen aksam ise aynı zamanda hayat güvenliğimiz demek..

Bu nedenle yapılan iş ciddi olmak zorundadır zaten. Yükseltme kitleri kamber & kaster, toe in-out vs. gibi açılar hesaplanarak üretilirler (bu genel bilgidir aks sistemlerde falan sabit olurlar), bu açıları bozacak uygulamalar kesinlikle tavsiye edilmez, dolayısıyla yay ile yükselttirme, get kullanma, tanınmamış markalar, markasız kitler falan aynı zamanda hayatınızla oynamak anlamına gelebilir. Dikkat!!

4.5'' sonrası masrafın büyüdüğü doğru. peki neden? çünkü 4.5, mesela 6'' yükseltme açısının ihtiyaç duyduğu değişimler olmadan uygun görülen son kittir. bu da değiştirilmeyecek o standard parçaları en çok zorlayacak kit olduğu anlamına gelir. işte böyle spesifik detaylar sonucu belirlenip tavsiye edilen, üretimine geçilen kit oranlarının üstüne bizim tutup kafamıza göre get kaynakladığımızı düşünelim. yani bildiğin takoz..

Mantıklı mı?? Değil..

get yalnızca std araca uygulanan-uygulanması gereken bir modifikasyondur, bence.. Kitlerle zaten zorlanan, açısı mutlaka bozulan, gereksiz yük altına giren aksama bir de takoz takmak yalnızca pratik türk zihniyetinin ürünüdür :smiley: ama yanlıştır.
Neden yalnız std araçlarda kullanılabilir? Çünkü en az zararı o zaman verir. Zaten kitle yük altına girmeyen std donanım takozla %5 extra baskıdan fazla baskı görmez, kısa ve orta vadede onu da tolere eder zaten. Ancak 3 inch sonrası demek aracın limitlerine yaklaşmak demektir. bunun üstüne birde takoz dahil etmek, mantıklı olmaz..

Kerem, eğer imkanın varsa aradaki fiyat farkı canını sıkmasın. Rubi için üretilen bahsettiğin takımı burda ve arizona bölgesinde gördüğüm restore edilmiş rubilerin yarıya yakını falan hep kullanıyor, daha sorun yaşayanını görmedim. Yarışlarda, artikülasyon ve baskının maximum olduğu yerlerde defalarca kendini kanıtladığını gördüm. sadece fiyat biraz pahalı geldi bana, ama o da normal gibi..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst