Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,879
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 1

aküyü ben alalı bir yıla yaklaştı,fiyatlar değişmiş olabilir,bolca araştırın derim.aydınlatmayı lede çevirince az enerji harcar deniyor ama 220 ile çalışan tasarruflu ampülde aküyü pek etkilemiyor,buzdolabıda sürekli çalışınca zaten saatte 40-50 watt çeker,sürekli çalışmayacağı için daha az çeker,eberspacher vebastoda saatte 30-40 watt çekiyor,ama oda sürekli çalışmayacağı için daha az çeker,bu hesapla 200 amper akü 3-4 gün yetiyor enerji için,sistem gereksinimleri invertör ve akü şarj aleti,invertör alırken sizin kullanımınıza göre en az 200 wattlık bir invertör almanız lazım,tercihan 300-400 wattlık almak lazım,1000 likler var ama onlarda enerji kaybı olur,zeten aküden aynı anda 500 wattan fazla çekilmesi gerekmez,bence 1000 lik almamak lazım,şarj aletide 200 amper jel aküyü şarj edeceği için 30 amperlik ve jel aküye uygun almak lazım,herşey güzelde akü 60-70 kilo taşırken fıtık olmayın ;D,bunlar benim tecrübelerim,yanlışlıklar varsa ustalarımız düzeltirse sevinirim
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

şu sayfadaki bilgiler ilginç, türkiye de akü piyasasını belirleyen 3 üretici;mutlu-inci ve yiğit imalatları hakkında.
http://www.mutluinciaku.com/
 


Ynt: Yaşam Aküsü 1

Evet enerjiyi tamam rüzgar - güneş v.s. kullanarak toplamak mühim ama daha mühim bir mesele ve genel olarak gördüğüm bir sorun akü seçimi - yani bu enerjiyi depolamak ve herkesin ister istemez güvenilir bulduğu en ucuz aküye sarılması. Bu durumda nasıl bir akü seçilmeli acaba ?? Sonuçta ileri teknoloji aküler( 30 yıl ömürlü) daha en az bir 5 yıl ekonomik fiyatlarla kullanıcı ile buluşamayacaklar ve dolayıs ile asit tabanlı akülerle devam.... Elektrikli araçların güncel hale gelmesi ile akü AR-GE'lerinin hızlandığını ve büyük yatırımların yapıldığını biliyorum. Lityum iyon polimer akü tipleri ve diğer teknolojileri kullanan gelişmiş bataryalar daha yakın gelecekte gibi gözüküyor...

Peki piyasada yaygın olarak bulabileceğimiz kurşun-asit akü tipleri hangileri:
1) Normal sulu aküler: Kurşun plakalar ve arasında sıvı durumda sülfirik asit çözeltisi. En ucuz aküler bunlardır, devrilince (ki motor devrilici bir alettir) asit akıtırlar ve bu asit özellikle alüminyum alaşım yüzeylerde (şase, jant vs.) hiç çıkmayacak bir iz bırakır. Bir de sık sık su ilavesi gerektirirler. Bakımsız tabir edilen daha iyi kapatılmışları da vardır ama bunlar bile daha seyrek olsa da su ilavesi isterler. Piyasada hesaplı bulunabilirler ama ben yanaşmam.

2) AGM (Absorbed Glass Mat) aküler: Kurşun plakalar arasında cam yünü benzeri bir malzemeye emdirilmiş sülfirik asit çözeltisi içerirler. Tam anlamıyla kapalıdırlar, baş aşağıya bile çalışabilirler, kesinlikle akmazlar, kesinlikle su ilavesi istemezler. Pahalıdırlar. Ama deneyimlerimden gördüğüm en verimli şarj olanlarda bunlar. Solar deyince akla Jeller gelsede bunlar bence en sorunsuz tipler.

3) Jel Aküler: Kurşun plakalar (daha ince ve daha çok plaka) arasında koyu jel kıvamında asit çözeltisi içerirler. Bunlar da tam kapalıdırlar, akmazlar, su istemezler. Ancak yapıları itibarıyla şarj karakteristikleri farklıdır ve marş aküsü olarak pek randımanlı olmazlar. Daha çok UPS, ışıldak vs yerlerde kullanılırlar. Piyasada çin kökenli binlerce marka olarak bulunuyorlar. Ucuzdurlar. Daha doğrusu ucuza bulunabilirler ama birçoğu şarja karşı hızla körleşirler. Bu nedenle güvendiğim ucuz sayılabilecek bir-iki marka mevcut bu konuda da.

Akü seçimine dikkat lütfen !!!
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Bilgiler, hızla akıyor; katkı sağlayanların tümüne teşekkür!.. :smiley:

Cavid Sezen
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

eğer aküyü kampta uzun süre kullanıp,kapasitesini tama yakın kullanacaksanız ve eve gelince şarj edecekseniz akünün özelliği deep-cycle olmalı,yani (deep)derin deşarja dayanıklı,(cycle)bittikçe şarj edilebilmesi ve buna rağmen performans kaybetmemesi,ayrıca bunlar ortama gaz salmıyor ve sallanma yan yatma gibi durumlarda asit sızdırmıyor,uzun süre kullanmasanızda kendi kendine deşarj olmuyor,ömrü kısalmıyor,bu özelliklerin tamamı kaliteli deep-cycle jel akülerde var,normal araba akülerininde bu avantajların hiçbiri yok

eğer sadece kamp amaçlı kullanılan ve diğer zamanlarda yatan bir alkovenli karavan yada çekme karavan varsa seçenek bu olmalı,
ama sürekli hem şehiriçi hem kamplarda kullanılan motokaravanlarda alternatörden sürekli şarj olacaksa araba aküsü konabilir,ya aracın dışına konup soğuk için izolasyon yaparak,içeride kullanılacaksa güvenlik önlemleri alınarak(havalandırma,sabitleme)

ama ucuza çin malı jel akü alınırsa sanırım sorunlar yaşanır,eğer paraya kıyacağım diyorsanız,denenmiş ve başarılı bir ürün olsun derseniz,eurostar deep cycle jel akü öneririm,tarafımdan test edildi ,onaylandı
AGM akü hakkında deneyimim yok
umarım herkes kesesini çok zorlamadan ve aldığı üründen memnun kalarak bu sorunu çözer
sevgiler..
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Benim karavanda yaşam aküsü yok. Bir ara almayı düşünmüştüm. Ama sonradan karavanı kullanım tarzımdan dolayı vaz geçtim. Tatilde kamp alanlarında kaldığımdan dolayı ve hafta sonu kamplarımın en fazla 2 gün olduğundan dolayı starter aküm yetiyor. Fazla bir cihaz da kullanmıyorum. Ama ilerde almayı düşünürsem ilk tercihim Mutlu Akü'nün Full Enerji modeli aküsü olur. Bir zamanlar fiyatını araştırmıştım. Starter akü fiyatının 2 katı bile değildi.

http://www.mutlu.com.tr/common/file/mutlu_minitrak.pdf
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Evet çok çok haklısınız derin deşarj olayı da apayrı bir meseledir. Gerçekten bir akünün derin deşarja uygun olup olmadığı yani 10.5 Volta indirilip sonra tekrar şarj edilmesi ve bu şekilde ömrünü hızla yitirmemesi durumu. Bu konuda tabiki AGM ler JEL ler kadar başarılı olamazlar. Ama AGM aküler Jel akülere göre daha az gaz çıkışına sebep olur. Jel akülerde gaz geri dönüşümü %85-95 iken AGM akülerde bu oran %97’lerdedir.
Jel aküler yüksek sıcaklıklarda AGM akülere kıyasla daha iyi performans gösterir. Diğer yandan sıfır derecenin altındaki koşullarda da AGM aküler Jel akülere göre daha iyi performans göstermektedir. Tam şarjlı bir akü deşarj olmuş bir aküye oranla daha düşük sıcaklıklarda depolanabilir. Örneğin tam dolu akü -55..-60 C0lere kadar depolanabilirken, deşarj olmuş bir akü en düşük -20..-25 C0’ye kadar düşük sıcaklıkta depolanabilir.

Kurşun asit aküler şarjlı durumda depolansalar bile zamanla plakalarına Sülfat iyonları yavaş yavaş yapışmaya başlar. Bu nedenle aküler “kendiliğinden deşarj olur”. Jel akülerin kendi kendine deşarj (self discharge) karakteristikleri AGM’lere göre 2-3 kat daha iyidir. Bu bir gerçek. Jel aküler 1 yılda %20 deşarj olurken AGM aküler 6 ayda %20-30 deşarj olabilirler. Ama bazen bunun tersi olan markalar ile de karşılaştık. İçini göremediğimiz için güvenilen markaları almakta fayda var bu konuda.

Sonuç olarak markadan markaya durum değişiyor ... Kiminin Jeli kiminin AGM si iyi gördüğümüz kadarı ile. Mühim olan uzun süreli hele de düzensiz kullanımlarda ömürlerini hızla kaybetmemeleri.... YANİ GERÇEK DEEP CYCLE OLABİLENLERİ SEÇİLMELİ .... ÇOK İYİ BİR NOKTAYA PARMAK BASTINIZ....
GÖRÜŞMEK ÜZERE
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ferhat daha önce ki yazılarında şöyle bir şablon yapmıştın bu şablon 200 ah bir akü bağlamak istediğim de neler değişir.Ayrıca altta senin 2008 de ki bir yazını alıntı yaptım sanırım İnsel e cevabındı.

Oto elektrikçileri doğal olarak Yaşam aküsü tabirini bilmeyebilirler. Eğer şarj sisteminizde modifikasyon yapmayacaksanız şarj için ana aküyle paralel bağlayacaksınız demektir. Bu durumda en çok dikkat etmeniz gereken aradaki kablonun kesitidir. Üstelik karavan güç tüketiminizi doğrudan yaşam aküsünün kutupları üzerinden alıyorsanız daha dikkatli olmanız gerekir. Mesela buzdolabınız çalışıyorken akünüzü şarj edemeyebilirsiniz. Ben aracımda, iki akü arasında ve yaşam mahalli sigorta kutusuna kadar 10mm2 kablo kullandım. Buna da güvenemeyip yaşam mahallinin enerji çıkışını ana akü yakınında, hemen anahtar elemanımın çıkışından aldım. Yaşam aküsünün hemen girişine 2 adet 25A paralel oto sigortası, ana aküden şarj ve yaşam mahalli için aldığım çıkış üzerine de 2 adet 30A paralel oto sigortası koydum. Böylelikle herhangi bir nedenle bir noktada olacak bir kısa devrede bu sigortalar atacaktır. Anahtar elemanı olarak 70A otomotiv rölesi kullandım ve bu rölenin kontrolünü sürücü mahallindeki bir anahtarla yapıyorum. Aslında motor çalıştıktan 2 dakika sonra devreye girecek otomotik bir düzenek de yapmıştım ama kullanmadım. Siz röle yerine "both switch" denilen anahtardan da kullanabilirsiniz. Ben both switch'i yaşam mahalli enerji hattına koydum. Kullanmadığım zaman enerjinin tamamını kesiyorum.

[attachment=1]

Şarj için herhangi bir modifikasyon yapmayı planlamıyorum.

Aracım yatan bir araç değil sürekli kullandığım araç.

220 ile şarj etmek gibi bir amacım da var çünkü yazlılarda okuduğum aracın şarjıyla sürekli şarj etmek biraz sakıncalı gibi bir izlenim edindim.

Kısaca o zamanlar İnsel yaşadığı bu işi yaptıracak usta kıtlığı olacak bende de, burada ki karavan şirketleri bu işi zaten yapmazlar.Benim amacım gerekli parçaları alıp usta şu şablona göre şu tesisatı çekermisine kadar olayı getirmek,mümkün mü dür.

Screenshot_2.jpg
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Merhaba,

http://www.gunespazari.com/tr/kablo-kesit-hesabi linkini kullanarak kullanacağınız güç, gerilim ve kablo mesafenize göre DC sisteme göre kablo kesitini bulabilirsiniz.
Yine kullanacağınız güce göre sigortalar tekrar hesap edilmeli. Linki tesadüfen buldum.

Pazartesiden beri yanıt yazılmamış olduğunu görünce yanıtlayayım dedim. Umarım Ferhat Bey'i kızdırmamışımdır.

Selamlar,

Selçuk SÜNETCİ
 


Ynt: Yaşam Aküsü 1

selsun' Alıntı:
Merhaba,

http://www.gunespazari.com/tr/kablo-kesit-hesabi linkini kullanarak kullanacağınız güç, gerilim ve kablo mesafenize göre DC sisteme göre kablo kesitini bulabilirsiniz.
Yine kullanacağınız güce göre sigortalar tekrar hesap edilmeli. Linki tesadüfen buldum.

Pazartesiden beri yanıt yazılmamış olduğunu görünce yanıtlayayım dedim. Umarım Ferhat Bey'i kızdırmamışımdır.

Selamlar,

Selçuk SÜNETCİ

Ferhat gezide gelince yazar,ilginize teşekküredrim.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Akü almak isteyenler ; gerekli havalandırma ızgaralarını bırakarak; asitli normal kurşun akülerden alsınlar. Sonuçta gel, agm normal akülerin türevidir ve çeşitli kullanım amaçları için değiştirilmiştir. Gel akülerde asit gel formundadır; agm ise asit aradaki seperatörlere yedirilmiştir ama sonuçta temel prensib aynıdır. Gercek deep cycle / traction aküler ise 2 veya 6 volt akülerdir ve fiyatları çok çok yüksektir. Bu iki grup arasında ki fark 1. grup starter aküler kısa süreli çok yüksek enerjiye ihtiyac duyarlar onun için plakalar ince ve yüzeyleri çok fazladır. 2. grup deep cycle / traction aküler ise yüksek enerjiden çok devamlı enerji vermeye yönelik akülerdir ( Forklift, golf arabası, rüzgar gülü depolama vs aküleri) . Bunların plakaları aksine çok kalındır. 1. grup en az 8 ay sürede ömrü biter; 2. grup en az 15 sene. Onun için bu iki grubu karıştırmayalım. Standart tabirle karavan vs için "leisure battery" denen grubun plakaları biraz kalındır fakat bu genel olarak enerjiye etkisi sadece %10-15 seviyesindedir ve 1. grup aküleri hiçbir zaman deep cycle aküye çevirmez.

Tam bakımsız, jel ve agm akülerin bakım istememesi akülerin kendi özelliğinden değil düşürülen şarj etme hızı; performansından dolayıdır. Yoksa normal bakım aküyü aynı değerlerde şarj edin onlarda bakım istemez. ( Su eksiltmez) . Eğer bir aküyü hızlı şarj etmek istiyorsanız ondan gaz çıkışı ve su eksilmesi olacaktır. Onun için bakım istememesi hızlı şarj olayından dolayı avantaj değil dezavatantajdır. ( Otomotiv firmalarının bakım istemeyen akü istemesi normal; bırakın aküyü aracının yag çubuğunu bir kere olsun çekip bakmamış onlarca insan var. Çogu nerede oldugunu bile bilmez). Oysa sadece su ilave edip ; gazın havalanmasını sağlayarak akülerinizi çok daha hızlı şarj edebilirsiniz.

Zaten broşürleride incelerseniz hiçbirisi bu aküler standart aküden iyidir demez; onun yerine daha uzun raf ömrü , ters dönse akmaz vs gibi komik şeyler yazar. Bu sonucu biz öyle varsayarız. Oysa jelin içerisinde madddelerin çözünmesi sıvı asit çözeltisine göre daha zordur. Daha fazla tekrar şarj olayı ise tam bir tuzak. 1200 defa tekrar şarj edilebilir deniyor fakat sadece %30 boşaltılarak. KAapsitenin yüzde ellisi kullanılarak bu sayı 400lere düşüyor. Tamamen boşalttıgınızda ise bu sayı hiç belirtilmesede yaklasık olarak 30-40 adete kadar düşüyor. ( Onun için akülerin tamamen boşaltılmaması istenir)
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Bu arada çok ilginç akü şarj cihazları alternatör sistemleri buldum internette. Vaktim oldukça onları da paylaşacağım.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

sayın nasah, faydalı bilgiler için teşekkürler.eğer kaynakları da belirtebilirseniz çok makbule geçecek.selamlar
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,741
Mesajlar
1,523,007
Kayıtlı Üye Sayımız
166,558
Kaydolan Son Üyemiz
yldrmsvs58

SON KONULAR



Geri
Üst