Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,961
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Yaşam Aküsü 1

2 yıl önce 5-6 ay süreylle 1kWa 4 zamanlı Attlas marka jenaratörü, akülerimi (2X105 A) tamamen bıoşalmadan şarj etmek için her gün düzenli 2-2.5 saat kullanarak şarj ettim. Akülerde yeni olduğu için enerji konusun da sıkıntı yaşamadım.
Ancak jenaratörü kullanacaksanız çevredekileri ve kendinizi rahatsız etmemek için her yerde konaklayamıyorsunuz. En sessiz jenaratör dahi
özellikle akşamları rahatsızlık yaratıyor. Hem jenaratör hem de yedekte benzin taşımak zorundasınız. 5-6 ay boyunca 600 TL tutarında benzin tükettim. Geçtiğimiz yıl aynı süreyi sadece güneş panelleri kullanarak (280W) sorunsuz geçirdim.Yedekte taşıdığım jeneratörü çalıştırmama hiç gerek kalmadı.

Honda Eu 1 KWA Jenaratör'ün fiyatı 1800-2000 Tl arasında, ( Attlas marka ya göre daha verimli ve sessiz olsa da sesi yinede rahatsızlık veriyor) Bu paraya 200-300 W lık güneş panelleri sistemi kurulabilir. Hem çevredekileri rahatsız etmiyor dolayısıyla çok daha fazla keyfli konaklama seçeneğine sahip oluyorsunuz hemde belli bir süre sonra benzine vereceğiniz parayı amorti ediyorsunuz. küçük çanta tipi 2 zamanlı bir jenaratör (150-200 TL) ya da bütçe sorunu yoksa Honda Eu jenaratör, çok acil durumlarda kullanılmak üzere yedekte taşınabilir düşüncesindeyim.
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 1

skill' Alıntı:
Orsaalabanda arkadaşım akünün markası select mi? acaba?

Akünün markası select değil.. Markasını unuttum desem çok mu komik olur? :smiley: Selekt olmadığından eminim Haze olabilir bir ihtimal ??? :smiley:

bartek' Alıntı:
Cem ben senin arabadan şarj ederken 14.4 Voltu göremediğini yazdığını düşünmüştüm. Gördüğüne göre sorun yok. Arac şarjı yok iken 12.8 Volt senin akü için 100 % doluluk demektir bence de.
Sn.Skill haklısınız. Ters düşününce daha doğru.
Honda 1000 EU lar bence de aracınızda benzin taşıma riskini alırsanız kullanılabilecek en iyi jeneratör. Ama benzinden benim gibi korkarsanız kullanmazsınız. Benzinli araçlar ne o zaman diye düşünmeyin. Onların depoları yaşam alanı dışında, altta, havalandırmalı ve emniyetlidir.

Teoman hocam, sürekli güneş panelinden şarjda olduğu için sürekli %100 şarja yakın oluyormuş akü sanırım... Brn yine de yol yaparken alternatörden şarj için birleştiriyordum aküleri. Bu durumda da voltajı 13.5 civarında okuyordum... Panelin üzeri 3-4 gün karla kaplı kaldıktan sonra aracı çalıştırıp aküleri birleştirdiğimde 14.5 volt gördüm... Korkup hemen ayırdım aküleri. Karları temizleyip panelden şarj olmasını bekledim bir süre. Sonra yine alternatörden şarj olurken 13.5 civarı... Ayırdığımda 12.8 sabit...
Bazı aküler şarjdan ayrıldıktan sonra da yüksek gerilimlerde uzun süre dayanabiliyor. Ama bu şekilde olması da sağlıklı değilmiş sanırım. Okuduklarımdan onu anlıyorum.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Buradaki konu güneş paneline doğru kaydığı için takip eden mesajlar bölünerek güneş panelleriyle ilgili başlıkla birleştirilmiştir...
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Karavanın yaşam ve start akülerini değiştireceğim. Aldığımda üzerinde gelen eski aküleri kurtarmak için desülfatör yapmıştım, topiği görenler bilir. Ancak birinde iki hücre bozuk çıktı; diğeri kendine geldi biraz, marş basabilir hale geldi ama pek güvenilmez.

Bu bölümde okuduklarımdan çıkarttığım sonuca göre yaşam aküsünü jel tipi, starter aküyü agm tipi almalıyım.
Yaşam aküsünün maksimum ölçüsü 350x175x200 civarında olmalı karavandaki yerine uyması için. Sonnenschein Dryfit GF-V Exide 78Ah bir akü buldum; Exide ın bir de G-80 tipi var benzer kapasite ve boyutta.
GF nin resmi aşağıda:
[attachment=1]

Farkını bilen var mı?

Bu arada aracın şarj sisteminin (Calira EVS 30/18 DS) bu tip akülerin şarjında sorun yaratıp yaratmayacağını Calira ya sordum, sorun yok kullanabilirsiniz cevabı geldi :smiley:

11-04-14-sonnenschein dryfit gf-v.jpg
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ben olsam yaşam aküsünü, jel veya AGM araç aküsünü ise normal starter akü olarak alırdım. ::smiley:

Akü alırken akü üreticilerinin de önerilerini dinlemekte büyük fayda var.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ferhat Bey,
Yaşam aküsünde jel yada AGM konusunda mutabıkız. AGM Jel' e göre fiyat bakımından daha iyi.

Kış döneminde karavanın motorunu uzun süre çalıştırmak zorunda kalmamak için derin deşarja dayanıklı olması açısından AGM düşünüyordum; normal starter aküyü en fazla ayda bir çalıştırmamız gerek diye biliyorum; doğru değil mi bu özet?
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

theta' Alıntı:
Ferhat Bey,
Yaşam aküsünde jel yada AGM konusunda mutabıkız. AGM Jel' e göre fiyat bakımından daha iyi.

Kış döneminde karavanın motorunu uzun süre çalıştırmak zorunda kalmamak için derin deşarja dayanıklı olması açısından AGM düşünüyordum; normal starter aküyü en fazla ayda bir çalıştırmamız gerek diye biliyorum; doğru değil mi bu özet?
Uzun süre kullanılmayan araçlarda akünüzün bitmesini önlemek için araç aküsünün bağlantısını çıkartmalı ya da en geç ayda bir şarj etmelisiniz. Benim araç için örnek vermem gerekirse herşeyi kapattığım halde aküden birkaç yüz miliamper akım tüketiliyor. Bu tüketimi engellemek için akü kutup başını ayırabilirsiniz. Bu durumda elektronik sistemler devre dışı kalacaktır. Eğer aracınızda bu tür sistemler varsa, öncelikle servise bir danışmanızı tavsiye ederim. Ben kutup başını ayırdığımda, yazın kullanmadığım binek aracım 6 ay sonra bile rahatlıkla marş basabiliyor. :smiley:

Bir diğer çözüm de küçük bir güneş panelini, aracın güneş gören bir camına yerleştirip akünün boşalmasını önleyebilirsiniz. 5W'lık bir panel bile fazlasıyla yeter. Küçük panel olduğundan, şarj regülatörüne de gerek yok, doğrudan bir diyotla akünüze bağlayın tamamdır. :smiley:
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

fsirin' Alıntı:
Bir diğer çözüm de küçük bir güneş panelini, aracın güneş gören bir camına yerleştirip akünün boşalmasını önleyebilirsiniz. 5W'lık bir panel bile fazlasıyla yeter. Küçük panel olduğundan, şarj regülatörüne de gerek yok, doğrudan bir diyotla akünüze bağlayın tamamdır. :smiley:

ferhat abi şu doğrudan diyotla cümlenizi anlamadım direk akünün kutup başlarına maşaları ile, artıyı artıya, eksiyi eksiye bağlansa olmazmı.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Kutup başlarını çıkartmak etkili bir çözüm tabii ki; servisle bir konuşayım.

Geçen gün solar fuarında bulduğum bir firmadan 10W lık bir panel aldım, NiMh pillerin şarjı için (Ataba akıllı şarj aletini doğrudan panelle besliyorum :smiley:
Bizim mini panelin ilk versiyonu...

Sorun şu: karavanın üzerine kılıf yaptırdım; bu nedenle cama değil aracın üstüne koymam gerek paneli. Buradan da kalın kablolarla örneğin çakmak girişine indirmem gerek...
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

gemiadami' Alıntı:
ferhat abi şu doğrudan diyotla cümlenizi anlamadım direk akünün kutup başlarına maşaları ile, artıyı artıya, eksiyi eksiye bağlansa olmazmı.
Güneş panelinizin bağlantı kutusunda bir diyot varsa ilave etmenize gerek yok. Diyot yoksa, ilave etmek gerekiyor. Güneş panelinin, güneş yokken aküden enerji harcamasını engellemek için lazım. Yani panelle akü arasında bir diyot olması lazım. Regülatör kullanılan büyük sistemler için gerek yok. Zaten bu işi regülatör fazlasıyla görüyor.

Aracınızın çakmak fisinde kontak kapalıyken de elektrik varsa, güneş panelinizi buraya da bağlayabilirsiniz. :smiley:
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

theta' Alıntı:
Kutup başlarını çıkartmak etkili bir çözüm tabii ki; servisle bir konuşayım.

Geçen gün solar fuarında bulduğum bir firmadan 10W lık bir panel aldım, NiMh pillerin şarjı için (Ataba akıllı şarj aletini doğrudan panelle besliyorum :smiley:
Bizim mini panelin ilk versiyonu...

Sorun şu: karavanın üzerine kılıf yaptırdım; bu nedenle cama değil aracın üstüne koymam gerek paneli. Buradan da kalın kablolarla örneğin çakmak girişine indirmem gerek...
Paneli aracın üstüne koyunca, en büyük sorun çalınma riski.

Ne diye kalın kablo düşünüyorsunuz ki? 10W'lık bir panel 1Amper bile üretemez.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Çalınma riski küçük, otoparkın etrafı kapalı, ama yine de olabilir tabii.
Zaten 0.6A üretiyor; o da 4-5 metrelik yolda heba olmasın diye kalın kablo gerekeceğini düşündüm :smiley:
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

theta' Alıntı:
Çalınma riski küçük, otoparkın etrafı kapalı, ama yine de olabilir tabii.
Zaten 0.6A üretiyor; o da 4-5 metrelik yolda heba olmasın diye kalın kablo gerekeceğini düşündüm :smiley:
;D
Endişelenmeyin fazla bir kayıp olmaz. 2x1.5'luk kablo kullanırsanız, metresi 12.1miliohm. Yani 5m kabloda, gidiş dönüş 10m olur o da 600mA'de 0.072V gerilim düşümü demektir. ;D 2x0.75 gibi bir kablo bile sorun değil. ;)
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Akülerimi yenileyeceğim. Elektrikten anlamadığım için ( hiç hemde hiç) yaşam aküsü için bir tavsiyede bulunurmusunuz? AGM veya Jel düşünüyorum. Starter için normal akü alacağım. Ama jel ve AGM tavsiyesine ihtiyacım var. Avrupa için güvenli bir web sitesi de olabilir.

Teşekkürler
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

zentoz' Alıntı:
Akülerimi yenileyeceğim. Elektrikten anlamadığım için ( hiç hemde hiç) yaşam aküsü için bir tavsiyede bulunurmusunuz? AGM veya Jel düşünüyorum. Starter için normal akü alacağım. Ama jel ve AGM tavsiyesine ihtiyacım var. Avrupa için güvenli bir web sitesi de olabilir.

Teşekkürler

Forumda genelde karavan için "Deepcycle" türü JEL aküler önerildiğinden , 3 ay önce "Eurostar 150 Amp" jel akü aldım. Şimdilik çok memnunum. Yeriniz müsait ve büyükse "200 Amp olanını tevsiye edrim.

http://www.zaferbattery.com/urunler-eurostar-endustriyel-aku-sonuc.asp?detay=529

http://www.zaferbattery.com/urunler-eurostar-endustriyel-aku-sonuc.asp?detay=530

Not: Sanırım siz yurt dışındaydınız. JEL ve "deepcycle" olması koşuluyla ,bu akülerin muadilleri de olur.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Çok teşşekkürler bu aküler endüstriyel olarak geçiyor sanırım. Evet yurtdışındayım seçimlerimde nelere dikkat etmeliyim. Amperin yüksek olması iyi bir ölçüt sanırım.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,303
Kayıtlı Üye Sayımız
166,571
Kaydolan Son Üyemiz
sezginelif09sena@gma

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst