Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,986
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Yaşam Aküsü 1

meraktan bir soru,
aracımda bulunsun diye 220v giriş yapmayı ve iç tesisata 12v vermeyi hemde yaşam akülerini şarz etmeyi hedefliyorum, aslında 220v elektrik almaya şuan ihtiyacım yok ama afet durumları gibi karavanda uzun yaşamak istediğimiz zaman gerekli olacak, bu bağlamda metroda satılan 6amp-10amp akü şarz cihazları var 40-60tl arası bu iş için bunları kullanabilirmiyim
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 1

konderk' Alıntı:
Ama bazen bunun tersi olan markalar ile de karşılaştık. İçini göremediğimiz için güvenilen markaları almakta fayda var bu konuda.

Sonuç olarak markadan markaya durum değişiyor ... Kiminin Jeli kiminin AGM si iyi gördüğümüz kadarı ile. Mühim olan uzun süreli hele de düzensiz kullanımlarda ömürlerini hızla kaybetmemeleri.... YANİ GERÇEK DEEP CYCLE OLABİLENLERİ SEÇİLMELİ .... ÇOK İYİ BİR NOKTAYA PARMAK BASTINIZ....
GÖRÜŞMEK ÜZERE
Tam benim aklımdan da bu geçiyordu. Aküde kalite önemli. Konumuz dışında ama en yüksek performanslı stasyoner büyük kapasiteli aküler de sıvı asitli (sulu) akü olarak yapılıyor.
Buradaki forum ortamı, karavanlarda hangi akünün iyi sonuç verdiği konusunda en güzel paylaşım ortamı.

mayıstosböce' Alıntı:
Ferhat daha önce ki yazılarında şöyle bir şablon yapmıştın bu şablon 200 ah bir akü bağlamak istediğim de neler değişir.Ayrıca altta senin 2008 de ki bir yazını alıntı yaptım sanırım İnsel e cevabındı.
...
Şarj için herhangi bir modifikasyon yapmayı planlamıyorum.
Aracım yatan bir araç değil sürekli kullandığım araç.
220 ile şarj etmek gibi bir amacım da var çünkü yazlılarda okuduğum aracın şarjıyla sürekli şarj etmek biraz sakıncalı gibi bir izlenim edindim.
Kısaca o zamanlar İnsel yaşadığı bu işi yaptıracak usta kıtlığı olacak bende de, burada ki karavan şirketleri bu işi zaten yapmazlar.Benim amacım gerekli parçaları alıp usta şu şablona göre şu tesisatı çekermisine kadar olayı getirmek,mümkün mü dür.
Akünüzün 200Ah olması çok fazla bir şey değiştirmeyecektir. Akünün kullanım süresi değişir. Benim sistemde de 155Ah akü var.

Becerikli ve hevesli bir oto elektrikçisi tesisatınızı halledebilir. Ben kendim yapmıştım ama elektrikçisinden memnun olan arkadaşlar burada paylaşabilir.

selsun' Alıntı:
Pazartesiden beri yanıt yazılmamış olduğunu görünce yanıtlayayım dedim. Umarım Ferhat Bey'i kızdırmamışımdır.
Selçuk SÜNETCİ
:D :D Estağfurullah ne kızması. Bilakis memnun oldum. :smiley:
Ben de burada yazılanları daha yeni farkettim. ::smiley:

buralpdi' Alıntı:
meraktan bir soru,
aracımda bulunsun diye 220v giriş yapmayı ve iç tesisata 12v vermeyi hemde yaşam akülerini şarz etmeyi hedefliyorum, aslında 220v elektrik almaya şuan ihtiyacım yok ama afet durumları gibi karavanda uzun yaşamak istediğimiz zaman gerekli olacak, bu bağlamda metroda satılan 6amp-10amp akü şarz cihazları var 40-60tl arası bu iş için bunları kullanabilirmiyim
Akü şarj cihazı olarak üretilen cihazlar genellikle akünün bağımsız olarak şarj edilmesi içindir. O sırada aküye bağlı cihazlarınız varsa görevini tam olarak yerine getiremeyebilir. Tasarım özelliğine bağlı olarak aküye darbeli gerilimler veriyor olabilir. Genellikle oto elektrikçilerinin kullandığı triyaklı veya tristörlü şarj cihazları böyledir. Bu türlerin Karavan kullanımı için uygun olmadığını düşünüyorum. Matro'da satılan ürünü görmedim, bir şey diyemeyeceğim. :smiley:
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

buralpdi' Alıntı:
meraktan bir soru,
aracımda bulunsun diye 220v giriş yapmayı ve iç tesisata 12v vermeyi hemde yaşam akülerini şarz etmeyi hedefliyorum, aslında 220v elektrik almaya şuan ihtiyacım yok ama afet durumları gibi karavanda uzun yaşamak istediğimiz zaman gerekli olacak, bu bağlamda metroda satılan 6amp-10amp akü şarz cihazları var 40-60tl arası bu iş için bunları kullanabilirmiyim

Metro'da satılan 12 amperlik şarj cihazını almıştım. KDV dahil 60 TL civarı falandı galiba. Eve gelip aletin kulllanma kılavuzunu okuduğumda karavana uygun olmadığını görüp iade ettim.

Hatırladığım kadarı ile şöyle maddeler vardı.
- Şarj ederken akü kapaklarının hepsi açık brakılacak.
- Açık ortamda ya da iyi havalandırılmış ortamda şarj yapılacak.
- Akünün maksimum şarj süresi dolduğunda mutlaka aletin fişi elektrikten çekilecek.
- (Ve en önemli madde) Tam kapalı bakımsız aküler, AGM aküler, Jel aküler bu cihazla şarj edilemez.

Buradan anladım ki ; "Karavan için tam otomatik şarj cihazı almak lazım"
 


Ynt: Yaşam Aküsü 1

Arkadaşlar benden size bir sır daha.... Black & decker ın yüksek frekanslı puls uygulayarak şarj eden bir cihazı var ufacık birşey üzerinde 1A veya 2A seçeneği var, ve bu cihaz sülfatlaşma nedeni ile ölmüş akülerinizi büyük olasılıkla geri döndürüyor hele Megapuls ile birlikte denerseniz sonuç muhteşem ;D ;D ;D Ben bununla en az 6 aküyü adam ettim.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Sayın Konderk ben aracımdaki aküye 10 watlık güneş panelini direk bağlıyorum. Yaz boyu devamlı takılı kaldı. Eskiden şarj tutmayan akü şimdi daha güzel şarz tutuyor. Sizce bu düşük amperli güneş panellerinin aküyü canlandırma konusunda bir faydası olur mu? Yoksa bir tesadüf mü?
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

konderk' Alıntı:
Arkadaşlar benden size bir sır daha.... Black & decker ın yüksek frekanslı puls uygulayarak şarj eden bir cihazı var ufacık birşey üzerinde 1A veya 2A seçeneği var, ve bu cihaz sülfatlaşma nedeni ile ölmüş akülerinizi büyük olasılıkla geri döndürüyor hele Megapuls ile birlikte denerseniz sonuç muhteşem ;D ;D ;D Ben bununla en az 6 aküyü adam ettim.
Desülfatör ile ilgili bir konu daha önce açılmıştı. İlgilenen arkadaşlar onu inceleyebilir.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=57564.msg666248#msg666248
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Aküye paneli direk bağlamak tehlikelidir, bu bir şans da olabilir, bu bir tesadüf te, ama bu bir tehlikede.
17.5 Volt uygulayarak akü şarj etmek aküye kesinkes zarar verir. Ama ölü bir aküyü de canlandırma ihtimali çok düşükte olsa olabilir belki, akü kurtaranlar bazen aküye şoklama yapabilirler, ama bu uzun süreli yapılmaz. Equilization denen şarj olayını siz sürekli uyguluyorsunuz. bu işlem sıvı akülerde hücre voltajlarının dengelenmesi için uygulanır. ama jel yada diğer akülere normalde 14.6 volt uygulayıp akımı 1 veya 2 A gibi düşük tutarız biz. akü içinde en sağlıklısı budur yavaş şarj. AMA sizin paneliniz aküye sürekli yüksek gerilim ile akım basıyor, ve bir süre sonra akü diyelim tamamen şarj oldu akü bir türlü bu gelen akıma dur diyemeyecek, ve akünüz kaynamaya başlayacak ve gaz çıkışları başlayacak valfler de tıkanmış ise gövdede genleşme başlayacak gövde bunu kaldıramaz ise yarılacak yada kurşun uç kenarlarından asit boşaltmaya başlayacak. çünkü anladığım kadarı ile sizin bir şarj kontrol cihazınız yok, bu nedenle eğer şarj kontrol cihazınız yok ise bir adet almanızı öneririm.... :eek:
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

aslanahmet' Alıntı:
Buradan anladım ki ; "Karavan için tam otomatik şarj cihazı almak lazım"
Kısmen doğru. Ama bu tam otomatik sarj cihazınızla aküyü şarj ederken bir taraftanda karavandaki araçlarınızı kullanırsanız. Otomatik şarj cihazı "akıllı" bir şekilde şarj yapamaz. Aslında aküler öyle çok zor şarj edilecek cihazlar değil. Şarj prensiplerine bir çok defa değindim ama tekrarlamak gerekirse; çevrin şarj (cycle charge) ve yüzen şarj (float charge) olarak iki şarj tekniği kullanılır. Akıllı şarj cihazları da bu prensiplerde şarj eder. Akünün cinsine ve ortan sıcaklığına göre değişmekle birlikte çevrim şarj gerilimi 14.4V ve yüzen şarj gerilimi ise 13.6-13.8V dolayındadır.
Akıllı şarj cihazının çalışması;
1- 14.4V'a çıkana kadar aküye zarar vermemek için şarj akımı sınırlanır.
2- Akü 14.4V'a çıktığında bir süre veya akım belli bir seviyeye düşene kadar bekler.
3- yüzen şarj geriliminde şarja devam eder.
Burada 1. ve 2. aşamalar hızlı şarj amaçlıdır.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

black deckerin 30 amperlik akıllı şarj cihazını kullanıyorum,200 amper jel aküde,40 amper kuru aküde ve araba aküsünde denedim,sorunsuz algılıyor ve şarj ediyor,ben akıllı değilim,bari şarj aletim akıllı olsun dedim ;D
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

buralpdi' Alıntı:
meraktan bir soru,
aracımda bulunsun diye 220v giriş yapmayı ve iç tesisata 12v vermeyi hemde yaşam akülerini şarz etmeyi hedefliyorum, aslında 220v elektrik almaya şuan ihtiyacım yok ama afet durumları gibi karavanda uzun yaşamak istediğimiz zaman gerekli olacak, bu bağlamda metroda satılan 6amp-10amp akü şarz cihazları var 40-60tl arası bu iş için bunları kullanabilirmiyim
Levent bey aslında şöyle bir şey bağlamak lazım
[attachment=1]
ya da şu adresteki modifiye inverter bölümündekiler gibi olabilir
http://www.elektropazar.com/SMPS.htm#otosec

AHS-Al-in-One-inverter-.jpg
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

mhmtabi' Alıntı:
Levent bey aslında şöyle bir şey bağlamak lazım
ya da şu adresteki modifiye inverter bölümündekiler gibi olabilir
http://www.elektropazar.com/SMPS.htm#otosec

sadece şuan için merak ettiğim bir soruydu, öneriniz için çok teşekkürler, selamlar :smiley:
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ataba marka 7A 24/12V switch mode bir şarj cihazı var. Aynı zamanda 5A lik güç kaynağı olarak da kullanılabiliyor.
Akü tipini tanıyıp ona göre şarj ettiği yazıyor.
Fiyatı da 80TL gibi.

Bu alet hakkında bilgisi olan, kullanan var mı? Hem akü şarjı hem de güç kaynağı olarak kullanmayı planlıyorum...

http://www.dagbim.com/ataba_aku_sarj_cihazi_7012.htm

[attachment=1]

ataba7012 akü sarj.jpg
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

5A güç kaynağına en fazla 60W bir nesne bağlayabilirsiniz. Yani led ampül dışında bir şeyi çalıştırması zor görünüyor. Belki bir de hidrofor.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

meraktan bir soru,
aracımda bulunsun diye 220v giriş yapmayı ve iç tesisata 12v vermeyi hemde yaşam akülerini şarz etmeyi hedefliyorum, aslında 220v elektrik almaya şuan ihtiyacım yok ama afet durumları gibi karavanda uzun yaşamak istediğimiz zaman gerekli olacak, bu bağlamda metroda satılan 6amp-10amp akü şarz cihazları var 40-60tl arası bu iş için bunları kullanabilirmiyim


karavan 12V hattı başına hat seçimi için iki hatlı seçmeli bir pako şalter koyup 1. hattan akülerden çıkan hattı ikinci hattan Adaptörü devreye alacak hale getirirseniz, Adaptör seçiliyken hattın tamamen dışında kalan akülerinizi şarj cihazı ile gönül rahatlığıyla şarj edebilirsiniz.. Tabii bunun için sisteme bir de adaptör eklemeniz gerekmekte..

Bunun değişik faydaları olabilir, Her ne nedenle olsun elinizin hemen altında 220v olduğu bir noktada aküleri boşaltıp doldurarak kullanıyor olmak ömürlerini boşa harcamak olabilir.. Sonuçta belli bir boşalıp-dolma döngüsü sayısından söz ediliyor her akü için..

Değişik zamanlarda yaptığım ölçümlerde akülerin doluluk oranına göre şarj cihazının farklı gerilimler uyguladığını, Ve gerilimlerin sürekli belli bir marj içinde artıp azaldığını ben de akü şarjı sırasında ölçtüm, Bu nedenle benimki de hat için şarj sırasında kullanılmaması gereken şarj cihazlarından sanırım.. Yani değişken değerlerde voltaj belki bir şeylere zarar da verebilir.. Akü şarjı esnasında hattaki 12V elektrik kullanan şeyleri ayrı tutmanın ve şebekeden ayrı bir adaptörle beslemenin bu yönden de bir faydası olabilir..
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ataba marka "C" sınıfı ürünlerden oluşur, hiç tavsiye etmem, daha düşük amp'lisi elimde var, karaköyün tam merdiven altı denebilecek ürünlerinden.....
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,758
Mesajlar
1,523,329
Kayıtlı Üye Sayımız
166,573
Kaydolan Son Üyemiz
isangun

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst