Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gs81 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 110
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,156
Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

siz biraz gürültüye katlanırsınız motorun da ömrü belki biraz kısa olur ama olur yani yaptıktan sonra neden olmasın, adamlar yapmış, ama sonuçlarına razı olmanız lazım.

Konuyu güncelliyeyim.
Sonuçlarına razı olmak lazım dedim ya, şu an itibari ile 1.6 motorlu bir suzuki vitara sahibi olarak bu sonuçlara razı olanlar kervanına katılmış bulunuyorum. Malesef bazı şeyler ekonomik imkanlar çerçevesinde olabildiği kadar oluyor.

Hayırlısı diyelim...
 

Etiketler

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

O kadar kötüledikten sonra 1,6 suzuki mi aldın ?

Ona kötülemek değil gördüklerimi paylaşmak diyelim.
Biraz da Bahadır (ttogan) bey'in yazdıkları ikna edici oldu diyebiliriz.
Bu arada arabanın motor devri aynen daha önce yazdığım gibi. 100km/s ile giderken 3400d/d. Ses izolasyonu daha önce denediğim daihatsu teriostan daha iyi olsa da devir göstergesi yalan söylemiyor rakkamlar ortada. Ortada olan bir diğer rakkam da aynı model aralığındaki 2.0 motorlu araçların ötv'si idi. Sonuç ta böyle. Hayırlısı artık. Konu hakkında ilgi bilgi ve tecrübe sahibi suzukiciler ise buraya davetli: http://ww.gezenbilir.com/index.php?topic=104670.0
 





Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Hayırlı olsun suzuki. Ben demiştim. Japonun düzenli bakımını yap yolda bırakmaz

Öyledir umarım. Bu güne kadar forumlarda paylaşılanlar pek japon arabası tecrübesi gibi değildi ama eskiyen arabalar da eninde sonunda masraf çıkarmaya başlıyor yenisi hiç olmazsa bir süre rahat bırakır artık.
 


Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Arabanın durumunu bilmiyorum bütçenizde bilmiyorum ama bence sanki bir defender almışsın gibi düşün. İyi bir suzukiciye git herşeyini kontrol etsin aracın. Hortumlarına kayışlarına baktır. Bütün yağları hidrolikleri değiş. Kafan rahat olur asla yolda da kalamazsın. Ama iyi bir suzukiciye....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Arabanın durumunu bilmiyorum bütçenizde bilmiyorum ama bence sanki bir defender almışsın gibi düşün. İyi bir suzukiciye git herşeyini kontrol etsin aracın. Hortumlarına kayışlarına baktır. Bütün yağları hidrolikleri değiş. Kafan rahat olur asla yolda da kalamazsın. Ama iyi bir suzukiciye....

Evet kontrol ettirmek lazım bu tür şeyler için daha yeni sayılır ama belli olmaz bu işler.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

herkese tekrar merhaba
yıllık izinde oluşumdan dolayı yazdıklarınıza cvp veremedim
kusura bakmayın

sorduklarıma vakit ayırıp cvp yazan herkese tekrar teşekkürler
büyüklerime saygılar küçüklerime sevgiler sunarım

sorduğum sorular ve aldığım cvplar üzerine sonunda vitara 2.0 v6 almış bulunmaktayım
daha önce linkini vermiş olduğum 180 binde olan aracı aldım

bostancı grand oto da ahmet usta ve levent ustaya detaylı bir expertiz yaptırdıkta onların onayını aldıktan sonra
ahmet usta, battal usta ve levent usta ya ayrıca bi teşekkür etmek istiyorum üçüde birbirinden değerli mükemmel insanlar
araç la inanılmaz ilgilendiler kendilerini site üzerinden bulduğumu söyleyince expertiz fiyatını daha önce konuşmuş olmamıza rağmen araca gösterdikleri yoğun ilgiden dolayı bi ara tereddüde düşüp acaba fiyatı ben yanlış mı anladım diye araya girip ahmet usta ya tekrar fiyat sormak zorunda hissettim kendimi

aracı kısaca özetlemem gerekirse
alıntı yapmayı maalesef hala beceremiyorum oyüzden ben yazayım daha önce bana verdiğiniz bilgiler doğrultusunda
görüşlerini yazan arkadaşlar anlıycaklar zaten bu kısmı ben yazmıştım diye kusuruma bakmayın

1-bi arkadaşımız özellikle iç mekan darlığından bahsetmişti bindim test ettim evet haklıymış önde ben biraz sıkışıyorum
ama çok önemli sorun değil ciddi bi rahatsızlık vermiyo arka koltukların diz boyları korktuğum kadar dar değil ben bile oturabiliyorum

2- iyiki v6 almışım bu bile bana gitmiyo gibi geliyo otobanda bazı rampalarda zorlandığımı hissettim
araçta ben eşim ve oğlum ve full dolu bi bagajla 1.6 yı düşünemiyorum bile zorlanma konusunda
ama daha önce dediğim gibi benim 1.6 ya olan mesafem kasayı kaldırmamasından ziya de benim bütçemi 6-7 bin aşıyor olmasıdır bu anlamda 1.6 cı arkadaşların beni yanlış anlamasını istemem

3- aracı tam anlamıyla henüz çözemedim aldığım kişi aracı ekonomi modunda kullanıyordu bende şuan o modda kullanıyorum ama araç bana gitmiyo gibi geliyo bi kaç kere power moduna aldım kesinlikle power modunda araç daha başarılı ama daha tam yakıt testi falan yapmadığım için iki mod için aradaki fark nedir nasıldır bilmiyorum bilen kullanan arkadaşlar varsa hangi modda daha verimli olur araç değerli bilgilerini bekliyorum

4- tam adını bilmiyorum yanlış telaffuz edebilirim vites üzerinde bir düğme var over drıver galiba onu bikaç kere araç sollarken kullandım araç ani bi hızlanma kazanıyor kendiliğinden sonra kapattım aracı solladıktan sonra bu düğme sürekli açıkmı olmalı sürekli açık olursa ne olur kısa süreliğine mi açmak gerekir sadece sollama esnasındamı doğru kullanım nasıl olmalıdır bu düğmeğle ilgili olarak

ama anlamadığım bi nokta usta o düğme için dik rampalarda aracı 4 ten 3 e çeker gibi bişe söyledi manuel araçlarda vites düşürme gibi düşün dedi yanlış anlamdıysam

eski sahibinin ustasıda o düğme için roket demiş sanırım aracın ani hızlanmasıyla ilgili olarak

ben şimdi muallakta bu düğme tam olarak ne işe yarar

5- birde aracın motoru sanki bana biraz sağır gibi geldi hani motor tam açılmamış gibi sanki 120 ye kadar sorun yok ama sanki 120 sonra araç gidemiyo hissine kapıldım yada biraz zorladım 140 ı zor gördüm bide yeni aldım ilk denemede fazla zorlamak istemedim bişe olurda yolda kalırım diye

6-şimdilik aklıma gelen son olarak
forumda yapmak istediklerimle alakalı olarak daha önce sormuş olduğum
su geçişleri hafif çamur dere yolları yayla yolları v.s yapmak istediklerimin hepsini yaptım standart donanımlı olarak
sadece kumda deneme fırsatım olmadı onuda bi ara denemek istiyorum aklımda kalmasın
bu saydığım yerlerden geçerken de sadece bi yerde çamur fazla ve mesafe uzundu orada 4x4 aldım bi sıkıntı yaşamadım oda 4x4 te yanlış almışım 4x4 low yerine 4x4 hıgh konumuna almışım ama bi sıkıntı olmadı
araç beni fazlasıyla memnun etti yaptıklarıyla
ben alırken aracın küçük olduğunu bilerek aldım ama çevremdekiler range rover ın büyüklüğüne oranla bunun çok küçük olduğunu söylüyorlar bunu onlara anlatmam sanırım biraz zaman alacak
birde direksiyon bana çok sert geliyo sanki hidrolik değil ustaya sordum normal dedi suzukilerde biraz sert olur dedi
yakıt olarak ta tam ölçemedim ama 92 tl lik gazla 240 km yaptım bu da yaklaşık 0.40 krş gibi bi rakama tekabül ediyor
240 km nin 210 km si otoban sürüşü 30 km si şehir içi gibi
sanırım şehir içi 0.50 krş yakar gibi me geliyor

şimdilik aklıma gelenler bunlar daha sonra aklıma gelenler olursa yazarım saygılarımla
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

2- iyiki v6 almışım bu bile bana gitmiyo gibi geliyo otobanda bazı rampalarda zorlandığımı hissettim
araçta ben eşim ve oğlum ve full dolu bi bagajla 1.6 yı düşünemiyorum bile zorlanma konusunda
ama daha önce dediğim gibi benim 1.6 ya olan mesafem kasayı kaldırmamasından ziya de benim bütçemi 6-7 bin aşıyor olmasıdır bu anlamda 1.6 cı arkadaşların beni yanlış anlamasını istemem

Ben 1.6 motorun yetmediğini bile bile sırf araç yeni km'si çok düşük deyip aldım (2009 model, 40bin km). İlk birkaç gün resmen "kıl oldum" (tabiri caizse), sonra devirli kullanmaya alıştım artık pek dert etmiyorum, ama bu arada "normal devir aralığı" kavramım değişti. Eskiden 2000-3000 idi, şimdi 3000-4000 oldu... Yokuş yukarı acil kamyon sollamaya kalkarsam 6000'i buluyorum. Bu şartlar altında yakıt tüketimi 10lt / 100km. Benim eski rav4 daha az yakıyordu (9lt/100km).
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

abi valla bende bi garipsedim alışmaya çalışıyorum

ekonomi modunda sanki bişe arabayı tutuyo gidemesin diye ses var görüntü yok gibi bişey

power modda sanki daha bi hareketli araç ama daha tam alışamadım

power de sanki biraz daha fazla yakar gibi me geliyo

zaten agresif araba kullanan biri değilim ama birazda insan bastımı gitsin istiyo

bende yavaş yavaş devirli kullanmayı deniyim bakalım sonuç ta bi değişiklik olacakmı

ama devirli kullanınca araç kendine gelecekse 3000-4000-5000 devirler gibi ozaman power modda kullanmak gerekiyor
sanırım çünkü araç otomatik olduğu için bildiğim kadarıyla bizim devirlere çok bi müdahale etme şansızmız yok araç zaten kendi değiştiriyo vitesleri hani manuel vitesler gibi araç biraz daha bağırsın 4000 i 5000 i görsün öyle vites değiştireyim deme şansımız yok yanılıyormuyum sakyuz bey

eee tabi yüksek devir=fazla yakıt olarak karşımıza çıkacak sanırım
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

ekonomi modunda sanki bişe arabayı tutuyo gidemesin diye ses var görüntü yok gibi bişey

ekonomi modunda olduğu doğru, sadece motor 2.0 olunca farklı birşey olacakmış gibi bir intiba bırakıyor ilk bakışta. benim rav4 te öyleydi, hafiften hantal bi intiba bırakırdı.
hatırlarım birzamanlar bir muhabbet görmüştüm şu 2.7 motorlu geniş kasa vitara hakkında... bu araba bu kadar motor bu beygirle niye gitmiyor diye sormuşlar... cevap: o da ekonomi modundaymış, o kasaya ancak yetiyor.

işin aslı bizim memleketin vergilerine göre bûyûk gözûken bu motorlar aslında aracın enine boyuna ağırlığına göre 'ekonomik olsun diye' seçiliyor, memleketin vergilerine uyan da daha çok yakıyor daha az ekonomik oluyor. spor olsun keyfimize bakalım mantığı taşıyan motorlar 3.5 litrenin ûzerindekiler, ya da aracın ağırlığına göre orantısız olanlar.. mesela yeni kasa 3 kapılı vitaranın 2.4 lt ve 3.2 lt motorlu modelleri varmış, bizim memlekete gelmeyen (vergilerden dolayı satılmazlar muhtemelen). ne işe mi yarıyorlar? araç ucuz olsun diye arazi şanzımanı olmadan üretilmiş, onun açığını arazi şanzımanı ilavesinden daha ucuza gelen bir motorla kapatmak için... haliyle bu kullanırken pek ekonomik olmuyor ama aracı alırken 'ekonomik'.

bizim suzuki bey (markanın sahibi), fabrikanın maliyetlerini azaltmak için resepsiyoncuları bile işten çıkaran türden bir adammış. fabrikaya gelen misafirlerii ilk telefona doğru birkaç ok yönlendiriyor, okların gittiği yerde bir telefon ve telefon rehberi. sekreter vs yok. hal böyleyken o spor olsun gaza güzel bassın motorlar bizim arabalarda ya yok, ya da gelişmiş ülkelerde satılan modellerde var ama yine başka bir yoldan ekonomiye hizmet ediyorlar.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

abi adamın adı gerçekten suzuki mi yoksa işin şakasımı

otobanda sıkıştığım anlarda power moduna aldım bi kaç kere aynı şekilde şehir için de de aldım
power de gerçekten bi fark var ama ne kadar var dersen daha tam emin değilim

ben biraz powerde kullanmayı deniycem

ama netice de işin sonu biraz da

benim adım hıdır elimden gelen budur gibi bişe oluyor sanırım
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

adamın soyadı suzuki. evlendikten sonra karısının soyadını almış (oralarda adet böyleymiş), çünkü suzuki ailesinin erkek çocuğu yokmuş, şirketi yeni "prense" devretmişler soyadı değişikliğiyle beraber..

"prensimiz" eski bir banker, yüksek risk durumlarında yüksek faizle borç veren türden biri imiş (bizim buralarda tefeci diyorlar ama vardır elbet bir farkı, farklı gelenek görenekler ne de olsa...)

neyse, olayın özeti suzuki lüks araç falan değil, gelişmekte olan ülke piyasalarını hedef alan bir şirket. beklentileri buna göre ayarlamak gerekiyor. çin, hindistan vs gibi yerlerde toyata'dan fazla satarmış oraların ihtiyaçlarına daha çok uyduğu için. bizim memlekette de daihatsu, suzuki ve dacia'dan başka düşük vergi diliminde 4x4 yok zaten. "düşük" vergi dilimi dediğimiz bile bugünlerde %40 ötv+%18 kdv oldu, adamın fabrikadaki resepsiyonisti bile gereksiz harcama olarak görüp işten çıkarmasına çok ta fazla şaşırmamak lazım.

benim adım hıdır elimden gelen budur gibi bişe oluyor sanırım

ben biraz da işin gereğinin öyle olduğunu düşünmek istiyorum. ne de olsa yerden yüksek araba, fazla sürat yapmamak lazım...
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

öyle sürat yapan biri değilim

ama genel olarak araba bi hantal geldi bana 60-70-80 km bu hızlara çıkana kadar zulum gibi geliyo

80 km sonra sı 110 km ye kadar gayet başarılı sanki o gitmeyen araba gidiyo başka bi araba geliyo yerine

ama genel kanım şu yönde geç hızlanan bi araba gibi geldi özellikle söylediğim hızlarda çok hantal
hafta sonu power modda kullandım çok bi değişiklik hissetmedim sadece bağırıyo araç
ses var görüntü yok

birde benim araçta lpg de tekleme var bu bir etkenmidir bilemiyorum sadece rölantide fırt fırt ediyo ilk kalkışta belli oluyo
sonrasında bişe yok

yoksa vitara genelinde mi böyle bi arabadır zor hızlanan motoru gürleyen bilemiyorum
diğer kullanan arkadaşların görüşlerini bekliyorum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst