Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gs81 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 110
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,225
Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

lpgde tekleme varsa onu halletmek lazım, ondan herşey olur.
genel olarak bu araçlar biraz hantal özellikle otomatik vites olanları, ama öyle zulüm denecek kadar da değil.
 

Etiketler
Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

benzer bir kararsızlığa düşüp tez canlı olmanın sonuncu 1.6 3k vitaradan sonra bir v6 2.0 vitara almıştım. şu anda defender kullanıyorum. model yıllarımız tutmuyordur belki ama iki model de elimden geçti özetle.pek çok şeyi yazılmış zaten. ben de kullandıklarımdan gördüklerimi şöyle özetleyeyim. evet vitaralar hantal araçlar. şöyle hantal; hızlanmaları 1.6 da da 2.0 da da zayıftır. 2.0 yalnızca daha yüksek devirlere müsaade ediyor ve ancak bu devirlere ulaştığınızda size v6 olduğunu gösterebiliyor ben başka avantajını görmedim. binek arabadan yana beklentiniz yoksa 1.6 da sizi sınıfında 2.0 dan geri bırakmaz.her ikisi de sizi güzelce götürür getirir. ikinci önemli husus parçalar... 1.6 vitaraların parçaları hem kolay temin edilir hem nispeten ucuzdur (rutin bakım parçaları dahil) 2.0 'da ise ne yazık ki parçaların temini zor. Özellikle motor ve şanzıman nevi şahsına münhasır ve ne alt ne üst modelin parçalarını kabul ediyor. hakeza yürüyen için de durum böyle. ön disklerin farklı olması bile ön takım masrafınızı bir 1.6 ya göre epeyce katlıyor.sorunsuzluk japonlar için geçerli evet problemli bir araç değilse ve düzenli bakarsanız yolda bırakmıyorlar güvenilir dostlar. yalnız iş ağır olmasa bile orta derece araziye geldiğinde donanımlı dahi olsa biraz gacır gucur ederler.

özetle vitara v6 2.0 'ı yalnızca daha güçlü diye düşünerek almanızı tavsiye etmem. ben de aynı yanılgıya düştüm kimseyi dinlemedim ve bir avantajını da gerçekten göremedim. bana bonus masraf bir kapak ve şanzıman çıktı ki eski model araçlarda ne kadar güvenirseniz güvenin günün birinde bunlar olasıdır, parça maliyet ve teminini iyi düşünün.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

2.0 yalnızca daha yüksek devirlere müsaade ediyor ve ancak bu devirlere ulaştığınızda size v6 olduğunu gösterebiliyor

bu suzukiye has bir durum herhalde. ben 2.0 motorlu 1998 model rav4 ile 1.6 motorlu yeni suzuki'nin çalışma devri arasında ciddi fark gördüm. rav4 daha sakin oturaklı gidiyordu. suzuki sürekli nefes nefese koşturuyor.
sonuç? olaya hızlanma açısından bakarsanız arada dağlar kadar fark yok, ikisi de normal binek araçlara kıyasla hantal kalıyor, ama rahatsız edici derecede değil.
asıl fark yakıt tütekimi açısından oldu. rav4 biraz daha az yakıyordu, bir de yeni kasa suzuki'nin motorunun lpg uyumlu olmamasını da hesaba katarsak yakıt tütekiminde ciddi bir fark oluştu.
neticede pişman mı oldum? bilmiyorum. bunu zaman gösterir. araçlar eskidikçe yedek parça bulmak zorlaşıyor, motordan anlayan o açından elinden herşey gelen usta sürekli 4x4 araç şanzımanında diferansiyelinde en ufak sorun çıksın el atmak istemiyor anlayan birilerini aramak bulmak zorunda kalıyorsunuz. düz vites bu açından daha rahat.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

herkese tekrar slm

jugu nikli arkadaşım (kusura bakmayın adınızı bilmediğim için nikinizle hitap etmek durumunda kaldım)

ben 2.0 v6 aldım herşey bi tarafa birazda1.6 lar benim bütçemi aştığı için v6 tercih ettim

1.6 avantajları v6 ya oranla belki daha fazla ama 1.6 lar biraz temiz olsun dediğin zaman 24-25 bin fiyat yazanlar var
buda benim bütçemi 6-7 bin kadar aştığı için v6 aldım evet belki parçası pahalı olabilir ama 1.6 nın parçası bol ve ucuz diye

ha başta 6-7 bin fark vermişim ha v6 nın parçası pahalıymış bence aynı şey 6-7 bin e nerdeyse v6 nın bütün parçaları
sıfır alıp takılır (off road modifiyesi için konuşmuyorum yanlış anlaşılmasın motor yürüyen v.s)

bence biri (1.6) alırken pahalı biri (2.0 v6) kullanırken pahalı kalemi defteri alıp hesap yapalım bence aynı şeye geliyo
bunlar satış taktikleri v.s
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Suzuki gv. 1.6 (2007 model) kullanıcısı olarak bir kaç cümlede ben ilave edeyim.

Araç binek otomobili aratmayacak kadar seri demezsem hakkını yerim.
Kaptırdığınızda ( 130- 140 km.lerde) el vitese istemeden gidiyor bir büyük vites daha varmı dercesine...Ancak hiç bir zaman yırtılacak gibi ses yapan bir motor söz konusu değil.
Yol tutuş sorunsuz. A/T lastikle yazı geçirdim hiç sıkıntı yaşatmadı araç.
Otobanda ortalama sürat 120/ 130 km - yakıt 100 km. de 10 litreyi (benzin) geçmedi.
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Kaptırdığınızda ( 130- 140 km.lerde) el vitese istemeden gidiyor bir büyük vites daha varmı dercesine...Ancak hiç bir zaman yırtılacak gibi ses yapan bir motor söz konusu değil.

Yazık arabaya 120 ile giderken bile motor devri 4000'i gösteriyor bir de 140 mı bastınız :smiley: evet daha büyük vites arıyor gibi devirli çalışıyor ama o vites olsaydı 6'ya atınca çekmeyecekti bence.

Otobanda ortalama sürat 120/ 130 km - yakıt 100 km. de 10 litreyi (benzin) geçmedi.

Ben bunun anormal yüksek olduğunu düşünüyordum sizinki de böyleyse demek ki normal bir durum.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

bence biri (1.6) alırken pahalı biri (2.0 v6) kullanırken pahalı kalemi defteri alıp hesap yapalım bence aynı şeye geliyo
bunlar satış taktikleri v.s

nispeten yeniyken durum tam tersi (vergi farkından dolayı) model düştükçe durumun böyle olması ise garip.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

1998 Vitara 1.6 JLX 5k Güç / Ağırlık Oranı= 97 hp/1200kg = 80,8 Hp/ton
1998 Vitara 2.0 V6 5k Güç / Ağırlık Oranı=136 hp/1310kg =103,8 Hp/ton
1998 gr.Cherokee 5.2V8 5k Güç / Ağırlık Oranı=211 hp/1935kg = 109 Hp/ton
2004 Gr.Vitara 1.6 SE 3k Güç / Ağırlık Oranı=96 hp/1215 kg = 79 Hp/ton
2008 Gr.Vitara 1.6 JX-A 3k Güç / Ağırlık Oranı=106 hp/1407kg = 75,3 Hp/ton
Yukarıdaki bilgilere bakılınca Suzuki Vitara 2.0 V6'nın motor gücünün Grand Cherokee'ye yakın olduğu görülmektedir.Eski bir Grand Vitara 2.5 V6 kullanıcısı olarak bu motorları V6 motoru o kadar da hafife almamak gerekir diye düşünmekteyim.Günümüz itibarıyla 16 yaşına gelmiş en az 250.000km. yapmış V6 aracın motor gücünü yere yansıtma oranı bakım durumu ile direkt ilişkilidir ve ne yazık ki Suzuki V6 motorların dilinden anlayan ustalar pek azdır.İşte bu nedenle V6 motorlu Suzuki sahibi olmak isteyen kardeşlerimin öncelikle bu motordan iyi anlayan bir usta bulmaları gereklidir.Herkesin gönlündeki aracı bulması dileğiyle.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

gs81' Alıntı:
herkese tekrar slm

jugu nikli arkadaşım (kusura bakmayın adınızı bilmediğim için nikinizle hitap etmek durumunda kaldım)

ben 2.0 v6 aldım herşey bi tarafa birazda1.6 lar benim bütçemi aştığı için v6 tercih ettim

1.6 avantajları v6 ya oranla belki daha fazla ama 1.6 lar biraz temiz olsun dediğin zaman 24-25 bin fiyat yazanlar var
buda benim bütçemi 6-7 bin kadar aştığı için v6 aldım evet belki parçası pahalı olabilir ama 1.6 nın parçası bol ve ucuz diye

ha başta 6-7 bin fark vermişim ha v6 nın parçası pahalıymış bence aynı şey 6-7 bin e nerdeyse v6 nın bütün parçaları
sıfır alıp takılır (off road modifiyesi için konuşmuyorum yanlış anlaşılmasın motor yürüyen v.s)

bence biri (1.6) alırken pahalı biri (2.0 v6) kullanırken pahalı kalemi defteri alıp hesap yapalım bence aynı şeye geliyo
bunlar satış taktikleri v.s

öncelikle aracınızı güzel günlerde kullanın. ne kadar yazılıp çizilse de, gerekli kontrolleri yaptıysanız vitaralar sizi üzmeyecek araçlardır.ben kesinlikle soğutmak amaçlı yazmadım yanlış anlaşılmasın. ola ki almadıysanız 1.6 almanız tavsiyemdi sadece. 2.0 v6 da sizi pekala her vitara gibi memnun edecektir kanımca. sadece en kötü senaryolarda sizi yazdığınız meblalardan fazla yoracaktır ki dilerim başınıza gelmez ve kolay kolay gelmeyecektir. keyifli yollar dilerim ; )
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

2.0 V6 Almayı Düşünmek cok kötü bi fikir degil dir.. ;)

konuyu görmemişim.. ::smiley:

aracınız hayırlı olsun..

konya ovası gibim bi yer bulun düm düz asvalt yavaşça kalkın ..nabza göre şerbet deyimine uygun ..abanmadan gazlayın..

2250 devirde vitesleri atması lazım bu daha yüksek devirlerde atıp geciriyorsa şanzımana para sıkışmış dimek.. ;)

motorlar alt devirlerde ,,beygir eşek vs cıkaramıyor..tüm suzilerde..illa bagıracak devir 5 bin üstü olacak.. ???

v6 suzi ile begenmediğin şahini ,kargayı sollıyamazsın iyi durumda ise kafa kafaya gibim..dir belki bi tık önde olabilir.. ::smiley: ama 2,0 bi opel,bmw yi..mercedesdi ança arkadan kovalayabilirsin.. ;D

1,6 vitaram kapak catlattı kapak lazım diyem yan sanayiçilere bi gidin fiyat sormaya..çıkması,,korelisi,tayvanlısı,çin lisi vs en az 5 çeşit ürün ve 5 ayrı fiyatı cok rahat rafta bulursunuz..

neden..............?

v6 tım kapak catlattı diyem aynı yerlere bi sorun.. ::smiley: ??? rafta olmaz.. ???

nedenmi : v6 kapak çatlatmaz.. parcacılarda satılmıycak malzemeyi rafa koyup para baglayıp seyretmeyi sevmiyodur..belkide ondandır.. ::smiley:

banalazım olur ben kol da cıkarırım kapak da catlatırım diye iddalı kişilere v6 uygun degil dir dedim.. :smiley:

v6 tı usta secer ,yag secer vs. çalıştıgınız ustalar eski ve teçrübelidir ..sorun yaşamazsınız.. ;)

otomatik almasaydınız daha olçakmış sanki ?..(bana göre ) dedim.. ;)
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

1,6 vitaram kapak catlattı kapak lazım diyem yan sanayiçilere bi gidin fiyat sormaya..çıkması,,korelisi,tayvanlısı,çin lisi vs en az 5 çeşit ürün ve 5 ayrı fiyatı cok rahat rafta bulursunuz..

neden..............?

v6 tım kapak catlattı diyem aynı yerlere bi sorun.. ::smiley: ??? rafta olmaz.. ???
Onun sebebini çözdük oğuz bey.. biraz uzun sürdü gerçi: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=105863
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

fotodaki suzi kapak içi degil.. :eek: suziler de 4 sibob + 1 buçi oluyoo sizin resimdeki 2 sibob eksik..? başka aracmı tartışıyoruz..?

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=41632.msg438149#msg438149

ben vaktiyle bu işi kendi becerimle yaptıklarımı paylaşıp anlatmıştım.. ;) 2009 sizden önçe..

orda da denk gelmişiz..burdada pişti olduk gene.. ::smiley:

gogıl destekli ingilizin yazdıgını cizdiğini paylaşmaya devam diyorsunuz.. ::smiley:

ben pes ettim havlu atıyorum . ??? gogılla aranıza girmiyçem bundan sonra.. ;D
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

fotodaki suzi kapak içi degil..

Kapak suzuki kapağı demedim ki.
Bu gayet genel bir problem.
Hatta kapak bile değil sanayi dilinde silindir kapak contası (http://tr.wikipedia.org/wiki/Silindir_kapak_contas%C4%B1 ) denen şey. Kapak onun üstündeki büyük parçaya (http://tr.wikipedia.org/wiki/Silindir_kapa%C4%9F%C4%B1 ) deniyor. Yukarıdaki 'Lpg kaynaklı motor problemleri' kaynaklı yazıyı okursanız kapağın çatlamasına giden yolda önce contanın iki silindir arasından çatlayacağını ve bunun sebep olduğu problemin hararete sebep olup silindir kapağını da çatlatacağını görürsünüz. Tabi ki başka yollardan da hararet olabilir (bakım eksikliği vs) ama o yollarla oluşan hararetin küçük motorlarda daha sık görülen bir problem olması söz konusu olamaz.

gogıl destekli ingilizin yazdıgını cizdiğini paylaşmaya devam diyorsunuz.. ::smiley:

İngilizlerin sevdiğim bir özellikleri vardır, birşeyi anlamanın ne demek olduğunu iyi bilirler.
Gerçi başka bir özelliklerini sevdiğimi de pek sanmıyorum, ama bu kadarı yeter.
İbrahim tatlıses'in dediği gibi urfa'da oxford olsaydı, bunları türkçe kaynaklardan da öğrenirdik, ama bizim muhabbetler 1.6 suzuki bu problemi çıkarıyor v6 çıkarmıyor şeklinde özel durumların ötesine pek geçmiyor.
Hani neden oluyor derseniz adam gibi bir cevap ta yok, malesef cevabı çeşitli kaynaklardan derledik, birkaç amerikan 1 avustralya sitesi vardı, ama merak etmeyin ingiliz sitesi kullanmadık. Çözüme giden yolda 1 tane bile ingiliz sitesi kullanılmamıştır ;)
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

oğuz abi cvp için ağzına sağlık

gelçi bayağı bi geç oldu ama sana ulaşmaya çok uğraştım ama olmadı kısmet değilmiş

dediğim gibi ben v6 2.0 bi araç aldım artık deneyimlerine bundan sonra ihtiyacım olursa bişekilde başını agrıtırım artık

ama parça örneğini çok beğendim
düz mantık çok bozulan şeyin çok parçası olur az bozulanın az parçası olur gibi bişe olmuş
çok net ve sade anlamadım deme şansın yok yani

benim gibi işi bilmeyenlerin anlayacağı dilde en basit haliyle

otomatik kısmını pek anlamadım ama benim bütçemdede manuel göremedim açıkçası malum sitede
ama malum istanbul trafiğindede otomatik iyi olur diye düşündüm
1.6 larda daha önce dediğim gibi güç ten ziyade bütçe olarak beni 6-7 bin aşıyordu

genel olarak memnunum aracımdan

bide düz yolda vites geçişlerini bi deniycem

ama şimdiye kadar her iki mod da da denedim eco modunda 2000-2500 devirler gibi atıyordu senin dediğin gibi 2250 mi o kısma dikkat etmedim power modunda ise 3000-3500-4000 devirler gibi atıyordu vitesleri

ama şu bahsettiğin yüksek devirlere nasıl ulaşacağımı bilmiyorum zira araç otomatik söylediğim devirlerde vitesleri değiştiriyor ve ben o devirlere gidemeden vites atıyo

birde aracı kısa bi süre kullandıktan sonra araçtan inin ce bi koku geliyo bişe yanıyo gibi ama çözemedim mesala 5-10 dk bi yola gidip araçtan inince bu kokuyu alıyorum ama kaynağını bilmiyorum

aracı alırken grand oto ahmet ustaya baktırdım aracın altında biraz yağ kaçakları vardı yaşından dolayı
bunlar giderken egsoza değince yanar koku yapar demişti ama o kokunun nasıl bi koku olduğunu bilmediğim için tedirgin oluyorum bu koku o yağın kokusumu başka bi kokumu onu bilmiyorum
başına gelen varmı bukonuda bana yardımcı olabilecek kimse varsa değerli fikirlerinizi yardımlarınızı bekliyorum

saygılarımla
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

burakuysal' Alıntı:
Youtube da " suzuki mi " diye espirimi bir video var. Siz o video ya bakmayın. Japon düzgün bakımı yapılırsa yolda bırakmaz. Ama genelde düşük modelli araçlarda kaç parlaklık araba ki bakıma bu kadar para harcayacağım mantığında olduğumuz için yeterli bakım yapılmaz.
Muhtemelen Özay arkadaşımın rastladığı araç da zamanında bakımları düzgün yapılmamış bir araçtı.
Eğer bu aracı düşünüyorsanız iyi bir suzuki ustasına yada Servisi'ne gidin. Aracın yaşına göre değişmesi gereken parçalar hangilerimizi tespit edin ve değiştirin yolda bırakmaz sizi.
Günlük hayatımda vw kullanıyorum. Garantide motoru orası burası değişen çok vw, Ford, Renault duydum ama Japon pek duymadım. Japonun bakımı doğru yapıldıktan sonra yolda bırakmaz.
, katılıyorum,çok doğru bir tespit.
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Sayın kardeşim,Oğuz Bey yüksek devirlere çıkın demiyor,motor çıkabilir diyor.
Zaten 4000 d/dak görmüşsünüz,gereksiz yere motoru zorlamayınız lütfen.
Onunda bir canı,dayanabilecek bir sınırı var.Çıkmaz mı,elbette istenirse çıkar.

O devirleri cidden ihtiyacınız olan zamanda kullanmak üzere saklayınız.
Sürekli yüksek devir size aşınma,kırılma vs olarak geri dönmesin.
Ne kadar sakin o kadar az yakıt,o kadar uzun motor ömrüdür.

Sadece denemek için aniden dip pedal yapın,motor sesi rahatsız edene kadar çekmeyin.
Zaten belli bir yerde acaba sorusu aklınıza gelecek,pek bir daha yapmak istemeyeceksiniz.
Yok ısrar ederseniz Oğuz Beyin bahsettiği hatta daha yüksek devirleri görmek mümkün.

Motor devri,uzun yolda son süratte giderken ağır ağır,yıpratmadan yükselebilir.
Ani kalkışlarda ise performans motoru olmadığı için yıpratma etkisi fazla olur.
İhtiyaç olunca OK ama keyfiyse gaza basarken düşünmek lazım bana göre.

Bir sürü yay,sübap,yağ pompası,segman,biyel kolu,yataklar vs çalıştığını unutmayın.
Bunlara yağın yetişmesi her noktaya ulaşabilmesi için belirli evsafta olması vs vs.
Tabii ki motoru sağırlaştırın da demiyorum ama neyse siz de okuyorsunuz işleyişi.
Aracınızı güle güle kullanınız.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst