Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gs81 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 110
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,222
Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Anlattigim gibi forumda zorbozan diye arkadasimizla gidip geliyoruz araziye 1.6 var ondada gayet guzel hic hararet yaptigini gormedim uzun yola da gidip geliyo suana kadar hic hararet yaptim demedi.bende gormedim.sikintili degil tabiki araba cok yukluyken surekli rampa cikarsan devirli surersen klimayi acarsan harareti kontrol etmezsen borularda yirtik olursa radyatorun tikali olursa tabiki hararet yapar gayet normal.bakimli araba olsun zaten zor bir motoru yok.tek sikintiniz hararet olsun yahu en kotu radyator ile hallolur cok buyutulcek bisey degil bence.1.6 surekli hararet yapiyo hepsi sikintili motor diye bisey yok
 

Etiketler

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Bahsettigim arkadas bu arazide de gayet basiyo atliyo zipliyo siz bosuna butcenizi zorlamayin en guzel ornek burda videoda sakli :smiley:
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Ben bu işin arazide zorlama ile bilinçsiz şöförlerle vs ilgili olduğüna inanmıyorum.
Arabanın soğutma sistemi düzğün çalışıyorsa her şartta düzgün çalışmalı sadece güzel havalarda değil.. İş şöförün bilincine kaydıysa zaten orda bitmiş o iş, o arabadan hayır gelmez derim ben. Bilinçli şöför aracın bakımını zamanında yaptırır, gerisi arabayı yapanların işi..
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Japonun bakımını düzgün yaparsan parçaları vaktinde değiştirirsen seni yolda bırakmaz. Tabiki 1,6 dan 2,0 gücünü alamazsın. Ama 2,0 ın bakım maliyeti, vergisi gibi konuları da gözönüne almalısın.
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek


sakyuz' Alıntı:
Ben bu işin arazide zorlama ile bilinçsiz şöförlerle vs ilgili olduğüna inanmıyorum.
Arabanın soğutma sistemi düzğün çalışıyorsa her şartta düzgün çalışmalı sadece güzel havalarda değil.. İş şöförün bilincine kaydıysa zaten orda bitmiş o iş, o arabadan hayır gelmez derim ben. Bilinçli şöför aracın bakımını zamanında yaptırır, gerisi arabayı yapanların işi..
sen haklisin abi sen buyuksun bitek sen araba kullanion bizimkiler at arabasi biz bilmeyiz :smiley:
 


Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Tekrar merhaba,ben yıllarca her türlü eziyeti yaptığım halde hararet problemi yaşamadım.
Çamurlardan çıkıp asfalta döndükten sonra radyatörlerin arasını temizletmek şarttır.
Bir kaç yılda bir radyatörün kendisini de temizletmek gerekir.

Radyatör hortumları kontrol edilmeli,çatlamalara karşı dikkatli olunmalıdır.
Araziye çıkanlar tüm soğutma sistemi için uyanık olmalıdırlar.
Blok tapalarının dahi çürüme ihtimali unutulmamalıdır.

Ülkemize V6 2000 ler 1.6 lara göre beş kat kadar daha fazla ithal edilmiştir.
Offroad için genelde 1.6 ların horlanmış ve zorlanmış olduklarını tahmin etmek zor değildir.

1.6 olanları 90 ların başından beri yollardadır.V6 olanlar en az 5 yıl daha sonra gelmişlerdir.
Dolayısıyla ortalamada daha yaşlıdırlar.Offroad için genelde 1.6 lar modifiye edilmektedirler.

Yıllardır 1.6 kullanıp hiç hararet sıkıntısı olmayan onlarca araç olduğunu unutmayalım.
Offroad yapan V6 sahipleri çok azdır.Dolayısıyla buradaki paylaşımları da azdır.

Sağlıklı ve bakımları tam olan araçlarda bu sıkıntı pek kolay yaşanmaz.
Sadece beş TL lik bir radyatör kapağının bile bir çeşit termostat olduğunu hatırlayınız.
Bu kapaktaki yayın ya da contanın eskimesi dahi hararete,su eksiltmeye sebep olabilir.

Freelander 1.8 benzinliler için yazılmış çok hararet konusu vardır.
Sorun yaşamadığını bildiren kullanıcılar da bir o kadardır.

Terrano için yüz küsür sayfadan oluşan çoğu hararet problemi içeren mesajlar vardır.
Yıllardır kullanıp sorun yaşamayan benim gibi orjinalciler de olduğunu hatırlatırım.

Neyse bu yazı sonucunda güzelce elden geçirilmiş bir Vitara'nın sorun olmayacağını anlatmak istedim.
Bu demek değildir ki hiç sorun yaşamazsınız.Yirmi yaş civarı araçlarda her şeye hazır olmak gerek.

Öte yandan güç her zaman iyidir.Sonradan,keşke V6 alsaydım diyecekseniz gözünüzü karartın.
V6 peşine düşün,araştırın,seçenekleri daraltın,tercihinizi yapın ve alın.
En kötüsü bir kaç bin aşağısına elden çıkarır başka bir araçla devam edersiniz.
Şahsi bilgilerimden bazılarıdır,umarım faydası olur.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

bütün cvp lar için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim

daha önce linkini vermiş olduğum araçlardan bir tanesi 179 binde birtanesi 202 binde arasında yaklaşık 20 bin km fark var
fiyatları hemen hemen aynı 20bin km çok bi fark değilmiş gibi görünsede benim için çok önemli bi 20 bin km düşük olması zira ben 20 bin km yi 4-5 yılda zor yapan biriyim dolayısıyla ilk etapta düşük km li olan aracı hafta sonu bostancı detaylı bi gösterip bi sıkıntı yoksa almayı düşünüyorum

problem çıkarsa 202 bin olan araca bi baktırcam

bide sizden ricam kartal oto sanayide tavsiye edebileceğiniz 2.0 v6 dan anlayan suzuki servisi veya ustası varmı bildiğiniz önerebileceğiniz aklı başında biyer varmı

saygılarımla
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

herkese tekrar saygılar
bir önceki msj da sorduğum sorulara ek olarak
an itibari ile kafamda yeni bi ikilem oluştu (zaten hep vardı ama şuan daha ciddi sorgular oldum)

sizce
16-17-18 bin civarı rakamlara 95-96 model yaklaşık 20 li yaşlarda daha konforlu otomotik vites oto. cam klima hidrolik drieksiyon yüksek maliyetli yedek parça , daha sağlam , çürüme paslanma v.s nispeten daha az olan 136 beygir 2.0 v6 vitaramı almalıyım

yoksa aynı paralara yaklaşık 10 yıl daha genç 2004-2005-2006 model daha konforsuz otomatik vites,cam klima hidrolik direksiyon özetle sıfır konfor vitaraya oranla daha çabuk paslanan ve çürüyen parçası daha uygun lada niva mı almalıyım

benim için buradaki en önemli kriter sadece aynı paraya 10 yıl daha genç bi araba almakla aynı paraya 20 yaşlarında bi araba almak mı değerli yorumlarınızı bu yönden ağırlıklı yaparsanız benim için daha aydınlatıcı olur

zira parça konfor v.s diğer konular çok konuşuldu tekrara düşmesini istemem kimseninde kıymetli zamanını çalmak istemiyorum ama forumda okuduğum bölümler kadarıyla araçlar için bu yönde bi soru ve cvp göremedim
değerli yorumlarınızı bekliyorum tekrar söylüyorum ayrıca bi önceki msj daki düşüncelerime ve kartal oto sanayide
suzuki usta tavsiyesi de bekliyorum ayrıca

ilk konuyu açtığım andan itibaren cvp veren vermeyen herkesten özellik le şu aradaki 10 yaş fark için fikir rica ediyorum
sizin ne düşündüğünüz önemli
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

16-17-18 bin civarı rakamlara 95-96 model yaklaşık 20 li yaşlarda daha konforlu otomotik vites oto. cam klima hidrolik drieksiyon yüksek maliyetli yedek parça , daha sağlam , çürüme paslanma v.s nispeten daha az olan 136 beygir 2.0 v6 vitaramı almalıyım

yoksa aynı paralara yaklaşık 10 yıl daha genç 2004-2005-2006 model daha konforsuz otomatik vites,cam klima hidrolik direksiyon özetle sıfır konfor vitaraya oranla daha çabuk paslanan ve çürüyen parçası daha uygun lada niva mı almalıyım

Bu ikisinin ortasını bulsanız daha iyi olur. Mümkün değilse diğer markalara da bakın bir de ihtiyaç nedir konusunu birdaha düşünün. Mesela benim gibi hafta sonu gezmek için alıyorsanız çok seçenek var piyasada illa arazi şanzımanlı modifye edilmeye uygun bir araç almak zorunda değilsiniz. Hala daha olmadıysa bu şartlarda seçenek bunlardan ibaretse ben 96 model vitarayı tercih ederim.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Gs81 öyle birşey demişsin ki japoncularla niva cılar birbirine düşer. Herkesin arabası kendine güzel. Konfor aramıyorsan defender al. Konfor arıyorsan ki söylemişsin japon dan şaşma.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

sakyuz nickli beyfendi fikirler için teşekkürler ama inanın chevrolet aveo otomobilimi sattıktan sonra en az ikiyıldır nerdeyse bakmadığım araç okumadığım forum kalmadı rang rover defender nissanın hem pickup hem jip serileri terrano paıtfender patrol jeep serisi cj xj zj grand cheroke ısızu dmx toyotanın bütün seri leri pajero 3k 5k L200 lincoln tahoe suburban blazer yukon daha aklıma gelmeyen bisürü marka özetle malum sitede arazi aracı bölümünde ki hemen hemen bütün arazi araçlarını inceledim günlerce aylarca sonra beğendiğim modelleri aynı şekilde gezenbilir forumdan araçlar linkinden okudum araştırdım artıları eksileri nelerdir diye gözlerime kan indi okumaktan hala daha siz değerli site kullanıcılarından son bişeyler öğrenmeye çalışıyorum bi yanlışa düşmemek için

şimdi baktığım araçların neden olup olmadığına dair şimdi çok detaya girmek istemiyorum zaten kaç gündür sorularımla yeterince başınızı şişirdim kısaca özetlemek gerekirse

1- ekonomik denge gelir gider dağılımı ödeme gücü (kredi için)
2-fazla yakıt ve yüksek vergi
3- özellikle toyotalar için benim bütçemi aşan çok yüksek rakamlar (eli yüzü düzgün bi toyota neredeyse 25-30 binden aşağı değil)
4- fiyat konusuna bazı markaların bazı modellerinin de dahil olması

defender çok beğendiğim bi araç (askerde kullanıyordum) hanım pek ısınmadı ona birde defender için 92-93 sonrasına
bakıyorum 5 kapılar için kasa biraz daha hoşuma gidiyor adını tam bilemediğim bazı görsel farklılıları var eski modellere göre ama 16-17-18 bin için benim istediğim görsellikte işte bu diyebileceğim bi araç henüz bulamadım bir ikitane denk geldim onlarada armudun sapı üzümün çöpü misali yorumları oku v.s karar verene kadar kısa sürede satıldı gitti biyerden sonrada zaten kafamdaki modeli değiştirince bakmamaya başladım defender için

diğerleri için de süreç hemen hemen bu şekilde işledi gitti

şimdi son noktadayım kısmetse önümüzdeki hafta başı bişe alıcam artık
dananın kuyruğu yakında kopacak inşallah

yukarda saydığım sebeplerden dolayı eleye eleye elimde son iki model niva ve vitara kaldı

burak bey nivacılar ile vitaracıların birbirine girmesine gerek yok herkes fikrini söylesin yeter sonuçta haklısınız karganın yavrusu kendine şahin görünürmüş

herkesin aracı kendine güzel
forumda anladığım en net şeylerden biri bu olmuştu genelleme yaptığım zaman
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

yukarda saydığım sebeplerden dolayı eleye eleye elimde son iki model niva ve vitara kaldı

eski arabalar eninde sonunda problem çıkarmaya başlıyor, ama bazıları daha yeniyken problem çıkarmaya başlıyor.
karar sizin. netice itibari ile ikisi de ikinci el araba, aracın ne durumda olduğu markasından modelinden daha önemli olabilir.. bir de satın almayı düşündüğünüz araçla bir test sürüşü yapın, daha önce hiç fark etmediğiniz şeyler dikkatinizi çekebilir. mesela ben teriosları kağıt üzerinde çok seviyorum ama yüksek devirde çalışan motorları hoşuma gitmedi. 1.6 motorlu vitarayı denemedim ama o da aşağı yukarı aynı (motor devrini araştırıp öğrendim). bu araçlar 1.0 motorlu araba hissi veriyor, normal araba gibi kullanılabilen bir suv istiyorsanız motoru ya biraz büyük olmalı ya da turbolu olmalı, ya da motor gürültüsüne alışmanız gerekiyor.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

sakyuz bey bilgi için teşekkürler ama

asıl sorun şu ki ben araçlardan sizin kadar anlamıyorum öyle motor sesi falan ayırd etmem benim için bi mucize

ama ses ten kasıt şuysa 4.6 range varken o büyüklük motor sanki hiç yokmuş gibi ses gelmezdi

şirkette 2013 3.0 dizel x5 var motor yok gibi ses az

sesten kasıt araba vites istediği zaman yüksek devirlere çıkınca bağırmaya başlar ya öyle bi ses mi yakalamaya çalışmam lazım

bu arada bende araba konusunda biraz büyük motor taraftarıyım

eski şirket aracım 1.8 90 beygir connecti şimdi bide 2.4 140 beygir transit var

transitin 140 beygirlik gücüne alışınca connect şimdilerde bana hiç gitmiyo gibi geliyo

1.6 la 2.0v6 arasındaki yaklaşık 40 beygir fark bence ve benim için çok önemli
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

asıl sorun şu ki ben araçlardan sizin kadar anlamıyorum öyle motor sesi falan ayırd etmem benim için bi mucize

anlamanıza gerek yok bir test sürüşü yapın hemen normal olmayan birşeyler olduğunu düşünmeye başlarsınız zaten yarım dakika bile sürmez bu sonuca varmanız.
sebebini anlamak ise biraz uzun sürebilir. büyük lastikler, aracın yerden yüksekliğine rağmen yol tutuşunun iyi olmasını sağlamak için kullanılan ağır şase (ağırlık merkezi aşağıda olsun diye şasenin kaportaya kıyasla önemli derecede ağır olması gerekiyor) bu duruma katkıda bulunan faktörler. anlaşılması zor olan kısmı durumun sebebi yani, yoksa siz arabayı bir kullanın normal araba gibi olmadıklarını hemen anlarsınız zaten. büyük lastik+ağırlık farkını kapatmak için biraz büyük bir motor gerekiyor yoksa konu sadece arazide ayda yılda bir çıkacağınız dik bir yokuş olsa o konu şanzıman farkı ile halledilirdi ama malesef öyle değil. bu da tabiri caizse yol su elektrik olarak size geri dönmekte (motor küçük bile olsa binek araçlara kıyasla yüksek yakıt tüketimi şeklinde oluyor bu geri dönüş) Tabi kaldırdığı yüke kıyasla hacmi küçük olan motorun biraz gürültülu olacağı malum. Düz yolda 100km/s civarı giderken 3400-3500 devir/dk görürseniz şaşırmayın ki bunu normal bir binek araçla ancak yokuş yukarı çıkarken görürsünuz. Yani konunun özeti binek araçlar için 1.6lt motor neyse suv tipi araçlar için de 2.0lt motor öyle birşey. gerekli olan minumum yani. ha onun altı olmaz mı, olur, siz biraz gürültüye katlanırsınız motorun da ömrü belki biraz kısa olur ama olur yani yaptıktan sonra neden olmasın, adamlar yapmış, ama sonuçlarına razı olmanız lazım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst