Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek
Küçük bir müdahale ile konuya dahil olayım.
LPG ayarları ve bu ayarlara yetebilme imkanı burada devreye giriyor.
Bir LPG kafası var.Bunu dedantör gibi düşünün ve bunun bir tüketim haddi var.
Eğer aracınıza uygun olan takılmış ve doğru ayarlanmışsa sorun yoktur.
İhtiyaç hissettikçe size depodan gaz gelişini sağlamaya devam eder.
Gereğinden küçükse veya doğru ayarlanmamışsa gaz gelişi yetmez motor tekler.
Aslında motorda sorun olduğundan değil gaz yetişmediğinden kesiklik olmaktadır.
İşte bu esnada ayarlar ona göre yapıldıysa devreye benzin girebilir.
Yapılmadıysa bu araç çekmiyor,gitmiyor,şişti gibi yorumlar duyulur.
Sıralı sistemlerde ilk çalışma benzinle başlar.Çok soğukta faydası tartışılmazdır.
Isınıncaya kadar benzinle gidilir.Yakıt hesaplanırken biraz benzin de unutulmamalıdır.
Eski sisteme sahip araçların,aşırı soğukta geceden benzinde bırakılması elzemdir.
Kışın LPG deki propan oranı,kolay yanma için üreticiler tarafından artırılır.
Yazın ise depodan çabuk uçma ihtimaline karşı propan oranı düşürülür.
Uygun ayar ve kafa ile yakış düşebilir,çekişte,gidişte hiç problem olmaz.
Eskiden ilk LPG zamanlarında taksiler dik yokuşlu semtlerde hemen benzine geçerlerdi.
Şimdilerde işinin ehli ustalar ve sistemler ile Ferrari'ye bile LPG takmaya çalışıyorlar.
Malumunuzdur belki, bu konuda şehir efsanesi bile var.