Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek
Merhaba Yasin kardeşim.çok eskiden beş yıl süreyle Vitara'larımız olmuştu.
Ağır offroad olmamakla birlikte çamur kum su epey yol gidildi.
O zamanlar sizden azıcık uzun ama 30 kg hafif vücut yapısıyla pek sıkıntı yaşamadım.
Aynı sıralarda ağır ve sert offroadu Niva ile yaptım,Özay beyin sıkıntılarını onda yaşadım.
(Üç kapılı Vitara'ya göre Niva bayağı geniştir,beş kapıya göre küçük kalır.)
Bakım onarım konusunda İzmir'de hiç sıkıntı çekmedim,İstanbul'da da sıkılmazsınız sanırım.
Range'teki ferahlıktan sonra illaki dar,basık,küçük,sıkıntılı bir araç olacağı muhakkak.
Bu dar,basık ve küçük oluşu vergi,yakıt ve masraf olarak geri aldığınızı hesap ediniz.
Su geçişlerinde Oğuzhan kardeşimizin dediği bir çok delik vs doğrudur,dikkat edilmesi gerekir.
Ancak öyle kısa mesafeli geçişlerde 40 Cm lik sularda bunların hiç biri problem yaşatmaz.
Eğer bunlar sorun olsaydı yağmurlu,uzun süreli yolculuklarda tüm araçlarda sıkıntı olurdu.
Siz uzunca müddet dere içinde yol yapacaksanız yada serin diye su içine park edecekseniz olmaz tabii.
Aracın lastik çapı yaklaşık 69 cm dir.Yarısı olan 35 cm lere kadar hiç bir problem yoktur,yaşamazsınız.
Kumda batma çıkma olayı kuma ve pilotaja bağlıdır.Kum heryerde,her saatte,her mevsimde farklıdır.
Hava sıcaklığı,o günkü nemlilik,yağmurun azlığı çokluğu gibi onlarca sebep kum sürüşüne etki eder.
İçindeki bileşenler,genleşme vs sebeplerden dün yada bir saat önce geçtiğiniz yerde problem olabilir.
Bu tür yerlerde dur kalk önerilmez,oldukça seri ve hızlı geçilip gidilmesi tavsiye edilir.
1.6 ile 2.0 arasında 150 kg kadar fark vardır.Bu farka karşılık 39 beygir,40 tork gibi de 2.0 olan yüksektir.
Yani bu 150 kg a karşılık ciddi bir güç fazlası sağlanmıştır.Uzun yolda bu size yakıt ekonomisi olarak döner.
Ancak arazide,şanzıman yapısı sayesinde bu eksik beygirleri filan ağır devirde hiç hissetmezsiniz.
Uzun yolda sollamalarda,rampalarda ve romorkunuz varsa elbette 1.6 ya göre avantajları fazla olacaktır.
Her iki seçenektede iki dingil arası aynı,genişlikleri ve yükseklikleri azıcık farklıdır.
Boyda 9,5 cm,ende 6 cm,yükseklikte yarım cm kadar fark vardır.
Bu farklar dingil genişliğinde de yükseklikte de farklı lastik ve jantlardan ileri gelmektedir.
Boydaki farklılık bana göre tampon yapısından fakat kullanıcı arkadaşıma göre kasadan gelmektedir.
Düz ve otomatik seçeneklerinde otomatik olanın daha fazla yakacağı malumunuzdur.
Arazide şahsi tercihim her zaman düz vitesten yana olmuştur,şehirde otomatik tavsiye ederim.
Bu da kişiye ve tecrübesine göre tercih edilir.Bu konuda polemiğe girmek istemem.
Araç deneme konusuna gelince,hiç sıkılınacak bir şey değil,bedava almıyorsunuz,dünya para verilecek.
Özay beyin dediği gibi bineceksiniz,belki de performansını beğenmeyeceksiniz veya başka biryerini.
Bunlar gayet normal,zaten bir kaç araç baktıktan sonra bu konuda daha rahat olacağınıza eminim.
Linkten araçlara bakmak,tavsiyede bulunmak çok zordur.Km si düşük olanı tercih edin deseniz ayrı dert.
Aracın km si düşüktür ama kazalı yada bakımsız olabilir.Sizde tecrübenizi yazmışsınız bu konuda (CJ 5)
Mutlaka iki araca indirdikten sonra şehir vs kriterleri de uyuyorsa yanına gidip bakın ve acele etmeyin.
Son olarak başka araç tavsiyesi isterseniz kriterleri değiştirdiğiniz taktirde çok araç karşınıza çıkar.
Her zaman yazdığımı tekrarlamak istiyorum,önce emin,güvenilir servisinizi,ustanızı ayarlayın.
Onun tavsiye edeceği,parçası,bakımı kolayca halledilebilecek araçlara bakın.
Bu tür araçlar sonuçta 15 yaş civarı,eski sahibinin bile bilmediği,sırada bekleyen sorunları olabilir.
Şu an Terrano kullanıyorum,lastik çapım 73 cm ve 73 cm suya korkmadan girerim.
Hava filtreside tam oralarda bir yerde,standart halinde araç,boşu 1650 kg civarı gelir.
Bagajdaki alet edevat ile kantarda (vinç,makaralar,u kilitler,kancalar,halatlar,kürek vs)2050 kg geldi.
Şanzımanlarda olsun diferansiyellerde olsun fabrikadan çıktığında havalandırmalar hep yukarı alınmış.
Tam şaseli,klimalı,power vs.Fakat yakıtı dizel olarak vergisi hacim olarak ekonomik değil.
Benim gücüm yetiyor ve beni yolda bırakmıyor.Üç kapı olduğu için yaşlılara zor oluyor.
Araziye giderkende ancak bir yan yolcudan fazlasına arka taraf eziyet oluyor.
Bunu da sizin Niva düşünceniz için yazdım.Üç kapılı ile çocuklar bile olsa arka taraf sıkıntılıdır.
Tavsiyem beş kapı düşünün,power direksiyon ve klima olmazsa olmazınız olsun.
Kışın aranmasada yazın ve özellikle bataklık alanlarda sivrisinek derdinden elzem hale geliyor.
Şahsi bilgi ve tecrübelerimden bazılarıdır,faydalı olmasını umarım.