Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gs81 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 110
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,148
Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

dere geçişlerini aracın standart haliyle nekadar
yapabilirim

Daha önce söylediğim gibi hava filtresinden çıkan bir boru var onun nereye gittiğini bulmanız lazım o noktadan içeri su girmeyecek. Yaklaşık konumu yükseklik olarak ön tampon ortası civarı olması lazım ama vitaram olmadığı için tam yerini söyleyemem.
 

Etiketler
Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek


sakyuz' Alıntı:
Daha önce söylediğim gibi hava filtresinden çıkan bir boru var onun nereye gittiğini bulmanız lazım o noktadan içeri su girmeyecek. Yaklaşık konumu yükseklik olarak ön tampon ortası civarı olması lazım ama vitaram olmadığı için tam yerini söyleyemem.
abi kitapciginda lastikle tamponun birlestigi yerden fazlasina girmeyin diyor.is sadece motorda bitmiyorki su konusunda bizim halk biraz bilmiyo ya alinmaca gucenmece olmasin suyun girebilicegi o kadar cok yer varki sanzuman difaransiyel aks kecelerinden distirbutor kapagina benzin deposunun koruma haznesine kadar girdigini gordum sase borusunun icine girdigini duydum yokus assagi giderken araba bi saril saril gidiyo yokus yukari saril saril ediyo giren su bi daha cikmamis guldum gectim.burda uyarmak benim gorevim diye dusunuyorum suya kuma girmek size kalmis yinede
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

peki anladım cvp için teşekkürler

ozaman şuanda benimd e vitaram olmadığına göre araca baktırcağımız ustaya sormak lazım tam yerini
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

oğuzhan bey değerli bilgiler için teşekkürler

gelen cvp lara bakılırsa vitara için davulun sesi uzaktan hoş gelirmiş gibi bişe olmaya başladı

değerli yorumlarınızı okudukça vitaranın donanımsız olarak pek bi işe yaramıycakmış gibi hissetmeye başladım
yada en azından bana lazım olan kısmı ile ilgili

10-15 civarı bi donanım ilede diğer pahalı v8 lerin boyutuna (maliyet olarak )ulaşacakmış gibi gelmeye başladı

97 range rover den sonra vitara ile hayellerime kavuşurum sanıyordum ama sanırım bu durumda zor gibi vitara ile
meğer range in otomatik yükselmesi ne kadar iyi bişeymiş de ben kıymetini bilememişim şimdi aynı yükseklik için
3000-4000 tl civarı kit bedeli ödemek gerekiyor sanırım

okadar para harcayınca vitara benim için maliyeti vergisi nispeten parçası uygun olan bi araç olmaktan
uzaklaşacak gibi
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

benim boyum 1.85 ve kilo 85 ben kafamı devamlı yan tarafa çarpıyordum darlığından dolayı gerisini siz düşünün kendi ağırlık ve boyunuza göre :D
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek




ilginç buda sanırım madalyonun öbür yüzü
daha önce kimse böyle bişeyden bahsetmemişti

yakıtı vergisi düşük olunca içide mi küçük oluyo acaba japonlar kendilerine göre yapmışlar heralde

benim de boy 1.82 kilo açken 125 kg tokken 130 kg

şaka bi yana aşğı yukarı bu kilolarda inip çıkıyorum
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

yakıtı vergisi düşük olunca içide mi küçük oluyo acaba japonlar kendilerine göre yapmışlar heralde

onlarda "kei" diye tabir edilen bir araba sınıfı var vergisi düşük. otoparklarda yer sorunu olduğu için.
suzuki jimny, eski kasa daihatsu terios bu sınıfa girer ama vitara girmez sanırım.
yine de benzer sebeplerden küçük yapmış olabilirler.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

siz en iyisi deneyin ve sonra karar verin bu durumda.ne söylesek sanırım çare olamayız ama benim düşüncem almamanız yönünde olur.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

özay bey deneme işi de nasıl olucak bilmiyorum ki etrafımda olmayan bi araç anca bi araca müşteri olup bakmaya gidicez
ama oda nasıl olcak sonra adam a küstüm oynamıyorum diycez nasıl olcak abi bunun içi dar ben sığmıyorum mu denir ne denir bilemiyorum

vitara almayın derken mesala başka nasıl bi 4x4 önerirsiniz

bide özay bey siz ve başka bikaç arkadaştan hariç pek cvp yazan yok bin küsür kişi okumuş cvp yazan sayılı kişi var
bu bağlam da konuyu ilk açtığım msj da sormuş olduğum vitara ile hafif arazi işleri yapılabilirmi yayla yolları
orman yolları küçük dereler v.s sizin görüşünüz nedir öğrenebilirmiyim

sanırım bütün vitaracılar hep off road la ilgileniyor benim tarzımda hafta sonu gezileri için kullanan pek yok oyüzdende pek fazla cvp gelmiyo

bide iki araç linki vermiştim bu araçlar için düşüncelerinizi yazarmısınız baktırmak şartıyla tabi nasıl araçlar
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

söylemiş olduğunuz faaliyetleri fazlasıyla yerine getirir vitara ben fazlasıyla zorladım ve beni yolda bırakmadı ama benim için fazla masraf çıkartmaya başlayınca sattım.elbetteki dilediğiniz araca müşteri olur dener ve beğenmezseniz kusura bakmayın olmadı der çeker gidersiniz.hiçkimse her baktığı aracı alacak diye bir şart yok.
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Merhaba Yasin kardeşim.çok eskiden beş yıl süreyle Vitara'larımız olmuştu.
Ağır offroad olmamakla birlikte çamur kum su epey yol gidildi.

O zamanlar sizden azıcık uzun ama 30 kg hafif vücut yapısıyla pek sıkıntı yaşamadım.
Aynı sıralarda ağır ve sert offroadu Niva ile yaptım,Özay beyin sıkıntılarını onda yaşadım.
(Üç kapılı Vitara'ya göre Niva bayağı geniştir,beş kapıya göre küçük kalır.)

Bakım onarım konusunda İzmir'de hiç sıkıntı çekmedim,İstanbul'da da sıkılmazsınız sanırım.
Range'teki ferahlıktan sonra illaki dar,basık,küçük,sıkıntılı bir araç olacağı muhakkak.
Bu dar,basık ve küçük oluşu vergi,yakıt ve masraf olarak geri aldığınızı hesap ediniz.

Su geçişlerinde Oğuzhan kardeşimizin dediği bir çok delik vs doğrudur,dikkat edilmesi gerekir.
Ancak öyle kısa mesafeli geçişlerde 40 Cm lik sularda bunların hiç biri problem yaşatmaz.
Eğer bunlar sorun olsaydı yağmurlu,uzun süreli yolculuklarda tüm araçlarda sıkıntı olurdu.
Siz uzunca müddet dere içinde yol yapacaksanız yada serin diye su içine park edecekseniz olmaz tabii.
Aracın lastik çapı yaklaşık 69 cm dir.Yarısı olan 35 cm lere kadar hiç bir problem yoktur,yaşamazsınız.

Kumda batma çıkma olayı kuma ve pilotaja bağlıdır.Kum heryerde,her saatte,her mevsimde farklıdır.
Hava sıcaklığı,o günkü nemlilik,yağmurun azlığı çokluğu gibi onlarca sebep kum sürüşüne etki eder.
İçindeki bileşenler,genleşme vs sebeplerden dün yada bir saat önce geçtiğiniz yerde problem olabilir.
Bu tür yerlerde dur kalk önerilmez,oldukça seri ve hızlı geçilip gidilmesi tavsiye edilir.

1.6 ile 2.0 arasında 150 kg kadar fark vardır.Bu farka karşılık 39 beygir,40 tork gibi de 2.0 olan yüksektir.
Yani bu 150 kg a karşılık ciddi bir güç fazlası sağlanmıştır.Uzun yolda bu size yakıt ekonomisi olarak döner.
Ancak arazide,şanzıman yapısı sayesinde bu eksik beygirleri filan ağır devirde hiç hissetmezsiniz.
Uzun yolda sollamalarda,rampalarda ve romorkunuz varsa elbette 1.6 ya göre avantajları fazla olacaktır.

Her iki seçenektede iki dingil arası aynı,genişlikleri ve yükseklikleri azıcık farklıdır.
Boyda 9,5 cm,ende 6 cm,yükseklikte yarım cm kadar fark vardır.
Bu farklar dingil genişliğinde de yükseklikte de farklı lastik ve jantlardan ileri gelmektedir.
Boydaki farklılık bana göre tampon yapısından fakat kullanıcı arkadaşıma göre kasadan gelmektedir.

Düz ve otomatik seçeneklerinde otomatik olanın daha fazla yakacağı malumunuzdur.
Arazide şahsi tercihim her zaman düz vitesten yana olmuştur,şehirde otomatik tavsiye ederim.
Bu da kişiye ve tecrübesine göre tercih edilir.Bu konuda polemiğe girmek istemem.

Araç deneme konusuna gelince,hiç sıkılınacak bir şey değil,bedava almıyorsunuz,dünya para verilecek.
Özay beyin dediği gibi bineceksiniz,belki de performansını beğenmeyeceksiniz veya başka biryerini.
Bunlar gayet normal,zaten bir kaç araç baktıktan sonra bu konuda daha rahat olacağınıza eminim.

Linkten araçlara bakmak,tavsiyede bulunmak çok zordur.Km si düşük olanı tercih edin deseniz ayrı dert.
Aracın km si düşüktür ama kazalı yada bakımsız olabilir.Sizde tecrübenizi yazmışsınız bu konuda (CJ 5)
Mutlaka iki araca indirdikten sonra şehir vs kriterleri de uyuyorsa yanına gidip bakın ve acele etmeyin.

Son olarak başka araç tavsiyesi isterseniz kriterleri değiştirdiğiniz taktirde çok araç karşınıza çıkar.
Her zaman yazdığımı tekrarlamak istiyorum,önce emin,güvenilir servisinizi,ustanızı ayarlayın.
Onun tavsiye edeceği,parçası,bakımı kolayca halledilebilecek araçlara bakın.
Bu tür araçlar sonuçta 15 yaş civarı,eski sahibinin bile bilmediği,sırada bekleyen sorunları olabilir.

Şu an Terrano kullanıyorum,lastik çapım 73 cm ve 73 cm suya korkmadan girerim.
Hava filtreside tam oralarda bir yerde,standart halinde araç,boşu 1650 kg civarı gelir.
Bagajdaki alet edevat ile kantarda (vinç,makaralar,u kilitler,kancalar,halatlar,kürek vs)2050 kg geldi.
Şanzımanlarda olsun diferansiyellerde olsun fabrikadan çıktığında havalandırmalar hep yukarı alınmış.
Tam şaseli,klimalı,power vs.Fakat yakıtı dizel olarak vergisi hacim olarak ekonomik değil.
Benim gücüm yetiyor ve beni yolda bırakmıyor.Üç kapı olduğu için yaşlılara zor oluyor.
Araziye giderkende ancak bir yan yolcudan fazlasına arka taraf eziyet oluyor.

Bunu da sizin Niva düşünceniz için yazdım.Üç kapılı ile çocuklar bile olsa arka taraf sıkıntılıdır.
Tavsiyem beş kapı düşünün,power direksiyon ve klima olmazsa olmazınız olsun.
Kışın aranmasada yazın ve özellikle bataklık alanlarda sivrisinek derdinden elzem hale geliyor.
Şahsi bilgi ve tecrübelerimden bazılarıdır,faydalı olmasını umarım.
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

özay bey çok saolun içime su serptiniz
yoksa bu vitara hiç bi halta yaramaz gibi düşünmeye başlamıştım çünkü ben aracı aldığım zaman en azından uzun bi süre standart donanımla kullanıcam kötü bi süprizle karşılaşmak istemiyorum
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

ne demek arkadaşım bende iki yıl boyunca sadece yağını ve bujilerini değiştirerek kullandım ve dere tepe demeden gezdim durdum ve benim aracım otomatik vitesti ve vites kutusu sağlamdı.benim şikayetim burada usta bulamamak ve biraz olsun işten anladığım için beni kandıramamaları oldu :D aklınıza yatan sağlam bir aracı alın kullanın ve senelerce de binin.bende hala vw var sıfır almıştık genişlik ve yükseklik dışında aracımla her yere gidiyorum.dereden de toprak yoldan da gidiyorum ve sanırım fabrika görse alın bu aracı bu deliden der :D onla bile ben heryere gittiğim için ikinci araç fazla geldi ve hanıma almıştık esas olarak o da kullanmayınca boşu boşuna durmasın evde dedik ve sattık.çünkü bütün araçlar durdukça masaraf çıkartır gittikçe değil.boşuna işleyen demir ışıldar dememişler
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

bahadır bey çok sağolun özay beye cvp yazarken sizin cevabı yeni gördüm
aynı şeyi özay bey de yazdım ama asıl yüreğime siz su serptiniz

abi çok sağol işte budur okadar açıklayıcı bir msj olmuşki çok teşekkürler
sorduklarıma okadar iyi cvplar vermişsinizki hatta benim aklıma gelmeyip sormadıklarımı bile

yazdıklarınızı okadar iyi anladım ki şuan çalışmaşam gidip verdiğim iki link teki araca baktırıp sıkın tı yoksa alırım oderece yada sıkıntı varsa masrafları fiyattan düşerek almayı teklif ederim satıcı ya

abi yazdıklarından alıntı yapıp altına düşüncelerimi yazmak istedim ama bi türlü beceremiyorum alıntı diyorum msjın tamamını alıyo yada kısa bi msj için alıntı yapıp benim cvp a eklesem oda sanki benim yazımmış gibi çıkıyo ayrıca belli olmuyo bazı arkadaşlarda görüyorum onlar alıntı yapınca parantez için de beyaz zemin üzerine ayrı bi şekilde belli oluyor neyse konu dağıldı

ben bildiğim yoldan karadüzen yazıcam beceremiyorum alıntıyı

power direksiyon kısmını anlamadım power nedir markamı yada hidrolikten farklı bi direksiyon sistemimi ?
klima bende istiyorum vitara olursa klima var zatende iş nivaya dönerse o sıkıntı

bende otomatik vites düşünüyorum ağır arazi de manuellerin daha iyi olduğunu okudum biliyorum ama ben ağır off road düşünmüyorum (en azından şu aşamada) ayrıca size katılıyorum otomatik ve manuel tercihi kullanıcıya göredeğişiklik gösterebilir

bende kesinlikle 5 kapı istiyorum hele vitarada 3 kapı asla bana gelmez küçük gelir bide arka malum uzun yolda çocuk la sıkıntı olur
eşyada fazla our son çare nivaya kalırsam sizde vitaradan daha geniş olduğundan bahsetmişsiniz yapcak bişe yok çünkü nivada 5 kapı zaten yok (bazı 5 kapı modellerin görsellerini gördüm forumda okudum ama sanırım onlar türkiyeye hiç gelmemiş)

römork konusuna değindiniz çok güzel olmuş şu aşamada olmasa da ileride römork düşünüyorum hem bagajın küçüklüğünde dolayı hemde sanırım römork bende bi hobi çocukken köyde traktörle römorka ot yükleyip getirirdik çok hoşuma giderdi
ileride içi boşda olsa römork istiyorum

abi terrano olayına hiç girme yarama tuz basma zamanında range ten öncemi sonramı tam hatırlıyamadım şimdi ama çok baktığım beğendiğim bi araçtır kendileri çok arşatırdım okudum ama benim bi sözüm var kimse üstüne alınmasın maalesef türkiyede hiç jipe binmeyipte oturduğu yerden ahkam kesen yok parçası pahalı vergisi çok çok yakar satamazsın v.s. v.s diyen bi şahinci doğancı kuş serisi sevdalısı bi kesimvar bu ve bunun gibi düşünen çok kişilerin olumsuz yorumlarından dolayı vazgeçmiştim
konuyla alakası yok ama hani jipler çok yakar efsanesi varya
şahin doğan 1.6 motor lpg 30-40 krş yakarken çok yakmaz
ama range 4.6 motor şahin in üç katı motor var o lpg 50-60 krş yakarken çok yakar (rakamlar için yaklaşık 3 sene öncesi 2011 )

abi sugeçişleri bilgileri içinde çok saol
öyle uzun boylu metrelerce kilometrelerce suyun içinden gitme düşüncesi yok biyere giderken karşıma çıkan dereden karşıya geçme amaçlı ama dediğim yükseklikteki sulardan bahsediyorum yoksa kalkıpte karşıma 1.5-2 metre derinliğinde bi nehir çıktı arabayı sürekleyebilecek miktarda su varsa okadar şey değilim heralde ben burdan geçicem diye
öyle su içine park etme olayıda yok tabi bide yağmur örneği iyi olmuş dediğiniz gibi araçlar suya bu kadar hassas olsa yağmurda ben saatlerce uzun yol gittiğim olmuştur ben şöförüm istanbul içi gün boyu yağmurda araç sürdüğüm oluyor sıkıntı olmuyor

kum olayınıda bi deniycem batarsada yapcak bişe yok bidaha girmiycek
kum meselesi aslında şu şilede sofular plajı var oraya denize gidince piknik için oturulan ağaçlık alana ile deniz mesafesi bana biraz uzak geliyo o aradaki mesafeyi yürümemek için v6 ile gidebilirmiyim diye sordum aslında

son olarak bende istanbulda parça sıkıntısı çekeceğimi düşünmüyorum aslında parça sıkıntısı olursada 1-2 hafta beklerim benim için sorun olmaz aracı hergün kullanmıyorum zaten bahçede duracak hafta sonları lazım olur bana
boy oılarak size sorun olmadıysa kilo olarakta bi bakıcaz artık bakcağımız aracın sahibi bi tur bindirir heralde okadar para saycağız
bi tur verir diye umuyorum

cvp için tekrar teşekkürler saygılarımla
 

Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

Rica ederim kardeşim.
Hemen power direksiyonu açıklayayım.

Araçların direksiyon sistemleri değişiktir.
Kimisi hidrolik pompa ile kimisi elektrik motorlu redüktör ile tahrik edilir.
Direk kuru dişli ile tahrik edilenler eski sistemlerdir.(Murat 124)
Amerikan araçlarında çok eskilerden beri havalı,yağlı,hidrolik tabir edilen sistemler vardır.

Ek güç üretilerek tahrik alan tüm sistemlere power direksiyon denir.
Eski,sadece nihayetsiz dişli,redüksiyon ile tahrik olanlara kuru direksiyon tabir edilir.

Motordan kayış,hidrolik pompa desteği alan araçlar(Vitara),elektrik ile tahrik alan araçlar da(Clio) vardır.
Power direksiyonlu araçlarda motor çalışmadığı zaman direksiyonun ağırlaşması bu yüzdendir.
Yeni nesil araçlarda sistemleri takip edemez olduğumdan genel adı olan power deyimini kullanıyorum.

Direksiyon kutusuna su giren Vitara bahsi için ben beş yıl boyunca her iki aracımla da su geçişleri yaptım.
Uzun yollarda binlerce km yağışlı havada yollar gittim,çamura da battım,kuma da.
Biri 92 model diğeri 98 model olduğu halde direksiyon problemi hiç yaşamadım.

10.000 km de bir mutlaka bakımı yapılırken işinin ehli ustalar hassas yerlere de bakar kontrol ederler.
Diflerde,şanzımanlarda,direksiyon kutusunda,mafsallarda,körüklerde,bara kauçuklarında kontroller yapılır.
Fren boruları vs liste uzar.Kaçak yoksa sorun yoktur.Varsa acilen müdahale edilmelidir.
Bir direksiyon mafsalı körüğü değiştirilmezse ilerde aks başını kum çamur yüzünden aşınmasına neden olur.
25 TL lik parça yerine 400-500 TL lik aksı değiştirmek herekebilir gibi.Direksiyon kutusu da bunlardan biridir.
Öyle kolay kolay su almaz,kapalı sistemdir,kuru sistemler de risk vardır,havalandımaları bulunur çünkü.
 



Ynt: Vitara 2.0 V6 Almayı Düşünmek

abi çok sağol

power direksiyonuda sayende öğrenmiş oldum
özetle bizim halk arasında hidrolik direksiyonlu diye bahsettiğimiz direksiyon sistemlerinin genel adı power direksiyon sistemleriymiş buradaki ek güçten kasıt ta hava,yağ,hidrolik,elektirik motoru gibi destek olan şeyler

direksiyon kutusuna su girme konusunu 2.0 v6 forumlarını okurken oğuz abi (hekimoğlu) yazmıştı ordan aklıma takıldı oyüzden sordum

birde yeni bişey sorayım vitara direksiyon kutusu için motor kayışından destek alıyor ya 2.0 v6 ların zincirli oluşu sebebi ile bu durumda kutuyu zincir mi destekliyor yoksa farklı bir sistem mi var 2.0 v6 vitaralar için
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,815
Mesajlar
1,523,895
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
gamini22

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst