serdartimur
Kamp I
Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları
Özgür Bey, aracın çekme belgeli olması tek yönden sorun yaratabiliyor, o da aracı farklı bir şehirden satın aldığınızda aracı kullanarak götüremiyorsunuz, baçka bir araçla taşıtmanız gerekiyor. Onun dışında prosedür normal ruhsatlı araçlarla aynı hatta araç trafikten çekildiğinde tüm vergi borçlarının ödenme zorunluluğu, çekme belgeli araçları bu konuda biraz daha güvenli hale getiriyor. Noter satışından sonra aracınızı dilediğiniz renge boyatıyorsunuz, boyacınızdan yaptırdığınız işleme yönelik faturanızı alıyorsunuz, takipçinizle bazı formlar doldurup aracın dosyasını hazırladıktan sonra (Bu formlarda aracın yeni rengi belirtiliyor ve dosyaya boyacıdan alınan fatura da ekleniyor) TUV araç muayenesine sokuyorsunuz. En kritik aşama bence araç muayenesi aşaması, bu aşamayı atlattıktan sonra TUV yetkilileri muayene ile ilgili rapor düzenliyorlar. Bu raporda araç bilgileri, yeni rengi ve varsa kusurlar bildiriliyor. Sonrası standart prosedür, trafikte yapılan işlemler, yeni ruhsat ve varsa plaka düzenlenmesi.
Aklıma gelmişken belirteyim, TUV araç muayenesi için eğer ceza ödemek istemiyorsanız; mutlaka aracın trafikten çekilmeden önce son yapılan araç muayenesi tarihini tespit etmeniz gerekiyor. Bunun için de aracın kayıtlı olduğu ve araç trafikten çekilirken asıl ruhsatın teslim edildiği trafik müdürlüğünden aslı gibidir onaylı ruhsat fotokopilerini temin etmeniz gerekir. Bunun için araç sahibinin bizzat kendisini istiyorlar tarfik müdürlüğünde yada noterden vekaletname düzenleterek, sizin adınıza bir başkasını da gönderebiliyorsunuz. Son araç muayenesini gösteren ruhsat fotokopisini almazsanız TUV yetkilileri 2005 yılından itibaren her ay için belirli oranda bir ceza uyguluyorlar ve bu da yaklaşık olarak ek bir 350-400 TL'ye denk geliyor. Benim Unimog Ankara Trafik Müdürlüğünde kayıtlıydı Ankara'dan bir arkadaşa vekalet göndererek temin etmiştim bu belgeyi. Saygılarımla, Serdar Timur
Özgür Bey, aracın çekme belgeli olması tek yönden sorun yaratabiliyor, o da aracı farklı bir şehirden satın aldığınızda aracı kullanarak götüremiyorsunuz, baçka bir araçla taşıtmanız gerekiyor. Onun dışında prosedür normal ruhsatlı araçlarla aynı hatta araç trafikten çekildiğinde tüm vergi borçlarının ödenme zorunluluğu, çekme belgeli araçları bu konuda biraz daha güvenli hale getiriyor. Noter satışından sonra aracınızı dilediğiniz renge boyatıyorsunuz, boyacınızdan yaptırdığınız işleme yönelik faturanızı alıyorsunuz, takipçinizle bazı formlar doldurup aracın dosyasını hazırladıktan sonra (Bu formlarda aracın yeni rengi belirtiliyor ve dosyaya boyacıdan alınan fatura da ekleniyor) TUV araç muayenesine sokuyorsunuz. En kritik aşama bence araç muayenesi aşaması, bu aşamayı atlattıktan sonra TUV yetkilileri muayene ile ilgili rapor düzenliyorlar. Bu raporda araç bilgileri, yeni rengi ve varsa kusurlar bildiriliyor. Sonrası standart prosedür, trafikte yapılan işlemler, yeni ruhsat ve varsa plaka düzenlenmesi.
Aklıma gelmişken belirteyim, TUV araç muayenesi için eğer ceza ödemek istemiyorsanız; mutlaka aracın trafikten çekilmeden önce son yapılan araç muayenesi tarihini tespit etmeniz gerekiyor. Bunun için de aracın kayıtlı olduğu ve araç trafikten çekilirken asıl ruhsatın teslim edildiği trafik müdürlüğünden aslı gibidir onaylı ruhsat fotokopilerini temin etmeniz gerekir. Bunun için araç sahibinin bizzat kendisini istiyorlar tarfik müdürlüğünde yada noterden vekaletname düzenleterek, sizin adınıza bir başkasını da gönderebiliyorsunuz. Son araç muayenesini gösteren ruhsat fotokopisini almazsanız TUV yetkilileri 2005 yılından itibaren her ay için belirli oranda bir ceza uyguluyorlar ve bu da yaklaşık olarak ek bir 350-400 TL'ye denk geliyor. Benim Unimog Ankara Trafik Müdürlüğünde kayıtlıydı Ankara'dan bir arkadaşa vekalet göndererek temin etmiştim bu belgeyi. Saygılarımla, Serdar Timur