Suzuki Jimny 2010 Proje

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Pschiptuning Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 236
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 77,123
Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Pschiptuning' Alıntı:
Tanesi 250 ytl civarında . 1250 lilra gibi 5 adedini aldım yada 1235 miydi .. Faturaya bakmam lazım.


Saygılar

tesekkurler nerede bulabilecegimide soylerseniz bakicam bir ara gidip
 

Etiketler


Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Tempus' Alıntı:

Birşey değil

Bu arada aldığım jantların Hub Cap leri yok. Satın alıncak bir yer war mı ?Jantları aldığım arkadaşlar yok dediler. Kendi plastik cap leri olur mu denemek lazım.
 




Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

RedlinE' Alıntı:



Çok teşekkürler ... Yan komşudayız o zman lift kit gelir gelmez.

Bu arada inşallah kesinleşirse Off road armoury Uk nin TR Mümessilliğini almak üzereyiz. Çok büyük parça stoğu zorunluluğu tutmazlar ise prensipte anlaştık gibi... Jimny için ne iişlere bulaştık
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Barbaros kardeşim selam bu siteye üye olduğunu bilmiyordum gezinirken gördüm bi merhaba diyeyim vede teşekkür edeyim dedim benim jimny yaptığın uygulama süper oldu benim istediğim gibi 5. viteste 1800 devirde dahi aracım vites istemiyor müthiş bir tork artışı ve ekonomi sağladık 1 depo benzin ile 350-400km yol giden aracım şu anda 400-460km gidiyor diğer araclarımdada yaptığın uygulamalardanda süper neticeler almıştık zaten 600bg subaru vede 225bg civic gibi süpersin aracımı zaten çok seviyordum senin sayende çok daha fazla seviyorum selamlar...
 


Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje


Bu başlığa yazmayacağım demiştim ama arkadaşları doğru bilgilendirmek için kendimi borçlu hissettim.

Hala beni anlamamışsınız, işe tork u tarif etmekle başlayalım, tork dediğimiz şeyi liseden herkes hatırlar, aslından bu fizikte moment dediğimiz şey.

Kısaca tarifi bir noktaya belli bir noktadan uygulanan vektörel kuvvet. birkaç temel noktası var mutlaka noktaya göre ve belli bir uzaklıktan uygulanacak ve kuvvetin bir yönü olacak (biz dairesel ölçümler yapacağımız için hep 90 derecelik bir açıyla uygulandığını düşüneceğiz). Ölçümü ise, foot pound, newton metre veya kilogram metre olarak hesaplanır.

Şimdi bunu gerçek hayata göre tarif edeyim, Sizin MOTOR TORK u dediğiniz şeye göre , motorun döndürdüğü mile (çubuğun ağırlığını yok sayarak) 90 derece açılya bu çubuğu bağlayalım, ucunada 1 kg lık bir ağırlık asalım eğer bu düzenek motoru frenleyip durduruyorsa üzerinden 1 gram eksilttiğimizde döndürmeye devam ediyorsa bu motor un torku(momenti) 1 kgmetre dir.

Kolay anlaşılması için Sizin suzukinin motor torkunu 1 kgm kabul edelim, yani bu değeri krank milinin ucundan ölçtüğümüzü farzedelim;

Aynı deneyi motorun arkasına vites kutusu ve arazi şanzımanını bağladığımızı arazi vitesini hi konumuna normal viteside 1. vites konumuna getirdiğimizi fazedelim, 1 metrelik ağırlığını yok saydığımız çubuğu bu defa arazi vitesinden şafta geçen noktaya bağladığımızı düşünelim, şimdi moment ölçümümüzü buradan yapalım, yani çubuğun ucundaki ağılığı motor duruncaya kadar artıralım, ölçeceğimiz moment dişli kayıpları olmasaydı 4,425 kgm olacaktı, %20 kayıp olduğunu fazedersek yaklaşık 4 kgm lik bir moment elde ederiz. Demekki Araçta tek bir tork değerinden bahsetmek aracı sadece motorun ürettiği torka göre değerlendirmek doğru değil.

Bu deneye önce ayna mahruti sonra aks miline kadar devam edebiliriz her birinde farklı (gittikçe büyüyen) moment değerleri elde edebiliriz. Aktarma organlarında Kullanılan her dişli ve her mil in dayanabileceği bir moment değeri vardır , Fabrikalar bu değerleri dişli başına değil sistem başına verir, örneğin;

Şanzıman falanca torka kadar dayanabilir, aks miilleri filanca torka kadar, diferansiyel filanca torka kadar dayanabilir diye. Motor torkunu arttırdığınızda her sitemin üzerine düşen tork değeri , sizin motorda arttırdığınız yüzde miktar kadar artar şimdi gelelim lastiğe;

Diyelimki eski lastiğinizin çapı 1 metre , siz bunu 1,2 metreye çıkardığınızda , lastik üzerindeki torku arttırmış oluyorsunuz, motor üzerinde arttırdığınız tork lastik üzerinde arttırdığınız torka eşitse , araç hiç güç kaybı hissetmeden yürüyecektir fakat yürüyen aksama bindirdiğiniz yük lastiğe bindirdiğiniz yük+motorda yaptığınız tork artışı kadar olacaktır, eğer bu artış toleranslar içindeyse sorun yok ama değilse bahsettiğim kırılmalar başlayacaktır.

Motorun önemi şurada; diğer sistemler motordan gelen , devir, güç ve torka göre değer kazanıyorlar, motor çalışmıyorsa diğerlerinin bişey üretmesi mümkün değil, bu yüzden devir, maksimum tork, maksimum güç vb. gibi konulara girmiyorum.

Umarım budefa anlaşılabilmişimdir.
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Bu tork tarifi burda kalmasin ayri bir konu başligina taşinsin.
tork herkezin kafasindaki soru işaretidir. 400 beygirlik bir FH12 ile 400 beygirlik bmw nin farki burdan anlaşilir. dizellerin torku fazla diye tercih edilme sebebinide en iyi bu başlik anlatir.
Biz kisaca kendi aramizda sikma kuvveti diye tanimliyoduk açikliyabilmek için bu yazi çok baside indirgenmiş gerçek birimler.
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Ben Yavuz Bey'e katılıyorum. Tekerlekteki torku dişli oranları belirler.
Barbaros Bey de haklı ama bi yerde bir eksik var. Demiş ki; deişen dişli oranına göre iletilen torkun alınan deviri değişir.
Tamam maksimum torkun alındığı devir tabiki değişecek ama şanzumanın düşürdüğü devir ile tekerleklerde tork artışı olmayacak mı...
Tabiki bu motoru modifiye etmemesi anlamına gelmiyor sonuçta motorda ne kadar tork artışı olursa tekerleklere iletilen tork da artacak. Arazide sadece şanzuman yada defransiyelden devir düşürerek alınan tork yeterli olabilir ama deviri düşürünce asfalttaki maksimum hız da düşecektir. Bunun için motordan ne kadar fazla tork alınırsa şanzuman ve defransiyelden devir düşürmeye o kadar az ihtiyaç olacaktır...

Mantık olarak nacizane fikrim bu. Saygılar...
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Ben direk sanzimansiz yada aktarmasiz olmaz dedim mi ?

6 katina torku sanziman ile cikartan sizdiniz... bu sekilde mi insanlar dogru bilgilendiriliyor ? bence yazmasaniz daha hayirli olur. Siz bildiginiz yoldan gidin... en dogru yol insanin kendi yoludur... size ayna mahruti ile torku 6 katina cikarma gerceginde basarilar dilerim..

Saygilar ve 6 kat bol torklu gunler dilerim..
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

İyi de siz ne olursa olsun tekerlekten alınan tork değişmez diyorsunuz biz mi yanlış okuyoruz...
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje



Evet arkadasim artis olmuyor.... komik ama hava ve su kdar gercek..... hele hele 6 katina cikmazzz... bisiklet kullananlar da bilir rahat devir cevirmek ile tork artmasi alakasiz seylerdir... hele sanziman orani degisikligi ile tork artmaz...
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Yavuz bey ... siz onu bunu birakin da Low transmission da 6 katina katlior mu torkum bana siz onu soyleyin ... bunu 4 gun evvel siz yazdiniz

105 nm x 6 600 kusur yapar yanilmiyorum dimi ?

sanziman deistirip bunu 7 kati yapabilirim dimi ?

evet veya hayir deyin yeter...


Afedersiniz ama merakimi bagislayin.. Ne isle mesgulsunuz ?
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Panzerci' Alıntı:
İyi de siz ne olursa olsun tekerlekten alınan tork değişmez diyorsunuz biz mi yanlış okuyoruz...

Gokhan bey

Saygilar once

Ornekte kendiniz gorunuz lutfen

4h da olctum arabayi 105 nm
4 L de olctum araci 104 nm
2wrd arka cekerde olctum 106 nm



3 sanziman da farkli

1 incisi low
2 cisi hi ve digeri de 2 ceker


sizde hepsinin oranlari farkli deil mi ?

ve 6 kati deil % 10 bile fazlasi yok .... daha bunun uzerine birsey soylemeye gerek war mi ?
 

SON KONULAR - FORUM