Suzuki Jimny 2010 Proje

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Pschiptuning Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 236
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 76,054

Etiketler
Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

" büyük lastiği çevirmek için 5-10 bin tl harcayıp sadece motorun dinamikleriyle oynarsanız bu olmaz dedim "

ben yapıyım da olur olmaz beraber görelim

Saygılar efendim ...
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Panzerci' Alıntı:
Bu iş böyle uzar gider :smiley:))

gökhan bey


oturun siz hesaplayın


sizin kranlk çıkışınız 150 nm ise

4wl çıkışınız 3000 nm oluo

war mı böyle bşi ?

daha uzayacak bişi mi war ? herşey ortada
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Onu bunu bilmem :smiley: yanlış anlamayın ama ben halen Yavuz beyin kafadayım :smiley:
İsmi ne olursa olsun şanzuman yada defransiyelden devir düşürünce yada lastik ebatı küçültünce motor gücü aynı kalır ama lastik dönüşü daha rahat olur. Dediğim gibi bunun adı ne olursa olsun...

Şöyle ele alalım 50 beygir bir traktör koca lastiği nasıl çeviriyor ? Yada traktör lastiği ebatında bir lastik taksanız suzukiye orjinal lastiği ile traktör lastiği ebatında lastiğin Torku aynı mı?
Aynı diyeceksiniz ama göz var nizam var. ikisinin çekişi de aynı olmayacak bunu da biliyoruz. nasıl ikisinin torku aynı diyosunuz ben onu anlayamıyorum. Yada tork ile bu çekiş meselesi farklı şeyler o zaman ? Çünkü iki lastiktede çekiş aynı olmayacak bu 1+1=2 bu kadar basit bi olay...
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Mevzu cok basit ama anlamamakda israr ediliyor. Motorun torkunu arttirmakla, tekerin donus torkunu arttirmak ayni seyler degil. Motor ve araba teknolojisi uzun zamandir fazla degismedi, kurallari mekanikleri belli. Amerikayi yeniden kesfetmiyoruz, yada yillarin off road yariscilari bunlari bilmiyormuydu.

dik bir yokus cikarken arazide arazimizda 5. vites le cikmak yerine 1. vitesle cikiyoruski lastikleri daha guclu cevirebilsin diye, eger herseyi motor gucu ile yapiyor olsaydik arabada tek bir vites degeri olur, ihtiyacimiza gorede beygir gucunu azaltip arttirir isi cozerdik. yada yeterince beygir gucu ve tork yaparsan heryeri 5. vitesle gecersin gibi bir mantiga varir bu is o zaman
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

mrabalar- yazışmalar konu başlığının dışına çıkmış olmakla beraber çok ilgi çekici ve bilgilendirici- gerçekten Barbaros bey ve Yavuz bey'in karşılıklı yazıları ve anlatımları ilgiyle takip edilecek dolulukta-
Barbaros bey ayrıca size kolay gelsin-
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Yavuz abi öncelikle sizi tebrik ediyorum sabrınızdan ötürü... Ayrıca paylaşımlarınız ve gayet baside indirgenmiş anlatım şeklinize de teşekkürler..
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

15 yıldır bu işi yapıyor olmanız bu işin ehli olduğunuz anlamına gelmez... 50-60 yıldır bu işlerle uğraşan ustalar da var... Ağzına geleni oraya yazıp da ondan sonra "saygılar" da bır manası oldugunu dusunmuyorum... Bir bildiginız ya da bıldıgınızı zannettıgınız varsa mesajın altına duserek degılde saygı cercevesınde anlatırsanız bız de konuyu okurken bılgı almak ogrenmek yerıne bosu bosuna gerılmıs olmayız.. Şimdiden teşekkurler...
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Tempus' Alıntı:
Mevzu cok basit ama anlamamakda israr ediliyor. Motorun torkunu arttirmakla, tekerin donus torkunu arttirmak ayni seyler degil. Motor ve araba teknolojisi uzun zamandir fazla degismedi, kurallari mekanikleri belli. Amerikayi yeniden kesfetmiyoruz, yada yillarin off road yariscilari bunlari bilmiyormuydu.

dik bir yokus cikarken arazide arazimizda 5. vites le cikmak yerine 1. vitesle cikiyoruski lastikleri daha guclu cevirebilsin diye, eger herseyi motor gucu ile yapiyor olsaydik arabada tek bir vites degeri olur, ihtiyacimiza gorede beygir gucunu azaltip arttirir isi cozerdik. yada yeterince beygir gucu ve tork yaparsan heryeri 5. vitesle gecersin gibi bir mantiga varir bu is o zaman

Kürşat bey

1. vitesteki torkunuz Yavuz beyin anlatımı ile 30 katına mı çıkıyor ? bu gün inşaatlarda bile kullanılan el calaskalının içinde bile dişli gurubu war ve hepinizden iyi biliyorum ne mantıkla ve nasıl çalıştığını..

Beni çileden çıkaran hala şanzıman torku 30-60 katına katlar mantığı ..

Şanzıman ise motor gücünün eğim - sürat - ve yol durumuna göre motor gücünün tolere edilebilinir değerlerde yere aktarmasını sağlayan dişli gurubuna verilen ad dır. ki ne yaparsanız yapın size uygulanan kuvvet ne ise onu aktarırsınız...

1- Şanzımanda dişli ekleyerek güç aktarırken torkunuz ve gücünüz kullandığınız şanzıman oranı ve dişli gurup adedine göre şanzıman çıkışında düşücektir ( Burası net ve kesin )

2- bu şeklide şanzıman oranı ve dişli gurup adedine göre şanzıman çıkışında torkunuz kesinlikle ARTMIYCAKTIR ..

ne traktörü ne ustası ne 50 senelik ustası .... kim ne derse desin bu böyle ..

ben çamurda debelenen arabalardan off road dan bahsetmiyoru.. 30 katına tork çıkaran bi şanzıman oranı veya gurubu olamaz


o zman jimny 10 hp olsun --- 20 hp den kuvvetli arabalar olmasın neden ? çünkü gerek yok .... mucizevi tork x 1. vites dişlisi x araiz şanzımanı formülü bize yardımcı oluyor

25 hp gilera runner scooter in motorunu sökelim
takalım sizin aracınıza yavuz bey de bize 20 hp yi 2500 nm torka çevircek bi şanzıman yapsın kullanalım ve dünyaya satalım

mantıklı mı ?
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

doktor_33_01' Alıntı:
15 yıldır bu işi yapıyor olmanız bu işin ehli olduğunuz anlamına gelmez... 50-60 yıldır bu işlerle uğraşan ustalar da var... Ağzına geleni oraya yazıp da ondan sonra "saygılar" da bır manası oldugunu dusunmuyorum... Bir bildiginız ya da bıldıgınızı zannettıgınız varsa mesajın altına duserek degılde saygı cercevesınde anlatırsanız bız de konuyu okurken bılgı almak ogrenmek yerıne bosu bosuna gerılmıs olmayız.. Şimdiden teşekkurler...

kısmen haklısınız ama hala daha iddia ediorsunuz... Ağzıma geleni yazıp küfür mü ettim ?

Sizi ilgilendiren bi konu mu war ? siz demi iddia ediceksiniz mega şanzıman formülünün doğruluğunu ?
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

doktor_33_01' Alıntı:
Yavuz abi öncelikle sizi tebrik ediyorum sabrınızdan ötürü... Ayrıca paylaşımlarınız ve gayet baside indirgenmiş anlatım şeklinize de teşekkürler..


Yavuz abin neyi paylaşmış ?

nesi doğru ?

Geri vites yapamamak .. yanlış bildiği halde bunu doğru die iddia edip 2 tane yancı ile bişileri mi ispatlamak doğru ? ne sabrı ?

krank çıkışı x bilmemne x 5 küsür = bol tork


bu mu paylaşım ?
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Tempus' Alıntı:
Mevzu cok basit ama anlamamakda israr ediliyor. Motorun torkunu arttirmakla, tekerin donus torkunu arttirmak ayni seyler degil. Motor ve araba teknolojisi uzun zamandir fazla degismedi, kurallari mekanikleri belli. Amerikayi yeniden kesfetmiyoruz, yada yillarin off road yariscilari bunlari bilmiyormuydu.

dik bir yokus cikarken arazide arazimizda 5. vites le cikmak yerine 1. vitesle cikiyoruski lastikleri daha guclu cevirebilsin diye, eger herseyi motor gucu ile yapiyor olsaydik arabada tek bir vites degeri olur, ihtiyacimiza gorede beygir gucunu azaltip arttirir isi cozerdik. yada yeterince beygir gucu ve tork yaparsan heryeri 5. vitesle gecersin gibi bir mantiga varir bu is o zaman


Bu arada kürşat bey ben iddia etmedim böyle bişi ... 5 nci vites ile yokuş çıkalım ... şanzımansız bişi olmaz da demedim... biz de şanzıman oranı kısaltıyoruz draglar da ... ama yavuz beyin formülü ve düşüncesi yanlış ... olamaz öyle bişi .. benim anlatamak istediğim bu


neden insanlar bu kadar direniyor ?

yada yeterince beygir gucu ve tork yaparsan heryeri 5. vitesle gecersin gibi bir mantiga varir bu is o zaman ... Hp = kilo ile orantılı olmalı.ç

dağ bisikletlerini düşünün ...

80 klilo senin ağırlığın olsun 21 kg de bisiklet .... 0.7 hp de üzerindeki şahıs güç aktarabilsin....
100 kg yi pedal çevirerek 45 derece eğim çıkabiliyorsun 1. vitesinde mountain bike ın diyelim

bu ağrılığı jimny nin ağırlığı yapalım = 1 ton yuvarlak diyelim....


hadi buyur çevir bakalım szin dediğiniz gibi olsa


yavuz beyin hesabın göre 0.5 hp yaklaşık 1000 nm tork verio ki jimny nin yere verdiğinin 10 katı...

...... şnzıman ne olursa olsun onu çevircek güç de önemlidir. Tek bi vites olabilcek die bişi olsa idi vitessiz bisikletleri düşünün.

HP = Kilo mantığı wardır .... 1 ton bi araç ile 5 ton bir araç farklı güçlerde olmalı... ne şanzıman koyarsanız koyun...

ama pardon yavuz beyin hesabına göre bu çok farklı...
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Neyse bu muhabbetin seviyesi ve dozu beni aşmaya başladı size yaptğınız meslekde ve jimny projesinde başarılar.
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Tempus' Alıntı:
Neyse bu muhabbetin seviyesi ve dozu beni aşmaya başladı size yaptğınız meslekde ve jimny projesinde başarılar.

Kürşat bey .. ben size hakaret mi ettim veya üzücek bişi mi söyledim...

Mantık çerçevesinde bişi soruyorsunuz. ben ise size mantıklı bir örnek veriyiorum ve seviyesi beni aştı diorsunuz...

Sizi kırdıysam özür dilerim.

İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Pschiptuning' Alıntı:
Yavuz abin neyi paylaşmış ?

nesi doğru ?

Geri vites yapamamak .. yanlış bildiği halde bunu doğru die iddia edip 2 tane yancı ile bişileri mi ispatlamak doğru ? ne sabrı ?

krank çıkışı x bilmemne x 5 küsür = bol tork


bu mu paylaşım ?

yazdığınız sadece bu yazı bile sizinle olan muhabbetimizin bitmesi gerektiğini gösteriyor. Yavuz Bey buranın adminlerindendir, ve off road aracı modifikasyonunda sitenin en bilgili tecrübeli isimlerindendir. Birçok konuda ona danışırız. Ve doğru yada yanlış uğraşıp size sayfalarca açıklama yazınca en azindan biraz saygıyı hakediyor. Bizimde bir yancı olmadığımız eksikti onuda olduk sabah sabah saolun.
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

2010-02-25-28%2Bg%25C3%25BCm%25C3%25BClcine%2B%2Btropy%2B007.jpg
resimdeki aracın motoru 11.5 hp 2300 dd.600 cc şanzımana kayış kasnakla baglı şanzıman cj şanzımanı taşıyabildigi yük kapasitesi 2.5 ton sürat 70 km civarı .motor gücü illaki önemli ama aktarma elemanlarının oranları da bu işte önemlidir
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,118
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst