Konunun fazla uzamaması için yazmak istemiyorum ama arkadaşların çoğu nedemek istediğimi anladığını yazmış.
ispatın tekrar ispatlanması diye bişey olmaz, zaten anlattım momentin ne olduğunu ve değişik bölgelerden nasıl ölçülebileceğini, tekerlek üzerindeki moment vites oranlarıyla artar bunu ispat etmeye gerek yokki zaten , elinize hesap makinasını alın motordan çıkan tork moment her neyse onu dişli oranlarıyla çarpmaya başlayın.
hep verdiğimiz örnek gibi motor momenti 1 kgm olsun, araç 1. vites ve low range de ise, tekerleğe kadar yani aks miline iletilen tork, moment adı her ne ise şöyle hesaplanır, kayıp oranınıda abartalım %20 diyelim.
(motordan çıkan tork X 1.vites diş.oranı X Low Arazi dişlisi oranı X Ayna mahruti Oranı ) - (Kayıp oranı)
(1 x 4,425 x 2,002 x 4,30 ) - (hesaplananın %20 si)
Sonuç yaklaşık= 38 - 8 = 30 Kgm
6 katı derken çok insaflı davranmışım, motor başta bir metrelik çubuğun ucuna astığımız 1 kg lık ağırlığı çeviremezken araya koyduğumuz dişlilerle aks mili çevresinde 1 metrelik çubuk üzerinde 30 kg lık bir ağırlığı çevirebiliyor.
yani özetle motorun torku 1 kgm ise, bahsettiğim vites seçimleriyle aks milindeki tork 30 kgm.
Ben başka bişey ekleyip olayın kırıcı boyutlara gelmesini istemiyorum , motorun torkunu arttırmayında demedim. ucuz yollu torku nekadar arttırabiliyorsanız chip mhip ne varsa yapın , ama sadece büyük lastiği çevirmek için 5-10 bin tl harcayıp sadece motorun dinamikleriyle oynarsanız bu olmaz dedim. Araç sizin ne isterseniz yapın sonuçları bizimlede paylaşın belki bizde olaya başka bir boyuttan bakarız.
Bu kesinlkle bu konudaki son mesajım, gerekiyorsa başatan beri yazdığım herşeyi silebilirim.
Herkese selamlar Saygılar.