Suzuki Jimny 2010 Proje

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Pschiptuning Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 236
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 76,276
Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Her neyse o zaman bunun adı Tork değil başka bişeydir onu açıklayın o zaman. Sonuçta 1 kat yada 6 kat rahat çevirme olayı oluyorsa bi değişiklik var demekki bunun adı nedir peki ?
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

beyefendi kendisi yazmis sanziman oranlarini ... siz 2.76 i 2.19 yapin gene bisi deismiycek

en basit ornek 106 gti araclar yapiyourm

145 hp -155 hp eksantrik ve timing ile gic verebiliorlar

bundan sonra drag icin kisa ayna mahruti ve kisa 4-5 disliler takiyoruz araci tekrar olcuoruz .... dikkat edin lutfen ..... ne tork deisiyor nede hp... tek deisen 100 km ulasma sureci .. 14 janti daha kolay cevirmek demek tork 6 katina cikti demek deildir


Saygialr
 


Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Panzerci' Alıntı:
Her neyse o zaman bunun adı Tork değil başka bişeydir onu açıklayın o zaman. Sonuçta 1 kat yada 6 kat rahat çevirme olayı oluyorsa bi değişiklik ver demekki bunun adı nedir peki ?

Onun adi aktarma dir... baska bisi deil... bu gayet basit ... ve gecmisi insanin tekerlegi bulmasina kdar dayanir.. cap ufaldikca devir artar...

bana kimse demesin bu saatten sonra motor modifiye etme sanziman ile oyna ..... cok alakasiz bisi ... sonuc tamamen 6 kat olayi arkadasim..... kuyuya tas atmakla bitmio.. benim yere ilettigim tork deismedikce guc aldim diemezsin

2 tane jimny yi kic kica bagliyalim .... birisi 160 nm supercharged olsun dieri de farkli ayna mahruti oranli sanzimanli .... sonuc ortada...

zaten bu arabada 4L secenegi war ... eksigi tork ve hp ... daha iddia edicek ne war ?
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Ben zaten motor modifiyenize karşı değilim ki...
Ortada sadece bir eksiklik var... Yanlış bir kavram var.. Sizin bilgisayarlarınız buna tork yada aktarma her ne derse desin.
Bunca insan burda bu zamana kadar bilgisayarlarla çalışmadı. Çok çok şanzumanla oynamışlardır yada defransiyel ile oynamışlardır. Dişli sayarak kalem kağıt hesap yaparak çalışmışlardır. Sonuçtada amaca ulaşılmış ve tekerlekten alınan güç-tork neyse aracın çekişi etkilenmiştir başarıya ulaşılmıştır...

Saygılar...
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Aslinda ikinizde ayni şeyi söyluyorsunuz.
Fark şu biriniz tekerlekdeki torkdan biriniz motordaki torkdan bahsediyosunuz.
Olayi kisaca soyle ozeltliyelim.
1600 motor bir araca 20 inç jant takalim cevirme gücü nasil olur?
birde 14 inç takalim nasil çevirir olay bu
Yanliz bunun yanında barbaros bey uslubunuzu sertleştirmenize gerek yok. Aslinda beni tanirsiniz ortak arkadaşlarimizda var. Fatihden alt ibo desem hatirlarsiniz beraber gazladigimizda olmuştur kesin.
Burda bir bilgi paylaşimi oluyor herkez bildigini söyluyor kizicak sinirlenecek bir şey yok.
Paylaşima devam..
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

onemli olan sadece guc degildir, o guzu zemine nasil ilettigindir. sizin deyiminizle aktarma oranlarini deigstirmediginiz ama gucunu bilmemkac beygire cikarttiginiz bir arazi araci, ve olmasi gerekenden buyuk lastiklerle, kis sezonu 30-40 cm camurlu parkurlara girdiginde birakin ilerlemeyi sadece lastikleri ile kuyu kazar. biraz fazla zorladiginiz anda butun aktarma organlari icerisinde en zayif halkayi kirar.

ama aracin motor gucunu standart bile biraksaniz ayna maruti ve arazi vitesinin dislilerini degistirerek hicbiryerini kirmadan arazide rahat rahat yol alan bir arac yaparsiniz.

yani off road araclarinda onemli olan motorun ne kadar beygir yada tork urettigi degil, onu ne kadar kontrollu ve saglikli olarak lastik ve zemin arasina ilettiginizdir. Asfaltta kullanilan araclar ve onlarin modifikasyonu ile arazi araclarinin modifikasyonunu kiyaslamamaniz lazim. Hersey motor gucu ve tork olsa subaru impreza alip yukseltip arazi lastigi takar girerdik heralde .
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Haklısınız Mücahit Bey aynı şeylerden bahsediyoruz ama Barbaros Bey tekerlekteki TORKun değişmediğini söylüyor. Tamam TORK değişmesin ama çevirme gücü değişmiyor mu değişiyor... O zaman benim bildiğim TORK kavramı ile Barbaros Bey'in Tork kavramı farklı demekki. O zaman Tork kavramını açmak gerek. Dediğiniz gibi 20" jant ile 14" jant arasında bir fark var. Benim bildiğim 14 jant takınca tork fazla olur ama maksimum hızda azalma olur. Yani motor harici modifiyelerde şanzuman - defransiyel - jant lastik oynamalarında tork artırılırsa maksimum hız düşer. Yanlış mıyım...
 


Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

:smiley:

Kesinlikle uslup sertleştirmiyorum ama x6 katı tork diye bi kelime benim ağzımdan mı çıktı ?


Neyse biz en iyisini bildiğimiz şeyi yapmaya devam edelim.... Doğru olanı... işimize bakalım... doğruyu bilen bilir....

AMA KURAL ŞU.... NE AKTARMA YAPARSANIZ YAPIN -- DIREK ŞAFT PTO ÇIKIŞI YADA YAVRU ŞANZIMAN YADA FARKLI ORANLAR .... KRANG ÇIKIŞINIZ NE İSE % 4 KAYIP VAR DIYELİM NE ŞANZIMAN YAPARSANIZ NE AYNA MAHRUTI YAPARSANIZ SON ÖLÇTÜĞÜNÜZ YER JANT DA OLSA TEKER DE OLSA TRAKTORUN PTO ÇIKIŞI ÇEVIRDIĞI PATOZ BANTI DA OLSA KRANK TORKUNUZ ORDA DA KAYIP DUSULUNCE ODUR.. 500 nm krank çıkışı ise şaft 490 - arazı vıtesı 475 2 katı kısa şanzıman da o cıvarlarda verıcektır


HATTA SANZIMANINIZ ORANI KISALDIKÇA .... SÜRTÜNMEDEN DOLAYI TORKUNUZ O ORANDA DA DUSUCEKTIR ...


En derin ve içten saygılarımla
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Panzerci' Alıntı:
Haklısınız Mücahit Bey aynı şeylerden bahsediyoruz ama Barbaros Bey tekerlekteki TORKun değişmediğini söylüyor. Tamam TORK değişmesin ama çevirme gücü değişmiyor mu değişiyor... O zaman benim bildiğim TORK kavramı ile Barbaros Bey'in Tork kavramı farklı demekki. O zaman Tork kavramını açmak gerek. Dediğiniz gibi 20" jant ile 14" jant arasında bir fark var. Benim bildiğim 14 jant takınca tork fazla olur ama maksimum hızda azalma olur. Yani motor harici modifiyelerde şanzuman - defransiyel - jant lastik oynamalarında tork artırılırsa maksimum hız düşer. Yanlış mıyım...

Yanılıyorsunuz... güç ne ile ölçülür ?

Kilogram - litre ? santimetre ?... Tabiki güç tork ve hp ile ölçülür ... dediğim gibi şanzıman oranı deiştirmeniz sadece maksimum değeri aldığınız yeri deiştirir

5000 devirde maksimum güç veren bi motorun gücünü standart şanzımanla diyelim 2000 devire kadar çekerseniz dolayısı ile 10 metre çapına tekerleği çevircek bi şnzıman elde etmiş olursu nuz torkunuzu 6 KATINA ÇIKARMAZSINIZ...

bu arada siz de yanlış şfade ediyorsunuz 14 jant takınca torkunuz çok olmazzzz..
dişli oranı kısaldıkça tork ve hp alt devirlere gider son sürat azalır .... dişli oranı yükseldikçe son sürat artar alt devirlerdeki gücü yukarı taşırsınız
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Tempus' Alıntı:
onemli olan sadece guc degildir, o guzu zemine nasil ilettigindir. sizin deyiminizle aktarma oranlarini deigstirmediginiz ama gucunu bilmemkac beygire cikarttiginiz bir arazi araci, ve olmasi gerekenden buyuk lastiklerle, kis sezonu 30-40 cm camurlu parkurlara girdiginde birakin ilerlemeyi sadece lastikleri ile kuyu kazar. biraz fazla zorladiginiz anda butun aktarma organlari icerisinde en zayif halkayi kirar.

ama aracin motor gucunu standart bile biraksaniz ayna maruti ve arazi vitesinin dislilerini degistirerek hicbiryerini kirmadan arazide rahat rahat yol alan bir arac yaparsiniz.

yani off road araclarinda onemli olan motorun ne kadar beygir yada tork urettigi degil, onu ne kadar kontrollu ve saglikli olarak lastik ve zemin arasina ilettiginizdir. Asfaltta kullanilan araclar ve onlarin modifikasyonu ile arazi araclarinin modifikasyonunu kiyaslamamaniz lazim. Hersey motor gucu ve tork olsa subaru impreza alip yukseltip arazi lastigi takar girerdik heralde .

aRTI bu 2. haftam benim jimny ile 140 hp üzeri araçları olan arkadşlar için sorun deil belki ama jimny hakkikaten çok zayıf..... Güç açısından... Ne şanzıman takarsanız takın... bu arabanın şnzımndan evvel güce ihtiyacı war .. arabada güç 5500-6000 devirde geliyor ...


Daha geçen 2 hafta evvel bir tane off road yarış takımının aracını yaptım... neden sadece şanzıman ile kullanamadlar ? 4 L de iken maksimum 70 kmh kdar parkurda görebiliyorlardı ... aldığı 30-40 hp ve 100 nm tork kısaltacağı şanzımandan çok daha fazla işini görür o aracın.
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Panzerci' Alıntı:
Ben zaten motor modifiyenize karşı değilim ki...
Ortada sadece bir eksiklik var... Yanlış bir kavram var.. Sizin bilgisayarlarınız buna tork yada aktarma her ne derse desin.
Bunca insan burda bu zamana kadar bilgisayarlarla çalışmadı. Çok çok şanzumanla oynamışlardır yada defransiyel ile oynamışlardır. Dişli sayarak kalem kağıt hesap yaparak çalışmışlardır. Sonuçtada amaca ulaşılmış ve tekerlekten alınan güç-tork neyse aracın çekişi etkilenmiştir başarıya ulaşılmıştır...

Saygılar...


Bkın yazdıklarıma..... BEN AYNA MAHRUTI VE ŞANSIMAN ILE TORK 6 KATINA ÇIKAR DEDIM MI ? ... KISALAN SANZIMAN CEKISE FAYDASI OLMAZ DEDIM MI ? :smiley:


YAPMAYIN

bilmeyen arkadaşlara anlatın bunu... bu bnim hobim deil , işim bu benim ve öğrenmem gereken bişi yok. .. Ortada eksik bişi yok... ortada havadan gelen 6 katı tork war bu nasıl

geliomuş önce bunu ıspatlayın ... Ölçelim biçelim ben yanıldım diyeyim bunca kişinden zamanını çaldığım için özür dileyeyim ....

Hakikaten zamana günah burda durmuş birşeyler anlatmaya çalışıp başkalarının yanlışını gösteriyorum ama hala sol elimizle sağ kulağımızı teeeee arka dan işaret etmeye çalışıyoruz.

UZATILCAK BİŞİ YOK

BASITCE 6 KATI BI TORK OLAMAZ....
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

RedlinE' Alıntı:
Aslinda ikinizde ayni şeyi söyluyorsunuz.
Fark şu biriniz tekerlekdeki torkdan biriniz motordaki torkdan bahsediyosunuz.
Olayi kisaca soyle ozeltliyelim.
1600 motor bir araca 20 inç jant takalim cevirme gücü nasil olur?
birde 14 inç takalim nasil çevirir olay bu
Yanliz bunun yanında barbaros bey uslubunuzu sertleştirmenize gerek yok. Aslinda beni tanirsiniz ortak arkadaşlarimizda var. Fatihden alt ibo desem hatirlarsiniz beraber gazladigimizda olmuştur kesin.
Burda bir bilgi paylaşimi oluyor herkez bildigini söyluyor kizicak sinirlenecek bir şey yok.
Paylaşima devam..

Bu arada aynı şeyleri söylemiyoruz ... Dikkatli okursanız çok alakasız birbiri ile... tork artar die bişi savunan ben deilim dişli oranı deiştiğinde

Doğrudur ... tanışıyoruzdur büyük ihtimal ile...

Size basit bişi söyliyeyim... dünyanın yuvarlaklığı ispatlanmış... ben düz desem ve hala iddia etsem ... haklı mı olurum sizce ?

işimi gücümü bıraktım ölçtüm biçtim ... acaba mı dedim ... sonunda gördüm deilmiş. Aaa pardon demek çok mu zor ?

O zman ben söyliyeyim...

Çünkü sıkıldım ve daha fazla zmanımı tüketmeme gerek yok

Tüm kanun ve kurallara ... ölçüme biçime rağmen ben yanılmışım .. 105 nm olan HIGH OUTPUT sanzıman olçumumuz low output ta 600 nm olmuştur ama nedense

dinamometre 104 nm ölçmüştür... TORK 1 NM DÜŞMÜŞTÜR AMA HISSIYAT OLARAK 6 KATI TORK ALMIŞIZ..

Kusura bakmayın değerli zamanınızı aldım

Saygılar
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Konunun fazla uzamaması için yazmak istemiyorum ama arkadaşların çoğu nedemek istediğimi anladığını yazmış.

ispatın tekrar ispatlanması diye bişey olmaz, zaten anlattım momentin ne olduğunu ve değişik bölgelerden nasıl ölçülebileceğini, tekerlek üzerindeki moment vites oranlarıyla artar bunu ispat etmeye gerek yokki zaten , elinize hesap makinasını alın motordan çıkan tork moment her neyse onu dişli oranlarıyla çarpmaya başlayın.

hep verdiğimiz örnek gibi motor momenti 1 kgm olsun, araç 1. vites ve low range de ise, tekerleğe kadar yani aks miline iletilen tork, moment adı her ne ise şöyle hesaplanır, kayıp oranınıda abartalım %20 diyelim.

(motordan çıkan tork X 1.vites diş.oranı X Low Arazi dişlisi oranı X Ayna mahruti Oranı ) - (Kayıp oranı)
(1 x 4,425 x 2,002 x 4,30 ) - (hesaplananın %20 si)

Sonuç yaklaşık= 38 - 8 = 30 Kgm

6 katı derken çok insaflı davranmışım, motor başta bir metrelik çubuğun ucuna astığımız 1 kg lık ağırlığı çeviremezken araya koyduğumuz dişlilerle aks mili çevresinde 1 metrelik çubuk üzerinde 30 kg lık bir ağırlığı çevirebiliyor.

yani özetle motorun torku 1 kgm ise, bahsettiğim vites seçimleriyle aks milindeki tork 30 kgm.

Ben başka bişey ekleyip olayın kırıcı boyutlara gelmesini istemiyorum , motorun torkunu arttırmayında demedim. ucuz yollu torku nekadar arttırabiliyorsanız chip mhip ne varsa yapın , ama sadece büyük lastiği çevirmek için 5-10 bin tl harcayıp sadece motorun dinamikleriyle oynarsanız bu olmaz dedim. Araç sizin ne isterseniz yapın sonuçları bizimlede paylaşın belki bizde olaya başka bir boyuttan bakarız.

Bu kesinlkle bu konudaki son mesajım, gerekiyorsa başatan beri yazdığım herşeyi silebilirim.

Herkese selamlar Saygılar.
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

discovery-V8' Alıntı:
Konunun fazla uzamaması için yazmak istemiyorum ama arkadaşların çoğu nedemek istediğimi anladığını yazmış.

ispatın tekrar ispatlanması diye bişey olmaz, zaten anlattım momentin ne olduğunu ve değişik bölgelerden nasıl ölçülebileceğini, tekerlek üzerindeki moment vites oranlarıyla artar bunu ispat etmeye gerek yokki zaten , elinize hesap makinasını alın motordan çıkan tork moment her neyse onu dişli oranlarıyla çarpmaya başlayın.

hep verdiğimiz örnek gibi motor momenti 1 kgm olsun, araç 1. vites ve low range de ise, tekerleğe kadar yani aks miline iletilen tork, moment adı her ne ise şöyle hesaplanır, kayıp oranınıda abartalım %20 diyelim.

(motordan çıkan tork X 1.vites diş.oranı X Low Arazi dişlisi oranı X Ayna mahruti Oranı ) - (Kayıp oranı)
(1 x 4,425 x 2,002 x 4,30 ) - (hesaplananın %20 si)

Sonuç yaklaşık= 38 - 8 = 30 Kgm

6 katı derken çok insaflı davranmışım, motor başta bir metrelik çubuğun ucuna astığımız 1 kg lık ağırlığı çeviremezken araya koyduğumuz dişlilerle aks mili çevresinde 1 metrelik çubuk üzerinde 30 kg lık bir ağırlığı çevirebiliyor.

yani özetle motorun torku 1 kgm ise, bahsettiğim vites seçimleriyle aks milindeki tork 30 kgm.

Ben başka bişey ekleyip olayın kırıcı boyutlara gelmesini istemiyorum , motorun torkunu arttırmayında demedim. ucuz yollu torku nekadar arttırabiliyorsanız chip mhip ne varsa yapın , ama sadece büyük lastiği çevirmek için 5-10 bin tl harcayıp sadece motorun dinamikleriyle oynarsanız bu olmaz dedim. Araç sizin ne isterseniz yapın sonuçları bizimlede paylaşın belki bizde olaya başka bir boyuttan bakarız.

Bu kesinlkle bu konudaki son mesajım, gerekiyorsa başatan beri yazdığım herşeyi silebilirim.

Herkese selamlar Saygılar.

Bence yazdıklarınızın tamamını silin...

Motor torku 100 nm olan araç o zman

(motordan çıkan tork X 1.vites diş.oranı X Low Arazi dişlisi oranı X Ayna mahruti Oranı ) - (Kayıp oranı)
(1 x 4,425 x 2,002 x 4,30 ) - (hesaplananın %20 si)

ise

sizin hesabınız gene uçuk kaçık bişi oluyor ... 100 nm krank çıkışı

O zman
100 nm x 4,425 x 2,002 x 4,30 = 3999 newton metre oluyor ...

o zman benim 100 nm lik KRANK ÇIKIŞLI jimnyim 4000 nm tork ve bu alınan torka göre şanzıman yardımı ile bi 300 hp de olur artık

kayıp da benden % 50 olsun

2000 nm

ALLAH AŞKINA ....

INTERNET TEN FORMUL BULUP ÇARPMAYLA OLMUYOR YOK BOYLE BI MANTIK ...

Ben de kırıcı olmak istemiyorum ama kabul edin ... bu hesap bu şekilde olmaz . Orda yanılıyorsunuz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst