Suzuki Jimny 2010 Proje

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Pschiptuning Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 236
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 76,286
Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

AKSAKAL92' Alıntı:
Belki sizin aracınızla hiç alakası yok ama edindiğim bilgilere göre güç problemi galiba suzukilerin genelinde var. Vitaralarla off road yapanların genelde motora mudahale ettiklerini çok duydum Keza 1 yıldır sahibi olduğum swift te aynı şekilde. Araba gitmiyor diyebilirim. en ufak bayırda 2. vitese düşüyorum servisi dahil bi kaç ustaya gösterdim her şey normal dediler ama 150-160 km ile gitmek için 300 km ile gidiyormuşcasına arabam naz yapıyor. ama sırf tüpü olmadığı halde az yaktığı için kıyıp ta satamıyorum....

Selamlar.

Japon gurubu çoğu otomobiller japonya genelinde güç ve hız kesici gibi limitlerle donatılmıştır. Özellikle emisyon ve bu limitler altında kalması için üzerilerindeki yazılım ve programlar bu şeklide dir. Dolayısı ile çevre emisyon limitleri de buna etkendir.. Hafta sonu mazda 3 otomatik araç sahibi bir müşterimiz war dı 187 kmh da limitli aracı :smiley:

Size örnek vereyim standart ateşleme tablosu ve standart lambda command tablosu ( Yakıt )

Basitçe ülkemizde çoğu otomobil üreticileri yakıt konusunda % 2 ila % 5 atmosferik araçları zengin programlıanıyor... Atmosferik bir araç mesela 12.5 afr gibi. Ama normalde drag slip yapan bir atmosferik araç bile 13.5 - 14.0 afr sıkıntısız senelerce yürür. % 5 ila 8 arasında fakirleşme ( Tabiiki aracın stok yakıt değerleri önce ölçülür ) Ve daha radikal ve ölçülerek tune edilmiş avans tablosu ile gelen + güç ve tork bize ekonomi de getirir.


th_91155_LAMBDASTOCK_122_589lo.jpg

th_91160_LAMBDAMOD_122_594lo.jpg

th_91166_AVANSTUNED_122_238lo.jpg
th_91169_AVANSSTOCK_122_79lo.jpg

Resimdeki örnek tablo 2007 model 1.5 suzuki swift 90 hp ye ait. 11 hp 19 nm tork aldık Tabiki bu % 10 iyileşme atmosferik motorlar için geçerli.

Dolayısı ile siz aracınız yürüsün diye gaza daha fazla basıp daha fazla yakıt yakıyorsunuz

Sormak istediğiniz başka bir soru wr ise sorabilirsiniz.
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Proje güzel ama bence motorla fazla uğraşmayın , hele süpercharger falan bence gereksiz, off-road da gerekli olan şey tork, gerekli tork için motor yerine dişli oranlarıyla oynamak hem daha kolay sonuç verir, performan arttırıcı girişimler belki cadde işi araçlar için gerekli olabilir, arazi aracında çok fazla devire ve hızlanmaya ihtiyaç olmaz.

örnek olarak diyelimki bir yolunu buldunuz jimny nin motoru oldu 1000 beygir, yapacağı devir sayısı olsa olsa 8000 devir, seyir için kullanılacak devir 2500-3000 devir civarı, 100 beygirde olsa aynı, 10000 beygirde olsa aynı, tek değişen şey hızlanma süresi ki bu arazide bir işe yaramaz, Dişli oranları doğru ayarlanırsa low range kullandığınızda motor gücü yetmiyor diye bişey sözkonusu olmaz, yürüyen aksam dayanabildiği sürece 1400 motor doğru dişli oranlarıyla değil 33 , 40 inch lastiği bile çevirir , örnek ekstrem oldu ama 5 vites yolda 100 km yapmaya yetmesede o lastiği bile çevirebilir demek istedim.

Sözün özü, 2 tonluk bir araç 100-150 beygir motor ve doğru dişli oranlarıyla harikalar yaratabilir, jimni çok çok hafif, 100 beygir civarı bir güç yakalarsanız bence onun üzerine çıkmaya fazla uğraşmayın, sonrasında lastiğe ve ona uygun dişli oranlarını tutturmaya odaklanın.

Hatta eğer mevcutsa fabrikasyon dişli oranlarını ve lastik çapını, normal haliyle100 km hız yapmak için ölçtüğünüz devri, birde piyasada bulunabilecek dişli oranlarını (arazi, ayna mahruti vb.) yazarsanız, çevirmek istediğiniz lastik çapı ki sanıyorum 33 inch için gerekli hesaplamaları ben yapayım sizin için.


Selamlar
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

discovery-V8' Alıntı:
Proje güzel ama bence motorla fazla uğraşmayın , hele süpercharger falan bence gereksiz, off-road da gerekli olan şey tork, gerekli tork için motor yerine dişli oranlarıyla oynamak hem daha kolay sonuç verir, performan arttırıcı girişimler belki cadde işi araçlar için gerekli olabilir, arazi aracında çok fazla devire ve hızlanmaya ihtiyaç olmaz.

örnek olarak diyelimki bir yolunu buldunuz jimny nin motoru oldu 1000 beygir, yapacağı devir sayısı olsa olsa 8000 devir, seyir için kullanılacak devir 2500-3000 devir civarı, 100 beygirde olsa aynı, 10000 beygirde olsa aynı, tek değişen şey hızlanma süresi ki bu arazide bir işe yaramaz, Dişli oranları doğru ayarlanırsa low range kullandığınızda motor gücü yetmiyor diye bişey sözkonusu olmaz, yürüyen aksam dayanabildiği sürece 1400 motor doğru dişli oranlarıyla değil 33 , 40 inch lastiği bile çevirir , örnek ekstrem oldu ama 5 vites yolda 100 km yapmaya yetmesede o lastiği bile çevirebilir demek istedim.

Sözün özü, 2 tonluk bir araç 100-150 beygir motor ve doğru dişli oranlarıyla harikalar yaratabilir, jimni çok çok hafif, 100 beygir civarı bir güç yakalarsanız bence onun üzerine çıkmaya fazla uğraşmayın, sonrasında lastiğe ve ona uygun dişli oranlarını tutturmaya odaklanın.

Hatta eğer mevcutsa fabrikasyon dişli oranlarını ve lastik çapını, normal haliyle100 km hız yapmak için ölçtüğünüz devri, birde piyasada bulunabilecek dişli oranlarını (arazi, ayna mahruti vb.) yazarsanız, çevirmek istediğiniz lastik çapı ki sanıyorum 33 inch için gerekli hesaplamaları ben yapayım sizin için.


Selamlar


Selamlar .. Fikirleriniz için teşekkür ederim.. NEticede ne kdar dişli oranı ve ayna mahruti ile oynasanız da kranktan çıkan tork ne ise yere verdiği de o olucaktır :smiley: . En fazla tork verebillcek uygulama ise şu an supercharger görünüyor.Lastik seçimi ise Şu an 31-10.5 15 gibi görünüyor .
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Bu arada acaba aranızda Bushwacker dodiklerinin Jimny için üretileni war mı yada yok mu bilen arkadaş war mı ? Yoksa samurai ınkini mi takıyorlar ?

Saygılar
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Bu arada Asfalt lastiği problemimi hallettim 31 x 10.50 x 15 AT Maxis temin ettim baayimin birtanesinden. Elimde olan 4 adet Mastercraft MT 33x 12.5 x 15 lastiklerimi değerlendirip 31 x 10.50 x 15 MT lastik ile değerlendirmek istiyorum. İlgilenen arkadaşlar olursa haber versinler.

saygılar

EK : -40 et American Racing jant + Maxis AT 31x 10.50 x15


28675_393900629025_711734025_3911750_5733548_n.jpg




28675_393899819025_711734025_3911738_77304_n.jpg



28675_393899814025_711734025_3911737_6091993_n.jpg
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Pschiptuning' Alıntı:
Selamlar .. Fikirleriniz için teşekkür ederim.. NEticede ne kdar dişli oranı ve ayna mahruti ile oynasanız da kranktan çıkan tork ne ise yere verdiği de o olucaktır :smiley: . En fazla tork verebillcek uygulama ise şu an supercharger görünüyor.Lastik seçimi ise Şu an 31-10.5 15 gibi görünüyor .

Maalesef doğru değil kranktan çıkan tork ve güç dişlilerden geçerken o oranda artar veya azalır, arazi vitesi low da ve 1 viteste çıkan tork motordan çıkan torkun 5-6 katına kadar ulaşabilir.

Motor gücü hesaplamaları prony freni vb. ekipmanla yapımıyorsa, silindir üzerinde tekerlekten ölçülüyorsa , ölçülen güç veya tork, sırasıyla ayna mahruti, arazi oaranı, vites oranı değerleriyle çarpılarak hesaplanır.

Dişli oranlarını değiştirmeden sadece motor güçlendirmesiyle büyük lastikleri çevirmeye çalışırsanız korkarım en büyük sorununuz kırılan parçalar olacaktır.
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

discovery-V8' Alıntı:
Maalesef doğru değil kranktan çıkan tork ve güç dişlilerden geçerken o oranda artar veya azalır, arazi vitesi low da ve 1 viteste çıkan tork motordan çıkan torkun 5-6 katına kadar ulaşabilir.

Motor gücü hesaplamaları prony freni vb. ekipmanla yapımıyorsa, silindir üzerinde tekerlekten ölçülüyorsa , ölçülen güç veya tork, sırasıyla ayna mahruti, arazi oaranı, vites oranı değerleriyle çarpılarak hesaplanır.

Dişli oranlarını değiştirmeden sadece motor güçlendirmesiyle büyük lastikleri çevirmeye çalışırsanız korkarım en büyük sorununuz kırılan parçalar olacaktır.

İşim gereği günde 14-15 araç ölçüyorum.. Ve bahsettiğimiz konu motor torku. Aracın alıcağı 40-50 nm tork supercharger vasıtası ile. En kısa zamanda fırsat bulup jimny yi 4 H ve 4L olarak ölçücem. Beraber görmüş oluruz
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

discovery-V8' Alıntı:
Maalesef doğru değil kranktan çıkan tork ve güç dişlilerden geçerken o oranda artar veya azalır, arazi vitesi low da ve 1 viteste çıkan tork motordan çıkan torkun 5-6 katına kadar ulaşabilir.

Motor gücü hesaplamaları prony freni vb. ekipmanla yapımıyorsa, silindir üzerinde tekerlekten ölçülüyorsa , ölçülen güç veya tork, sırasıyla ayna mahruti, arazi oaranı, vites oranı değerleriyle çarpılarak hesaplanır.

Dişli oranlarını değiştirmeden sadece motor güçlendirmesiyle büyük lastikleri çevirmeye çalışırsanız korkarım en büyük sorununuz kırılan parçalar olacaktır.


Selamlar. Bu gün Daha önce test etmeme rağmen fırsat bulup Ölçme fırsatım oldu.

Ekte 4H Ve 4L olarak ölçüm yapmış bulunuypruz..

Dyno kalibrasyonu yapılırken ölçüm yapılan viteste 3000 devire gelip kalibra alınıp tekrar rölantiye düşülüp ölçüldü.

4H ve 4L arasında 1 nm civarında bir fark çıktı hatta 4L viteste 3 hp de kaybımız oldu.

6 katına tork çıkarmış 5 e katlarmış böle bişi yok ve olamaz da ... neticede dişli çeviren motor dur.. torqu veren de motordur. siz yavru şanzıman da koysanız ayna mahruti de koysanız motorda olan torkunuz ne ise tekerde de o olucaktır. Şanzman kısalığı sadece size momenti ve torqu sadece daha çabuk iletebilme yetisi vericektir. amacim sizin söyledikleriniz çarpıtmak değil doğru olanı göstermek.

28675_393936159025_711734025_3912383_36500_n.jpg

28675_393936149025_711734025_3912381_2853449_n.jpg

28675_393936169025_711734025_3912385_900001_n.jpg

28675_393936154025_711734025_3912382_4283292_n.jpg

28675_393936164025_711734025_3912384_212926_n.jpg



Sizin şanzıman ve dişli oranı ile oynamanız sadece maksimum gücü aldığınız deviri değiştircektir 5560 devirde aldığımız gücü 4l da 4000 devire çekmiş .

...... 105 NM Olan torkunuz gene o civarlarda kalıcaktır x 6 değil. Sormadan söyliyeyim ölçüm süresü 4h da daha fazla sürdüğünden titreşimleri direk kağıda yansıtmakta... 4L ise kısa sürede bittiğinden daha az titreşim oluşmakta.

Sözün özü her ne kadar aktarma organları ile oynarsanız totalde krang çıkışınız kesinlikle değişmez.. sadece gücü aldığınız devir değişcektir. Bu sebep ile motorda alıcağım 10-15

nm tork bile takıcağım farklı şanzımandan daha etkili olucaktır.

Dilerseniz buyrun gelin bir başka araçta deneyelim ama gene bişi değişmiycekir


Sağlıcakla kalın

Barbaros BAYRAK
www.pschiptuning.com
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

discovery-V8' Alıntı:
............................. arazi vitesi low da ve 1 viteste çıkan tork motordan çıkan torkun 5-6 katına kadar ulaşabilir. ..............

Siz benim yazdıklarımı yanlış anlamışsınız, motor torku değil tekerlek üzerindeki tork tan bahsettim ben. Tekerleten ölçüp geriye doğru oranları çarparak motor gücünü buluyorsunuz ya benim bahsettiğim çarpmadan önceki değerler ;)

Aşağıda dişli oranları tablosu var, 1. vites ve high da bile transfer kutusu çıkışında henüz ayna mahrutiye bile gitmeden tork 4,4 katına ulaşıyor, sadece motor gücüyle tekerlekleri çevirebilecek olsaydık ne vites kutusuna ne transfer kutusuna ihtiyacımız olmazdı, hiç kayıpsız motoru tekere bağlar giderdik ki ozaman sizin suzukiye 5-6 litrelik bir motor bile ancak yeterdi. Ama bugün devasa Unimog u bile 2,4 litre turbosuz bir dizel motor yürütebiliyorsa, devasa lastiklerle 45 derece meyillere tırmandırabiliyorsa, trenleri çekebiliyorsa bunu dişlilere borçluyuz 60-70 beygirlik alelade bir motor un ne torku ne gücü arada dişliler olmazsa 300-500 tonluk vagon ordusunu yürütmeye yetmez.

Yanlış anlaşıldığım için bu başlığa başka yazı yazmayacağım, ister yazdıklarımı dikkate alın ister almayın, yapmanız gereken ayna mahruti oranlarını biraz arttırmak boşuna motoru kurcalamayın en fazla kırık parça kolleksiyonunuz olur başka bişey değişmez.

TRANSMISSION
Type 5MT 4AT 5MT 4AT 5MT
Gear raito 1st 4.425 2.875 4.425 2.875 4.246
2nd 2.304 1.568 2.304 1.568 2.357
3rd 1.674 1.000 1.674 1.000 1.695
4th 1.190 0.696 1.190 0.696 1.242
5th 1.000 - 1.000 - 1.000
Reverse 5.151 2.300 5.151 2.300 4.436
Final gear ratio 4.300 4.090 4.300 4.090 3.416
Transfer gear ratio High 1.000 1.320 1.000 1.320 1.000
Low 2.002 2.643 2.002 2.643 2.002
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

İki tarafada teknik bilgiler ve seviyeli konu tartişmasi için adima teşekkur ediyorum. Çok yararli bir yonde ilerliyor. devamini beklemekdeyiz.
 




Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Bu çalışmayı ilgi ile takip ediyorum, sanırım ortaya çıkan sonuç hepimizi memnun eder, ve bir offroad performansı ilede kanıtlar, 7 yıldır tüm trophylere katılan biri olarak, yurdışı ve yurtiçinde yapılan araçları ilgi ile izliyorum, ve modifikasyonları görüyorum, haydi sıra sizde sonucu merakla bekliyoruz.
 


Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

discovery-V8' Alıntı:
Siz benim yazdıklarımı yanlış anlamışsınız, motor torku değil tekerlek üzerindeki tork tan bahsettim ben. Tekerleten ölçüp geriye doğru oranları çarparak motor gücünü buluyorsunuz ya benim bahsettiğim çarpmadan önceki değerler ;)

Aşağıda dişli oranları tablosu var, 1. vites ve high da bile transfer kutusu çıkışında henüz ayna mahrutiye bile gitmeden tork 4,4 katına ulaşıyor, sadece motor gücüyle tekerlekleri çevirebilecek olsaydık ne vites kutusuna ne transfer kutusuna ihtiyacımız olmazdı, hiç kayıpsız motoru tekere bağlar giderdik ki ozaman sizin suzukiye 5-6 litrelik bir motor bile ancak yeterdi. Ama bugün devasa Unimog u bile 2,4 litre turbosuz bir dizel motor yürütebiliyorsa, devasa lastiklerle 45 derece meyillere tırmandırabiliyorsa, trenleri çekebiliyorsa bunu dişlilere borçluyuz 60-70 beygirlik alelade bir motor un ne torku ne gücü arada dişliler olmazsa 300-500 tonluk vagon ordusunu yürütmeye yetmez.

Yanlış anlaşıldığım için bu başlığa başka yazı yazmayacağım, ister yazdıklarımı dikkate alın ister almayın, yapmanız gereken ayna mahruti oranlarını biraz arttırmak boşuna motoru kurcalamayın en fazla kırık parça kolleksiyonunuz olur başka bişey değişmez.

TRANSMISSION
Type 5MT 4AT 5MT 4AT 5MT
Gear raito 1st 4.425 2.875 4.425 2.875 4.246
2nd 2.304 1.568 2.304 1.568 2.357
3rd 1.674 1.000 1.674 1.000 1.695
4th 1.190 0.696 1.190 0.696 1.242
5th 1.000 - 1.000 - 1.000
Reverse 5.151 2.300 5.151 2.300 4.436
Final gear ratio 4.300 4.090 4.300 4.090 3.416
Transfer gear ratio High 1.000 1.320 1.000 1.320 1.000
Low 2.002 2.643 2.002 2.643 2.002


Selamlar... Tablonuz ve fikirlerinize birşey demiyorum ama araya taktığınız veya değiştirdiğiniz dişliler sizin total torkunuzu etkilemiycektir.... Mesela 1. viteste 4.25 olan oranı yarı yarıya kısaltıp 8.50 yapsanız bile sizin tekerlek torkınuz değişmez.

Ben burada 106 gti lar ve birçok farklı ayna mahruti ve kısa şanzıman uygulamaları yapılmış araçlar gördüm... İlk resimlerime bakarsanız hemen karşımda As dişli adlı bir firma görüceksiniz. Procar otomotivin haricinde Çeliksan sementasyon adlı bir firmanın da sahibiyim ve işim gereği makine ve ısıl işlem ile de uğraşmaktayım.. Kırılcak kırılmıycak endişem yok. Ben tuner im ... Motor toplarım ... gerekirse farklı dişli yaparım istediğim ölçüde .. siz yukarıda 6 katına çıkar dediniz ... 100 nm tork 600 nm olmaz ben size onu anlatmaya çalışıyorum...

bana araç getirin farklı şanzıman oranlarını takalım görelim

Bütün firmalar neden bu oranları seçiyorlar ?


Aşağıda dişli oranları tablosu var, 1. vites ve high da bile transfer kutusu çıkışında henüz ayna mahrutiye bile gitmeden tork 4,4 katına ulaşıyor

demişsiniz.... bunu internette mi buldunuz yoksa ölçüp kendiniz mi gördünüz.... Bu mümkün deill

siz arazide sizi 5 low ile kurtarıcak şanzımana kadar düşürün kısaltın... sonra sizi yolda da göreyim....

Geçenlerde L200 motor swaplanmış bir off road yarış aracı ecu su tune ettim. o tür bir araç olsa amennah...

genede teşekkür ederim beni ve aracımı düşündüğünüz için

Saygılar efendim..
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

8 bir çeyrek' Alıntı:
Bu çalışmayı ilgi ile takip ediyorum, sanırım ortaya çıkan sonuç hepimizi memnun eder, ve bir offroad performansı ilede kanıtlar, 7 yıldır tüm trophylere katılan biri olarak, yurdışı ve yurtiçinde yapılan araçları ilgi ile izliyorum, ve modifikasyonları görüyorum, haydi sıra sizde sonucu merakla bekliyoruz.

Çok teşekkür ederm.. Jimny çok sevimli bulduğum hoş bir araç. İşim gereği de farklı uygulamalar yapıyourm .... umarım hoş olur
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Bu arada gücü veren motor ister 2 zamanlı ister 4 zamanlı ne olursa olsun 1000 devir ila 6000 devirde ürettiği tork farklıdır .

şanzımana gelince

dişli oranı değiştikçe maksimum torkun ve beygirin alındığı devir deiğişir.. sonuçta krank çıkışı torkunuz 100 nm ise gene 100 nm olur...

Bana deseydiniz .. arkadaşım gel ayna mahruti oranını kısalt .. 5000 de aldığın torqu 4000 e çek ... motorla uraşma ok derdim.

ama inanın durum bu. tork artmaz yada azalmaz. deişen dişli oranına göre iletilen torkun alınan deviri değişir.

Kimseyi yanlış anlamıyoruz .. Ama doğru olan burda

ıspatı da ortada

düz şanzıman ile arazi şanzımanı ölçümü ortada .. Buyrun noter huzurunda da yapalım.. Maksat tartışıp gerginlik yapmak deil. 35 yaşında ve 15 seneden fazladır bu işlerle uğraşan birisiyim .. İnternetten teknik veri bakıp konuşmuyorum.. kendim ölçüp kendim değerlendiriyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

SON KONULAR



Geri
Üst