Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan arslan1961 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3,377
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 821,548
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Bekir bey, melzeme dediğiniz, tamamı ikinci ele düşmüş igloo peltier buzdolabı, Çim malı jeneratör, filtreli kahve makinsı, Lazer yazıcı, 1000 watt inverter, Tamamı 1500 TL, işe yarayacak tek alet inverter...Aracın yan duvarına açılmış kapağın ölçüsü yeni dizayna uymayacaksa tekrar kaynatılıp boyanma masrafıda uğraşmasıda cabası, birde izolasyon olarak cam yünü kullanılmamışsa camı kapatmak için oksijen kaynağıda kullanılamaz, o bölgedeki izolasyonun açılması gerekecek...İki aracın pazarlıksız fiyat farkı 6500 TL ama bence aracın içinde 6500 TL'lik bir değer yok, adamlar tüm masraflarını bu yolla çıkartmaya çalışıyor....Birileri buradan çıkacak fikirleri takip ediyorsa ben olsam boş olanını tercih ederim.....

İkinci bir konu araç KM'leri, bu konuda birşey yazmak istiyorum, ama yazımın bahsi geçen araçla bir alakası yok, sadece genel bilgi olsun diye yazıyorum..
Herkes araç KM'lerine takılıyor galiba, araca 57.000 km'de yazmışlar, gerçeği bende bilmiyorum örnek olarak bir şey anlatmaya çalışacağım...Demekki araç 5 yaşında, 5 yılda 365x5=1825 gün, 57.000km/1825gün=31km günde yol yapmış, şimdi günde ortalama 31km yol yapmış ticari bir aracın km'sine inananlar bir adım öne çıksın, deyil işe her sabah annenizin elini öpmeye gitseniz, günde 30km yol yaparsınız...Araç bakarken bu hesabı göz önünde bulundurun..Ticari bir araç için günde 100km anlaşılabilir bir km'dir, araç 5 yaşındaysa 5x365=1825gün, 1825x100km= 182.500 km ..Bu tip ticari araçlara verilen motor ömrü 350-400.000 km dir..
Araç km'sini istediğiniz km'ye düşürme ücreti, eski manuel göstergelerde, 30 TL, elektronik göstergelerde 75 TL dir, her oto sanayi sitesinde "Kilometreci " diye dükkanlar vardır, bunların işi budur...
 

Etiketler
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Atilla abi bahse gecen araci bende bilmem yanliz arac ofis olarak kullanildigi icin gunlerce yerinde yatmis olma ihtimali var. Yani kilometresinin dogru olma ihtimali var. Tabiiki alacak kisi gidip gosterip kontrol ettirmeli. Eger arac servis bakimli ise bunu servis belgelerinden ay ay kontrol etmek mumkun. Cunku ben universitede ikin buna benzer araclar kampusun icine gelirdi bir hafta 10 gun orda oldugu yerde yatar ofis olarak kullanilirdi. sonra 5-10 km uzakliktaki baska kampuse gider 1 hafta 10 gunde orada kalirdi. Yani gunde 30 km degil 1 km bile yapmadigi cok zaman oluyor bu tip araclarin.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

melih sen haklısın, ben zaten bahsi geçen araç için yazmadım, düşük km arayanlar için yazdım, bunu satıcılarda bildiği için gerekli operasyonları yaptırıyorlar çünkü..... Dediğin gibi servis kayıtlarından belli olur, zaten bir kargaşa varsa servisler pahalı özel servise gittik deyip geçiyorlar..Bende edirnekapı metrobüs aktarma noktası üstünde avea'nın aracını görüyorum ama aracı gece bıraksalar sabaha takozda bulurlar, çalışan memurlar evlerine araçla gidiyorlar, hatta bir birlerini bırakıyorlardır, bütün gün araç yatıyor ama gece yolunu yapıyor yine...Mutlaka arada bir hakikaten düşük km'li araçlar olabilir, tabiki servis kayıtlarından ispatlanabiliyorsa, yoksa 50-60.000 km 5 yaşında bir araç için yılda 10-12.000 km ayda 800-1000 km ispatlanamazsa, yüksek km'ler kadar düşük km'lerde insanın içinde şüphe uyandırmalı...300-350.000 km gibi yüksekse en azından durumu bilirsin, km oynanmışsa bilinmezlik daha kötü..

Ayrıca eskiden herkes aracın motoru iyi olsun diye bakardı kaporta işciliği ucuzdu, artık iş tersine döndü, önemli olan kapora ve kapı düzenleri, artık bu işler pahalı, motor tamiri ucuz, turbo bir PSA nın motoru yarım motor 1500-2000 TL tam motor 3500-4000 TL'ye yapılıyor, motor gerçekden çok kötü deyilse veya kitlemediyse, yapılan işlem hep yarım motor denilen tamir oluyor, araçdan motor bile inmiyor, üst kapak açılıp segmanlar değişiyor, kapak sibopları, horozları değişiyor, taşlanıyor birde kapak contası iş tamam..Tam motordada buna ilave pistonlar ve grank yatakları değişiyor, tam motoru biraz pahalı yapan motorun araçdan iniyor olmasından kaynaklanıyor....Motor işleride eskisi gibi haftalarca sürmüyor...Bizde Taxi olarak çalışan dizel bir hyundai era var, bazen yeri geliyor cumartesi sabahdan motora sokuyoruz pazar akşamı araç yollara işe çıkıyor...
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Evet hakisin binbir turlu is donuyor. Dedigin gibi bazen korkulmasi gerekenler dusuk kilometredeki araclar. Kesinlikle boyle bir arac alirken servis bakimlarina bakilmali yada servis bakimli arac tercih edilmeli. Bazi uyaniklarda yuksek kilometredeki araclarini dusuk kilometrelere getiriyorlar. Ornegin 350.000 deki motoru bitmek uzere olan 5 yasindaki aracini 170-180 bin kilometreye indirince seninde yaptigin hesaba gore normal kullanima indirilmis oluyor. Bu araci gostermeden alan birisi olursa hem yuksek para odemis hemde bir kac ay sonra motoru eline almis sanayinin yolunu tutumus oluyor.

Bazen motoru bitmis araclari ucuza alip bastan asagi kendin yaptirmak mantikli geliyor. Hic degilse ne yapildigini ne zaman yapildigini biliyorsun.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Evet melih, en son yazdığın işte işin son noktası, hiç olmazsa ne yaptırdığını bilirsin, tam motor istese bile satmak için aracı motora sokan birinin tam motor yaptıracağını sanmıyorum, yarım motor yaptırıp dehliyorlar millete...Anlamayana belki çok önemli gibi geliyor ama motor yaptırmak korkulacak bir şey deyil artık...
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

abi 27 binlikte klima yok ve kazası var,boyası var,
değerli görüşleriniz için teşekkürler,anladığım kadarıyla çıkan sonuç km si orjinalse,iyi bir yalıtım yapılmışsa ve pencere camper planında kullanılabilecekse alınır,değilse almak mantıklı değil,birde fotolarını koyduğum camper hakkında ne düşündünüz,3 kişilik bi aileye uygunmu,kullanışlımı,eğer pencere kalırsa ve yalıtım iyiyse bu aracı bu hale getirmek kaça patlar,tabi kendim yapamam,bunuda gözönüne alırsak?
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

ayrıca satıcı ile görüştüm,içindeki jeneratörü,faksı,yazıcıyı,fotokopi makinasını al ,dolaplar ve buzdolabı,çay-kahve makinası kalsın 30 bine ver dedim,nazlandı ama kabul edecek gibi,taban ve tavan cam yünü ile,kenarlar straforla izole edilmiş,kmsi de orjinal servis kaıtlıymış,muayenesi 2 ay önce yapılmış,trafiğe çıkışıda 2007 4. aymış,abi bu durumda ne dersiniz?
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Murat Bey kimse al diyerek sorumluluk altina girmez gibime geliyor. Karar sizin. Bence iyi gozukuyor. Ayrica o kapagin icine bir surgulu cam taktinizmi Atila abinin camina benzer bir yukari dogru acilan cam uygulamaniz olur. E hos olur valla.
Hayirli olsun.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Araç fiyat olarak uygun bir yere gelmiş, boş olanları ile hemen hemen aynı fiyat çizgisi yakalanmış, yüzeysel bir iki kazasıda olsa farketmez, araç söylenen durumdaysa tabiki alınabilir...2007 4'üncü ay çıkışlı olmasıda, karavan dönüşüm hakkını 2012 nin 4'üncü ayında kazanacağının belli olması avantaj...
Gelelim dönüşümle alakalı soruna, tabiki örnek resimlerdeki dizayn rahatlıkla uygulanabilir..Yani 2 kişilik duble yatak, 2 kişilk oturma grubu ve masa ve şöför koltuğunun ters çevrilebilmesi ile masa grubu 3 kişilik imkana erişebilmesi, ve masa grubununda 1 kişilik daha yatağa izin vermesi, toplamda 3 kişilik yatak ve 3 kişilk masa oturma grubu....aracın içini verdiğin resimlerdeki elipmanlar ile donatmayı düşünüyorsan, çok kestirmeden söyliyeyim, hiç kimseden destek almadan %100 kendin yapsan, dönüşüm+yeni ruhsatın eline geçmesi için 18-20.000 TL masrafın olur, bazı malzemelerde kısıtlama ve değişiklik yaparsan 15.000 TL'ye özel amaçlı taşıt(motor karavan)'a binersin...Dönüşümü bir şirkete yaptırırsan, A şirketine 15.000, B şirketine 10.000, C şirketine 7-8.000 TL daha ödemen gerekeceğini düşünüyorum...Yuvarlak hesap kendin yaparsan 45-50.000, yaptırırsan 55-65.000'e binebilirsin....
Burada sadece beni bağlayacak düşünceyide yazmak isterim, şahsen ben sadece 3 kişinin yatabileceği (birininde koltuk çevrilerek yatabileceği), 4 kişinin rahat rahat masada oturamayacağı 3 kişinin yemek yiyebileceği bir masa düzenine sahip bir karavana 60.000 TL bağlamak bana biraz garip geliyor....
Yeniden konuya dönersek, ekonomiklik yapılacak diye bu model bu m3'deki bir araca uyduruk şeyler yapmayada karşıyım, aracın hakkı neyse hiç bir kısıtlamadan kaçınılmamalı, işler ters giderde bir gün satılığa çıkarsa, ucuza maledilmiş hali zarar eder, yapılan masrafların değeri ancak aracın hakkı verilerek yapılırsa korunabiliir...imalatı %100 kandin yapabilme imkanın yoksa, İmalat fiyatını düşürmek için malzeme listesinden kısıtlama yapmak yerine, imalatı biraz zamana yayarak, karavan imalatcıları yerine, kendi kontrolünde iyi bir marangozu iyi bilgilendirip iyi yöneterek dönüşüme devam edilmeli diye düşünüyorum...
Karavana binme rakamını bir kez daha tekrarlayarak bitireyim, kendin yaparsan günde 8 saat mesai harcayıp 6 ayda veya parça parça çalışıp 1 yıl sonra 45-50.000, yaptırırsan 3-4 ay sonra 55-60.000'e binersin...Unutma karavana cam açtığın anda artık işi bitirmek ve TÜV'girmek için kalan süren 1 yıl, ve iş bitinceye kadar hukuken aracın trafiğe çıkarılması cezalar ve bağlanma riskinden dolayı riskli, aracı alınca ya hemen işe başlayacaksın yada hiç bir şey yapmadan yapabilecek ekonomik şartları tamamlayıncaya kadar boş bir panelvana bineceksin...
Bundan sonrasına devam edebilmek için son kararı senin vermen gerekiyor, biz elimizden geleni yapmaya çalışırız...
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Atilla abi senin düşüncelerin çok önemli,senin tüm yorumlarını takip ediyorum,pino karavan ile görüştüm,20 binden 50 bine kadar değişir içini yapmamız deyince birden karavan firmalarına bu işi yaptırmayacağıma kesin karar verdim,bende az önce bunu düşündüm,tanıdığım bir marangoz var,yetenekli birisi ve bir karavan yapmak fikri onu çok cezbetti,sanırım bu yolu düşüneceğim,bu arada forumu takip eden sinema severlere bir önerim olacak bir saat sonra TRT1 de (Karpuz kabuğundan gemiler yapmak) adlı filmi izlemedilerse izlemelerini öneririm
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

omnitemporal' Alıntı:
Atilla abi senin düşüncelerin çok önemli,senin tüm yorumlarını takip ediyorum,pino karavan ile görüştüm,20 binden 50 bine kadar değişir içini yapmamız deyince birden karavan firmalarına bu işi yaptırmayacağıma kesin karar verdim,bende az önce bunu düşündüm,tanıdığım bir marangoz var,yetenekli birisi ve bir karavan yapmak fikri onu çok cezbetti,sanırım bu yolu düşüneceğim,bu arada forumu takip eden sinema severlere bir önerim olacak bir saat sonra TRT1 de (Karpuz kabuğundan gemiler yapmak) adlı filmi izlemedilerse izlemelerini öneririm
bu 20-50 bin fiyata arac dahil mi ?
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Şaka yapma, ömer, tabiki araç hariçtir muhakkak..50 lik operasyonda, yürürken takipli uydu , 12v domestik klima, lpg boyler, truma ısıtıcı, kaset wc, bol wattlı solar sistem, bunlar rakamı oralara getirmeye yeter zaten, sadece yürürken takipli uydu anteni glomex 9.800 TL, atlanta 13.000 TL, fiyatlarda sınır yok, sen ne kadar paran var onu söyle...
Ömer ne zaman, kamp yapıyoruz sen onu söyle...
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

araç hariç ;D,panelvanı karavana dönüştürme işi 20 binden başlar dedi :eek:
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

omnitemporal' Alıntı:
araç hariç ;D,panelvanı karavana dönüştürme işi 20 binden başlar dedi :eek:

Herkesin bakışı farklı olabilir, ben kişisel düşüncemi yazayım...

Karavanı kendinizin yapması kolay bir hamle değil, ortaya çıkan sonuç, beklediğiniz güzellikte olmayabilir.

O nedenle tavsiye etmem. Yani tanıdık mobilyacı arkadaşım var, kotarırım ben bu işi diye yola çıktığınızda eğer karavan yapımı konusunda deneyimli değilseniz sakil bir karavanla dolaşırsınız büyük ihtimalle.

Bir karavan üreticisine yaptırmaya gelince.

Adapazarını asla tavsiye etmem. Şahsi fikrimdir, başkası bayılıyor olabilir bu 3 firmaya, bilemem.

Yüksek maliyetli eli yüzü düzgün karavan yapan tek firma şu an için İmaj karavandır. Ama dediğim gibi cidden size maliyetli olur. Onun yerine 2. el bir imaj yapımı karavan almak daha makul bir seçenek.

Gelelim ne istediğinizi bildiğinizde ve ustayı yönlendirdiğinizde "hesaplı" yaptıracağınız yerlere.

Bildiğim 2 tane var. Biri Ankarada Bülent usta (dolphin karavandı sanırım ismi), diğeri Bursada Can karavan kapanınca kendi atelyesini açan ekip. Yanılmıyorsam gercek karavan isimleri.

Bu iki yere de siz ne istediğinizi bilerek gider, tüm yapım aşamalarını denetler, ithal malzemeyi de (aksesuar, camlar, ocak-evye vb) uyguna temin ederseniz daha makul bir bütçeye eli yüzü düzgün bir karavanınız olur.

Bunun dışında Pino ve Ege karavan vardır ki, o rakamları bu firmalara vereceksem eğer, tercihim onlar yerine İmaj olurdu.

Kendi adıma konuşursam, eğer karavanım olmasaydı ve 20 cm daha kısa olsaydım, (182 cm yatak genişliği olduğundan) temiz bir 13 m3 araç alıp (PSA) arkaya çift kişilik yatak banyo ve şoför koltuğu döner oturma grubu tasarımıyla Bursada gerçek karavana yaptırırdım, her malzemeyi bizzat ben alır (ahşap dışında) istediğim aksesuarı kullanırdım. Bu kentte oturduğum içinde neredeyse her gün gider tüm yapım aşamalarını denetlerdim.

Umarım istediğiniz güzellikte bir karavana kavuşursunuz.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Eliniz işe yatkın değilse öneriler yukarıda listelenmiş zaten. Eliniz işe yatkınsa düşünmeniz hata (tabii paranızın, başkasına yaptırmayı karşılayacak kadar çok olmadığını varsayıyorum.)
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

değerli görüşleriniz için çok teşekkürler,saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,788
Mesajlar
1,523,812
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
pino4.50

SON KONULAR



Geri
Üst