Burakd
Ana Kamp
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım
Kesinlikle Cem'e katılıyorum. Motoru yıpratmanın, yakıt tüketiminin %50 sürücüye bağlı olduğunu düşünüyorum. Biraz altındaki aracın teknik özelliklerini, gücünü, torkunu bilip ona göre kullanmak lazım.
Ben sakin bir adamım mesela. Hep de sakin sürerim aracımı. Araba rampada bayıldı mı sol şeritten fırlayan, yeni nesil turbo dizel araçların peşine takılıp motoru yırtıp parçalamak yerine, vites küçültür hızımı düşürür sakin sakin sürerim aracımı.
Milletin 6 saatte gittiği yola ben 8 saate giderim. Millet 1 depo benzini bitirir ben hala giderim. "Nazar değmesin" diye ne kadar yaktığını da kimseye söylemem
Kesinlikle Cem'e katılıyorum. Motoru yıpratmanın, yakıt tüketiminin %50 sürücüye bağlı olduğunu düşünüyorum. Biraz altındaki aracın teknik özelliklerini, gücünü, torkunu bilip ona göre kullanmak lazım.
Ben sakin bir adamım mesela. Hep de sakin sürerim aracımı. Araba rampada bayıldı mı sol şeritten fırlayan, yeni nesil turbo dizel araçların peşine takılıp motoru yırtıp parçalamak yerine, vites küçültür hızımı düşürür sakin sakin sürerim aracımı.
Milletin 6 saatte gittiği yola ben 8 saate giderim. Millet 1 depo benzini bitirir ben hala giderim. "Nazar değmesin" diye ne kadar yaktığını da kimseye söylemem
orsaalabanda' Alıntı:1,9 TD dizel motor 100 km. de (2,5 ton yüklü ağırlık ile) şehir içi - şehir dışı ortalamada tam 8,5 lt. mazot yakıyor. Benim motorum 40.000 km. önce rektifiye olmuş. Elbette 2,5 TDİ motorla kıyaslanmaz ama kullanımı çok zevkli. Turbosu inanılmaz bir katkı sağlıyor araca. Sanıldığı kadar devirli ve çabuk yıpranacak bir motor değil. Turbo çok düşük devirlerde devreye giriyor ve aracı rahatlatıyor. Bülent'in T5'i kullandığımda benimkine göre aşırı devirli ve sinirli bir motoru olduğunu düşünmüştüm. Uzun yol konforu otomobilden üstün diyebilirim.
Bence bu motorların tutulmama nedeni önünde 2,5 TDİ gibi bir alternatif bulunmasıdır. Ancak 2,5 TDİ alternatifi yüksek tavan araçlarda yok. Yüksek tavanlar 1,9 TD ya da 2,4 düz dizel. Alçak tavanda da 2,5 TDİ olmasaydı bu araçların bir sürü kullanıcısı olurdu. Tamir-bakım masrafları 2,4 düz dizele göre nasıldır henüz bilmiyorum? (Aslında bunu öğrenmek de istemiyorum ;D )
İlandaki aracın kasası temiz görünüyor ancak sürücü kabininden aşırı hor kullanıldığı anlaşılıyor.