Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan arslan1961 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3,377
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 818,998
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Ben özellikle tüm VW BUS modellerine düşkünüm aslında. Babamın 1967 model T1'inde büyüdük. Amcamızın T2'si vardı. T3'ler süpersonic gıpta ettiğimiz araçlardı o zamanlar.
Hepsini ayrı ayrı severim. Hepsi de tasarımı itibarıyla kişiliği olan arabalar bence. Meraklısı olup bu araçları alıp uğraşan, iyi bakan emek harcayan insanlara da çok saygı duyarım.

Aslında bu arabayı alırken birincil amacımız seyahatlarimizde içinde yatabileceğimiz, tüm eşyamızı taşıyabileceğimiz bir araçtı yalnızca. Maddi durumlar yüzünden BMC Levent'lere, J9'lara bile baktık.
Sonra bir imkan oldu 2,4 T4 cityvan aldık. Arabanın orjinalini bozmadan, koltuklarına dokunmadan içine kendim, yatak, içeride ve kamplarda dışarıda kullanabileceğimiz mutfak ünitesi yaptım babamla birlikte.

"E bu kadar yaptık kışın da gezelim bari" diye Eberspacher ısıtıcı da koydum. iyi de yapmışısız. Hem boyutları itibarıyla şehir içinde de kullandığımız, alçak tavanı nedeniyle kapalı garajlara rahatça girip çıkabildiğimiz, ailemizi dostlarımızı da bindirip gezdiğimiz hususi aracımız, hem kamp aracımız, hem ikinci evimiz, eşyalarımızı taşıdığımız kamyonetimiz...

Bu arada adı da "Beyaz Balina" :smiley:


MYWAY' Alıntı:
Sevgili Burakd, sizde vw T4 düşkünlerindensiniz galiba, yeşil tentede standart oldu artık. Aracınızın özellikleri nedir?
 

Etiketler
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Camperleri çok amaçlı kullanmak fikri günümüzde epey yaygın. Hem şehir içi, hem hafta sonu kullanımı. Bazen hafif çapta eşya ve insan taşımakta gerekiyor. Aslında şöyle orjinal bir camper sahibi olmak ve sadece gezi amaçlı kullanmak en ideali ama şartlar el verdiği sürece tabii..
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Karavan dünyasında bunu da gördük ;D

"İçinde küvet olan karavan olur mu?" demeyin!...

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-acil-ruhsat-sahibinden-satilik-karavan-33903283/detay?
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

orsaalabanda' Alıntı:
Karavan dünyasında bunu da gördük ;D

"İçinde küvet olan karavan olur mu?" demeyin!...

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-acil-ruhsat-sahibinden-satilik-karavan-33903283/detay?
Benimde dikkatimi çelmişti :smiley:
Gelişi güzel,eline geçenleri koymuş arkadaş.Karavanmı,karavan misali.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Bu nesneyi arkadaş 2009 yazında da satışa çıkarmıştı, hala duruyor demekki..
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

orsaalabanda' Alıntı:
Karavan dünyasında bunu da gördük ;D

"İçinde küvet olan karavan olur mu?" demeyin!...

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-acil-ruhsat-sahibinden-satilik-karavan-33903283/detay?

Super. Kapasite 3 kisilikmis. Peki diyelim 3 arkadas kampa gittik. Tuvalet ulu orta, banyo ulu orta nasil kullanacagiz. :smiley:
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Arkadaslar bu arac nasil bilen goren varmi? Ben gidip bakip almayi dusunuyorum. Ne dersiniz?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-hayalinizdeki-karavan-hemde-bu-fiyata/detay
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Bu tip karavanları iki bölüme ayırarak incelemek lazım..Alkoven karavan kısmı ve aracın kendisi, alkoven tarafı eğer orjinal, bakımlı, tüm işlevsellikleri çalışıyorsa, rahat güzel bir karavandır, alkoven kısmı için bakımlı olması haricinde söylenecek pek bir şey yoktur..Asıl önemli olan araç kısmıdır, bu araçlarda genelde 1989-1992 yılları arasında üretilmiş ducato, jumper, boxer ilk versiyonları kullanılmıştır, araçlar, 1900 veya 2500cc düz dizel veya sonradan turbo takılmış, motor kullanılır, vitesleri direksiyondandır, ve çoğunluğu hidrolik direksiyon deyildir, motorları düşük devirlidir yokuşlarda sık sık vites değiştirmeniz gerekir, vites aralıkları kısadır, büyütürsünüz, büyük gelir, küçültürsünüz matkap motoru gibi çalışır, devir sesi olarak rahatsız eder, uzun rampalarda sürekli küçük vites harareti yükseltir.İzolasyonları düşük olduğu için içerisi çok gürültülüdür..Araçlar üretim yıllarının teknik kapasitesine sahiptir...Bu tip araçlar meraklısına tipde araçlardır, araç kısmı sürekli bakım ister, parçalarını arayıp bulabileceğiniz bir yapıya sahiptirler..genelde acelesi olmayan vakdi bol olanların orjinal tercihidir..Hafta arası yoğun çalışıp kısıtlı hafta sonlarında çevrede orta uzunlukda geziler yapmak isteyenlere pek uygun olurmu bilemem, sürrati düşük olduğundan, başka bir arkadaşa yolda uyum sağlamak zor olabilir...Sonuç olarak, alkoven tarafı güzel kullanışlı rahat ama araç tarafı eski teknolojilerle uğraşma zevki olanlar için uygun tipte bir karavanlardır...İlandaki karavan da 2 senedir aynı caziplikdeki fiyatıyla satışda olduğu gözden kaçmamakda, iki senedir hala niye satılamadı gidip bire bir incelemekde ve aracın yürür kontrollerinin dikkatli bir şekilde yaptırılması gerekir diye düşünüyorum, bu tip bir karavan durduğu yerde pazarlık edilip alınmaz, sanayi sitesinin içinde bir tur atmaklada olmaz, alıcı herzaman, içinde kıpraşan karavan alma isteğinin etkisinde olduğu için sağlıklı düşünemez, mutlaka, otobana deyil gerçekden şehrin inişli çıkışlı yollarında 20 TL lik mazot koyup en az 50 km yol yapılmalı, aracın gerçek hararetine ulaşması sağlanmalı, dik bir rampada motoru sıkıştırılmalı, araç yolda denenerek araç hakkında karar verilmelidir...Yeni nesil motorlu tavşangibi araçlara karşılaştırılamaz..
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Atilla abi cook saol verdigin bilgier cook degerli ozellikle 2yildir satilamamasi hususu cook faydali olacak bana daha detayli arastiracagim
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Bursa tasiş den satılık.

http://www.tasis.gov.tr/yeni/index.htm

48.jpg
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Kapıkule tasiş'den satılık.

http://www.tasis.gov.tr/yeni/index.htm

a8.jpg
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Bana uygun geldi.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-karavanlik-ideal-orjinal-fyat-cok-dustu-34885847/detay
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Bülent, aracın motoru 5-6 sene idare etse cazip ama araç motor istiyor..Motor ister diye yazıldığına göre, ciddi motor istiyor, A'dan Z'ye komple motor fiyatı alınıp, extra yürür ve 4 lastiğide üstüne koyunca aracı fiyatı 18-20.000'e gelince cazibesi kalacakmı, heleki 1900 cc VW'in tutulmayan motoru.?...Bide atmış, km'de 165 kuruş yakar diye, kapının önünde dururken hiç yakmazda yazabilirdi, belkide 500 mt'de 165 kuruş yazacaktı şaşırdı, halk gıda pazarlarında biriyorsun, yeni moda, fiyatları yarım kg diye yazıyorlar, o araç Km'de en az 300 kuruş yakar...
 


Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

1,9 TD dizel motor 100 km. de (2,5 ton yüklü ağırlık ile) şehir içi - şehir dışı ortalamada tam 8,5 lt. mazot yakıyor. Benim motorum 40.000 km. önce rektifiye olmuş. Elbette 2,5 TDİ motorla kıyaslanmaz ama kullanımı çok zevkli. Turbosu inanılmaz bir katkı sağlıyor araca. Sanıldığı kadar devirli ve çabuk yıpranacak bir motor değil. Turbo çok düşük devirlerde devreye giriyor ve aracı rahatlatıyor. Bülent'in T5'i kullandığımda benimkine göre aşırı devirli ve sinirli bir motoru olduğunu düşünmüştüm. Uzun yol konforu otomobilden üstün diyebilirim.

Bence bu motorların tutulmama nedeni önünde 2,5 TDİ gibi bir alternatif bulunmasıdır. Ancak 2,5 TDİ alternatifi yüksek tavan araçlarda yok. Yüksek tavanlar 1,9 TD ya da 2,4 düz dizel. Alçak tavanda da 2,5 TDİ olmasaydı bu araçların bir sürü kullanıcısı olurdu. Tamir-bakım masrafları 2,4 düz dizele göre nasıldır henüz bilmiyorum? (Aslında bunu öğrenmek de istemiyorum ;D )

İlandaki aracın kasası temiz görünüyor ancak sürücü kabininden aşırı hor kullanıldığı anlaşılıyor.
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Arkın, seni arayıp hal hatır soracağım hep unutuyorum :smiley:
işyeri de yoğun malum.


Sanal ortamda ben de atayım tutayım bu yüksek tavan T4 için bari. Arkın'a cevaben değil genel olarak bu araba için yorumum şu : :smiley:

Ya aslına motor yenileme düzgün usta bulduktan ve cebinde para olduktan sonra çok da sıkıntı değil. Motor rektifiyesi, kaporta ile uğraşmaktan daha az sorunlu. Piyasada VW in orjinal Alman sekman tamir kitleri bolca mevcut. Bu işin Maslak sanayi raici anahtar teslim motor rektifiyesi 2500 - 3000 tl. Ortalama teslim süresi de 2 - 3 hafta.

Yüksek tavan T4 ün bu kasanın meraklısı çıkar elbet. 10'a alsan 4 5 yürürüne masraf yapsan, düzgün de kullansan 3 5 sene bineceğin canavar gibi T4 ün olur. Sonuçta VW. Arkada makas değil, bağımsız amortisör var. Konforla zıp zıp zıplamadan gezer tozarsın.

Kadıköy-Taksim dolmuş şoförlerine sorun bakalım "kaç kere rektifiye görmüş arabaları ?" 6 ayda bir sekman atıyorlar arabalara.

Ama bu işe ayıracak paran, gelirin, vaktin yoksa daha beter dert alırsın başına ki aman ha !

dagciark28' Alıntı:
Araç 1 yıldır satılıktı. Baktırmıştım araca. Adam motor yeni demişti. Çabuk eskimiş :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,075
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst