Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,994

Etiketler

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Bu arada Engin abi bu gün aracın yanına gitmedim. Pompa ve motoun üzerindeki yazılara bakamadım haliyle. Saygılar...
 


Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Bu arada Engin abi bu gün aracın yanına gitmedim. Pompa ve motoun üzerindeki yazılara bakamadım haliyle. Saygılar...

ok, sadece sana verilen motorun doğru olduğundan emin olmak istiyorum. henüz montajı yapılmadan görmekte fayda var.
 




Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

işin ilginci, bu konuda yıllardır çalışan Ford parçacıları bile 120 ile 130 arasındaki basit farkları bilmiyor... dışarıdan da anlaşılabilen ama en doğru sonucu bir kaç parçayı kontrol ederek öğrenebileceğin bazı farklar var. 130'luk tam turbodur. dolayısı ile eksoz manifoldundan sadece turboya bir çıkış olmalıdır. eğer iki silindir turboya, iki silindir ise direkt eksoza hava veriyorsa, buna yarım turbo deniyor. sadece 130'luk tam turbo, diğer tüm motorlar ise yarım turbo. pompanın maliyeti yüksek olduğu için, onun da 130'luk pompa olduğundan emin olmak lazım. 90'lık da olsa, 130'luk da olsa, pompanın dış görünümü aynı.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Anladım. Pompa ve turbo konusunda sıkıntı olduğunu sanmıyorum. Motor saat gibi çalışıyor. Biz yinede numaraları kontrol edelim. Ben de merak ettim...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Bu gün neler geldi başımıza neler. İşi çok iyi bilmediğimizden kararsızlıklar yaşadık. Hatta bir ara motoru ve şanzumanı İstanbul'a göndermeyi bile düşündük ama çılgın bir usta arkadaşımız imdadımıza yetişti :smiley: Ford servisinden bir usta da bize çok yardımcı oldu. Son kararımız şu şekilde ; Piriz direği bir şekilde uzatmak zorundayız. Yoksa motorun marş dinoması arabanın içine kaçacak :smiley: Pumanın muhafazasını keserek, muhafazası çıkartılmış olan şanzumana araya flanş koyarak bağlayacağız. Debriyaj içinse bu muhafazanın merkezine takılan fordun orjinal debriyaj alt merkezini kullanacağız. Biraz farklı bir bağlama şekli olacak ama sonuçta uydurma iş yapıyoruz zaten. Sonucu çok merak ediyorum. Biraz risk aldık ama hayırlısı...
Bu arada yeni baskı balata seti, ford debriyaj alt merkezi ve intercooler aldık. Oldukça tuzlu ama, değecek inşallah tüm bu emeklere...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Bu gün neler geldi başımıza neler. İşi çok iyi bilmediğimizden kararsızlıklar yaşadık. Hatta bir ara motoru ve şanzumanı İstanbul'a göndermeyi bile düşündük ama çılgın bir usta arkadaşımız imdadımıza yetişti :smiley: Ford servisinden bir usta da bize çok yardımcı oldu. Son kararımız şu şekilde ; Piriz direği bir şekilde uzatmak zorundayız. Yoksa motorun marş dinoması arabanın içine kaçacak :smiley: Pumanın muhafazasını keserek, muhafazası çıkartılmış olan şanzumana araya flanş koyarak bağlayacağız. Debriyaj içinse bu muhafazanın merkezine takılan fordun orjinal debriyaj alt merkezini kullanacağız. Biraz farklı bir bağlama şekli olacak ama sonuçta uydurma iş yapıyoruz zaten. Sonucu çok merak ediyorum. Biraz risk aldık ama hayırlısı...
Bu arada yeni baskı balata seti, ford debriyaj alt merkezi ve intercooler aldık. Oldukça tuzlu ama, değecek inşallah tüm bu emeklere...


Marş motorunu söylemiştim ;D En iyi yöntem ford ve LR muhafazalarını kesip kaynakla birleştirmek (flanşsız), motor alta kaçınca önde ikinci motor sığacak kadar boşluk oluyor radyatör sorunları çıkıyor.

Öneriler gelecektir şanzımanı öne alalım diye aman ha sakın müsade etme.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

discovery-V8' Alıntı:
Marş motorunu söylemiştim ;D En iyi yöntem ford ve LR muhafazalarını kesip kaynakla birleştirmek (flanşsız), motor alta kaçınca önde ikinci motor sığacak kadar boşluk oluyor radyatör sorunları çıkıyor.

Öneriler gelecektir şanzımanı öne alalım diye aman ha sakın müsade etme.

Evet abi o kısım söylediğin gibi çıktı ;D Şanzımanın yerinin değişmesi zaten mümkün değil, öylede bir teklif almadım çok şükür ;D İki muhafazanın nasıl birleşmesi gerektiğini anlamadım ama. Fordun muhafazası ortadan kesilecek. Prizdirek 5 6 cm kadar uzatılacak. Priz direğin frezesi tam pumaya göre. Sadece uç kısmı kalın olduğu için o kısım tornalanacak. Priz direğin uzunuda malesef yokmuş onuda sorduk Kayalar Oto'dan bayram beye. Mecburen sağlam bir şekilde uzatmak zorundayız. Allah yardımcımız olsun...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Evet abi o kısım söylediğin gibi çıktı ;D Şanzımanın yerinin değişmesi zaten mümkün değil, öylede bir teklif almadım çok şükür ;D İki muhafazanın nasıl birleşmesi gerektiğini anlamadım ama. Fordun muhafazası ortadan kesilecek. Prizdirek 5 6 cm kadar uzatılacak. Priz direğin frezesi tam pumaya göre. Sadece uç kısmı kalın olduğu için o kısım tornalanacak. Priz direğin uzunuda malesef yokmuş onuda sorduk Kayalar Oto'dan bayram beye. Mecburen sağlam bir şekilde uzatmak zorundayız. Allah yardımcımız olsun...

v8 in priz direği idi galiba uzun olan.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Ama iş sadece o priz direği takmakla olmuyormuş, ona bağlı birçok dişlininde değişmesi gerekiyormuş, o da şanzumanın komple değişmesi anlamına geliyor neredeyse...Antalyadaki Hasan ustayla konustum 13-14 araca bu motoru bağladığını söyledi, ve prizdireği kaynakla uzattıklarını bellirtti. Şuana kadar hiçbir şikayet gelmedi çok şükür dedi. İstanbuldaki Serkan usta gibi onun da fikirlerini aldık saolsunlar...Umarım sağlıklı bir şekilde şu aleti yerine bağlarız da, bende ileride bu işi yapacaklara yardımcı olurum...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Şimdiden hayırlı olsun ve kolay gelsin.
Aldığınız motor kaç bin kilometredeydi? Intercooler değişimi sebepli sordum.
Bir de motoru, 6 oranlı Ford şanzımanıyla beraber takmayı düşünmediniz mi?
Dron nickli arkadaşımız arazi şanzımanı ile arasına flanş konduğundan bahsetmişti.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

orsa' Alıntı:
Şimdiden hayırlı olsun ve kolay gelsin.
Aldığınız motor kaç bin kilometredeydi? Intercooler değişimi sebepli sordum.
Bir de motoru, 6 oranlı Ford şanzımanıyla beraber takmayı düşünmediniz mi?
Dron nickli arkadaşımız arazi şanzımanı ile arasına flanş konduğundan bahsetmişti.

Teşekkür ederim. Motor 39 binde 40 diyelim... İntercooler gelmedi motorla. Sadece motor geldi çalışır vaziyette. Ayrıca şanzımanı için masraf yapmak istemedim, motor fiyatının yarısı kadar da şanzımana para vermek gerekiyor, hem arazi şanzımanını fordun şanzımanına bağlamak oldukça zahmetliymiş...
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
İşlemi bitirdiğinizde motor, montaj ve işletim maliyetleri ve işletim prosedürlerini yazarsanız memnun olurum.
Çok yakın bir arkadaşımı 90 kasa düz dizeli için Puma değişimine ikna etmeye çalışıyorum. ;D
Meşakatli bir yol ama üstesinden gelecekmişsiniz gibi görünüyor. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst