Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,994
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

ndoganci' Alıntı:
kafa karışacak birşey yokki... oran ufaldıkça belli bir hıza ulaştığın devir düşüyor...

örnek ben 1:22 oranla 5.viteste 80-90 km sürati 1800-2000 devirdeı yapıyorsam, 1:41 takarsam aynı sürati yapmam için 2500-2700 devire çıkmam lazım 1:67 de 3500 devirde falan herhalde 80-90 km yapıyordum

1:22 oranla uzun rampaları 5. viteste çıkamazsan 4.vitesle çıkarsın olur biter...

Anladım Naci abi. Teşekkür ederim...
 

Etiketler
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

kokteknik' Alıntı:
öncelikle tebrik ediyorum sonrada hayırlı olsun güle güle kullan yeni motorunu
türkiyenin en hızlı defenderini yapıyorsunuz sanırım başarılar dilerim

Bülent abi saoalsın. V8'in, tgv'nin, td5'in yanında hızdan bahsetmek biraz abes olur :smiley:
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Naci haklı gibi geldi banada , Puma güçlü ve torklu bir motor, 1,22 de bence yokuşların bile üstesinden gelir.

Selamlar
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

discovery-V8' Alıntı:
Naci haklı gibi geldi banada , Puma güçlü ve torklu bir motor, 1,22 de bence yokuşların bile üstesinden gelir.

Selamlar

1,22 için birazdaha beklemem gerekiyor. Ankara'dan gelecek şanzıman, yoksa Engin abinin şanzımanı en geç yarın elimde olurdu :D
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

ndoganci' Alıntı:
kafa karışacak birşey yokki... oran ufaldıkça belli bir hıza ulaştığın devir düşüyor...

örnek ben 1:22 oranla 5.viteste 80-90 km sürati 1800-2000 devirdeı yapıyorsam, 1:41 takarsam aynı sürati yapmam için 2500-2700 devire çıkmam lazım 1:67 de 3500 devirde falan herhalde 80-90 km yapıyordum

1:22 oranla uzun rampaları 5. viteste çıkamazsan 4.vitesle çıkarsın olur biter...

Naci abi, peki prizdirek'le oynamak gerekiyor mu bu 1.22 oranlı şanzımanı kullanmak için. Motorun geride olmaması için prizdireğin uzatılması şart mı?
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

discovery-V8' Alıntı:
Bir uyarı daha yapayım, genelde puma larda yapılan hata kışın belli olmuyor yazın ortaya çıkıyor, intercooler hortumları ya metal yada içi telli lastikten olmalı sıcakta büzüşüp motoru durduruyor, özellikle yokuş çıkışlarında, intercooleri mutlaka radyatörün önüne aldır, ve normal radyatörle arasında 2-3 cm boşluk bırakılmasını sağla. Radyatöre yapıştırmasınlar, yine ısınmaya sebep oluyor.



Selamlar

Bu uyarıyı tekrarlamak istiyorum... Sonradan takılma motorlar aracın orjinali gibi olamaz.. Dolayısı ile montaj yapılırken çok dikkat etmek gerek.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

prizdirek işi beni aşar, bir bilene sormak lazım..

benim lt77 şanzıman önce 4 silindir benzinli motora bağlıydı, motor montajı sırasında ilgili değişim yapıldı
 


Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

2007 den sonra land rover mt 82 nin yanında lt 230 de 1.211 dişli kullandı bence dişli oranını buna en yakın değer olan 1.222 yapın
 




Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Bence bu motoru Defender üzerinde denemiş kişilerin görüşlerini dikkate almak gerek. Ben 300TDI dan bahsettim, Pumanın ise 19 HP güç farkı yanında kalkışı da çok rahat, Engin'in aracını kullanmıştım. Engin ve Reha abinin görüşleri önemli yani :smiley:
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

İyi dilekleri, yardımları ve fikirleri için herkese çok teşekkür ederim. Mert abi seninde söylediğin gibi kullananların fikirleri daha önemli. 1.22 oran yapacağız artık. Yarın tornacıda olacak motor ve şanzuman. Prizdireği hiç elletmeden bağlamaya çalışacaklar. Güzel olur umarım...
 


Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Deep' Alıntı:
Rica ederim, tekrar hayırlı olsun, bir defensit daha geliyor yakında ;)

Defensit, Discosit duyuyordum da ne olduğunu merak ediyordum. Transit motorlu Land Rover'lara deniyor herhalde ;)
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst