Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,997
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Umut çok yoğunsun anladığım kadarıyla,açmış olduğun konu başlığıda çok ilgi görüyor 5-6 kişi aynı anda takip ediyoruz hemen her an konuyu kolay gelsin... Raci
 

Etiketler

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Deep' Alıntı:
Aracınız hayırlı olsun, Engin'in dediklerine ek olarak 1.41 (1.44 değil) arazi şanzımanı değişikliği ile şehir içi yakıt tüketimi de düşecektir. Arazi oranları da değişsin istiyorsanız differansiyelde 4.1 orana geçmek gerekir. Mevcut oranınız 3.54 tür.

Ben aracı genelde şehiriçinde ve arazide kullanıyorum. 1.41'le şehir içinde yakıt tüketimi düşecekse arazide de az olacaktır yakıt tüketimi. Kafam biraz bulandı açıkçası. Tam olarak karar veremedim şu oran işine. Birde prizdirek işi var. Muhafazayı kullanmadan taksak motoru sorun olur mu acaba? Plakası ve prizdirek girişi ilginç olarak pumanın aynısı. Sadece araya 6,5 cm lik flanş gerekiyormuş. Motorun geride olması sıkıntı yaratır mı ???
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

OZANOĞLU' Alıntı:
Umut çok yoğunsun anladığım kadarıyla,açmış olduğun konu başlığıda çok ilgi görüyor 5-6 kişi aynı anda takip ediyoruz hemen her an konuyu kolay gelsin... Raci

Raci abi sorma valla. Parayla bile iş yaptırmak mesele şu sanayide. Umarım biran önce çıkartırım aracı. Daral geldi :D
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Çabuk hızlanma işi hoşuma gitti :smiley: Elimde maalesef yok 1.44. Hem bu kadar kolay mı ki bunu 1.44 ten 1.22 ye çevirmek. İki dişli fiyatı 750 liraydı Kayalar'da :-\ Bir şey daha sorayım aklıma gelmişken. 130 ps 1.22 oran, düz dizelin 1.67 lik oranına göre daha mı torklu/güçlü oluyor low range konumunda.

1,67 yi kullanma Umut, motor gücü düştükçe bu oran yukarı çıkar arttıkça aşağı iner (Motor gücü dedim ama aynı şey devir içinde geçerli yüksek devirli motor daha küçük oran, düşük devirli motor daha yüksek oran)

Senin elindeki 1,22 yi normal lastikle kullanacaksan çok sorun yaratmaz yokuşları bir düşük vitesle çıkarsın en kötü ihtimalle, Bence değiştirmeden önce olduğu gibi dene, memun kalmazsan çare ararsın , masrafa girme şimdiden.

1,41 in pahalı olmasının sebebi 300tdi nin oranı olması, piyasada ikinci eli pek yok, 1,67 2,5 dizel ve 2,5 benzinlinin oranları, hurdalıklar dolu 1000 tl civarına komplesi bile bulunabiliyor.

1,22 v8 lerin oranı, daha yüksek sürat için. Bulunması 1,67 kadar kolay değil ama 1,41 kadarda zor değil.

İkinci alternatifin 1,67 kullanıp kaybettiğin hızı lastik çaplarını büyüterek dengeleyebilirsin, min 35 inch çapında lastik kullanman gerekecek.

Bir uyarı daha yapayım, genelde puma larda yapılan hata kışın belli olmuyor yazın ortaya çıkıyor, intercooler hortumları ya metal yada içi telli lastikten olmalı sıcakta büzüşüp motoru durduruyor, özellikle yokuş çıkışlarında, intercooleri mutlaka radyatörün önüne aldır, ve normal radyatörle arasında 2-3 cm boşluk bırakılmasını sağla. Radyatöre yapıştırmasınlar, yine ısınmaya sebep oluyor.



Selamlar
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Ben aracı genelde şehiriçinde ve arazide kullanıyorum. 1.41'le şehir içinde yakıt tüketimi düşecekse arazide de az olacaktır yakıt tüketimi. Kafam biraz bulandı açıkçası. Tam olarak karar veremedim şu oran işine. Birde prizdirek işi var. Muhafazayı kullanmadan taksak motoru sorun olur mu acaba? Plakası ve prizdirek girişi ilginç olarak pumanın aynısı. Sadece araya 6,5 cm lik flanş gerekiyormuş. Motorun geride olması sıkıntı yaratır mı ???

Arazide değişmez, arazideki oranın aynı çünkü. H range kullanımında şehir içi ciddi biçimde düşecek yakıt tüketimi. 300TDI dan örnek vereyim, oran 1.22 lastik 31" iken 11-12 lt. yakıyordu, 1.41 ve 33" de 10 lt. ye düştü. Ayrıca dizellerde uzun yolda tüketim çok düşmüyor. Bence seri kullanım için 1.41 daha mantıklı, kaldı ki uzun yol da yapmıyorum diyorsunuz.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Ben aracı genelde şehiriçinde ve arazide kullanıyorum. 1.41'le şehir içinde yakıt tüketimi düşecekse arazide de az olacaktır yakıt tüketimi. Kafam biraz bulandı açıkçası. Tam olarak karar veremedim şu oran işine. Birde prizdirek işi var. Muhafazayı kullanmadan taksak motoru sorun olur mu acaba? Plakası ve prizdirek girişi ilginç olarak pumanın aynısı. Sadece araya 6,5 cm lik flanş gerekiyormuş. Motorun geride olması sıkıntı yaratır mı ???

Priz direkle sakın oynama Umut, kesin kopar, Bunu şöyle yapıyorlar flanş yerine ford muhafazasıyla, lt77 muhafazasını kesip ikisinden bir muhafaza yapıyorlar alüminyum kaynağıyla, motor çok geriye kaçmıyor, geriye gelmesinin iki sakıncası var biri gürültü, diğeri marş motoru taban sacına dayanıyor taban sacına pencere açıyorlar marş motorunu sökmek için ;D

Birde radyatörüde geriye çekmek zorunda kalıyorsun.

Selamlar
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

discovery-V8' Alıntı:
1,67 yi kullanma Umut, motor gücü düştükçe bu oran yukarı çıkar arttıkça aşağı iner (Motor gücü dedim ama aynı şey devir içinde geçerli yüksek devirli motor daha küçük oran, düşük devirli motor daha yüksek oran)

Senin elindeki 1,22 yi normal lastikle kullanacaksan çok sorun yaratmaz yokuşları bir düşük vitesle çıkarsın en kötü ihtimalle, Bence değiştirmeden önce olduğu gibi dene, memun kalmazsan çare ararsın , masrafa girme şimdiden.

1,41 in pahalı olmasının sebebi 300tdi nin oranı olması, piyasada ikinci eli pek yok, 1,67 2,5 dizel ve 2,5 benzinlinin oranları, hurdalıklar dolu 1000 tl civarına komplesi bile bulunabiliyor.

1,22 v8 lerin oranı, daha yüksek sürat için. Bulunması 1,67 kadar kolay değil ama 1,41 kadarda zor değil.

İkinci alternatifin 1,67 kullanıp kaybettiğin hızı lastik çaplarını büyüterek dengeleyebilirsin, min 35 inch çapında lastik kullanman gerekecek.

Bir uyarı daha yapayım, genelde puma larda yapılan hata kışın belli olmuyor yazın ortaya çıkıyor, intercooler hortumları ya metal yada içi telli lastikten olmalı sıcakta büzüşüp motoru durduruyor, özellikle yokuş çıkışlarında, intercooleri mutlaka radyatörün önüne aldır, ve normal radyatörle arasında 2-3 cm boşluk bırakılmasını sağla. Radyatöre yapıştırmasınlar, yine ısınmaya sebep oluyor.



Selamlar
Abi elimde 1.22 oranlı şanzıman yok. Ankaradan gelecek en ksıa zamanda. Onun için soruyorum hangisini alayım diye. Engin abinin elinde 1.41'lik bir şanzıman varmış zaten:smiley: Son hızı çok önemli değil benim için. Kalkışı, yakıtı şehiriçi ve arazi kullanımına uygun olsun yeter. Söylediklerini yapacağım mutlaka çok teşekkür ederim.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

bence 1:22 al

istanbulda rehanın araba puma motor + lt77 şanzıman + 1:22 arazi ve 235/85/16 lastikle kullanıyor... gel bir dene nasıl olacağını gör

1:41 oran bence büyük lastik takmayacaksan işine yaramayacaktır...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

discovery-V8' Alıntı:
Priz direkle sakın oynama Umut, kesin kopar, Bunu şöyle yapıyorlar flanş yerine ford muhafazasıyla, lt77 muhafazasını kesip ikisinden bir muhafaza yapıyorlar alüminyum kaynağıyla, motor çok geriye kaçmıyor, geriye gelmesinin iki sakıncası var biri gürültü, diğeri marş motoru taban sacına dayanıyor taban sacına pencere açıyorlar marş motorunu sökmek için ;D

Birde radyatörüde geriye çekmek zorunda kalıyorsun.

Selamlar

Yavuz abi saoalsın valla çok aydınlattın beni teşekkür ederim. Bunları ustaya söyleyeceğim, uygun bir şekilde hallederiz umarım. Sandığımdan daha zor geçecek bu hafta. Aldık belayı başımıza ;D ;D ;D
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Deep' Alıntı:
Arazide değişmez, arazideki oranın aynı çünkü. H range kullanımında şehir içi ciddi biçimde düşecek yakıt tüketimi. 300TDI dan örnek vereyim, oran 1.22 lastik 31" iken 11-12 lt. yakıyordu, 1.41 ve 33" de 10 lt. ye düştü. Ayrıca dizellerde uzun yolda tüketim çok düşmüyor. Bence seri kullanım için 1.41 daha mantıklı, kaldı ki uzun yol da yapmıyorum diyorsunuz.

1.41 şuan bana daha yakın gözüküyor sanırım ::smiley:
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

ndoganci' Alıntı:
bence 1:22 al

istanbulda rehanın araba puma motor + lt77 şanzıman + 1:22 arazi ve 235/85/16 lastikle kullanıyor... gel bir dene nasıl olacağını gör

1:41 oran bence büyük lastik takmayacaksan işine yaramayacaktır...

Benim aracımda da aynı lastiklerden var. Ama gelip deneme imkanım yok tabi. Yakıt tüketimi ve seri kullanımı 1.41'i daha da yakınlaştırdı bana...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

eğer yakıt tüketimi önemliyse 1:22 almanızda fayda var...

bütün oranları denemiş biri olarak konuşuyorum, aralarındaki en önemli fark 5.viteste ortaya çıkıyor...

1:22 oranla daha düşük devirde gideceğiniz için yakıt tüketiminiz de azalacaktır

reha bey size daha detaylı bilgi verebilir, o da aönce 1:41 arazi kullanmıştı sonda 1:22 ye geçti...

1:41 arazi oran sizin yeni motorun gücü ve kullandığınız lastik ebadı dikkate alındığında uygun olmayacaktır, çok devir yapacaksınız araba boşuna bağıracak yakıtınız artacak vs
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

ndoganci' Alıntı:
eğer yakıt tüketimi önemliyse 1:22 almanızda fayda var...

bütün oranları denemiş biri olarak konuşuyorum, aralarındaki en önemli fark 5.viteste ortaya çıkıyor...

1:22 oranla daha düşük devirde gideceğiniz için yakıt tüketiminiz de azalacaktır

reha bey size daha detaylı bilgi verebilir, o da aönce 1:41 arazi kullanmıştı sonda 1:22 ye geçti...

1:41 arazi oran sizin yeni motorun gücü ve kullandığınız lastik ebadı dikkate alındığında uygun olmayacaktır, çok devir yapacaksınız araba boşuna bağıracak yakıtınız artacak vs

Teşekkür ederim Naci abi. Kafam gerçekten karıştı şimdi. Şu motor şanzumana bir bağlansın hayırlısıyl. Şu oran işini öyle yapayım bari ::smiley:
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

kafa karışacak birşey yokki... oran ufaldıkça belli bir hıza ulaştığın devir düşüyor...

örnek ben 1:22 oranla 5.viteste 80-90 km sürati 1800-2000 devirdeı yapıyorsam, 1:41 takarsam aynı sürati yapmam için 2500-2700 devire çıkmam lazım 1:67 de 3500 devirde falan herhalde 80-90 km yapıyordum

1:22 oranla uzun rampaları 5. viteste çıkamazsan 4.vitesle çıkarsın olur biter...
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

öncelikle tebrik ediyorum sonrada hayırlı olsun güle güle kullan yeni motorunu
türkiyenin en hızlı defenderini yapıyorsunuz sanırım başarılar dilerim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,926
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst