Deep' Alıntı:Aracınız hayırlı olsun, Engin'in dediklerine ek olarak 1.41 (1.44 değil) arazi şanzımanı değişikliği ile şehir içi yakıt tüketimi de düşecektir. Arazi oranları da değişsin istiyorsanız differansiyelde 4.1 orana geçmek gerekir. Mevcut oranınız 3.54 tür.
OZANOĞLU' Alıntı:Umut çok yoğunsun anladığım kadarıyla,açmış olduğun konu başlığıda çok ilgi görüyor 5-6 kişi aynı anda takip ediyoruz hemen her an konuyu kolay gelsin... Raci
sword7' Alıntı:Çabuk hızlanma işi hoşuma gittiElimde maalesef yok 1.44. Hem bu kadar kolay mı ki bunu 1.44 ten 1.22 ye çevirmek. İki dişli fiyatı 750 liraydı Kayalar'da :-\ Bir şey daha sorayım aklıma gelmişken. 130 ps 1.22 oran, düz dizelin 1.67 lik oranına göre daha mı torklu/güçlü oluyor low range konumunda.
sword7' Alıntı:Ben aracı genelde şehiriçinde ve arazide kullanıyorum. 1.41'le şehir içinde yakıt tüketimi düşecekse arazide de az olacaktır yakıt tüketimi. Kafam biraz bulandı açıkçası. Tam olarak karar veremedim şu oran işine. Birde prizdirek işi var. Muhafazayı kullanmadan taksak motoru sorun olur mu acaba? Plakası ve prizdirek girişi ilginç olarak pumanın aynısı. Sadece araya 6,5 cm lik flanş gerekiyormuş. Motorun geride olması sıkıntı yaratır mı ???
sword7' Alıntı:Ben aracı genelde şehiriçinde ve arazide kullanıyorum. 1.41'le şehir içinde yakıt tüketimi düşecekse arazide de az olacaktır yakıt tüketimi. Kafam biraz bulandı açıkçası. Tam olarak karar veremedim şu oran işine. Birde prizdirek işi var. Muhafazayı kullanmadan taksak motoru sorun olur mu acaba? Plakası ve prizdirek girişi ilginç olarak pumanın aynısı. Sadece araya 6,5 cm lik flanş gerekiyormuş. Motorun geride olması sıkıntı yaratır mı ???
Abi elimde 1.22 oranlı şanzıman yok. Ankaradan gelecek en ksıa zamanda. Onun için soruyorum hangisini alayım diye. Engin abinin elinde 1.41'lik bir şanzıman varmış zatendiscovery-V8' Alıntı:1,67 yi kullanma Umut, motor gücü düştükçe bu oran yukarı çıkar arttıkça aşağı iner (Motor gücü dedim ama aynı şey devir içinde geçerli yüksek devirli motor daha küçük oran, düşük devirli motor daha yüksek oran)
Senin elindeki 1,22 yi normal lastikle kullanacaksan çok sorun yaratmaz yokuşları bir düşük vitesle çıkarsın en kötü ihtimalle, Bence değiştirmeden önce olduğu gibi dene, memun kalmazsan çare ararsın , masrafa girme şimdiden.
1,41 in pahalı olmasının sebebi 300tdi nin oranı olması, piyasada ikinci eli pek yok, 1,67 2,5 dizel ve 2,5 benzinlinin oranları, hurdalıklar dolu 1000 tl civarına komplesi bile bulunabiliyor.
1,22 v8 lerin oranı, daha yüksek sürat için. Bulunması 1,67 kadar kolay değil ama 1,41 kadarda zor değil.
İkinci alternatifin 1,67 kullanıp kaybettiğin hızı lastik çaplarını büyüterek dengeleyebilirsin, min 35 inch çapında lastik kullanman gerekecek.
Bir uyarı daha yapayım, genelde puma larda yapılan hata kışın belli olmuyor yazın ortaya çıkıyor, intercooler hortumları ya metal yada içi telli lastikten olmalı sıcakta büzüşüp motoru durduruyor, özellikle yokuş çıkışlarında, intercooleri mutlaka radyatörün önüne aldır, ve normal radyatörle arasında 2-3 cm boşluk bırakılmasını sağla. Radyatöre yapıştırmasınlar, yine ısınmaya sebep oluyor.
Selamlar
discovery-V8' Alıntı:Priz direkle sakın oynama Umut, kesin kopar, Bunu şöyle yapıyorlar flanş yerine ford muhafazasıyla, lt77 muhafazasını kesip ikisinden bir muhafaza yapıyorlar alüminyum kaynağıyla, motor çok geriye kaçmıyor, geriye gelmesinin iki sakıncası var biri gürültü, diğeri marş motoru taban sacına dayanıyor taban sacına pencere açıyorlar marş motorunu sökmek için ;D
Birde radyatörüde geriye çekmek zorunda kalıyorsun.
Selamlar
Deep' Alıntı:Arazide değişmez, arazideki oranın aynı çünkü. H range kullanımında şehir içi ciddi biçimde düşecek yakıt tüketimi. 300TDI dan örnek vereyim, oran 1.22 lastik 31" iken 11-12 lt. yakıyordu, 1.41 ve 33" de 10 lt. ye düştü. Ayrıca dizellerde uzun yolda tüketim çok düşmüyor. Bence seri kullanım için 1.41 daha mantıklı, kaldı ki uzun yol da yapmıyorum diyorsunuz.
ndoganci' Alıntı:bence 1:22 al
istanbulda rehanın araba puma motor + lt77 şanzıman + 1:22 arazi ve 235/85/16 lastikle kullanıyor... gel bir dene nasıl olacağını gör
1:41 oran bence büyük lastik takmayacaksan işine yaramayacaktır...
ndoganci' Alıntı:eğer yakıt tüketimi önemliyse 1:22 almanızda fayda var...
bütün oranları denemiş biri olarak konuşuyorum, aralarındaki en önemli fark 5.viteste ortaya çıkıyor...
1:22 oranla daha düşük devirde gideceğiniz için yakıt tüketiminiz de azalacaktır
reha bey size daha detaylı bilgi verebilir, o da aönce 1:41 arazi kullanmıştı sonda 1:22 ye geçti...
1:41 arazi oran sizin yeni motorun gücü ve kullandığınız lastik ebadı dikkate alındığında uygun olmayacaktır, çok devir yapacaksınız araba boşuna bağıracak yakıtınız artacak vs