Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,997
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

İyi dilekleri için herkese çok teşekkür ediyorum. Yalnız biraz zaman alacak bu işlem. 1.22 oranlı arazi şanzımanını bekliyorum. Cuma günü elimde olur umarım. İki tane dişlinin fiyatı 750 lira olduğundan komple şanzuman alıp çıkanı da satmak daha mantıklı geldi bana. Her gelişmeyi buradan paylaşacağım, yapılan işlemleri görüntülemeye çalışacağım. İleride motor değişimi yapmak isteyenlere biraz ışık tutar belki bu konu. Saygılar... Umut...
 

Etiketler

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

yunus bager' Alıntı:
Umut hadi şimdiden hayırlı olsun inşallah istediğin performansa ulaşırsın

İnşallah abi. Aracın içini falan görünce gözüm korktu yalnız. Darmadağın oldu güzelim alet :smiley:
 


Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Umut,

Vaktin olduğunda turbo ve eksoz manifoldunu gösteren bir fotoğraf da koyar mısın? Pompanın tepesindeki yuvarlakta bir numara yazar. 4C109A543BA ya da 0460414239 mu?

Yeni motorunu iyi günlerde kullan.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

edaghan' Alıntı:
Umut,

Vaktin olduğunda turbo ve eksoz manifoldunu gösteren bir fotoğraf da koyar mısın? Pompanın tepesindeki yuvarlakta bir numara yazar. 4C109A543BA ya da 0460414239 mu?

Yeni motorunu iyi günlerde kullan.

Tamam abi bu gün çekeyim fotoğrafını. Numaralarıda biryere not ederim. Saygılar...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

235 85 16 lastik, 130 ps puma motorlar arazi şanzımanı oranımı kaç yapmalıyım? 1.44 mü? 1.22 mi? ???
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

araban çok çabuk hızlanır, son sürati düşük olur (170 değil de 150 diyelim :smiley: ) 100'de giderken motor daha fazla devir yapacağı için yakıt tüketimi fazla olabilir.

Eğer elinde 1.44 varsa, onunla dene... belki de kullanımından memnun kalırsın. sonuçta kimse Defender gibi yerden yüksek bir araçla sürekli 140-160 arası hız yapmak istemeyecektir. Baktın olmadı, 1.22 yaparsın.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

edaghan' Alıntı:
araban çok çabuk hızlanır, son sürati düşük olur (170 değil de 150 diyelim :smiley: ) 100'de giderken motor daha fazla devir yapacağı için yakıt tüketimi fazla olabilir.

Eğer elinde 1.44 varsa, onunla dene... belki de kullanımından memnun kalırsın. sonuçta kimse Defender gibi yerden yüksek bir araçla sürekli 140-160 arası hız yapmak istemeyecektir. Baktın olmadı, 1.22 yaparsın.

Çabuk hızlanma işi hoşuma gitti :smiley: Elimde maalesef yok 1.44. Hem bu kadar kolay mı ki bunu 1.44 ten 1.22 ye çevirmek. İki dişli fiyatı 750 liraydı Kayalar'da :-\ Bir şey daha sorayım aklıma gelmişken. 130 ps 1.22 oran, düz dizelin 1.67 lik oranına göre daha mı torklu/güçlü oluyor low range konumunda.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Low range değişmez. bahsi geçen 1.66 ve 1.22 oranlar High range için geçerli dişliler. Arazi moduna geçtiğinde tork konvertörün 3.321 olacak. O sabit.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Elimde motorun uzun muhafazası var. Bunu kullanmak için priz direğin uzatılması gerekiyor sanırım. Bu uygulama sağlıklı olur mu? Yoksa muhafazayı kullanmadan, priz direği ellemeden araya 6 bucuk cm lik flanş koyularak yapılması mı daha sağlıklı olur?
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

priz direk düzerindeki herhangi bir işlem zayıflamasına yol açıcak ve her an yolda bırakıcak bir hale gelicektir. kesinlikle priz direk üzerinde işlem yaptırmayınız
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

altug onaran' Alıntı:
priz direk düzerindeki herhangi bir işlem zayıflamasına yol açıcak ve her an yolda bırakıcak bir hale gelicektir. kesinlikle priz direk üzerinde işlem yaptırmayınız

Bu prizdireğin uzununu falan bulamazmıyız ?
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Aracınız hayırlı olsun, Engin'in dediklerine ek olarak 1.41 (1.44 değil) arazi şanzımanı değişikliği ile şehir içi yakıt tüketimi de düşecektir. Arazi oranları da değişsin istiyorsanız differansiyelde 4.1 orana geçmek gerekir. Mevcut oranınız 3.54 tür.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,926
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst