Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 159,365
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Arkadaşlar yorumlarınız için tekrar, tekrar teşekkür ederim.Daha iyileri sizlerin olur inşallah.

CJ7V8' Alıntı:
Uğur Bey gelişmeler süper ,uzun zamandır bakmıyordum siteye ,herşey çok güzel görünüyor.Bir şey dikkatimi çekti ,şanzıman yanılmıyorsam 700r4 ,şanzıman için güçlendirici modifikasyonlar yapacak mısınız?

Sami Bey evet yerdeki şanzıman 700r4 ancak arabanın üzerindeki 4l60, aslında tüm gövde yapıları birbirine benziyor (hemen hemen aynı) kuyruk çıkışları da aynı (ki biz de kuyruk bağlantı aparatını yerde rahat rahat yapabilmek için bunu aldık) ancak tork konvertörü 4l60'ın daha büyük aynı şekilde muhafaza da daha büyük.


Bu arada Bu sabah Allah Nasip ederse Ankaraya gideceğim, 2 gün Ankarada işim var.Çarşamba gece dönüyorum Trabzona.

Adaptör parçaların kesilmesi için Plazmacımız Jet Makineye çizimleri, ölçüleri ve şablonları bugün teslim ettim, yarın öğleye kadar hazırlamış olacak.Şenol Ustaya da dedim eğer gider alır da tornacıya işlerini yaptırmaya başlayıp dönüşümde bana bir süpriz yaparsa ne ala ama ben alıştım bıraktığım gibi bulmaya onun için fazla umutlanmıyorum döndüğümde şanzımanlar bitmiş olacak boya yapılmış olacak filan boş umutlar bunlar :D
 

Etiketler

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur abi Mog diflerinin dönüş yönü Göktuğ abilerin projesinde belirtiliyordu. yani ters tarafa dönmüyormuş.

Aynı şekilde Mog difleri ile ilgili benimde bir projem var. Ancak sürekli yurt dışında bulunmam nedeniyle projemi bir türlü hayata geçiremedim ve herşeyden önemlisi projeme teknik bilgi akışı sağlayacak bir arkadaş gurubum yok :( İnşallah Türkiyeye kesin dönüş durumunda ilk yapacağım iş üzerinde yaylarıyla beraber bir mog şasesi ve difleri almak olacak :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yavuz-çelikel' Alıntı:
İnşallah yapar usta. :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:


İnşallah.


4WD' Alıntı:
Uğur abi Mog diflerinin dönüş yönü Göktuğ abilerin projesinde belirtiliyordu. yani ters tarafa dönmüyormuş.

Aynı şekilde Mog difleri ile ilgili benimde bir projem var. Ancak sürekli yurt dışında bulunmam nedeniyle projemi bir türlü hayata geçiremedim ve herşeyden önemlisi projeme teknik bilgi akışı sağlayacak bir arkadaş gurubum yok :( İnşallah Türkiyeye kesin dönüş durumunda ilk yapacağım iş üzerinde yaylarıyla beraber bir mog şasesi ve difleri almak olacak :smiley:


Araba yürüyene kadar emin değildi Göktuğ beyde, zira ben hala emin değilim :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur abi anlamadım nasıl emin değilsiniz? ben o aracın hareket ettiğini videoda görmüstüm. şimdi o araç ileri viteste geri, geri viteste ileri mi gidiyor? yada ikinci bomba mog difleri ters dönüyorsa o aracın motor krankıda diger araçların motor krankının aksi yönüne dönmesi lazımki mog diffleri doğru yöne dönsün :-\ :smiley:
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

4WD' Alıntı:
Uğur abi anlamadım nasıl emin değilsiniz? ben o aracın hareket ettiğini videoda görmüstüm. şimdi o araç ileri viteste geri, geri viteste ileri mi gidiyor? yada ikinci bomba mog difleri ters dönüyorsa o aracın motor krankıda diger araçların motor krankının aksi yönüne dönmesi lazımki mog diffleri doğru yöne dönsün :-\ :smiley:


Yok, öyle demek istemedim.Aracın ileri gittiğini gördüm ancak dediğim gibi konu hakkında net bir teknik bilgi alamadığım için şüphelerim mevcut.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Şimdi benimde aklıma şüpe düştü ??? Unimog'un portal dişli gurubu içindeki cer dişli 2 dişliden oluşuyordu. yani biri düz dönerken digeri onun tersine döner. unimogun motoru ters dönmüyorsa sanzıman ters dönmesi lazım oda ters dönmüyorsa son çare defransiyel içinde farklı bir sistem olmalıki şaft yönünün aksi yönüne aks milini çevirsin ???
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

bu lastik çapı için bu 2. arazi şansımanı macerasına girmeye gerek varmıydı ?
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

4WD' Alıntı:
Şimdi benimde aklıma şüpe düştü ??? Unimog'un portal dişli gurubu içindeki cer dişli 2 dişliden oluşuyordu. yani biri düz dönerken digeri onun tersine döner. unimogun motoru ters dönmüyorsa sanzıman ters dönmesi lazım oda ters dönmüyorsa son çare defransiyel içinde farklı bir sistem olmalıki şaft yönünün aksi yönüne aks milini çevirsin ???


Evet, aynen öyle şüphelerim vardı.


Tempus' Alıntı:
bu lastik çapı için bu 2. arazi şansımanı macerasına girmeye gerek varmıydı ?


Bugün 38 yarın 42 olur lastiktir en nihayetinde :smiley: Şu an çamurluklar müsait zaten :smiley: Ancak şu an çift arazi kullanma sebebimi açıkladım zaten ayna mahrutiyi çok ağırlaştırmadan dilediğim zaman da ağır bir oran elde edebilmek.Dik bir tırmanışta, derin bir çukur geçişinde yada bir kaya geçişinde otomatik şanzımanı çok zorlamadan dilediğim zaman devreye alabileceğim ağır bir oran elde etmek istedim.


Tabii birde aracın üzerinde mevcut olan np231 2.72 orana sahipti ancak şanzımanı değişere aldığımız np205 1.96 ağır orana sahip yani yeni arazi şanzımanımız daha seri.Bu işe yönelmemde bu da bir etken oldu.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Mogda sorun yok, tüm sır mahrurinin bulunduğu eksende ve dış yönünde, kertemi Higuain'de pinizin gibi.
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yavuz-çelikel' Alıntı:
Mogda sorun yok, tüm sır mahrurinin bulunduğu eksende ve dış yönünde, kertemi Higuain'de pinizin gibi.

Yavuz abi tam olarak anlamadım. yani Mogda Motor şanzuman arazi şanzumanı diğer araçlarla aynı yöne dönüyor. Diferansiyelin içinde mahruti dişlisinde farklı bir sistem var ve iş o noktadan sonra mı başlıyor?
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

4WD' Alıntı:
Yavuz abi tam olarak anlamadım. yani Mogda Motor şanzuman arazi şanzumanı diğer araçlarla aynı yöne dönüyor. Diferansiyelin içinde mahriri dişlisinde farklı bir sistem var ve iş o noktadan sonra mı başlıyor?
Mahruti üzerindeki diş yönleri ve eksenle alakalı olarak çözülmüş sistem, ters dönme sorunu yok.Dünyada pekçok örneği var.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

anladığım kadar vahşi bir arazi aracı daha geliyor..
kolay gelsin aracın son halini merakla beliyoruz..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur seçimlerin, ortadaki iş, şimdiye kadar yaptıkların bence çıkan sonucun çok doğru olduğunun kanıtı ;)
Ölümsüz bir araç çıkıyor yüreğine sağlık...
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

ayna sistemi ters duruyor. dolayısıyla akslar ters dönüyor. cer dişlileri ters dönünce 2 ters bir düz ediyor . böylece araç ileri gidiyor :smiley:)
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

sinan54' Alıntı:
anladığım kadar vahşi bir arazi aracı daha geliyor..
kolay gelsin aracın son halini merakla beliyoruz..


Teşekkürler.


Mad-Line' Alıntı:
Uğur seçimlerin, ortadaki iş, şimdiye kadar yaptıkların bence çıkan sonucun çok doğru olduğunun kanıtı ;)
Ölümsüz bir araç çıkıyor yüreğine sağlık...


Teşekkür ederim Mustafa.






yavuz-çelikel' Alıntı:
Mahruti üzerindeki diş yönleri ve eksenle alakalı olarak çözülmüş sistem, ters dönme sorunu yok.Dünyada pekçok örneği var.


jeep' Alıntı:
ayna sistemi ters duruyor. dolayısıyla akslar ters dönüyor. cer dişlileri ters dönünce 2 ters bir düz ediyor . böylece araç ileri gidiyor


İşte bu cevaplar akıldaki soruları sildi :smiley: bir dahaki projemizdeki hedefimiz mog difleri demektir :smiley: Ama bir daha proje ne zamana olur allah bilir :smiley:))
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,116
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst