Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 159,331
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bugün astar atıldı, zemin iyi gibi gözüküyor.Fazla bir işi kalmadı, yarın bir yoklama macunu çekilecek.

IMG_1477.JPG


IMG_1478.JPG
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

eyyvah eyvahhhh diyorum, başka da bir şey demiyorum : )) macera tam gaz ilerliyor, hadi hayırlısı bakalım, valla her gece burayı yoklamak bize adet oldu, fotograflar gecikince merak ediyorum, bu arada ustalar cumartesinin işini cumadan bitirdiklerine göre Gülazer'imizi (dikkat edersen artık kamuoyuna maloldu Gülazer, bizim diye bahsediyorum kendisinden) dükkandan bir an önce şutlamaya niyetliler : )) olsun, bizimde canımıza minnet valla : )) hadi kolay gelsin bakalım Gülazer fanclub üyelerine ve size : ))
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

euzlu' Alıntı:
eyyvah eyvahhhh diyorum, başka da bir şey demiyorum : )) macera tam gaz ilerliyor, hadi hayırlısı bakalım, valla her gece burayı yoklamak bize adet oldu, fotograflar gecikince merak ediyorum, bu arada ustalar cumartesinin işini cumadan bitirdiklerine göre Gülazer'imizi (dikkat edersen artık kamuoyuna maloldu Gülazer, bizim diye bahsediyorum kendisinden) dükkandan bir an önce şutlamaya niyetliler : )) olsun, bizimde canımıza minnet valla : )) hadi kolay gelsin bakalım Gülazer fanclub üyelerine ve size : ))


Teşekkür ederim erdoğan bey :smiley: gerçi birşey farketmediler astarı dün attılar bugün Gülazeri askıya aldılar, Mehmet Ustanın hakkını yemeyelim gülazer girdi gireli yoğun ağırlıkta gülazere çalıştılar önceden ellerinde olan işlere döndüler şimdi.Boya için çokta acelem yok şimdi, bugün doubler yapımını projelendirmeye başladık.Bir yandan doubler, ve şaftlar yapıldıktan sonra boya çok da önemli değil.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bugün Doubler için şablonları çıkarttık, inşallah pazartesi plazmada flanşları kestirip torna freze işlerine başlıyacağız.Ancak önce doubler nedir ? Ne işe yarar ondan bahsetmek istiyorum.


Doubler amerikalıların bu sisteme koyduğu bir isim.Sözlük anlamı "katlayıcı, iki katına çıkarmak" anlamında.Temel mantıkta iki tane arazi şanzımanını peşpeşe takarak yapılıyor.Bunun sonucunda birbirinden bağımsız olarak 3 farklı seçenek mümkün olabilir 4H, 4L ve bir tane daha 4 L yani 2 kat ağır oran.Yani bu sistemi oluşturduğumuzda 2 tane ağır oranımız olabilecek, istersek sadece tek bir ağır oran ile gücü 2 ye katlayabilir istersek te aynı anda 2 sini de birden aktif edip gücü 4'e katlayabiliriz.


Peki ben niçin böyle bir sisteme yöneldim.Asıl amacım 38 lastikleri zorlu tırmanışlarda çevirmeye yetebilecek torku üretmekti.Bunu kolaylıkla daha ağır oran ayna mahruti takarak da yapabilirdik.Ancak bu sefer son sürat de azalacak ve yakıt da nispeten artacaktı.(Her ne kadar yakıt hesaplamayı bırakalı uzun zamanda olsa :smiley:) ).Bu sayede dilediğim zaman daha ağır bir oran elde edebilecek dilediğim zaman ise daha süratli kullanabilecektim.


Doubler'ı yapacağımız şanzımanlar öyle rastgele 2 şanzıman değil.Daha önce denenmiş, bu işe uygun np203 ve np205 demirdöküm kasaya sahip ağır hizmet şanzımanları.Np205 1:1,96 orana sahip, Np:203 ise 1:2,01 orana sahip yani yuvarlak bir hesaplar toplam 4 kat redüksiyon.


Np203 devasa bir boyuta sahip, tahmini ağırlığı 100kg filan civarındadır.(Belki daha da fazla).Ancak işin iyi yanı, np203'ü komple kullanmayacağız.Np203 3 bölümden oluşuyor.Önde dişli gurubu, ortada zincirle ön şaft aktarımını yapan gurup ve arka kuyruk çıkışı.Bu 3 gurupta diğer arazi şanzımanlarından farklı olarak birbirinden ayrılabiliyor.Yani biz sadece np203'ün redüksiyon dişlilerini içeren ön gurubunu kullanacağız.Ki bu gurupta bize ağır takviyede 2.01:1 oran veriyor, yani ana şanzıman çıkışındaki torku 2'ye katlıyor.
Np203 hangi araçlarda kullanılıyor tam olarak bilmiyorum ancak benim aldığım şanzıman K5 blazerdan çıkmaydı.K5 blazerlarda eski senelerde kullanılmış ancak çok hantal oluşu sebebi ile daha sonra bırakılmış.Öyle tahmin ediyorum ki yine eski model fordlarda da kullanılmış olabilir.


Neyse lafı fazla uzattım :smiley: İşte Np203, parçalanması, ve bize lazım olacak kısımların alınması;


Önce kuyruk tarafı sonra ön gurup sökülüp diğer hurda yığını ağırlıktan ayırılıyor :smiley:

IMG_0862.JPG


IMG_0863.JPG


IMG_0864.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Yukarıdaki fotoğrafta gözüktüğü gibi ayrılan kısım yaklaşık 12cm civarı.Aracın üzerindeki standart şanzımanın arka şaft çıkış yeriyle yapacağımız doubler sonrasında araya konulacak flanşlar dahil 12-13 kadar geri kayacak.


Np203'e daha sonra tekrar geri döneceğiz.Sırada Np205 var.Benim aldığım NP205 yine bir Chevrolet'den çıkma ancak np205 de seçenek fazla.Eski kasa Amerikan Ford pikaplarda, Dodge Ramlerde ve hatta 250'lik Dodgelarda da mevcut.


Genel yapı itibariyle hepsi birbirine benzese de, kullanılan marka ve modele göre aralarında ufak farklılıklar var.İlk çıkan modelleri 10 freze girişli.Bu erkek de olabiliyor dişi de.Ön şaft çıkış yönü sağ da olabilir sol da :smiley: 10 freze olanlar genellikle bağlantı yeri 8 civatadır.Daha sonraları 6 civataya düşürmüşler ve 10 frezeyi de 32'ye çıkarmışlar.Yani istediğiniz çeşitte NP205 bulma şanzınız var, sağ, sol, 10 freze, 32 freze, 6 civata, 8 civara vs. vs.


Bizim şanzımanımız da 8 civatalı, 10 freze, sağdan çıkışlı.Aslında 32 freze olsaydı daha sağlam olurdu ancak, bu da işimizi görecek.[SIZE=78%] :smiley: [/SIZE]


Tabii burda bizim şanzımanımızla ilgili ufak bir nüans daha var.Vites kolunda yapılacak olan ufak bir müdahale ile Np205'imizi çift vites kollu yapacağız.Bu sayede ön ve arka bağımsız olarak bağlanabilecek.Yani istersek 2 çeker önden çekiş, istersek 2 çeker arkadan itiş, yada 4 çeker yapabileceğiz.


Bu ne işe yarar derseniz inşallah başımıza gelmez ancak ön aks/diferansiyel/şaft problemi yaşadığımızda herhangi bir müdahalede arka itişli devam etmeyi yada aynı şey arkada yaşandığında önden çekişli sürmeye devam edebilmemizi sağlar.


Yani dobuler tamamlandığında 3 adet arazi şanzımanı kolumuz olacak ilki ön arka yada 4 çekerden bağımsız olarak (np203) 2 kat redüksiyon yapacak 2. kol önü, 3. kol ise arkayı bağlayacak. :smiley:)


İşte np205;


Not:fotoğraf pek net değil karanlık çıkmış ama napalım idare edecez artık :smiley:

IMG_1479.JPG


IMG_1480.JPG
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Sıra geldi bu ikisini birleştirmeye, elimizde daha önce yapılmış doubler fotoğrafları ve bu işlem için üretilmiş özel kitlerin fotoğrafları var.Başlıyoruz Şenol Ustayla incelemeye, yapılanlar kaba taslak izleyeceğimiz yol konusunda bize ışık tutuyor.


Ancak daha önce farkına varmadığımız bir durum var, np203 ile np205 arasına flanşlar yaparak birbirine bağlayacağız ancak np203 bizim ana şanzımana direk olarak oturacak mı ? Gülazerde şanzımanı sökmek zor geldi :smiley: hemen depoya gidip yedek şanzımanı alıp geldim ve beklenen sonuç frezeleri aynı ancak bağlantı civataları birbirine uymuyordu.Mecburen bu sefer ana şanzımanla np203 arasına da bir flanş yapılacak.

IMG_1485.JPG


IMG_1486.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Hesaplar, kitaplar ölçümler, tartışmalar vs. derken en sonunda hangi parçayı nasıl yapacağımıza karar veriyoruz ve şablonları çıkarmaya başlıyoruz.


Ortalık biraz karıştı :smiley:)

IMG_1490.JPG


IMG_1483.JPG


IMG_1482.JPG


IMG_1488.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Şablonları çıkarttık çıkartmasına ancak saat biraz geç oldu plazmacıya yetişemedik parçaları kestirmeye :smiley: Neyse sağlık olsun kestirsek bile kestirdiğimizle kalacaktı çünkü asıl iş torna ve freze.Madem demirkırlara geçtik dönerken birde hurdacımıza bakmadan geçmeyelim dedik :smiley: girdik tabii elimiz boş çıkmadık.


Uzun kaydırıcılı bir şaft (ne olduğu belli değil, büyük ihtimalle eski askeri power dodge şaftı :smiley: ) ile, çift mafsallı teoride Cherokee ön şaftına benzeyen aslında olmayan, hurdacının iddaa ettiğine göre akrepten sökmüş ancak akrepte çift mafsal var mı bilmiyorum.

IMG_1492.JPG


IMG_1493.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Simdiye kadar Turkiyede yapilanlarin en iyisi bu arac olsa gerek. bu forumda cift arazi sanzumaninin denenmeye dahi tesebbus edildigini ben ne gordum ne duydum. herseyden once Allah kolaylik versin. hergun ilgiyle ve merakla takip ediyorum. bu aracta birde portal aks olsaydi diye ic gecirmedende edemiyorum hani :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Çift şanzıman olayı işin akıllıca yapıldığının kanıtı bence.Portal aks olsaydı gerçekten engel tanımaz bir araç olurdu.Bu arada araç canlı çok daha güzel çok daha sportif çok daha dikkat çekici görünüyor...Maşallah.
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

unimog un karınca şanzumanı gibi bişi olacak sanırım.bir kere nadir beyin olduğu bir başlıkta okumuştum galiba.yolcu koltuğu tarafından biraz yerden feragat etmeye gerek olacağından vazgeçildi diye hatırlıyorum çiftşanzumanı tandem bağlamaktan.ellerinize sağlık.kolaylılar
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Unimog diferansiyellerini düşünmedim değil (Özellikle de Göktuğ beylerin çalışmasını gördükten sonra) ancak iş daha ciddiye binmeden dodge diferansiyelleri için anlaşma yapmış ve ödeme yapmıştım.Orda biraz farklı durumlar gelişti sonuç olarak geri adım atma şansım yoktu.


Ayrıyetten açıkcası çokta cesaret edemedim mog diflerine, pek sağlıklı bilgi alamadım mog diferansiyellerin çalışma sistemiyle alakalı. Hala daha dönüş yönüyle ilgili şüphelerim mevcut ya neyse :smiley:


Ama Allah nasip eder de ilerde farklı bir proje gerçekleştirirsek mog difleri (Ya da reo) öncelkli listemde olacak :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

bi bitsede videolarına baksak ;)
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Nutkum tutuldu,
sade ayakta alkışlıyorum...
selamlar
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur Bey gelişmeler süper ,uzun zamandır bakmıyordum siteye ,herşey çok güzel görünüyor.Bir şey dikkatimi çekti ,şanzıman yanılmıyorsam 700r4 ,şanzıman için güçlendirici modifikasyonlar yapacak mısınız?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst