Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası
Bugün Doubler için şablonları çıkarttık, inşallah pazartesi plazmada flanşları kestirip torna freze işlerine başlıyacağız.Ancak önce doubler nedir ? Ne işe yarar ondan bahsetmek istiyorum.
Doubler amerikalıların bu sisteme koyduğu bir isim.Sözlük anlamı "katlayıcı, iki katına çıkarmak" anlamında.Temel mantıkta iki tane arazi şanzımanını peşpeşe takarak yapılıyor.Bunun sonucunda birbirinden bağımsız olarak 3 farklı seçenek mümkün olabilir 4H, 4L ve bir tane daha 4 L yani 2 kat ağır oran.Yani bu sistemi oluşturduğumuzda 2 tane ağır oranımız olabilecek, istersek sadece tek bir ağır oran ile gücü 2 ye katlayabilir istersek te aynı anda 2 sini de birden aktif edip gücü 4'e katlayabiliriz.
Peki ben niçin böyle bir sisteme yöneldim.Asıl amacım 38 lastikleri zorlu tırmanışlarda çevirmeye yetebilecek torku üretmekti.Bunu kolaylıkla daha ağır oran ayna mahruti takarak da yapabilirdik.Ancak bu sefer son sürat de azalacak ve yakıt da nispeten artacaktı.(Her ne kadar yakıt hesaplamayı bırakalı uzun zamanda olsa
) ).Bu sayede dilediğim zaman daha ağır bir oran elde edebilecek dilediğim zaman ise daha süratli kullanabilecektim.
Doubler'ı yapacağımız şanzımanlar öyle rastgele 2 şanzıman değil.Daha önce denenmiş, bu işe uygun np203 ve np205 demirdöküm kasaya sahip ağır hizmet şanzımanları.Np205 1:1,96 orana sahip, Np:203 ise 1:2,01 orana sahip yani yuvarlak bir hesaplar toplam 4 kat redüksiyon.
Np203 devasa bir boyuta sahip, tahmini ağırlığı 100kg filan civarındadır.(Belki daha da fazla).Ancak işin iyi yanı, np203'ü komple kullanmayacağız.Np203 3 bölümden oluşuyor.Önde dişli gurubu, ortada zincirle ön şaft aktarımını yapan gurup ve arka kuyruk çıkışı.Bu 3 gurupta diğer arazi şanzımanlarından farklı olarak birbirinden ayrılabiliyor.Yani biz sadece np203'ün redüksiyon dişlilerini içeren ön gurubunu kullanacağız.Ki bu gurupta bize ağır takviyede 2.01:1 oran veriyor, yani ana şanzıman çıkışındaki torku 2'ye katlıyor.
Np203 hangi araçlarda kullanılıyor tam olarak bilmiyorum ancak benim aldığım şanzıman K5 blazerdan çıkmaydı.K5 blazerlarda eski senelerde kullanılmış ancak çok hantal oluşu sebebi ile daha sonra bırakılmış.Öyle tahmin ediyorum ki yine eski model fordlarda da kullanılmış olabilir.
Neyse lafı fazla uzattım
İşte Np203, parçalanması, ve bize lazım olacak kısımların alınması;
Önce kuyruk tarafı sonra ön gurup sökülüp diğer hurda yığını ağırlıktan ayırılıyor