Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 164,828

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

ne kadar kilit takarsa taksın en son halatı benim çeki kancasına takacak FOREVER LAND ROVER
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Land'ı saplandığı yerden çekmek içinmi?
Gulazer bi yerde saplanırsa, kalacağı yer nasıl biyer olacaksa, tek araçla çekilemez biyerde kalır.. Yerinden kımıldatmak için çift pervaneli olanlardan helikopter falan çağırmak gerekir.. Land falan fayda etmez.. Geri kalan herşey için mastercard..

Gezilerde bu aracı ortaya almak lazım.. ilk saplananı yada arkadan yol bozulunca gelemeyeni kurtarmak için..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Hep demişimdir insanoğlu hayal kurmadan yaşayamaz diye.Herkes hayal kurmakta özgürdür ama ben Taha'nın bu bekleyişine son verecem zira adam yaklaşık 1 senedir beni çekmek için bekliyor.En kısa sürede Tahaya çektirecem Gülazeri Mutlu olsun
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

tahaozak' Alıntı:
ne kadar kilit takarsa taksın en son halatı benim çeki kancasına takacak FOREVER LAND ROVER

Boşver üstadım bakma sen Amerikan'cılara....
"Land Rover Çene Yorar"
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

jeep' Alıntı:
Land Rover Game Over vardı bir zamanlar ;D

Onun modası geçti abi, şimdinin Modası Çene Yorar
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

sevgili dostum müthiş bir keyifle sahurdan bu saate kadar yaptıklarını okudum. gerçekten tebrik ederim seni...
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

moonwalker_arc' Alıntı:
Bide şu vardı;

"One life live it, Gitmiyorsa in it" ))

bak bu iyi imiş aks canavarı daha aks kesmeyen land görmedim )) one life live it , gitmiyorsa in it )
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

18 . sayfaya kadar okudum çok eğlendim. kaybetmemek için şimdiden yazayım emeğinize sağlık....
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Dün arhavi yarışlarındaydık, malum gülazerin virajı az olduğu için virajlarda arabayı kaşlara vurdurarak dönüyordum ama en son direksiyon kutusunun sektör mili dayanmadı kaşa lastiği vurdurduğumda kesildi ve direksiyonumuz gitti.

Tabii bir sürü yorum var niye kesildiğiyle ilgili, kutu küçük kalıyor daha büyük bir kutu takalım dediler ancak bugün oturdum düşündüm niye kesildiğiyle ilgili.

1. etken lastiklerin büyük olması, tabii bu da kutuya binen yükü arttırıyor.
2. etken çift direksiyon amortisörü takmıştık ancak 2. amortisör kilin borusunun çalışmasını engellediğinden sökmüştük, belki 2. amortisör de olsa yükü biraz olsun hafifletebilirdi.
3. etken açılı pitman kolu kullanıyoruz dolayısıyla yük kolu daha uzun olduğu için lastik tepkileri kutuya daha güçlü yansıyor.
4. etken ise pitman kolunu düz takmadık, düz takmadık derken normalde lastikler tam ortada iken pitman kolunun arkaya bakıyor olması gerekiyor, ancak biz gece vakti ölçüyü yanlış alıp rot borusunu kısa kestiğimizden mesafeyi yetiştirmek için pitman kolunu şaşık taktık.Bu durumda normalde tam sağ turda çapraz durması gereken pitman kolunun açısını tam sağ turda diferansiyelle paralel olacak şekilde kutuya 90 derece dik yapıyordu.Dolayısıyla tam sağ tur çevirip kaşa lastiği vurduğumda yük direk olarak sektör miline baskı yaptı, halbuki açı olması gereken şekilde olsaydı yükü biraz esnetebilirdi.

Sonuç olarak benim gözlemlediğim etkenler bunlar.Çözüm ise daha büyük bir direksiyon kutusu takılması (ustamın düşüncesi 250 dodge kutusu) ancak benim direksiyon kutusundan bir şikayetim yoktu gayet iyi çalışıyordu lastikleri çevirmeye gücü yetiyordu.

Bugün yabancı forumlarda da biraz araştırdım, blazerlarda bu tarz uygulama yapanlar astro van kutusu takıyolardı bunu önceden de görmüştüm ancak üzerinde durmamıştım.Fotoğraflara dikkat edince farkettim astro vanın kutusu ters çalışıyor.Yani direksiyonu sağa çevirdiğinde sola, sola çevirdiğinde sağa döndürüyor.Dolayısıyla pitman kolunu da geriyo doğru değil, öne doğru takarak bu ters sistem yine düz çalışıyor.Bunun faydası ise pitman kolunun açısının iyileşmesi; aşağıdaki fotoğraf daha açıklayıcı olacaktır sanırım;



eğer pitman kolu geri doğru takılırsa kutu çapraz geldiğinden daha yukarda kalıyor ancak bu şekilde aşağı düşmüş oluyor.Yani açılı pitman kolu kullanmadan aynı açıyı elde edebiliyorlar.Bu da açılı kolun (kol daha uzun olduğu için) kutuya verdiği stresi azaltıyor.

Buna daha önce anlam verememiştim ancak sektör milini kesince şimdi gayet net anladım )

Astro Van kutusu araştırıyorum şimdi, kutu blazerın ki ile tamamen aynı (civata delikleri vs.) sadece ters çalışıyor.Eğer bulabilirsem astro van kutusu almayı düşünüyorum.Bir de bunu deniyelim olmazsa hidrolik pistonlu sistemleri araştıracağım.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Ali'yi ara, vardır onda.
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

as250 kutusu hesaplı ve güçlü olur gibi.Onu neden düşünmedin?
 

SON KONULAR - FORUM