Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası
Dün arhavi yarışlarındaydık, malum gülazerin virajı az olduğu için virajlarda arabayı kaşlara vurdurarak dönüyordum ama en son direksiyon kutusunun sektör mili dayanmadı kaşa lastiği vurdurduğumda kesildi ve direksiyonumuz gitti.
Tabii bir sürü yorum var niye kesildiğiyle ilgili, kutu küçük kalıyor daha büyük bir kutu takalım dediler ancak bugün oturdum düşündüm niye kesildiğiyle ilgili.
1. etken lastiklerin büyük olması, tabii bu da kutuya binen yükü arttırıyor.
2. etken çift direksiyon amortisörü takmıştık ancak 2. amortisör kilin borusunun çalışmasını engellediğinden sökmüştük, belki 2. amortisör de olsa yükü biraz olsun hafifletebilirdi.
3. etken açılı pitman kolu kullanıyoruz dolayısıyla yük kolu daha uzun olduğu için lastik tepkileri kutuya daha güçlü yansıyor.
4. etken ise pitman kolunu düz takmadık, düz takmadık derken normalde lastikler tam ortada iken pitman kolunun arkaya bakıyor olması gerekiyor, ancak biz gece vakti ölçüyü yanlış alıp rot borusunu kısa kestiğimizden mesafeyi yetiştirmek için pitman kolunu şaşık taktık.Bu durumda normalde tam sağ turda çapraz durması gereken pitman kolunun açısını tam sağ turda diferansiyelle paralel olacak şekilde kutuya 90 derece dik yapıyordu.Dolayısıyla tam sağ tur çevirip kaşa lastiği vurduğumda yük direk olarak sektör miline baskı yaptı, halbuki açı olması gereken şekilde olsaydı yükü biraz esnetebilirdi.
Sonuç olarak benim gözlemlediğim etkenler bunlar.Çözüm ise daha büyük bir direksiyon kutusu takılması (ustamın düşüncesi 250 dodge kutusu) ancak benim direksiyon kutusundan bir şikayetim yoktu gayet iyi çalışıyordu lastikleri çevirmeye gücü yetiyordu.
Bugün yabancı forumlarda da biraz araştırdım, blazerlarda bu tarz uygulama yapanlar astro van kutusu takıyolardı bunu önceden de görmüştüm ancak üzerinde durmamıştım.Fotoğraflara dikkat edince farkettim astro vanın kutusu ters çalışıyor.Yani direksiyonu sağa çevirdiğinde sola, sola çevirdiğinde sağa döndürüyor.Dolayısıyla pitman kolunu da geriyo doğru değil, öne doğru takarak bu ters sistem yine düz çalışıyor.Bunun faydası ise pitman kolunun açısının iyileşmesi; aşağıdaki fotoğraf daha açıklayıcı olacaktır sanırım;
eğer pitman kolu geri doğru takılırsa kutu çapraz geldiğinden daha yukarda kalıyor ancak bu şekilde aşağı düşmüş oluyor.Yani açılı pitman kolu kullanmadan aynı açıyı elde edebiliyorlar.Bu da açılı kolun (kol daha uzun olduğu için) kutuya verdiği stresi azaltıyor.
Buna daha önce anlam verememiştim ancak sektör milini kesince şimdi gayet net anladım
)
Astro Van kutusu araştırıyorum şimdi, kutu blazerın ki ile tamamen aynı (civata delikleri vs.) sadece ters çalışıyor.Eğer bulabilirsem astro van kutusu almayı düşünüyorum.Bir de bunu deniyelim olmazsa hidrolik pistonlu sistemleri araştıracağım.