Merhabalar,
Uğur kardeş güzel olmuş, hemde ne güzel, hadi bakalım ağlatın dağları, bu arada peteklerin üzerinden geçersin gibi bana öyle geldi.
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.
)) teşekkür ederim, ya binme işi pek de zor değil en azından benim için biraz gerilip zıplar adımla çıkıyorum )) Kısa boylu olanlar biraz debeleniyor )
Gelelim bugün yaptıklarımıza, aynalarımız takıldı.
Daha önce arka şaft için şanzımanı aşağı düşüreceğimizden ve şanzımanı düşürdüğümüzde distribitörün gövdeye değere kırılma riskinin olduğunu belirtmiştim.İşte o büyük gün bugündü.Torpidoyu sökecek elektrikçi bulamadıktan sonra (bizim ustalarımı pek bir tok öyle böyle değil ) iş başa düştü diyip torpidoyu sökmeye başladım.Tabii bu arada tam karşımızdaki ustalığı çok iyi olan elektrikçi Ömer ustaya da laf çarpıttın sökmedin torpidomu diye o da o arada geldi başladı orayı şöyle sök burayı şöyle sök burası şöyledir şurası böyledir Allah razı olsun baya yardım etti ve sonuç bu nasıl toplayacam hiçbir fikrim yok :S
Gelelim torpidoyu sökmemizin asıl nedenine işte distribitör için risk faktörü oluşturan göğüs kısmı (Distribitör kapağı sökülmüş)
Ancak arkada kalorifer tesisatı ve boruları var, 1,5cm kadar boşluk var saçın arkasında 1.2 cm kadar da keçeyi kesersek keçe payımız var yani hemen hemen gövdeden en fazla 3cm kazanabiliyoruz.
Göğüsü içeri dövelim, kesip konik parça kaynatalım, kesip bir akar borusunu ortadan keserek yarım ay şeklinde oval monte edelim derken Epey uzun bir süre beyin fırtınası oluşturduk en sonunda kamyonların havalı fren körüğünü kullanmaya karar verdik Biraz sıradışı bir tercih oldu.Malzeme ısıya, basınca dayanıklı ve esnek.Distribitörün denk geldiği yeri keserek bu körüğü silikonlayıp vidalayarak yerine tutturduk arkadan da yine keçeyi kesip güzel bir şekilde silikonladık.Hem istediğimiz boşluğu yakaladık hem de verdiğimiz paydan daha fazla bir esneme olursa körük distribitör kapağını esnetecek ve kırılmasını engelleyecek saç gibi sert olmayacak.
Allah kolaaylık versin o torpido toplanacak gibi gözükmüyor ben bi küçücük nivanın torpidosunu toplayana kadar kafayı yedim.... zor valla ama nacizane tavsiyem elektirik tesisatının tamamını olmasa da önemli olan kısımlarını yenilemen (Saymıyım şimdi) ben nasıl olsa çalışıyo sıkıntı olmaz dedim toparladım bi kamyon sıkıntı çıktı sonradan.
Burayı boş bırakmayalım Zorlu bir 3 gün geçirdim, açıkcası bu torpido ve elektrik mevzuu kafamı baya kurcalıyordu.Bunu halledince birden hafifledim sanki
Gelelim yaptıklarımıza, kalorifer boruları güzelce temizledim, ek yerlerine yeni sünger çektim (bu kapı ve pencere aralarına çekilen yapışkanlı süngerlerden)
Torpidonun altı tam bir kaostu, ucu boş kablolar mı dersin, 1 metrelik kabloda 6 tane ek mi dersin ne ararsan vardı Arada elektrikçi Ömer ustamızın da yönlendirmeleriyle tesisatı tekrar elden geçirdim fazlalık kaboları ayırdım, ekli kabloları yeniledim, iptal edilmiş olan kapı duylarına kablo çektim (Kapılar açıldığında taban ve tavan lambasının yanması için) tüm soketleri söküp temizleyip oksitlenmemesi için wd 40 sıkarak tekrar taktım ve tüm tesisatı bez bant ile sardım.
Biraz daha iyi gözüküyor sanki önceki fotoğrafa göre ))
Torpidoyu 2 defa yerine takıp, birşeyleri eksik yaptığımızı farkedip tekrar söktükten sonra dün gece 12'ye doğru torpido işini bitirdim ve ilk defa sürerek arabayı getirip evin kapısına çektim
Bu arada bugün tabana siyah pütür attırdım, yarın bir aksilik olmazsa gülazeri depoya çekip boş kalan zamanlarımda zevkini çıkara çıkara iç izolasyonunu yapıp döşemeyi toplayacağım.