Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 159,417
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

giriştiğiniz iş çok az insanın cesaret edebileceği bir iş buraya kadar geldikten sonra çok birşey kalmadı ha gayret :smiley:
 

Etiketler

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Arazi şanzımanlarının kollarını yapmaya başladık bugün;



Farkındayım resimlerden pek birşey anlaşılmayabilir, sistem biraz karmaşık uydurmaya çalışıyoruz;


Not: En alttaki fotoğraftakiler kazma değil :D Vites levyeleri, çizimini kendim yaptım biraz farklı duruyorlar farkındayım garipsemeyin bitince güzel olacak :D
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu arada bütçe sıkıntısında olduğumda ön kiliti daha sonraki aşamalara bırakmıştım.Ancak pazar günü yaptığımız geziden sonra bu kadar masraf yaptıktan sonra, birden saçma bir yerde sırf ön kilidim olmadığı için kalacağım düşüncesi iyice beynimi kemirmeye başladı.Kısa bir araştırma yaptım önce ARB dedim fiyatı pahalı geldi vazgeçtim, sonra Helical LSD denen kilitlere baktım onlarında mekanizması sarmadı :smiley: Eaton E-Locker lara baktım elektrikli kilitlere onlarda da çift istavroz var diye vazgeçtim, OX markayı incelerken aklımdaki şüpheleri de sağolsun Mustafa (Mad-Line) giderdi ve OX almakta karar kıldım.OX da hem 4'lü istavroz var hemde mekanik olarak devreye giriyor (istenildiği taktirde havalı ya da elektrikli de olabilir) mekanik olarak girmesi daha sağlam geldi bana. Amerikadan siparişi verdik, bakalım yeni bir serüven başlıyor inşallah bu sefer de Amortisörlerdeki gibi öpülmeyiz :D


F5553192.jpg



3104-ox-locker-shifters-custom-console.jpg






dana44ox5.jpg
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

En doğru kararı vermişsin, yok hortum çıktı, sigorta attı vs. derdi olmaz.
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

hayırlı uğurlu olsun uğur bey.Kullanım sonrası deneyimlerinizi paylaşırsınız.teşekkürler
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yavuz-çelikel' Alıntı:
En doğru kararı vermişsin, yok hortum çıktı, sigorta attı vs. derdi olmaz.


Bende o şekilde düşündüm Yavuz abi.


hsn' Alıntı:
hayırlı uğurlu olsun uğur bey.Kullanım sonrası deneyimlerinizi paylaşırsınız.teşekkürler


Teşekkürler, inşallah o günlerde gelecek :D
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Şu an gülazerde Death Wobble denen problem var.Ön diferansiyel hareket halindeyken bir kasise girdikten sonra deli gibi sallanmaya başlıyor.İnternetten araştırdığım kadarıyla sorun makaslı araçlarda sık görülmüyormuş genellikle helezonlu araçlarda özellikle track barın burçlarının aşınması ve gevşemesi sonucu oluşuyormuş.Makaslı araçlarda da sorun genellikle makas burçları, rot, rotil aşınması ve özellikle yükseltilen araçlarda ön diferansiyelin çevirilmesi sonucu caster ayarının bozulmasından kaynaklanıyormuş.Biz ön diferansiyeli çevirdik ancak bizim makasların duruş şekli sebebiyle (ön bağlantı yüksek arka bağlantı alçaktaydı) diferansiye aşağı bakıyordu bizim koyduğumuz açılı parçayla diferansiyeli düzleştirdik.Sorunun ondan kaynaklanacağını zannetmiyorum ancak yine de olmazsa en son ihtimal ona müdahale edeceğiz.


Sorunun daha iyi anlaşılabilmesi için işte 2 tane death wobble videosu;


http://www.youtube.com/watch?v=8EuQ6f8rgT4


http://www.youtube.com/watch?v=vwiv23dLhMY



Problemin temel nedeni belli değil ancak sorunu çözmek için sırayla şu yolu izleyeceğiz;



Öncelikle Jantların merkezleme meselesi halledilecek
Direksiyon sistemi değişecek, şu an sistemde çok kasıntı var, ve öyle gözüküyor ki yaptığımız S rotta da boşluk var.Sağ tarafa bir deve boynu daha yapılıp kutudan direk olarak deve boynuna aktarım yapılacak.
Direksiyon kutusu değişecek ve eğer bulabilirsek açılı pitman kolu takacağız.
Ön makas küpelerini yeniden yapacağız, yaptığımız makas küpelerinin şaseye bağlanan tarafı yani üst tarafı alta göre dar yaptık ve dolayısıyla üst tarafın burcu alt makas burcuna göre daha dar oldu.Bu sebeple direksiyonu çevirirken makas küpesi sağa sola çok esniyor ve diferansiyeli çeviriyor.Tam tersini yapacağız üst tarafı alta göre daha geniş olacak burcun.Zaten büyük ihtimalle ana sorun da bu.Küpenin fazla esnemesi.
Rotları zaten yeni takmıştık, Rotiller kontrol edilecek gerekirse değişecek.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Makas kupelerini kaç derece çevirdiyseniz on diferansiyelde
Lnucklenin bağlı oldoğu kulaklari borudan kesip nirmal açisina getirin kaynatin duzelir.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yavuz-çelikel' Alıntı:
Makas kupelerini kaç derece çevirdiyseniz on diferansiyelde
Lnucklenin bağlı oldoğu kulaklari borudan kesip nirmal açisina getirin kaynatin duzelir.


Yavuz abi biz diferansiyeli çevirdik ama düzleşmesi için çevirdik, yani bizim makas altına koyduğumuz açılı parçalar normal duran diferansiyeli yukarı çevirmedi, aşağı duran diferansiyeli normal haline getirdi.Tabii bu işlem göz kararı yapıldı.Derece ile ayarlanmadı.


En kolayı casteri ölçtürüp öyle karar vermek gerçi.Ancak ne olursa olsun makas küpelerinin durumu iç açıcı değil çok esniyor onların her halukarda yeniden yapılması lazım.
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Kovanin borusunu kesip normal pozisyonunda tekrar kaynatin caster duzelecektir ozaman. Sizin yaptiginiz sadece kupelerin acisini atarlamak sanirim
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yavuz-çelikel' Alıntı:
Kovanin borusunu kesip normal pozisyonunda tekrar kaynatin caster duzelecektir ozaman. Sizin yaptiginiz sadece kupelerin acisini atarlamak sanirim


Caster bozuk mu daha onu bile bilmiyorum ki :smiley: Diferansiyel düz gözküyor şu an :smiley: şu işleri bir bitsinde rotcuya götürüp bir ölçtüreceğim.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

caster kesin bozuluyor ancak diferansiyelin açısı düzgünse caster ayarı tutuyor yoksa ayar mümkün olmuyor... sonunda biz ayarladık. tecrübe
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Hem arazi şanzımanının çıkışı geriye kaydığı için ön şaft arkaya göre daha uzun hemde ön şaft çıkışını arazi şanzımanını çevirerek aşağı düşürdüğümüz için açısı da daha iyi.Sorun casterse araya koyduğumuz açılı parçayla oynayarak istediğimiz gibi güzeltiriz casteri şaftta problem yok çünkü.


Makas küpeleriyle ilgili sorunu bir ara video çekip eklerim, o zaman anlatmaya çalıştığımı daha iyi izah ederim.


Şu an arazi şanzımanlarının 3 lü vites kolları yapılıyor.Bugün biter tahminim tornada şu an.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

ben koptum,takip bile edemez oldum..bune yahuu..!! ;D ;D
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,162
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst