Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası
Şu an gülazerde Death Wobble denen problem var.Ön diferansiyel hareket halindeyken bir kasise girdikten sonra deli gibi sallanmaya başlıyor.İnternetten araştırdığım kadarıyla sorun makaslı araçlarda sık görülmüyormuş genellikle helezonlu araçlarda özellikle track barın burçlarının aşınması ve gevşemesi sonucu oluşuyormuş.Makaslı araçlarda da sorun genellikle makas burçları, rot, rotil aşınması ve özellikle yükseltilen araçlarda ön diferansiyelin çevirilmesi sonucu caster ayarının bozulmasından kaynaklanıyormuş.Biz ön diferansiyeli çevirdik ancak bizim makasların duruş şekli sebebiyle (ön bağlantı yüksek arka bağlantı alçaktaydı) diferansiye aşağı bakıyordu bizim koyduğumuz açılı parçayla diferansiyeli düzleştirdik.Sorunun ondan kaynaklanacağını zannetmiyorum ancak yine de olmazsa en son ihtimal ona müdahale edeceğiz.
Sorunun daha iyi anlaşılabilmesi için işte 2 tane death wobble videosu;
http://www.youtube.com/watch?v=8EuQ6f8rgT4
http://www.youtube.com/watch?v=vwiv23dLhMY
Problemin temel nedeni belli değil ancak sorunu çözmek için sırayla şu yolu izleyeceğiz;
Öncelikle Jantların merkezleme meselesi halledilecek
Direksiyon sistemi değişecek, şu an sistemde çok kasıntı var, ve öyle gözüküyor ki yaptığımız S rotta da boşluk var.Sağ tarafa bir deve boynu daha yapılıp kutudan direk olarak deve boynuna aktarım yapılacak.
Direksiyon kutusu değişecek ve eğer bulabilirsek açılı pitman kolu takacağız.
Ön makas küpelerini yeniden yapacağız, yaptığımız makas küpelerinin şaseye bağlanan tarafı yani üst tarafı alta göre dar yaptık ve dolayısıyla üst tarafın burcu alt makas burcuna göre daha dar oldu.Bu sebeple direksiyonu çevirirken makas küpesi sağa sola çok esniyor ve diferansiyeli çeviriyor.Tam tersini yapacağız üst tarafı alta göre daha geniş olacak burcun.Zaten büyük ihtimalle ana sorun da bu.Küpenin fazla esnemesi.
Rotları zaten yeni takmıştık, Rotiller kontrol edilecek gerekirse değişecek.