Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,074
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Paylaşımına sabrına emeğine sağlık abim, death wobble olayının kolaylıkla çözülmesi dileğiyle tekerlerin yerden kesilmesin, kolay gelsin tekrar.
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Camlara film çekildi, fitiller değişti, yarın aynalar bompeli ayna ile değişecek ve camcıda işimiz bitecek.


Bu arada vites kollarının monte edilmiş halinin de fotoğrafını çektim.
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

vallaha bende göremiyorum...
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Resimleri tekrar yükledim ancak sorun düzelmedi, photobucket'e attım resimleri şimdi daha sorun olmaz sanırsam.


IMG_1697.jpg



IMG_1699.jpg



IMG_1698.jpg
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur bey camcının sehpaya bakarak aracın ne denli yüksek olduğu daha iyi anlaşılıyor.Siz nasıl binip iniyorsunuz,bir basamak falan ekleyecekmisiniz?
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Merhabalar,
Uğur kardeş güzel olmuş, hemde ne güzel, hadi bakalım ağlatın dağları, bu arada peteklerin üzerinden geçersin gibi bana öyle geldi.
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

:smiley:)) teşekkür ederim, ya binme işi pek de zor değil en azından benim için biraz gerilip zıplar adımla çıkıyorum :smiley:)) Kısa boylu olanlar biraz debeleniyor :smiley:)
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Gelelim bugün yaptıklarımıza, aynalarımız takıldı.


Daha önce arka şaft için şanzımanı aşağı düşüreceğimizden ve şanzımanı düşürdüğümüzde distribitörün gövdeye değere kırılma riskinin olduğunu belirtmiştim.İşte o büyük gün bugündü.Torpidoyu sökecek elektrikçi bulamadıktan sonra (bizim ustalarımı pek bir tok öyle böyle değil :smiley: ) iş başa düştü diyip torpidoyu sökmeye başladım.Tabii bu arada tam karşımızdaki ustalığı çok iyi olan elektrikçi Ömer ustaya da laf çarpıttın sökmedin torpidomu diye o da o arada geldi başladı orayı şöyle sök burayı şöyle sök burası şöyledir şurası böyledir Allah razı olsun baya yardım etti ve sonuç bu nasıl toplayacam hiçbir fikrim yok :S
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Gelelim torpidoyu sökmemizin asıl nedenine işte distribitör için risk faktörü oluşturan göğüs kısmı (Distribitör kapağı sökülmüş)

IMG_1701.jpg


Ancak arkada kalorifer tesisatı ve boruları var, 1,5cm kadar boşluk var saçın arkasında 1.2 cm kadar da keçeyi kesersek keçe payımız var yani hemen hemen gövdeden en fazla 3cm kazanabiliyoruz.


Göğüsü içeri dövelim, kesip konik parça kaynatalım, kesip bir akar borusunu ortadan keserek yarım ay şeklinde oval monte edelim derken Epey uzun bir süre beyin fırtınası oluşturduk en sonunda kamyonların havalı fren körüğünü kullanmaya karar verdik :smiley: Biraz sıradışı bir tercih oldu.Malzeme ısıya, basınca dayanıklı ve esnek.Distribitörün denk geldiği yeri keserek bu körüğü silikonlayıp vidalayarak yerine tutturduk arkadan da yine keçeyi kesip güzel bir şekilde silikonladık.Hem istediğimiz boşluğu yakaladık hem de verdiğimiz paydan daha fazla bir esneme olursa körük distribitör kapağını esnetecek ve kırılmasını engelleyecek saç gibi sert olmayacak.


IMG_1702.jpg



IMG_1703.jpg



IMG_1704.jpg
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Allah kolaaylık versin o torpido toplanacak gibi gözükmüyor ben bi küçücük nivanın torpidosunu toplayana kadar kafayı yedim.... zor valla ama nacizane tavsiyem elektirik tesisatının tamamını olmasa da önemli olan kısımlarını yenilemen (Saymıyım şimdi) ben nasıl olsa çalışıyo sıkıntı olmaz dedim toparladım bi kamyon sıkıntı çıktı sonradan. :smiley:
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Burayı boş bırakmayalım :smiley: Zorlu bir 3 gün geçirdim, açıkcası bu torpido ve elektrik mevzuu kafamı baya kurcalıyordu.Bunu halledince birden hafifledim sanki


Gelelim yaptıklarımıza, kalorifer boruları güzelce temizledim, ek yerlerine yeni sünger çektim (bu kapı ve pencere aralarına çekilen yapışkanlı süngerlerden)


IMG_1705.jpg




Torpidonun altı tam bir kaostu, ucu boş kablolar mı dersin, 1 metrelik kabloda 6 tane ek mi dersin ne ararsan vardı :smiley: Arada elektrikçi Ömer ustamızın da yönlendirmeleriyle tesisatı tekrar elden geçirdim fazlalık kaboları ayırdım, ekli kabloları yeniledim, iptal edilmiş olan kapı duylarına kablo çektim (Kapılar açıldığında taban ve tavan lambasının yanması için) tüm soketleri söküp temizleyip oksitlenmemesi için wd 40 sıkarak tekrar taktım ve tüm tesisatı bez bant ile sardım.


Biraz daha iyi gözüküyor sanki önceki fotoğrafa göre :smiley:))


IMG_1706.jpg



Torpidoyu 2 defa yerine takıp, birşeyleri eksik yaptığımızı farkedip tekrar söktükten sonra dün gece 12'ye doğru torpido işini bitirdim ve ilk defa sürerek arabayı getirip evin kapısına çektim :smiley:


IMG_1713.jpg
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu arada bugün tabana siyah pütür attırdım, yarın bir aksilik olmazsa gülazeri depoya çekip boş kalan zamanlarımda zevkini çıkara çıkara iç izolasyonunu yapıp döşemeyi toplayacağım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,697
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

SON KONULAR



Geri
Üst