KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Arkadaşlar yorumlarınız için tekrar, tekrar teşekkür ederim.Daha iyileri sizlerin olur inşallah.
CJ7V8' Alıntı:
Uğur Bey gelişmeler süper ,uzun zamandır bakmıyordum siteye ,herşey çok güzel görünüyor.Bir şey dikkatimi çekti ,şanzıman yanılmıyorsam 700r4 ,şanzıman için güçlendirici modifikasyonlar yapacak mısınız?
Sami Bey evet yerdeki şanzıman 700r4 ancak arabanın üzerindeki 4l60, aslında tüm gövde yapıları birbirine benziyor (hemen hemen aynı) kuyruk çıkışları da aynı (ki biz de kuyruk bağlantı aparatını yerde rahat rahat yapabilmek için bunu aldık) ancak tork konvertörü 4l60'ın daha büyük aynı şekilde muhafaza da daha büyük.
Bu arada Bu sabah Allah Nasip ederse Ankaraya gideceğim, 2 gün Ankarada işim var.Çarşamba gece dönüyorum Trabzona.
Adaptör parçaların kesilmesi için Plazmacımız Jet Makineye çizimleri, ölçüleri ve şablonları bugün teslim ettim, yarın öğleye kadar hazırlamış olacak.Şenol Ustaya da dedim eğer gider alır da tornacıya işlerini yaptırmaya başlayıp dönüşümde bana bir süpriz yaparsa ne ala ama ben alıştım bıraktığım gibi bulmaya onun için fazla umutlanmıyorum döndüğümde şanzımanlar bitmiş olacak boya yapılmış olacak filan boş umutlar bunlar
Uğur abi Mog diflerinin dönüş yönü Göktuğ abilerin projesinde belirtiliyordu. yani ters tarafa dönmüyormuş.
Aynı şekilde Mog difleri ile ilgili benimde bir projem var. Ancak sürekli yurt dışında bulunmam nedeniyle projemi bir türlü hayata geçiremedim ve herşeyden önemlisi projeme teknik bilgi akışı sağlayacak bir arkadaş gurubum yok İnşallah Türkiyeye kesin dönüş durumunda ilk yapacağım iş üzerinde yaylarıyla beraber bir mog şasesi ve difleri almak olacak
Uğur abi Mog diflerinin dönüş yönü Göktuğ abilerin projesinde belirtiliyordu. yani ters tarafa dönmüyormuş.
Aynı şekilde Mog difleri ile ilgili benimde bir projem var. Ancak sürekli yurt dışında bulunmam nedeniyle projemi bir türlü hayata geçiremedim ve herşeyden önemlisi projeme teknik bilgi akışı sağlayacak bir arkadaş gurubum yok İnşallah Türkiyeye kesin dönüş durumunda ilk yapacağım iş üzerinde yaylarıyla beraber bir mog şasesi ve difleri almak olacak
Uğur abi anlamadım nasıl emin değilsiniz? ben o aracın hareket ettiğini videoda görmüstüm. şimdi o araç ileri viteste geri, geri viteste ileri mi gidiyor? yada ikinci bomba mog difleri ters dönüyorsa o aracın motor krankıda diger araçların motor krankının aksi yönüne dönmesi lazımki mog diffleri doğru yöne dönsün :-\
Uğur abi anlamadım nasıl emin değilsiniz? ben o aracın hareket ettiğini videoda görmüstüm. şimdi o araç ileri viteste geri, geri viteste ileri mi gidiyor? yada ikinci bomba mog difleri ters dönüyorsa o aracın motor krankıda diger araçların motor krankının aksi yönüne dönmesi lazımki mog diffleri doğru yöne dönsün :-\
Şimdi benimde aklıma şüpe düştü ??? Unimog'un portal dişli gurubu içindeki cer dişli 2 dişliden oluşuyordu. yani biri düz dönerken digeri onun tersine döner. unimogun motoru ters dönmüyorsa sanzıman ters dönmesi lazım oda ters dönmüyorsa son çare defransiyel içinde farklı bir sistem olmalıki şaft yönünün aksi yönüne aks milini çevirsin ???
Şimdi benimde aklıma şüpe düştü ??? Unimog'un portal dişli gurubu içindeki cer dişli 2 dişliden oluşuyordu. yani biri düz dönerken digeri onun tersine döner. unimogun motoru ters dönmüyorsa sanzıman ters dönmesi lazım oda ters dönmüyorsa son çare defransiyel içinde farklı bir sistem olmalıki şaft yönünün aksi yönüne aks milini çevirsin ???
Bugün 38 yarın 42 olur lastiktir en nihayetinde Şu an çamurluklar müsait zaten Ancak şu an çift arazi kullanma sebebimi açıkladım zaten ayna mahrutiyi çok ağırlaştırmadan dilediğim zaman da ağır bir oran elde edebilmek.Dik bir tırmanışta, derin bir çukur geçişinde yada bir kaya geçişinde otomatik şanzımanı çok zorlamadan dilediğim zaman devreye alabileceğim ağır bir oran elde etmek istedim.
Tabii birde aracın üzerinde mevcut olan np231 2.72 orana sahipti ancak şanzımanı değişere aldığımız np205 1.96 ağır orana sahip yani yeni arazi şanzımanımız daha seri.Bu işe yönelmemde bu da bir etken oldu.
Yavuz abi tam olarak anlamadım. yani Mogda Motor şanzuman arazi şanzumanı diğer araçlarla aynı yöne dönüyor. Diferansiyelin içinde mahruti dişlisinde farklı bir sistem var ve iş o noktadan sonra mı başlıyor?
Yavuz abi tam olarak anlamadım. yani Mogda Motor şanzuman arazi şanzumanı diğer araçlarla aynı yöne dönüyor. Diferansiyelin içinde mahriri dişlisinde farklı bir sistem var ve iş o noktadan sonra mı başlıyor?