Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 165,787
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

omergin' Alıntı:
Hy steer islemini incelediniz mi, rot kolunu ciddi manada koruyor..


Açıkcası herşeyi araştırdım, hepsinin çizimlerini fotoğraflarını çıkardım bir tek direksiyon sistemini araştırmadım.Bir şekilde halledilir dedim.Bu konuda tavsiye ve önerilere açığım.
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Siz söyledikten sonra googledan baktım da şöyle bir sistem buldum,

Hy steer inverted T, bu çok iyiymiş niye daha önce bakmadım ki :S


Yarın bir ustaya göstereyim bakalım gerçi o çoktan deveboynunu kesip farklı açıda kaynattı ama bakalım.

 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

ewet geç de olsa takip süper bir çalışma kolay gelsin
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

hem harika gidiyor hemde çok hızlı ya da uğur beyin anlatımıyla bize öyle geliyor sizi ve ustalarınızı tebrik ederim tek kelime ile muhteşem
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Ön diferansiyelin CASTER ayarını değiştirdiğinde aracı yolda tutamazsın. Şaft açısı kurtarmıyorsa, diferansiyeli çataldan çıkarıp açısını değiştirip, tekrar kaynatmak gerekir. Çok hassas bir işlemdir. İki tarafı eşitleyemezsen bu defa devamlı bir tarafa çeker.. Sıkıntı ;D

 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası



Arkadaşlar hepinize yorumlarınızdan ötürü teşekkür ederim.


Ön diferansiyelin açısına gelirsek, işin aslı difin dodge altında nasıl gözüktüğüne hiç bakmadım yani orijinal açısını bilmiyorum.Ancak şu bir gerçek, benim makaslar yukarı doğru meğilli oldukları için araya açılı takoz koymadan kesinlikle caster açısı bozuktu.


Şu an koyduğumuz açılı takozlarla benim gözlemlediğim orijinal amortisör ayakları yere paralel oldu, havalandırma borusu da tam dik tarafta kaldı.Yarın tam detaylı incelerim ancak gözüken şu an standart gibi çünkü önü arka gibi çevirmedik, düzeltmeye uğraştık sadece.Eğer standart değilse de belki çok az bişe açılıdır.Yarın ilk iş bunun kontrolünü yapacam.Teşekkürler.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Gelelim bugün neler yaptığımıza aslında gün yine her zamanki gibi plazmacıda başladı


Erkan usta deve boynunu kestikten sonra kesilen deve boynundan bir yol olmayacağını anlayınca kendi sistemimize göre bir şablon çıkarıp plazmaya gittik ve 30 mm malzemeden deve boynunu kestirdik.


Daha sonra ise presste büktürdük.200 ton kuvvetle büktük malzemeyi ama makinenin maşallahı vardı banamısın demedi


Daha sonra civata deliklerini deldik, rot başının takılacağı yeri yine ayarlı yaptık çift delik yaptık.Bu delikleri oksijenle ısıtarak içine aynı havşalı eski bir rotu çakıp deliklere rotların oturması için havşa verdik.







 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Yerine takıp prova yaptık ancak açısı rotun çalışmasına izin vermedi, bu sefer yerinden sökmeden oksijenle ısıtarak ağır su anahtarıyla beraber kafasını biraz burduk.O deve boynuna ne kadar asıldım farkında değilim ama bir ara belim yerinden çıkacak sandım ama çok şükür sonunda biraz burabildik.


Yeterli açıyı kazandıktan sonra yine etli dişiksiz çelik borudan bir rot kolu yaptık, içlerine tornada uzun havşalı somun yaptırarak kaynattık ve rotları sıktık.





 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Direksiyon sistemi için sabah yine baya bi tartıştık, rot kolunu makasların üzerine almak çok harika bir fikirdi.
Herhangi bir çarpa eğme bükme riski ortadan kalkıyordu, diferansiyelin de önü boşaldığı için daha şık bir görüntü oluyordu.Ancak ne kadar ölçüp biçtiysek yukarda kolu çalıştıramadık.Kolu yukarı aldığımızda alt tablaların bağlantığı iç şaseye alıyordu.İç şaseyi de komple keselim dedik.Daha öncede kesmeyi düşünmüştük ancak şaseyi zayıflatmak istemediğimiz için bırakmıştık bir engel teşkil etmiyordu.
Kesip az daha geriden yeni bir şase yapalım dedik, bu sefer karterin sökülmesi zorlaşacaktı.
Kesip hiç yeni şase yapmayalım dedik bu seferde direksiyon kutusunun ayağının bağlantığı şasenin yanağının da o iç şaseden destek aldığını gördük.Bir ihtimal iç şaseyi kesersek kutu ana şaseyi kırabilir düşüncesiyle sonuç olarak iç şaseyi kesmekten vazgeçtik.
Kolu içten arkadan çalıştıralım dedik bu sefer amortisörler mani oldu derken aman boşver kalsın altta dedik
Direksiyonu ise şöyle taşıdık, kutudan s rot koluyla sağ tarafa taşıdık sağdan s rotla beraber yeni yaptığımız rot borusuyla soldaki deve boynuna götürdük.Rotların açıları fena gözükmüyor.Deve boynuna bağlanan rotu büyük BMC Levent kamyonun rot başını kullandık diğerleri 250 arazili doç kullandık.Artık keyifle herhangi bir dükkandan girip 20 liraya rot başı alabilmenin keyfini süreceğim


Yalnız S rotu değişmedik, orijinalini kullandık, biraz aceleye geldi.Peugeot J9'un V şeklinde bir S rotu var onu kullanmaya niyetlendik ama Trabzonda parçasını satan yokmuş İzmirden mi ne geliyomuş dedim aman uzak dursun.Şenol usta Mazdanın S rotunu verdi, onun durumu bana pek sarmadı benimkinden daha ince.Dedik elimizdekini kullanıp bir direksiyonu görelim nasıl olacak kutu çevirecekmi yoksa dikilecek mi diye
Sonuç harika, olduğu yerde bile kutu çok rahat çevirebiliyor lastikleri, Chevrolet'in kutusunu biraz hafife almışım ancak maşallahı var.Yalnız S rot bozuk olduğu için kastını yapıyor o bazen sıkıştırıyor direksiyonu.S rot işini hemen çözmemiz lazım yarın parçacıları dolanıp hoşuma giden bir modeli seçecem.
Kutumuzda biraz yağ kaçırıyor (aslında baya bir kaçırıyor ) ) artık onu da bir şekilde halledecez.

 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Direksiyonun çalıştığını da görünce bir oh çektik, en çok kortkuğum şeylerden biriydi.


Hemen hızlı bir şekilde makasları söktüm, diferansiyeli aldık altından başladım parçalamaya.Lastikleri de çıkardık janttan.Beadlock halkalarımızın saç olanlarını erkan usta janta puntoladı.Mat siyaha boyayıp üzerine krom halkaları taktık ve krom civatalarla monte ettik görüntü aşağıdaki gibi oldu.







 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Daha sonra Ön diferansiyeli Mat siyaha, Şaseyi amortisör kulelerini makas ayaklarını da mat siyaha boyadık.


Makasları, diferansiyel kapağını ve kaliperleri kırmızıya boyadık kırmızı boyadan sonra dükkanda göz gözü görmüyordu, kırmızı boyanın tozu heryere kondu kendimi dışarı zor attık


Rot kolları ve makas küpeleri de sarıya boyanacak onları da artık sabah gözüyle yarın dışarda boyıyacaz









 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Merakla ve merakla Takip
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

kocaman bir bravoo bu gün için, resmen en az 2 haftalık işi halletmişsiniz bir çırpıda...
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bugün bir farklılık oldu güne plazmayla başlamadık ama Pazartesi günü plazmayla başlayabilir Direksiyon sisteminde düzen tutturamadık.Hala fikirler havada uçuşuyor.


Sabah S rot için parçacıları dolandım, elimde blazerın bozuk S rotu ve Mazdanınki vardı.İstediğim ölçülerde ve kalınlıkta S rot bulamadım Kamyonlarda S rot sistemi olmaması kötü oldu Sonra hurdacıları dolaşmaya başladım.Mercedes 123 kasanın S rotu bana sağlam geldi, rot koluda tam istediğim ölçüdeydi ancak hurdacı 70 lira fiyat çekince kaçtım hemen Hurdacılarda leşçi arkadaş ya bişeye ihtiyacın olduğunu gördüğünde fiyat tavan yapıyor.


Meğer erkan ustanın babasının (dükkanı mı diyim, hurdalığı mı diyim bilemedim ) orda 123 kasa mercedesin önü varmış kesilmiş vaziyette gittik S rotunu kesip aldık.O arada Mehmet amcaya da 2 kilo bal kaptırdık ))



 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Neyse döndük arabanın yanına Erkan ustanın işleri vardı o işlerine başladı ben söküp dağıttığımız ön diferansiyeli toplamaya başladım.


Bu arada makas küpelerimiz çok jan janlı ))







 

SON KONULAR - FORUM