Prado Almaya Adım Adım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan arcamenel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 560
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 116,163

Etiketler
Cazipti gerçekten . 75 teklif edersem şimdi pek hayırlı şeyler duymayabilirim :smiley: . Bekleyelim bakalım ..
 

Cazipti gerçekten . 75 teklif edersem şimdi pek hayırlı şeyler duymayabilirim :smiley: . Bekleyelim bakalım ..
 





Acaba ben mi vesile oldum buraya link attım fiyat yükselmiş:smiley:

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

1 yıl geçti;
Ve artık durum o ki,
200Bin altı Prado ları 70 Civarı almak hayal oldu sanırım,
Ama 80 Den yukarı da verilmez..



Sent from my iPhone using Tapatalk
 


Motor hacime baglı olarak fiyatlandırmadan kaynaklı diyelim.
Sıfırı 480 bin TL.



SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Vee uzun bir arayışın ardından , 2005 5 ileri 4.0 V6 :smiley: Yardım eden tüm prado severlere tekrardan teşekkürler ..

88WVD7.jpg


D3WQ4v.jpg


mEgQ10.jpg


E3WX5Z.jpg
 



OENY7n.jpg

znL8rR.jpg


Ufaktan kullanım başladı .
-Bagaj havuzu kullananlar nerden aldınız acaba , bütün araçlarıma ypsplast firması Denizliden alırdım ama bu araç için üretimleri yok malesef . Başkada kayda değer bir ürün bulamadım .
-Buton aydınlatmalarında sol koltuk ısıtma , yükseklik kontrolü , ayna katlama ve ayarlama , süspansiyon sertliği butonunu unuttum şimdi , aydınlatma ışıkları yok . Ayrıca sürücü güneşlik lambası yanmıyor . Sigorta vs işimi acaba yoksa o tuşlarda aydınlatma yok mu ?
-Sol ön cam ilk açarken ufaktan bir ses yapıyor . Açılışında sorun yok ama bir elden geçmesi lazım sanki . Pradolarda bu cam mekanizmalarının biraz narin olduğunu okumuştum yanlış hatırlamıyorsam . Bu şekilde bir onarım vs yapan var mı acaba ?
-Araçta sadece 100-105 km arasında başlayıp 115-120 km ye kadar devam eden direksiyonda titreşim var , net hissedilir seviyede . Bu hızların altında ve üstünde hiçbirşey yok . Balansta yapılmış 3-5 bin km önce . Ne olabilir başka ?
-Viteste 2L konumuna nasıl geçebiliyoruz ?


-En önemlisi LPG takmak durumunda kalacağım muhtemelen ve daha önce hiç yaptırmağım . kullanmadığım bir sistem . Marka model olarak yağlama özellikli PRİNCE VSI2 sistem heralde . Tank stepne yerine konulursa maksimum kaç litrelik tank kullanabiliyoruz . 90 litre biraz büyük oluyor galiba ? Bu durumda stepne bagajda kalıyor , lastik spreylerinden 2-3 tane birde elektrikli pompa taşısak yanımızda , lastikteki yarılma durumları haricinde sorunsuz devam edebilirmiyiz ? Lpg tankını bagaja koysak kenarda uzunlamasına mı iyi olur yoksa koltuğun arkasında koltuğa paralel mi ? Her iki durumdada arka koltukların sırtlarının geriye yatabilmesinden dolayı tankla koltuk arasında biraz mesafe olmalı . Bagajda maksimum kaç litrelik tank kullanabiliyoruz ? Dolum yerini depo kapağının içine koyabiliyoruz heralde , muayenede sorun oluyor mu bu işlem . Ya da başka sıkıntı olur mu ? Lpg den dolayı her yıl muayeneye girmeyecez heralde ? Sonuç olarak Lpg nin 10000 bakımı , aracın ilk çalıştırmada kullandığı benzinide dikkate alırsak ortalama yüzde kaç tasarruf ediyoruz ? İstanbulda tercihen anadolu yakasında Lpg işini iyi yapan firma kimdir acaba . Bostancıdaki Çetinsay Prince yakın bana ..

Baya sormuşum :smiley: , müsait bir vaktinizde yardımlarınızı rica ediyorum .. Şimdiden teşşekkürler ...
 
Son düzenleme:

Ekli dosyayı görüntüle 52088
Ekli dosyayı görüntüle 52089

Ufaktan kullanım başladı .
-Bagaj havuzu kullananlar nerden aldınız acaba , bütün araçlarıma ypsplast firması Denizliden alırdım ama bu araç için üretimleri yok malesef . Başkada kayda değer bir ürün bulamadım .
-Buton aydınlatmalarında sol koltuk ısıtma , yükseklik kontrolü , ayna katlama ve ayarlama , süspansiyon sertliği butonunu unuttum şimdi , aydınlatma ışıkları yok . Ayrıca sürücü güneşlik lambası yanmıyor . Sigorta vs işimi acaba yoksa o tuşlarda aydınlatma yok mu ?
-Sol ön cam ilk açarken ufaktan bir ses yapıyor . Açılışında sorun yok ama bir elden geçmesi lazım sanki . Pradolarda bu cam mekanizmalarının biraz narin olduğunu okumuştum yanlış hatırlamıyorsam . Bu şekilde bir onarım vs yapan var mı acaba ?
-Araçta sadece 100-105 km arasında başlayıp 115-120 km ye kadar devam eden direksiyonda titreşim var , net hissedilir seviyede . Bu hızların altında ve üstünde hiçbirşey yok . Balansta yapılmış 3-5 bin km önce . Ne olabilir başka ?
-Viteste 2L konumuna nasıl geçebiliyoruz ?


-En önemlisi LPG takmak durumunda kalacağım muhtemelen ve daha önce hiç yaptırmağım . kullanmadığım bir sistem . Marka model olarak yağlama özellikli PRİNCE VSI2 sistem heralde . Tank stepne yerine konulursa maksimum kaç litrelik tank kullanabiliyoruz . 90 litre biraz büyük oluyor galiba ? Bu durumda stepne bagajda kalıyor , lastik spreylerinden 2-3 tane birde elektrikli pompa taşısak yanımızda , lastikteki yarılma durumları haricinde sorunsuz devam edebilirmiyiz ? Lpg tankını bagaja koysak kenarda uzunlamasına mı iyi olur yoksa koltuğun arkasında koltuğa paralel mi ? Her iki durumdada arka koltukların sırtlarının geriye yatabilmesinden dolayı tankla koltuk arasında biraz mesafe olmalı . Bagajda maksimum kaç litrelik tank kullanabiliyoruz ? Dolum yerini depo kapağının içine koyabiliyoruz heralde , muayenede sorun oluyor mu bu işlem . Ya da başka sıkıntı olur mu ? Lpg den dolayı her yıl muayeneye girmeyecez heralde ? Sonuç olarak Lpg nin 10000 bakımı , aracın ilk çalıştırmada kullandığı benzinide dikkate alırsak ortalama yüzde kaç tasarruf ediyoruz ? İstanbulda tercihen anadolu yakasında Lpg işini iyi yapan firma kimdir acaba . Bostancıdaki Çetinsay Prince yakın bana ..

Baya sormuşum :smiley: , müsait bir vaktinizde yardımlarınızı rica ediyorum .. Şimdiden teşşekkürler ...

Merhabalar, yeni aracınızı iyi günlerde kullanmanızı dilerim… LC Prado kullanıcıları kulübüne, hoşgeldiniz… Gelelim Sorularınıza..
1. Bagaj havuzu, çok ısrarcı olmamakla birlikte bende aradım, yurtdışından getirme imkanı var, Aliexpres vs.
2. Belirttiğiniz tuşlar aydınlatmalı, sigorta kaynaklı bir sorun olabilir, çözümü zor olmayacaktır..
3. Cam açma kapama sorunlarının yaygın olduğu doğrudur, herhangi bir camcıda elden geçirtebilirsiniz, özel bi tavsiyem yok…
4. Tekerlekte vibrasyonun, disk eğilmesinden tutunda, lastik hasarlarına varan pek çok sebebi olabilir, iyi bir rot balanscı doğru teşhisi koyacaktır.
5. Vites ‘3’ konumundayken, saat 5 yönünde geri çekerek ‘2’ ye ‘2’ konumundayken 3.30 yönüne çekerek ‘L’ ye alabilirsiniz..Yokuş iniş desteği sadece ‘L’ konumunda devreye alınabilir.
6. LPG de bahsettiğiniz Prins VSI2 ve valvecare yağlama sistemi kombinasyonunu, kendi aracımda 2,5 yıl ve 25.000 km dir kullanmaktayım. Garanti kapsamında değişen bir basınç sensörü dışında hiç sorun yaşamadım. Araç benzinde mi, lpg demi ayırt etmek mümkün değil…Kullandığımız araçlar, LPG dönüşümünde yakıt tankını araç dışına koyabilme gibi gerçekten nadir bulunan bir avantaj sunmakta iken, tankı içeri almayı düşünmenizi anlayamadım doğrusu…bana göre bunu bir seçenek olarak bile değerlendirmeyin. Yerine göre 7 yolcu kapasitesi veya oldukça geniş bagaj hacmi bence çok değerli… Elektrikli bir pompa lastik yarılması dışındaki patlakları bertaraf edecektir, ben dağ yollarını kullandiğım zamanlar, stepneyi tavan bagajında taşıdım onun dışında pompaya güvendim..gerçi Allah var hiç lastik sorunuda yaşamadım doğrusu :D
7. Stepne yerinde 83 lt tank kullanıyorum, 70 lt ye yakın lpg alıyor. Uzun yolda 500-550 km, şehir içi kısa mesafe ağırlıklı kullanımda300 - 320 km menzil oluyor. Kullanım şartları ve araç yüküne göre değerler değişebilir.
8. Dolum yeri bende arka tamponun hemen altında. Lpg li araçlarımızın muayene periyodu, diğerleri gibi iki yıldır.
9. Lpg kullanımının %35-40 civarı bir tasarruf sağladığını düşünmekteyim.
10. Lpg konusunda ehil firma bilmiyorum ancak size Maslak sanayide TEM servis (www.temotomotiv.com.tr) Ufuk beyi şiddetle öneririm, kendiside bir LC Prado kullanıcısı olup sürekli olarak bilgilerini yenileyip geliştiren, araştırıp son derece bilinçli çalışan bir esnaftır. Yaptığınız yola kesinlikle değecektir. Ufuk bey bu araçların orijinal yedeklerinin temini konusundada güvenilir bir kaynaktır. Lpg dahil kafanızdaki bütün sorulara sağlıklı ve tatminkar yanıtlar verip önerilerde bulunacaktır. Geniş bilgi ve deneyimine rağmen öyle burnundan kıl aldırmayan, kibirli ustalardan da değildir…
Hee.. derseniz ben o yolu yapamam, Bostancı sanayide Ri-Car Toyota servis İbrahim ustayı önerebilirim size, oda bir LC vx100 kullanıcısı olup oldukça tatminkar deneyime sahiptir..

Şimdi sakıncası yoksa benimde bazı sorularım olacak… 
Belki daha önce paylaştınız ancak hatırlayamadım…adınızı öğrenmek isterim doğrusu..
Yeni aracınız kaç km de ? İlk sahibinden mi ? mahsuru yoksa kaça aldığınızı paylaşırmısınız..?
Tekrar keyif dolu kullanımlar dilerim…
 
Son düzenleme:

Merhabalar TSI (Adınızı bilmiyorum kusura bakmayın) , hoşbuldum . İyi dilekleriniz için teşekkür ederim . Zaten hep buralardaydım :smiley: Adım Kenan . Aldığım araç 123000 km de . İlk sahibinden bütün bakımlar yetkili servis kayıtlı . Bir bayanın şöförlü makam aracıydı . Sürekli enjeksiyon , klima vs temizliklerinden tutunda cilasına kadar yapılmış serviste . , faturalar fena :smiley: Epey düzgün bir araç , 1 seneye yakın zaman olmuştur heralde araştırmaya başlayalı . Tem serviste Suat ustada ekspertiz yaptırdım , oda çok beğenince aracı aldım . Ufuk ustayı hatırlayamadım Tem serviste . Fiyat 82500 TL ye anlaştım , fan termik ve termostatta ufaktan bir aksama gördük 1200 tl onlara harcadım .

1-Bagaj havuzunu bende çok ısrarlı aramadım , yurt dışı işiyle de uğraşmak istemeyince sanayide sıvıdan etkilenmeyecek bej taban döşemesi buldum . Tabandaki koltuk ayak yuvalarına sünger dolgu yaparak , kenardaki plastik kısımların altına doğru yerleştirdik gayet iyi oldu . Sadece koltuk kullanımı olursa o bölgelere delik açmak gerekecek .

2- En azından sağ koltuk ısıtmada aydınlatma olup solda olmaması sigorta işidir diye düşündürmüştü , bakacağım ona .

3-Camcıya gidilecek

4-Tekrar balansa gidecektim fakat kışlık lastik zamanı yaklaştı , o zaman bakarım heralde . Şimdilik ya 95 yada 120 ile giderek sorunu çözerim :smiley:

5-Vites işini tam anlayamadım . 3 e kadar normal geliyor zaten , saat 5 yönü çapraz çekince 2L mi oluyor ? Dac arazi vitesini L ye alınca devreye girebiliyor diye anladım ben . Onunda sesi fena birşeyler kırılıp dökülecek sanki . Suat ustayla denerken eyvah dedim sorun var alamıyacaz aracı :smiley: Aslında bu vitesler ve arazi vitesi , kilit konusunda biraz detaya hayır diyemem .

6-Tankı içeriye koyma konusunu belki farklı iyi bir fikir olur diye sormak istedim , stepne yeri banada daha mantıklı geliyor . Elektrikli pompa ve 2 kutu spreyle yarılma dışında yolda kalmayız heralde . Tem servise lpg konusunu sorduğumda prince dedi , bayilerininde iyi eğitimden geçtiğini herhangi birinde yapabileceğimi söyledi .

7-Bugün Çetinsay Bostancıya uğradım . Maksimum 69 litre olabileceğini söyledi , 80 litreliğin biraz taşacağını söyledi. Muayenedede sorun olabilirmiş . Menzilin uzun olması tercihim ama bilemedim hangisi . Birde yağlama sistemine gerek olmadığını söylüyor . Sistem 4000 tl civarı , yağlamada 1200 tl ye halloluyor .

8-Dolum yeri depo kapağında olmuyor bizim araçlarda , bugün biraz bakınca gerçekten yer yok gibi . Lpg anahtarını nereye koyuyorsunuz acaba ?

9-Lpg bakımları , kullanılan benzin (30-35 derecede gaza geçiyormuş galiba ) hepsini dikkate alıncamı yüzde 35 seviyelerinde kalıyor . Daha önce lpg hiç kullanmadım gerçekten hiçbir fikrim yok .

10- Tem servisten ve Suat ustadan memnun kaldım . Dediğiniz gibi kibirli değil , sorularınıza güzelce cevap veriyor . Servislere temde devam ederim .
 
Son düzenleme:

Vee uzun bir arayışın ardından , 2005 5 ileri 4.0 V6 :smiley: Yardım eden tüm prado severlere tekrardan teşekkürler ..

Ekli dosyayı görüntüle 52010

Ekli dosyayı görüntüle 52011

Ekli dosyayı görüntüle 52012

Ekli dosyayı görüntüle 52013
Hayırlı olsun kazasız belasız keyfini sürmeniz dileğiyle.TSİ gerekli açıklamaları yapmış aklınıza takılan birsey olursa yine klvayeöiz yettiğince dile getirmeye çalışırız.


Bu arada aracımı kumda deneyimleme yaptım bildiğiniz ince kum plaj.(balık sevdası karadan surf denemeleri)
Arac beni bir kez daha fehtetti açıkcası hiç mi kumdayım demez tıkır tıkır gider.
Binek araclar 2 cm kumda takılıyor marka model vermeyeyim.Dört çekerim diye gezinen araç kuma batar iterek çıkartılır.Yine marka model vermeyeyim.
D ye tak yürü git o kumda.gerçekten 4 çeker sistemi aracın çok başarılı.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Sayın knni
Hayırlı olsun.
2005 model tercihi 5 ileri şanjumandan sanırım
Genel kullanımda ve özellikle şehiriçi Kayda değer Bi fark var mı??
Deneyimlerinizi anlatırsınız sevinirim,


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 



Hayırlı olsun kazasız belasız keyfini sürmeniz dileğiyle.TSİ gerekli açıklamaları yapmış aklınıza takılan birsey olursa yine klvayeöiz yettiğince dile getirmeye çalışırız.


Bu arada aracımı kumda deneyimleme yaptım bildiğiniz ince kum plaj.(balık sevdası karadan surf denemeleri)
Arac beni bir kez daha fehtetti açıkcası hiç mi kumdayım demez tıkır tıkır gider.
Binek araclar 2 cm kumda takılıyor marka model vermeyeyim.Dört çekerim diye gezinen araç kuma batar iterek çıkartılır.Yine marka model vermeyeyim.
D ye tak yürü git o kumda.gerçekten 4 çeker sistemi aracın çok başarılı.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çok teşekkürler . Kazalar hepimizden uzak olsun . Alışana kadar biraz başınızı ağırtırım :smiley: Lpg , 4*4 , havalı süspansiyonlar hep yeni karşılaşılan durumalar :smiley: Çöllerde kullanıyorlar hep land cruiserları , kumla arası iyidir tabi .. Şuan bende ufak tefek tırmanışlar , hızlanmalar , süspansiyonlar sürekli deneme halindeyim . Aracın karada bana birşey olmaz diyen hali var .. İlk depo ortalamam 15,45 litre çıktı ..
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,761
Mesajlar
1,523,392
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst