Prado Almaya Adım Adım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan arcamenel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 560
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 116,156
Aynen dediğiniz gibi biran önce takmak lazım . Yangın yolları tırmanma ağırlıklı yarım depo ortalamam 19lt/90 krş çıktı :smiley: Tank işini öğrendiğim iyi oldu . Prins evas marka kullanıyor ve yükseklikleri fazla tankların . Manifoldun delinirken sökülmesimi makbul yoksa çapak vs bişi olmaz mı ?
 

Etiketler
Manifoldun sökülerek deliklerin açılması mantıklı ve makbuldür ancak LPG'ciler buna pek girmezler. Bu noktada da montajı yapan ustanın mahareti önem kazanıyor. LPG kitinin kalitesi kadar ustanın da iyi olması önemlidir bu konuda.
 

Sökmeden içeriye çapak düşürmemek iyi maharet olmalı gerçekten . Bu konuyuda konuşurum ustayla .
 

Bir sene geçmiş Prado ile birlikteliğim.
Kesinlikle severek kullandığım yetenekleri noktasında tatminkar bunu da yapıbiliyormuş dediğim anlar keşfetmekle geçti zaman diyebilirim. Binek araçların gitmediği gidemeği yerlere gidebilmenin hazzını yaşamak gerçekten harikulade.
Ayrıcalıklı bir araç ve olmaya da devam edecek gibi duruyor.
Bu segment dahilinde tecrübe yaşanların bir nebzede olsa içlerinde olmak bu ayrıcalığı kenarından ucunda da yaşabilmek güzel.
Haydi direksiyon başına bol keyifli vakitler.:smiley:
Bu arada malum sigorta ve kasko maliyeti bu yıl bana 1500TL oldu.


SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Atiker marka, 720mm çap dıştan boğazlı, orta kapalı tank kullandık. Stok kodu T03. 720083, Atiker Sıralı Otogaz Sistemleri LPG ve CNG Otogaz Dönüşüm Sistemleri LPG Tank Üretimi, bana kalsa 92 lt likde rahat olur, çaplar aynı sadece 2 cm yükseklik farkı var... 40 ile 70 km civarı fazladan menzil kazandırır...
Yabancı forumlarda lpg ile 200.000 üzeri km leri sorunsuz geçenleri okudum, bakımların doğru ve düzenli yapılması önemli, valve care dediğim gibi çoğu zaman devreye bile girmiyor, çok hayati bir eklenti bence de değil...benzin fiyatı da 5 tl ye dayandığına göre, lpg kitlerine zam yoldadır, hele prins burnundan kıl aldırmaz...bence daha fazla beklemeyin...
Güzel yorumlara teşekkürler... :smiley:
Hakan bey merhaba, adım Selim Bilgin.
Bir önceki sayfada arkadan ve birazda alttan çekilen pradonun sahibiyim. Benim tankta 83lt lik atiker. Ama gördüğüm kadarıyla sizin ki pek gözükmüyor. Acaba tankın üstünde koruma sacı yaptırdınız mı? Benimkinde var ,belki de bundan dolayı daha çok görünüyor.Bir de uzun yolda 500-550km den bahsettiniz. Ben hiç o rakamları göremedim. Acaba hızlı kullanmam (140-160 civarı) bir sebep olabilir mi?
 



Bir sene geçmiş Prado ile birlikteliğim.
Kesinlikle severek kullandığım yetenekleri noktasında tatminkar bunu da yapıbiliyormuş dediğim anlar keşfetmekle geçti zaman diyebilirim. Binek araçların gitmediği gidemeği yerlere gidebilmenin hazzını yaşamak gerçekten harikulade.
Ayrıcalıklı bir araç ve olmaya da devam edecek gibi duruyor.
Bu segment dahilinde tecrübe yaşanların bir nebzede olsa içlerinde olmak bu ayrıcalığı kenarından ucunda da yaşabilmek güzel.
Haydi direksiyon başına bol keyifli vakitler.:smiley:
Kesinlikle katılıyorum :smiley:
 

Bu arada bugün lpg montajı için bırakıyodum aracı fakat tank olarak 55 litre ve 89 litre vardı elinde . 55 litre yetersiz , 89 litre tankta 27 cm yüksekliğinde olduğundan taktırmadım . Hakan Bey in kullandığı tankın ( Atiker Sıralı Otogaz Sistemleri LPG ve CNG Otogaz Dönüşüm Sistemleri LPG Tank Üretimi ) 79 litre olanını sipariş verdik , 1 hafta içinde gelecek . Yüksekliği 24 cm ilave koruma sacı olacak . Normalde yurtdışına gönderilen seriymiş . Manifold sökülerek montaj yapılacak , bu iyi oldu sanki .
 

Hakan bey merhaba, adım Selim Bilgin.
Bir önceki sayfada arkadan ve birazda alttan çekilen pradonun sahibiyim. Benim tankta 83lt lik atiker. Ama gördüğüm kadarıyla sizin ki pek gözükmüyor. Acaba tankın üstünde koruma sacı yaptırdınız mı? Benimkinde var ,belki de bundan dolayı daha çok görünüyor.Bir de uzun yolda 500-550km den bahsettiniz. Ben hiç o rakamları göremedim. Acaba hızlı kullanmam (140-160 civarı) bir sebep olabilir mi?
Selim Bey merhabalar . Stepne tutucu demirin sökülmesi fark ettirir heralde . Araçta yeniyim daha ama gidişata bakınca 150 km civarı hızlar ciddi tüketime sebep olur .
 

Hakan bey merhaba, adım Selim Bilgin.
Bir önceki sayfada arkadan ve birazda alttan çekilen pradonun sahibiyim. Benim tankta 83lt lik atiker. Ama gördüğüm kadarıyla sizin ki pek gözükmüyor. Acaba tankın üstünde koruma sacı yaptırdınız mı? Benimkinde var ,belki de bundan dolayı daha çok görünüyor.Bir de uzun yolda 500-550km den bahsettiniz. Ben hiç o rakamları göremedim. Acaba hızlı kullanmam (140-160 civarı) bir sebep olabilir mi?
Selim bey merhaba, bahsettiğiniz resimde tankın konumu benimde dikkatimi çekti. Sanırım arka diferansiyelin de aşağısına konumlanmış, bu elbette istemediğimiz bir durum. Tomurcuk Bursa tank montajı öncesi, stepne askı aparatlarını benim onayımla söktü, bu malesef geri dönüşü olmayan bir işlem ancak epey alan kazandırıyor. Koruma sacı olmadan lpg sistemi onaylanmıyor, araç muayeneden geçemiyor, koruma sacını araya sünger benzeri ince bir dolgu kullanarak tankın yüzeyine bitişik yaptılar, arada boşluk yok, son tahlilde toplam depo yüksekliği 27-28 cm civarlarında oldu. Tankın konumundan memnunum, stepne konumuyla ya aynı yada daha yukarıda duruyor. Selim bey, ben uzun yol kullanımında çok zorunlu olmadıkça 95 km/saat hızı ve 1700 d/dk geçmiyorum. Dört kişi ve bagajlar ile 12-13 lt/100km civarı ortalama tüketim değeri (pompa dolum ölçümü) ölçebiliyorum. Araca seyir halinde etki eden direnç kuvvetleri, sürtünme, rüzgar direnci, motor ve aktarma organlarının sürtünmeleri vs.hıza bağlı olarak katlanarak artacak ve aracınız bu kuvvetlerle mücadele ederken 90 km/s de olduğundan çok daha fazla güce dolayısı ile enerjiye ihtiyaç duyacaktır. Lafı fazla uzatmayayım sizin aracınız 140-160 km bandında uzun yolda 350 - 380 km menzile ulaşıyorsa yakıt tüketimlerimiz aynı demektir, eğer 380 i geçiyorsa sizin aracınızın görece daha ekonomik olduğunu söyleyebilirim. Keyifli sürüşler.
 

Sebu elbette istemediğimiz bir durum. Tomurcuk Bursa tank montajı öncesi, stepne askı aparatlarını benim onayımla söktü, bu malesef gH
Selim bey merhaba, bahsettiğiniz resimde tankın konumu benimde dikkatimi çekti. Sanırım arka diferansiyelin de aşağısına konumlanmış, bu elbette istemediğimiz bir durum. Tomurcuk Bursa tank montajı öncesi, stepne askı aparatlarını benim onayımla söktü, bu malesef geri dönüşü olmayan bir işlem ancak epey alan kazandırıyor. Koruma sacı olmadan lpg sistemi onaylanmıyor, araç muayeneden geçemiyor, koruma sacını araya sünger benzeri ince bir dolgu kullanarak tankın yüzeyine bitişik yaptılar, arada boşluk yok, son tahlilde toplam depo yüksekliği 27-28 cm civarlarında oldu. Tankın konumundan memnunum, stepne konumuyla ya aynı yada daha yukarıda duruyor. Selim bey, ben uzun yol kullanımında çok zorunlu olmadıkça 95 km/saat hızı ve 1700 d/dk geçmiyorum. Dört kişi ve bagajlar ile 12-13 lt/100km civarı ortalama tüketim değeri (pompa dolum ölçümü) ölçebiliyorum. Araca seyir halinde etki eden direnç kuvvetleri, sürtünme, rüzgar direnci, motor ve aktarma organlarının sürtünmeleri vs.hıza bağlı olarak katlanarak artacak ve aracınız bu kuvvetlerle mücadele ederken 90 km/s de olduğundan çok daha fazla güce dolayısı ile enerjiye ihtiyaç duyacaktır. Lafı fazla uzatmayayım sizin aracınız 140-160 km bandında uzun yolda 350 - 380 km menzile ulaşıyorsa yakıt tüketimlerimiz aynı demektir, eğer 380 i geçiyorsa sizin aracınızın görece daha ekonomik olduğunu söyleyebilirim. Keyifli sürüşler.

eri dönüşü olmayan bir işlem ancak epey alan kazandırıyor. Koruma sacı olmadan lpg sistemi onaylanmıyor, araç muayeneden geçemiyor, koruma sacını araya sünger benzeri ince bir dolgu kullanarak tankın yüzeyine bitişik yaptılar, arada boşluk yok, son tahlilde toplam depo yüksekliği 27-28 cm civarlarında oldu. Tankın konumundan memnunum, stepne konumuyla ya aynı yada daha yukarıda duruyor. Selim bey, ben uzun yol kullanımında çok zorunlu olmadıkça 95 km/saat hızı ve 1700 d/dk geçmiyorum. Dört kişi ve bagajlar ile 12-13 lt/100km civarı ortalama tüketim değeri (pompa dolum ölçümü) ölçebiliyorum. Araca seyir halinde etki eden direnç kuvvetleri, sürtünme, rüzgar direnci, motor ve aktarma organlarının sürtünmeleri vs.hıza bağlı olarak katlanarak artacak ve aracınız bu kuvvetlerle mücadele ederken 90 km/s de olduğundan çok daha fazla güce dolayısı ile enerjiye ihtiyaç duyacaktır. Lafı fazla uzatmayayım sizin aracınız 140-160 km bandında uzun yolda 350 - 380 km menzile ulaşıyorsa yakıt tüketimlerimiz aynı demektir, eğer 380 i geçiyorsa sizin aracınızın görece daha ekonomik olduğunu söyleyebilirim. Keyifli sürüşler.
 



Hakan bey, yaptığım km genelde 330 civarı oluyor. Belli ki hız faktörü var. Ama yine de fazla yakmasının lpg sistemi ile ilgili başka bir sebebi olabilir mi? Ayrıca koruyucu sac her ne kadar, diferansiyel altına inmemişse de, sizinki kadar iyi durmuyor. Galiba uygun bir zamanda , sizinki gibi bir uygulama yaptıracağım. Teşekkür ederim.
 

Lpg montajı yaklaşık içi hafta önce yapıldı . Prins Vs2 takıldı , yağlama taktırmadım . Tank atiker 76 lt seçtim , 24 cm yüksekliği var . Stepne taşıma demiri kesilmeden monte edildi , beklediğimden biraz daha alt seviyede kaldı . 90-95 km hızlarda 11,35 litre lpg tüketimi oldu . Şehir içi ve fazla sakınmadan kullanımda 23 litre ortalamada çıktı .



VE4pGr.jpg


oEBQak.jpg


lEnY8b.jpg
 


Kapağın çalışmasında hiçbir sorun yok . Pompacı dolum ağzındaki tıpayı çıkarıp o seyyar ilave parçayı takıp dolum yapıyor . İlave parçanın durabileceği yeterli alan mevcut . Fabrikasyon lpgli honda civiclerde bu şekilde montaj .
 
Son düzenleme:

Depo bir miktar aşağıda gibi geldi bana da, uzaklaşma açısını olumsuz etkilemedikçe sorun yok bence. Gaz dolum ağzının benzin le aynı kapak altında olması güzel olmuş, ben beğendim...tüketim değerleri normal, dikkatli ve fazla durk kalk olmadan ş.içi değerleri 20 lt nin altına düşecektir. İyi günlerde kullanın...
 



Teşekkürler . 24 cm yüksekliğinde tank seçmeme rağmen beklediğimden biraz aşağıda oldu . Acaba tank modeli konusunda bir yanlışlık mı oldu incelemedim tam olarak . Stepne bağlantısını sökmedi usta , bende tam olarak nasıl birşeydir , ne kadar yer kazandırıyor bilmiyorum . Uzaklaşma açısını test edemedim yeni haliyle , stepneden 1 cm alçak gibi sanki . Tüketim değerleri konusunda katılıyorum size .

Bu araç yokuşta neden geri kayıyor , Dac benzeri bir sistemle tutunmaya çalışıyor sanki ? Vitesin 2 ve 2l modlarını henüz kullanamadım , kol elimde kalcak diye korkuyorum :smiley: 2nd düğmesi hangi viteste kullanılıyor ? Kitapçığı bi ara ele aldım ama çokta fırsat olmadı okumaya . Bu kış kışlık lastiklerleyim muhtemelen ancak biraz toprak , çamur , kışlık kullanım , günlük kullanım vs. dikkate alırsak hangi marka/model lastikler idealdir ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,761
Mesajlar
1,523,386
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst